Skocz do zawartości

Dołożenie Klimy legacy III


RAFAZER79

Rekomendowane odpowiedzi

Bzdura, to on decyduje o tym czy załączyć kompresor czy nie. Układ w zasadzie ma za zadanie trzymać temperaturę parownika od 1.5 do 4.5 stopnia. To są progi przy jakich sprzęgło się załącza i wyłącza. Musi być, jeśli nie ma to trzeba go wstawić. Czujnik temperatury wewnętrznej nie byłby potrzebny przy ręcznej klimie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.08.2020 o 22:51, RAFAZER79 napisał:

Nie potrzebny bo Klima manualna. 

Czujnik jest potrzebny tylko przy Klimatroniku. 

A to ciekawe co piszesz. Czujnik oblodzenia i presostat to są dwa zabezpieczenia w układzie nie ważne czy manual czy klimatronik , jeden uruchamia wentylator a drugi sprzęgło kompresora. Ale co ja tam się będę wymądrzać , chyba zrezygnuje z robienia szkoleń z działania klimatyzacji dla serwisów i warsztatów  skoro piszę bzdury .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Macie rację panowie. Kolega wprowadził mnie w błąd. Teraz trzeba wszystko rozebrać i założyć czujnik. Nie wiem tylko czy w instalacji jest tam kostka. Bo nie przypominam sobie żebym ją widział. Poszukuję jeszcze panelu z klimy manualniej, u mnie przycisk był pod zaślepką. Działa ale niestety brzydko wygląda bez frontu "AC" Dzięki za wyjaśnienia, mam nadzieję że zaskoczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No i problemów ciąg dalszy. Czujnik zamontowany w parowniku, a kostki do podłączenia tego czujnika brak:( Co dziwne wszystkie inne kostki były w instalacji A tej zlokalizować nie mogę:( 

Macie jakieś pomysły? Bo już powoli tracę nadzieję... Na krótko podlaczajac kompresor, klima chłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powinna być chyba czarna kostka. 4 pinowa, 3 wykorzystane. A po schemacie widze że mają być takie same kolory przewodów jak w forku, do ECU leci brązowo żółty. Jeśli temperatura jeśli ma się załączyć. 

Strona 17

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/1999/Service Manual/WIRING DIAGRAM/WIRING DIAGRAM/MSA5TCD99L567.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Powinna być chyba czarna kostka. 4 pinowa, 3 wykorzystane. A po schemacie widze że mają być takie same kolory przewodów jak w forku, do ECU leci brązowo żółty. Jeśli temperatura jeśli ma się załączyć. 

Strona 17

http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/1999/Service Manual/WIRING DIAGRAM/WIRING DIAGRAM/MSA5TCD99L567.pdf

No właśnie problem jest w tym że kostki nie ma. A z czujnika wychodzą tylko dwa piny. Może coś przeoczyłem, ponieważ wszystkie inne kostki są. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RAFAZER79 napisał:

No właśnie problem jest w tym że kostki nie ma. A z czujnika wychodzą tylko dwa piny. Może coś przeoczyłem, ponieważ wszystkie inne kostki są. 

U mnie wyglądało to tak że był osobny przetwornik jeszcze po drodze. coś wielkości połowy paczki zapałek. Do niego wchodził czujnik i wtyczka, ale u mnie była ona brązowa.

coś takiego:

original.jpg

Tylko umocowane na obudowie dmuchawy.

Edytowane przez ewemarkam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

U mnie wyglądało to tak że był osobny przetwornik jeszcze po drodze. coś wielkości połowy paczki zapałek. Do niego wchodził czujnik i wtyczka, ale u mnie była ona brązowa.

coś takiego:

original.jpg

Tylko umocowane na obudowie dmuchawy.

Znalazłem wtyczkę 3 pinową czarną. Termometr który jest zamontowany na parowniku ma tylko dwa piny. Nie wiem nawet jak to się nazywa i gdzie szukać tej części. Robiąc zworkę na tej 3 pinowej wtyczce za pomocą probówki, Klima rusza. Ale omijam wtedy czujnik na parowniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem wtyczkę 3 pinową czarną. Termometr który jest zamontowany na parowniku ma tylko dwa piny. Nie wiem nawet jak to się nazywa i gdzie szukać tej części. Robiąc zworkę na tej 3 pinowej wtyczce za pomocą probówki, Klima rusza. Ale omijam wtedy czujnik na parowniku.

Brakuje Ci tego przetwornika. Tak wyglądał u mnie. 2b00a060ed28bf0b1884692dddf931ba.jpg&key=283fe446e7e035aaeb3aa43e386dd0bba84202093337bfaab7d3531f03ed28ba

 

Na upartego taki byś tam włożył.

 

https://allegro.pl/oferta/regulator-temperatury-termostat-dc-12v-z-sonda-pcb-7926004714?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

ustawił na 3 stopnie, tylko nie wiem czy są się zrobić tam histerezę. Żeby wyłączał przy 1.5 i załączał znowu przy 4.5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, ewemarkam napisał:

Brakuje Ci tego przetwornika. Tak wyglądał u mnie. 2b00a060ed28bf0b1884692dddf931ba.jpg&key=283fe446e7e035aaeb3aa43e386dd0bba84202093337bfaab7d3531f03ed28ba

 

Na upartego taki byś tam włożył.

 

https://allegro.pl/oferta/regulator-temperatury-termostat-dc-12v-z-sonda-pcb-7926004714?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

ustawił na 3 stopnie, tylko nie wiem czy są się zrobić tam histerezę. Żeby wyłączał przy 1.5 i załączał znowu przy 4.5.

Dziękuję Ci bardzo za foto. Może uda mi się znaleźć taki przetwornik. Napisz mi jeszcze gdzie on jest podłączony. Ew daj znać na tel. 504trzysta44zero4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mogę wiem już teraz podzielić spostrzeżeniami odnośnie założenia klimatyzacji manualnej. Cała wiązka elektryczna i kostki są w legacy montowane tak jakby w standardzie. Założenie całego osprzętu nie jest trudne ani kłopotliwe. Co najważniejsze nie trzeba rozwalić całej deski rozdzielczej A wystarczy wyjąć schowek pasażera. Oryginalnie jest nawet wyprowadzona rurka na skropliny. Reszta osprzętu pod maskę i mamy gotowy układ. Chłodnice klimatyzacji też wkładamy bez problemu bez demontażu pasa przedniego, czy też chłodnicy plynu. Teraz konkrety- robota to jeden dzień, jeśli masz wszytkie części. Koszt w moim przypadku to 400zl za wszystkie graty plus sprawdzenie szczelności i nabicie układu. Komfort bezcenny :) Dziękuję wszystkim za porady i zdjęcia. Choć nie wszystkie były celne i prawdziwe...Było to bardzo pomocne.

Dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale filtr osuszający się montuje nowy , to mniej więcej jak by zamontować używany filtr od oleju silnika , robi ktoś tak ? to czemu tak robicie z osuszaczem ? Koszt nowego nie jest astronomiczny i za 60 zł się już kupi nowy fabrycznie.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, ipsx82 napisał:

Ale filtr osuszający się montuje nowy , to mniej więcej jak by zamontować używany filtr od oleju silnika , robi ktoś tak ? to czemu tak robicie z osuszaczem ? Koszt nowego nie jest astronomiczny i za 60 zł się już kupi nowy fabrycznie.

Ktoś tu gdzieś kiedyś pisał że właśnie nowy osuszacz jest niedostępny. trzeba kombinować z jakimiś zamiennikami i dorabiać złączki. Ale tyczyło się to Forestera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ewemarkam napisał:

A co z tym przetwornikiem, znalazł się czy kupiłeś?

Nie znalazłem. Przynajmniej narazie. Założyłem czujnik 2pinowy A sterowanie z przycisku zrobiłem przez przekaźnik. Czujnik działa, temp spada czujnik wyłącza kompresor. 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ipsx82 napisał:

Ale filtr osuszający się montuje nowy , to mniej więcej jak by zamontować używany filtr od oleju silnika , robi ktoś tak ? to czemu tak robicie z osuszaczem ? Koszt nowego nie jest astronomiczny i za 60 zł się już kupi nowy 

  No i juz płynął mądrości.... ;) Nie jest takie proste jak to piszesz kupić nowy osuszacz. Tak to prawda 60zl to nie majątek, ale problem z pasującym zamiennikiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, RAFAZER79 napisał:

  No i juz płynął mądrości.... ;) Nie jest takie proste jak to piszesz kupić nowy osuszacz. Tak to prawda 60zl to nie majątek, ale problem z pasującym zamiennikiem. 

Podaj dokładne dane auta to sprawdzimy gdzie da się kupić osuszacz nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, ipsx82 napisał:

Podaj dokładne dane auta to sprawdzimy gdzie da się kupić osuszacz nowy.

Szukam od miesiąca u różnych źródeł. 

Legacy 2002 rok 2.0 benzyna

Inne dane nie są potrzebne ponieważ nie było tu klimatyzacji. Więc trochę ciężko sprawdzić. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A graty brałeś od jakiego ? 2,0 czy 2,5 L

 

Już nie ważne,  znalazłem i do 2,0 i do 2,5 i są dostępne w hurtowni dla serwisów i sklepów  pod Warszawą 

Edytowane przez ipsx82
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, ipsx82 napisał:

A graty brałeś od jakiego ? 2,0 czy 2,5 L

 

Już nie ważne,  znalazłem i do 2,0 i do 2,5 i są dostępne w hurtowni dla serwisów i sklepów  pod Warszawą 

Też kupiłem "od ręki" nówkę ,cena jakoś 70-80zł była (zakup na allegro) . EDIT: obecnie ten osuszacz,jest za 52,61 zł ,nowy ,elegancki,jak trzeba ;)

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.09.2020 o 10:14, ipsx82 napisał:

A graty brałeś od jakiego ? 2,0 czy 2,5 L

 

Już nie ważne,  znalazłem i do 2,0 i do 2,5 i są dostępne w hurtowni dla serwisów i sklepów  pod Warszawą 

Graty brałem z 2.5 outbacka.

Jeśli możesz to podeślij jakiś namiar lub link. Mam też prośbę, może komuś zalega panel z klimy manualnej. Potrzebuje samego przycisku A/C bo u mnie nie ma frontu niestety:( trochę brzydko wygląda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie można podawać linków do innych sklepów niż ASO dlatego nie podawałem nazwy tylko pisałem ogólnie. Tak samo nie mogę podać do firmy gdzie pracuję (zajmujemy się klimatyzacjami samochodowymi) bo bym naruszył regulamin forum ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie można podawać linków do innych sklepów niż ASO dlatego nie podawałem nazwy tylko pisałem ogólnie. Tak samo nie mogę podać do firmy gdzie pracuję (zajmujemy się klimatyzacjami samochodowymi) bo bym naruszył regulamin forum 
Ale na PW możesz ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...