Jump to content

Nie odpala po wymianie cewek.


Hawk84
 Share

Recommended Posts

Witam wszystkich, przepraszam jeśli coś nie tak (pierwszy post w tej zacnej braci).

 

Mam następujący dziwny problem/objaw:

W styczniu robiłem regulację zaworów i na koniec mechanik powiedział mi, że na trzecim cylindrze cewka na wykończeniu, lecz sprawa się trochę odwlekła, do teraz ^_^

Wczoraj wziąłem się za wymianę, dwie godziny i po robocie i tu zonk. Po wymianie wszystkich cewek na nowe (stare chyba od nowości były a auto już ponad 200kkm) forek nie chce zaskoczyć, kręci, paliwo jest ale zapłonu zero. No więc myślę sobie kicha, jakieś lewe cewki (stare - Diamond FK0186, nowe - BREMI https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-bremi-subaru-9278490163), więc postanowiłem na próbę założyć jedną starą i tu niemałe zdziwienie, auto odpala i pracuje normalnie. No to cyk z powrotem nowa, nie odpala, zgłupiałem totalnie i jeżdżę z jedną starą i zero błędów.

Powie ktoś o co chodzi? Jakim cudem auto pracuje z jedną starą, a na wszystkich nowych już nie?

Link to comment
Share on other sites

Niestety, sprawdzałem zamieniając cewki, raz zamiast 1 stara, raz zamiast 3 z tym samym skutkiem, jak jest w układzie stara cewka, auto odpala i pracuje elegancko, jak wszystkie nowe, lipa ;(

Link to comment
Share on other sites

piszesz tak nie składnie, że ja nie umiem się połapać o co Ci chodzi...... pomijając, że się nawet nie przywitałeś w dziale "witam"

Link to comment
Share on other sites

Przepraszam, zaraz to naprawię.

O co chodzi z brakiem składni? Problem jest taki, że jak wymieniłem cewki na nowe dobrane po numerze VIN to auto nie odpala, natomiast jak zamienię jedną cewkę na starą, obojętnie którą (robiłem to z racji łatwego dostępu na cylindrach 1 i 3) to auto odpala i wszystko działa, cewki nowe sprawdzałem również zmieniając ich położenie, nawet zrobiłem coś takiego że na pracującym silniku wymieniłem starą cewkę na nową i auto pracowało ok, lecz po zgaszeniu już nie odpalało i właśnie z tym mam problem, że na komplecie nowych nie odpala a na 3 nowe + 1 stara wszystko jest ok.

Link to comment
Share on other sites

teraz logiczniej :)

Na zgadywankę obstawiał bym coś ze stykami, albo świeca-cewka na "główce" albo przewód-cewka na "zatrzaskach". Może coś nie łączyć w 100% i wychodzi z tego "za słaba iskra". Ale to tylko domysły.

Prawda jest też taka, że z zamiennikami cewek są najróżniejsze historie.... dlatego są takie tanie. Teraz już po fakcie ale mogłeś przed wymianą zasięgnąć tu porady z doborem to byś dostał namiar na "pewniaka".

Druga sprawa "cewka na wykończeniu" to zdiagnozowano na oko, czy testował jakoś tą cewkę ?

Ja jestem zdania że puki coś działa to nie należy tego wymieniać......(oczywiście poza elementami eksploatacyjnymi) Ale to też tylko moje zdanie :)

Link to comment
Share on other sites

Świece wymienione zaraz po regulacji, wymieniłem cewki bo właśnie ta felerna zaczęła już przerywać i samochód zaczął pracować na trzech garach więc stwierdziłem, że lepiej wymienię wszystkie, ponieważ nie wiem od kiedy siedzą stare. 

Zgadzam się, że zamienniki to nie oryginał ale jak wiadomo hajs się musi zgadzać ;) i czasem nie ma zmiłuj.

Najbardziej dziwi mnie właśnie to, że wypinam nową, wpinam starą i odpala, wypinam na odpalonym starą, daję nową i jest ok, gaszę i nie chce odpalić za chiny, dodam że akumulator w miarę świeży, nie cały rok ma i kupiony jako nowy (napięcie na aku jak i ładowanie ok).

Zazwyczaj wszystko w Forku robię sam i nie mam problemów, ale w tym przypadku zgłupiałem totalnie, komputer błędów nie wywala, tylko odpalić nie chce, a raczej coś takiego jak kodowanie cewek w tym roczniku nie występuje.

Link to comment
Share on other sites

Psiknij "kontaktem" w te wtyczki co się wpina do cewek i do samych cewek tam gdzie świeca wchodzi. Może tam ledwo ledwo dotyka i dlatego jest za słaba iskra na odpalenie, a na chodzący silnik już wystarczy.

Tak sobie tylko zgaduję.

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez miałem misfire na 1 garze i sie okazalo ze mam odlamaną ta blokadke co blokuje wpinke do cewki. Mocniej szarpnelo silnikiem i sie wypinała, i bach nagle na 3 gary. Spielem je teraz na trytytke na sztywno z cewką i po problemie. Często one są tez mega uwalone od oleju z dekli lub czegokolwiek, co tez może skutkować wypadaniem zapłonu..... 

Link to comment
Share on other sites

A więc sytuacja wygląda następująco: wszystko jest dalej tak samo :( Ponownie wykręciłem wszystkie cewki za namową kleva potraktowałem styki kontaktem, dodatkowo lekko przygiąłem styki w cewkach aby lepiej dociskały do wtyczek, porozciągałem delikatnie sprężynki w fajkach i efekt całej zabawy żaden (4 nowe - brak zapłony, 3 nowe, 1 stara - auto śmiga).

Ktoś coś, nawet jakieś głupie sugestie, ponieważ mnie już nawet takie nie przychodzą do głowy.

Link to comment
Share on other sites

Tzn jak zmienisz wszystkie cewki na nowe to w ogóle nie pali nawet na 2-3 baniakach? Jak wstawisz jedną starą to nagle zaczyna palić na wszystkich?

Nie mam pojęcia o czym mówię ale może nowe mają w sumie za dużą rezystancję??:krecka_dostal: Z głupich sugestii spróbuj na dobrym naładowanym aku, albo z podłączonym prostownikiem rozruchowym...

Link to comment
Share on other sites

U mnie tez miałem misfire na 1 garze i sie okazalo ze mam odlamaną ta blokadke co blokuje wpinke do cewki. Mocniej szarpnelo silnikiem i sie wypinała, i bach nagle na 3 gary. Spielem je teraz na trytytke na sztywno z cewką i po problemie. Często one są tez mega uwalone od oleju z dekli lub czegokolwiek, co tez może skutkować wypadaniem zapłonu..... 
Na allegro masz kostki za grosze, wypinasz styki ze starej kostki, wpinasz w nową i masz po problemie. Ostatnio u siebie jedną zmieniałem bo też pękł zatrzask.
  • Thanks 2
Link to comment
Share on other sites

A więc sytuacja wygląda następująco: wszystko jest dalej tak samo  Ponownie wykręciłem wszystkie cewki za namową kleva potraktowałem styki kontaktem, dodatkowo lekko przygiąłem styki w cewkach aby lepiej dociskały do wtyczek, porozciągałem delikatnie sprężynki w fajkach i efekt całej zabawy żaden (4 nowe - brak zapłony, 3 nowe, 1 stara - auto śmiga).

Ktoś coś, nawet jakieś głupie sugestie, ponieważ mnie już nawet takie nie przychodzą do głowy.

Jakie masz świece? Świeże czy przechodzone? Może zamienniki cewki dają za mały prąd na świece żeby odpalić, ale potem już jakoś działają? Kiedyś miałem taki numer ale tylko na zimnym aucie, nie było opcji żeby odpalić, ale jak się rozgrzał to wszystko pracowało normalnie. Po wymianie cewki problem zniknął.

 

Link to comment
Share on other sites

Świece mam NGK ILFR6B 6481, z racji Lepszego Paliwa Gamonie ;), założone w lutym, po regulacji zaworów. Aku mam ok, jak już wyżej pisałem. Możliwe, że coś jest z tym niższym prądem, i właśnie dlatego odpala po dodaniu jednej starej cewki, ale to dziwne, ponieważ stara jak i nowa są na 12V, a widziałem też wersję na 14V i w tym przypadku jak najbardziej byłby problem z paleniem, jak dorwę prostownik z rozruchem to jeszcze to sprawdzę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...