Jump to content

Dołożenie Klimy legacy III


Recommended Posts

Witajcie. 

Nie znalazłem tematu więc piszę z prosba o poradę. Chciałbym dołożyć klimę do mojego legaca. Może ktoś to już robił wie jakie są koszty i jakie graty są potrzebne. Widzę że instalacja elektryczna jest, pytanie co dalej....

Z góry dzięki za konkretne rady i opinie. 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

czujnik napisałem ,pasek klinowy ( mus i ABC .Tego już nie pisałem... ) zawór rozprężny (Zawory są dwa . Niskie ciśnienie i wysokie.Jakiś jeszcze jest magiczny? Jeżeli był, to z drugiego samochodu na

To są porty serwisowe spawane na stałe w węże z zaworkami Szredera do napełniania układu czynnikiem  a nie zawory rozprężne.  

Posted Images

3 minuty temu, RAFAZER79 napisał:

Witajcie. 

Nie znalazłem tematu więc piszę z prosba o poradę. Chciałbym dołożyć klimę do mojego legaca. Może ktoś to już robił wie jakie są koszty i jakie graty są potrzebne. Widzę że instalacja elektryczna jest, pytanie co dalej....

Z góry dzięki za konkretne rady i opinie. 

Może nie Subaru, ale mam znajomą, która popełniła błąd i kupiła Civic (ufo version) bez klimy właśnie i z ciekawości sprawdzała ile kosztuje dołożenie tego do jej fury. Koszt był w granicach 4 tysięcy... Więc jeździ z otwartymi oknami. 

Link to post
Share on other sites

Ja majstrowałem nazwijmy "ostatnio" w klimatyzacji (Pierwszy raz w życiu). Ogólnie robiłem robotę "na raty". Z parownikiem wg mnie najwięcej "tańców",czyli manewrowania,bo najbardziej zabudowany/wbudowany, a reszta ? wszystko na wierzchu. Wymieniałem rurkę z prawej strony od osuszacza, do skraplacza + kompresor (aaaa taki kaprys ,bo prawie nówka za 100zł ze sprzęgłem "igłą"). skraplacz na wierzchu(trzeba tylko odpiąć chłodnicę i odchylić ją .Najlepiej chłodnicę jest wyciągnąć),osuszacz też. Ogólnie wszystko ,jak dla mnie "na patelni".  Zaznaczam,że mam klimę manualną i mi styka. Jak masz dawcę , to bym się nie zastanawiał i montował. Na ostro się targować i fruuu... dlaczego na ostro? bo nie wiesz czy dziur nie ma w skraplaczu,czy kompresor ma zajechane sprzęgło,czy parownik jest szczelny. Może być fajnie,ale może być masa "gongów",no chyba,że dawca stoi z boku,chłodzi i można ocenić sprzęgło sprężarki. Ja za 400zł bym wchodził, na ryzyko (z osobistym wymontowaniem) . Osuszacz musisz nowy kupić. Ogólnie gra warta świeczki wg mnie o ile:

- sam będziesz grzebać,no chyba ,że masz kogoś ,kto to ogarnie

- żeby szczelna klima była, to pilnowałem wartości kluczem dynamometrycznym wg serwisówk,przy skręcaniu elementów układui + wymiana o-ringów

- żeby sprawdzić klimę(swoją robotę) to pojechałem do gościa z wodorem,żeby sprawdzić "raz a porządnie". Żadne "bąbelki" i "UV" ,bo metoda jest perfect. bardzo delikatnie o-ring psikusa mi zrobił(na prawdę symbolicznie "puszczał"),a układ ciśnienie trzymał!!! W 5min nikt nie sprawdzi idealnie układu ,bo w dupie mają, wolą na odczynniku zarabiać.

Na wodorze od razu jest krótka piłka "zero-jedynkowa"  .Szczelne 100%/ Nieszczelne

(W dyskusje akademickie nie wchodzę na temat "bąbelków",czy "uv" ,bo kołowałem się wcześniej z "bąbelkami" i "UV" - nabita klima,a po miesiącu miała dość... więc tylko wodór).

-Ogromnym plusem po zrobieniu samemu swojej klimy tj o-ringi, własny osuszacz, samodzielna wymiana skraplacza, kompresora cena razem ze sprawdzeniem szczelności układu wodorem + r134a (650g), to zapłaciłem 300zł

skraplacz nówka 300zł,ale zamiennik (działa i szczelny)

osuszacz - 80zł

pudło o ringów do klimy 30zł

rurka 50zł

100zł - kompresor-kaprys

Takie to koszta.

 

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to post
Share on other sites

Sprzęgło można sprawdzić szczelinomierzem (nie pamiętam jaka wartość "dziury" powinna wg książki powinna być,ale to do sprawdzenia. szczelinę możesz "dostroić" do książki,bo kompresor jest "naprawialno-dostrajalny" -atut ) . "na krótko" podłączysz pod 12v i zobaczysz,jak sprzęgło zasprzęgli.  Łożysko... no to już chyba tylko zakręcić ręką "na sucho" i modlić się do najjaśniejszej panienki,żeby chłodku dała w przyszłości ;)  Ja brałem kompresor na ryzyko (kompresor wyglądał,jak nówka, to w ogóle się nie zastanawiałem i brałem "na ryzyko")  Oględziny były wzrokowe,słuchowe.

Jak coś to pytaj... ściągnij manuala,przestudiuj układ,żebyś wiedział o czym mowa itd. Ps. Grzebiesz sam w swoim samochodzie? Jak sam ,to wg mnie osiągniesz sukces,ale uzbroiłbym się w cierpliwość. Nie jest zadanie trudne ,bo za pierwszym razem mam 100% klimę,ale "z kapcia" , "przy piwku w sobotę ,ze szwagrem" to nie ma co się w ten sposób nastawiać(jak na pierwszy raz) . Tak naprawdę, to masz skraplacz, osuszacz, czujnik na osuszaczu, parownik, kompresor, przewody el., trochę rurek, sterownia na kokpit (i tu jeszcze kwestia ,czy manual,czy strefowa).

Aaaaaa no i w Twoim przypadku dechę rozdzielczą trzeba wg mnie rozebrać.

 

Ps. Jeżeli jakiś błąd merytoryczny zrobiłem, to mówicie panowie!

Edited by Qubu666-Baja
Link to post
Share on other sites
W dniu 16.06.2020 o 14:26, RAFAZER79 napisał:

Z góry dzięki za konkretne rady i opinie.

 

sprzedać ten samochód i kupić z klimą, to chyba nie te czasy, gdzie 90% samochodów nie miało fabrycznej klimy i żeby ja mieć, trzeba było dokładać.

Link to post
Share on other sites
56 minut temu, lutek34 napisał:

 

sprzedać ten samochód i kupić z klimą, to chyba nie te czasy, gdzie 90% samochodów nie miało fabrycznej klimy i żeby ja mieć, trzeba było dokładać.

Wszystko zależy jak patrzysz.np Businessmanowi i ogólnie komuś kto czasu nie ma,sam nie grzebie w samochodzie ,to tylko Twoje rozwiązanie,ale jak ktoś jest pasjonatą marki ,trafił egzemplarz w niezłym stanie,wymarzonym kolorze i ogólnie w wyposażeniu ,a klimy brakuje,to akurat przy niskim stopniu skomplikowania układu w Legacy i dobrą ceną części używanych,przy posiadanym czasie ,to warto. Dziwi mnie tylko,że Legacy bez klimy wypuścili. Pytanie do kolegi co jego Vin o tym mówi... Pytanie do Was: to były takie egzemplarze bez klimy? Jak tak,to Subaru mnie dalej zaskakuje...  Może zrób zdjęcie komory silnika i wrzuć je. Może ktoś coś "pruł" i jakieś dawne ślady klimy są? 

RAFAZER79 - na ostro i z zapałem chcesz się brać za robotę?  Napisz jak Ty podchodzisz do tematu,bo to klucz do całej zabawy. 

Rozumiem,że dawca namierzony? 

Czy to było na zasadzie na dworze 30'C ,w samochodzie 70'C i myśl "kurde... Gorąco mi w samochodzie. Kupię dziś w sklepie  zimną coca colę, wodę sodową i klimę do samochodu... Uff ... jak gorąco!"  ;)

 

Czy ktoś osobiście wymieniał spod deski rozdzielczej parownik w tym modelu? Z tym,że nie chodzi mi o wyjaśnienie " Oooo ja tam wymieniałem filtr kabinowy i widziałem,że jest tam za wiatraczkiem..."

Konkret . Myślę,że to w tym zadaniu jest najtrudniejsze i chyba na początek bym się "pobawił" z manualną wersja klimy(chyba mniej do roboty z przekładką- jak coś to potwierdźcie) 

Edited by Qubu666-Baja
Link to post
Share on other sites

Klimy nie ma oryginalnie, nikt tu nic nie grzebał. 

A auta szkoda bo stan perfekcyjny, na liczniku 90tys więc nie myślę nad sprzedażą. Nie wiem co mówi vin na ten temat bo nie jestem aż tak dociekliwy żeby to sprawdzać. Z resztą chyba nie wiem jak.... Dawca nie namierzony, ale mam tutaj lokalnie człowieka który rozbiera subaryny na części. Więc graty to nie problem. Nie narzekałbym na brak klimy ale niestety porażenie nerwu twarzy nie pozwala jeździć mi z otwartym oknem, dlatego pojawil sie pomysl dokladki.

Link to post
Share on other sites

No to drugie pytanie. Czy twój "Legaś" to samochód ,którym jeździsz na co dzień,czy okazyjnie jeździsz? Budżetu ile masz? Wiesz... jak sam byś nie "dziubał" przy tym, to trochę "cebulionów" wyjdzie z kieszeni :/ . 

Ok to zrób tak ,żeby wiedzieć o czym gadamy i co masz:

- zrobisz zdjęcia środkowego panelu ,od deski rodzielczej (te pokrętła od ogrzewania itd) i zdjęcie z góry, komory silnika od strony akumulatora.

- sprawdzisz,czy masz z przodu 2 "chłodnice" . Jedna ta z wiatrakami,przy silniku, druga powinna być widoczna z przodu, po otwarciu maski.

Ogólnie (zdalnie) trzeba ocenić,czy Ty w ogóle masz jakieś "zgliszcza" , "ślady" klimy.  Nie wiem,czy zdarzało się ,że Subaru nie miało w tych rocznikach klimy...  Jak ja szukam części , to każdy egzemplarz miał . Podasz VIN i porobisz co trzeba, bo może się okazać,że cała instalacja jest,ale jakiś el był zdemontowany i nie było mowy o klimie.

Ps a jak kupowałeś, to rozumiem,że nie było w ogłoszeniu nic o "klimie" i po prostu się tym nie interesowałeś aż do teraz, tak?

 jaki rocznik samochodu to jest?  długo nim jeździsz? świeży zakup?

Nadzieja i perspektywa jakaś jest na "klimę w fajnych pieniądzach",a to już coś jest. Najpierw jednak potrzebujemy to co wyżej napisałem. działaj...

Dziś jeszcze sprawdzę wiadomości.

 

Edited by Qubu666-Baja
Link to post
Share on other sites

Samochód jest z 2002 roku. Jeżdżę nim na codzień a klimy -- NIE MA I NIE MA POZOSTAŁOSCI PO KLIMIE-- 

Panel jest standardowy pod zaślepka znajduje się przycisk który działa i na pewno jest do klimy. Instalacja elektryczna na pewno też. Wiem co to chlodnica od klimy i na pewno jej tam nie ma. Uprzedzam kolejne pytanie, wiatrakow ani sprezarki tez pod maska nie ma... Pytanie na początku było proste" czy ktoś zakładał sam klimatyzacje w tym modelu i jakie są ceny części. Samochod kupiłem świadomie i sprzedający uprzedził że klimatyzacji nie ma. Tak jak napisałem wcześniej z powodu choroby nie mogę otwierać szyb i pomyślałem o montarzu dodatkowego sprzętu. 

Link to post
Share on other sites

Jutro zrobię zdjęcia. Nie wiem tylko czy dam radę je tutaj wsadzić, bo nie umiem obsługiwać się tym forum za bardzo. 

Link to post
Share on other sites

Rozumiem ,czyli konkretna odpowiedź:

- tak zakładałem

- koszta(na poważnie) od paru złotych do tylu PLN ile ASO "zaśpiewa" (koszta zależne od umiejętności manualnych,kontaktów i wiedzy technicznej ,czy też grubości portfela - niepotrzebne skreślić)

-elementy

 Parownik,wszystkie rurki,skraplacz ,czujnik ,osuszacz,sprężarka.elektryke wiesz,że masz 

To tyle...

 

Link to post
Share on other sites

Do tego jeszcze czujnik oblodzenia parownika, zawór rozprężny, pasek klinowy.

Link to post
Share on other sites

O właśnie i to chodzi. 

Jutro będę u człowieka który najprawdopodobniej ma całą instalację w jednym miejscu. Jedna rzecz mnie tylko zastanawia i tego nie wiem. Czy muszę wyciągać deskę rozdzielczą w jakiś sposób ? 

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, ipsx82 napisał:

Do tego jeszcze czujnik oblodzenia parownika, zawór rozprężny, pasek klinowy.

czujnik napisałem ,pasek klinowy ( mus i ABC ;) .Tego już nie pisałem... ) zawór rozprężny (Zawory są dwa . Niskie ciśnienie i wysokie.Jakiś jeszcze jest magiczny? Jeżeli był, to z drugiego samochodu na bank będzie.)

 

Z deską trzeba powalczyć. Nie wiem,czy jest na YT  taki film,który od A-Z demonstuje rozbiórkę deski do parownika. Jak będzie gość sprytny to sobie poradzi.

Zaczynasz od odkręcenia gałki biegów, ramka przy biegach itd , itd.  Ja miałem fuksa ,bo parownik miałem wbudowany , wiec konkretnie to dojechałem z rozbiórką deski do wybebeszenia schowka, sterownika airbag, kostka prawa od airbag etc. Było blisko parownika,ale nie miałem potrzeby rozbierania całej deski.

Musisz poszukać na YT ,czy u nas na forum... 

 

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Jakie dwa zawory rozprężne ? od kiedy to są zawory rozprężne   na niskie i na wysokie ciśnienie , czy Ty wiesz o czym piszesz ? Skoro miałeś na myśli  czujniku oblodzenia pisząc o  czujniku to zapomniałeś o czujniku ciśnienia (presostat).

Edited by ipsx82
Link to post
Share on other sites

https://www.acavalanche.com/low-side-service-port/low-side-service-port/

 

Na konkretnie,żeby doprecyzować :

1. Ten "magiczny" to txv na zdjęciu (ten o którym kolega ipsx82 pisał)

2. są też dwa zawory na niskim i wysokim ciśnieniu .

 

Ps. Pełen relaks... u mnie wszystko chodzi/ chłodzi i nie puszcza. Nic nie brakuje z elementów w układzie, więc wracając do meritum sprawy... Warto praktykować przy swojej bryczce, bo po lekkiej podbudowie teoretycznej, małe sukcesy murowane... "to jest to!" ;) 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
14 godzin temu, Qubu666-Baja napisał:

https://www.acavalanche.com/low-side-service-port/low-side-service-port/

 

Na konkretnie,żeby doprecyzować :

1. Ten "magiczny" to txv na zdjęciu (ten o którym kolega ipsx82 pisał)

2. są też dwa zawory na niskim i wysokim ciśnieniu .

 

 

To są porty serwisowe spawane na stałe w węże z zaworkami Szredera do napełniania układu czynnikiem  a nie zawory rozprężne.  

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

A więc  wróćmy do tematu klimatyzacji. 

Wszystko założone nabite i szczelne. Jest tylko jeden problem... przycisk na desce rozdzielczej jest i działa, przekaźniki zamontowane. A prądu na przewodzie od sprzęgła klimy jak nie było tak nie ma. Wydaje mi się że w instalacji elektrycznej coś jeszcze być powinno" może jakiś moduł o którym nie wiem" jeśli ktoś ma pomysł to proszę o podpowiedź.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...