Jump to content

Dołożenie Klimy legacy III


Recommended Posts

Bzdura, to on decyduje o tym czy załączyć kompresor czy nie. Układ w zasadzie ma za zadanie trzymać temperaturę parownika od 1.5 do 4.5 stopnia. To są progi przy jakich sprzęgło się załącza i wyłącza. Musi być, jeśli nie ma to trzeba go wstawić. Czujnik temperatury wewnętrznej nie byłby potrzebny przy ręcznej klimie.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

czujnik napisałem ,pasek klinowy ( mus i ABC .Tego już nie pisałem... ) zawór rozprężny (Zawory są dwa . Niskie ciśnienie i wysokie.Jakiś jeszcze jest magiczny? Jeżeli był, to z drugiego samochodu na

To są porty serwisowe spawane na stałe w węże z zaworkami Szredera do napełniania układu czynnikiem  a nie zawory rozprężne.  

Posted Images

W dniu 18.08.2020 o 22:51, RAFAZER79 napisał:

Nie potrzebny bo Klima manualna. 

Czujnik jest potrzebny tylko przy Klimatroniku. 

A to ciekawe co piszesz. Czujnik oblodzenia i presostat to są dwa zabezpieczenia w układzie nie ważne czy manual czy klimatronik , jeden uruchamia wentylator a drugi sprzęgło kompresora. Ale co ja tam się będę wymądrzać , chyba zrezygnuje z robienia szkoleń z działania klimatyzacji dla serwisów i warsztatów  skoro piszę bzdury .

Link to post
Share on other sites

Macie rację panowie. Kolega wprowadził mnie w błąd. Teraz trzeba wszystko rozebrać i założyć czujnik. Nie wiem tylko czy w instalacji jest tam kostka. Bo nie przypominam sobie żebym ją widział. Poszukuję jeszcze panelu z klimy manualniej, u mnie przycisk był pod zaślepką. Działa ale niestety brzydko wygląda bez frontu "AC" Dzięki za wyjaśnienia, mam nadzieję że zaskoczy ;)

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

No i problemów ciąg dalszy. Czujnik zamontowany w parowniku, a kostki do podłączenia tego czujnika brak:( Co dziwne wszystkie inne kostki były w instalacji A tej zlokalizować nie mogę:( 

Macie jakieś pomysły? Bo już powoli tracę nadzieję... Na krótko podlaczajac kompresor, klima chłodzi.

Link to post
Share on other sites

Powinna być chyba czarna kostka. 4 pinowa, 3 wykorzystane. A po schemacie widze że mają być takie same kolory przewodów jak w forku, do ECU leci brązowo żółty. Jeśli temperatura jeśli ma się załączyć. 

Strona 17

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/1999/Service Manual/WIRING DIAGRAM/WIRING DIAGRAM/MSA5TCD99L567.pdf

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Powinna być chyba czarna kostka. 4 pinowa, 3 wykorzystane. A po schemacie widze że mają być takie same kolory przewodów jak w forku, do ECU leci brązowo żółty. Jeśli temperatura jeśli ma się załączyć. 

Strona 17

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/1999/Service Manual/WIRING DIAGRAM/WIRING DIAGRAM/MSA5TCD99L567.pdf

No właśnie problem jest w tym że kostki nie ma. A z czujnika wychodzą tylko dwa piny. Może coś przeoczyłem, ponieważ wszystkie inne kostki są. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, RAFAZER79 napisał:

No właśnie problem jest w tym że kostki nie ma. A z czujnika wychodzą tylko dwa piny. Może coś przeoczyłem, ponieważ wszystkie inne kostki są. 

U mnie wyglądało to tak że był osobny przetwornik jeszcze po drodze. coś wielkości połowy paczki zapałek. Do niego wchodził czujnik i wtyczka, ale u mnie była ona brązowa.

coś takiego:

original.jpg

Tylko umocowane na obudowie dmuchawy.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, ewemarkam napisał:

U mnie wyglądało to tak że był osobny przetwornik jeszcze po drodze. coś wielkości połowy paczki zapałek. Do niego wchodził czujnik i wtyczka, ale u mnie była ona brązowa.

coś takiego:

original.jpg

Tylko umocowane na obudowie dmuchawy.

Znalazłem wtyczkę 3 pinową czarną. Termometr który jest zamontowany na parowniku ma tylko dwa piny. Nie wiem nawet jak to się nazywa i gdzie szukać tej części. Robiąc zworkę na tej 3 pinowej wtyczce za pomocą probówki, Klima rusza. Ale omijam wtedy czujnik na parowniku.

Link to post
Share on other sites
Znalazłem wtyczkę 3 pinową czarną. Termometr który jest zamontowany na parowniku ma tylko dwa piny. Nie wiem nawet jak to się nazywa i gdzie szukać tej części. Robiąc zworkę na tej 3 pinowej wtyczce za pomocą probówki, Klima rusza. Ale omijam wtedy czujnik na parowniku.

Brakuje Ci tego przetwornika. Tak wyglądał u mnie. 2b00a060ed28bf0b1884692dddf931ba.jpg&key=283fe446e7e035aaeb3aa43e386dd0bba84202093337bfaab7d3531f03ed28ba

 

Na upartego taki byś tam włożył.

 

https://allegro.pl/oferta/regulator-temperatury-termostat-dc-12v-z-sonda-pcb-7926004714?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

ustawił na 3 stopnie, tylko nie wiem czy są się zrobić tam histerezę. Żeby wyłączał przy 1.5 i załączał znowu przy 4.5.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Brakuje Ci tego przetwornika. Tak wyglądał u mnie. 2b00a060ed28bf0b1884692dddf931ba.jpg&key=283fe446e7e035aaeb3aa43e386dd0bba84202093337bfaab7d3531f03ed28ba

 

Na upartego taki byś tam włożył.

 

https://allegro.pl/oferta/regulator-temperatury-termostat-dc-12v-z-sonda-pcb-7926004714?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

ustawił na 3 stopnie, tylko nie wiem czy są się zrobić tam histerezę. Żeby wyłączał przy 1.5 i załączał znowu przy 4.5.

Dziękuję Ci bardzo za foto. Może uda mi się znaleźć taki przetwornik. Napisz mi jeszcze gdzie on jest podłączony. Ew daj znać na tel. 504trzysta44zero4

Link to post
Share on other sites
Dziękuję Ci bardzo za foto. Może uda mi się znaleźć taki przetwornik. Napisz mi jeszcze gdzie on jest podłączony. Ew daj znać na tel. 504trzysta44zero4
U mnie był on za schowkiem pasażera. Widać go po zdemontowaniu schowka.
Link to post
Share on other sites

A więc mogę wiem już teraz podzielić spostrzeżeniami odnośnie założenia klimatyzacji manualnej. Cała wiązka elektryczna i kostki są w legacy montowane tak jakby w standardzie. Założenie całego osprzętu nie jest trudne ani kłopotliwe. Co najważniejsze nie trzeba rozwalić całej deski rozdzielczej A wystarczy wyjąć schowek pasażera. Oryginalnie jest nawet wyprowadzona rurka na skropliny. Reszta osprzętu pod maskę i mamy gotowy układ. Chłodnice klimatyzacji też wkładamy bez problemu bez demontażu pasa przedniego, czy też chłodnicy plynu. Teraz konkrety- robota to jeden dzień, jeśli masz wszytkie części. Koszt w moim przypadku to 400zl za wszystkie graty plus sprawdzenie szczelności i nabicie układu. Komfort bezcenny :) Dziękuję wszystkim za porady i zdjęcia. Choć nie wszystkie były celne i prawdziwe...Było to bardzo pomocne.

Dziękuję :)

Link to post
Share on other sites

Ale filtr osuszający się montuje nowy , to mniej więcej jak by zamontować używany filtr od oleju silnika , robi ktoś tak ? to czemu tak robicie z osuszaczem ? Koszt nowego nie jest astronomiczny i za 60 zł się już kupi nowy fabrycznie.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
42 minuty temu, ipsx82 napisał:

Ale filtr osuszający się montuje nowy , to mniej więcej jak by zamontować używany filtr od oleju silnika , robi ktoś tak ? to czemu tak robicie z osuszaczem ? Koszt nowego nie jest astronomiczny i za 60 zł się już kupi nowy fabrycznie.

Ktoś tu gdzieś kiedyś pisał że właśnie nowy osuszacz jest niedostępny. trzeba kombinować z jakimiś zamiennikami i dorabiać złączki. Ale tyczyło się to Forestera. 

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ewemarkam napisał:

A co z tym przetwornikiem, znalazł się czy kupiłeś?

Nie znalazłem. Przynajmniej narazie. Założyłem czujnik 2pinowy A sterowanie z przycisku zrobiłem przez przekaźnik. Czujnik działa, temp spada czujnik wyłącza kompresor. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ipsx82 napisał:

Ale filtr osuszający się montuje nowy , to mniej więcej jak by zamontować używany filtr od oleju silnika , robi ktoś tak ? to czemu tak robicie z osuszaczem ? Koszt nowego nie jest astronomiczny i za 60 zł się już kupi nowy 

  No i juz płynął mądrości.... ;) Nie jest takie proste jak to piszesz kupić nowy osuszacz. Tak to prawda 60zl to nie majątek, ale problem z pasującym zamiennikiem. 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, RAFAZER79 napisał:

  No i juz płynął mądrości.... ;) Nie jest takie proste jak to piszesz kupić nowy osuszacz. Tak to prawda 60zl to nie majątek, ale problem z pasującym zamiennikiem. 

Podaj dokładne dane auta to sprawdzimy gdzie da się kupić osuszacz nowy.

Link to post
Share on other sites
Teraz, ipsx82 napisał:

Podaj dokładne dane auta to sprawdzimy gdzie da się kupić osuszacz nowy.

Szukam od miesiąca u różnych źródeł. 

Legacy 2002 rok 2.0 benzyna

Inne dane nie są potrzebne ponieważ nie było tu klimatyzacji. Więc trochę ciężko sprawdzić. 

 

Link to post
Share on other sites

A graty brałeś od jakiego ? 2,0 czy 2,5 L

 

Już nie ważne,  znalazłem i do 2,0 i do 2,5 i są dostępne w hurtowni dla serwisów i sklepów  pod Warszawą 

Edited by ipsx82
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, ipsx82 napisał:

A graty brałeś od jakiego ? 2,0 czy 2,5 L

 

Już nie ważne,  znalazłem i do 2,0 i do 2,5 i są dostępne w hurtowni dla serwisów i sklepów  pod Warszawą 

Też kupiłem "od ręki" nówkę ,cena jakoś 70-80zł była (zakup na allegro) . EDIT: obecnie ten osuszacz,jest za 52,61 zł ,nowy ,elegancki,jak trzeba ;)

Edited by Qubu666-Baja
Link to post
Share on other sites
W dniu 16.09.2020 o 10:14, ipsx82 napisał:

A graty brałeś od jakiego ? 2,0 czy 2,5 L

 

Już nie ważne,  znalazłem i do 2,0 i do 2,5 i są dostępne w hurtowni dla serwisów i sklepów  pod Warszawą 

Graty brałem z 2.5 outbacka.

Jeśli możesz to podeślij jakiś namiar lub link. Mam też prośbę, może komuś zalega panel z klimy manualnej. Potrzebuje samego przycisku A/C bo u mnie nie ma frontu niestety:( trochę brzydko wygląda...

Link to post
Share on other sites

Tu nie można podawać linków do innych sklepów niż ASO dlatego nie podawałem nazwy tylko pisałem ogólnie. Tak samo nie mogę podać do firmy gdzie pracuję (zajmujemy się klimatyzacjami samochodowymi) bo bym naruszył regulamin forum ;)

Link to post
Share on other sites
Tu nie można podawać linków do innych sklepów niż ASO dlatego nie podawałem nazwy tylko pisałem ogólnie. Tak samo nie mogę podać do firmy gdzie pracuję (zajmujemy się klimatyzacjami samochodowymi) bo bym naruszył regulamin forum 
Ale na PW możesz ;)
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...