Skocz do zawartości

Nie odpala po wymianie cewek.


Hawk84

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, przepraszam jeśli coś nie tak (pierwszy post w tej zacnej braci).

 

Mam następujący dziwny problem/objaw:

W styczniu robiłem regulację zaworów i na koniec mechanik powiedział mi, że na trzecim cylindrze cewka na wykończeniu, lecz sprawa się trochę odwlekła, do teraz ^_^

Wczoraj wziąłem się za wymianę, dwie godziny i po robocie i tu zonk. Po wymianie wszystkich cewek na nowe (stare chyba od nowości były a auto już ponad 200kkm) forek nie chce zaskoczyć, kręci, paliwo jest ale zapłonu zero. No więc myślę sobie kicha, jakieś lewe cewki (stare - Diamond FK0186, nowe - BREMI https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-bremi-subaru-9278490163), więc postanowiłem na próbę założyć jedną starą i tu niemałe zdziwienie, auto odpala i pracuje normalnie. No to cyk z powrotem nowa, nie odpala, zgłupiałem totalnie i jeżdżę z jedną starą i zero błędów.

Powie ktoś o co chodzi? Jakim cudem auto pracuje z jedną starą, a na wszystkich nowych już nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, zaraz to naprawię.

O co chodzi z brakiem składni? Problem jest taki, że jak wymieniłem cewki na nowe dobrane po numerze VIN to auto nie odpala, natomiast jak zamienię jedną cewkę na starą, obojętnie którą (robiłem to z racji łatwego dostępu na cylindrach 1 i 3) to auto odpala i wszystko działa, cewki nowe sprawdzałem również zmieniając ich położenie, nawet zrobiłem coś takiego że na pracującym silniku wymieniłem starą cewkę na nową i auto pracowało ok, lecz po zgaszeniu już nie odpalało i właśnie z tym mam problem, że na komplecie nowych nie odpala a na 3 nowe + 1 stara wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz logiczniej :)

Na zgadywankę obstawiał bym coś ze stykami, albo świeca-cewka na "główce" albo przewód-cewka na "zatrzaskach". Może coś nie łączyć w 100% i wychodzi z tego "za słaba iskra". Ale to tylko domysły.

Prawda jest też taka, że z zamiennikami cewek są najróżniejsze historie.... dlatego są takie tanie. Teraz już po fakcie ale mogłeś przed wymianą zasięgnąć tu porady z doborem to byś dostał namiar na "pewniaka".

Druga sprawa "cewka na wykończeniu" to zdiagnozowano na oko, czy testował jakoś tą cewkę ?

Ja jestem zdania że puki coś działa to nie należy tego wymieniać......(oczywiście poza elementami eksploatacyjnymi) Ale to też tylko moje zdanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece wymienione zaraz po regulacji, wymieniłem cewki bo właśnie ta felerna zaczęła już przerywać i samochód zaczął pracować na trzech garach więc stwierdziłem, że lepiej wymienię wszystkie, ponieważ nie wiem od kiedy siedzą stare. 

Zgadzam się, że zamienniki to nie oryginał ale jak wiadomo hajs się musi zgadzać ;) i czasem nie ma zmiłuj.

Najbardziej dziwi mnie właśnie to, że wypinam nową, wpinam starą i odpala, wypinam na odpalonym starą, daję nową i jest ok, gaszę i nie chce odpalić za chiny, dodam że akumulator w miarę świeży, nie cały rok ma i kupiony jako nowy (napięcie na aku jak i ładowanie ok).

Zazwyczaj wszystko w Forku robię sam i nie mam problemów, ale w tym przypadku zgłupiałem totalnie, komputer błędów nie wywala, tylko odpalić nie chce, a raczej coś takiego jak kodowanie cewek w tym roczniku nie występuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psiknij "kontaktem" w te wtyczki co się wpina do cewek i do samych cewek tam gdzie świeca wchodzi. Może tam ledwo ledwo dotyka i dlatego jest za słaba iskra na odpalenie, a na chodzący silnik już wystarczy.

Tak sobie tylko zgaduję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez miałem misfire na 1 garze i sie okazalo ze mam odlamaną ta blokadke co blokuje wpinke do cewki. Mocniej szarpnelo silnikiem i sie wypinała, i bach nagle na 3 gary. Spielem je teraz na trytytke na sztywno z cewką i po problemie. Często one są tez mega uwalone od oleju z dekli lub czegokolwiek, co tez może skutkować wypadaniem zapłonu..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc sytuacja wygląda następująco: wszystko jest dalej tak samo :( Ponownie wykręciłem wszystkie cewki za namową kleva potraktowałem styki kontaktem, dodatkowo lekko przygiąłem styki w cewkach aby lepiej dociskały do wtyczek, porozciągałem delikatnie sprężynki w fajkach i efekt całej zabawy żaden (4 nowe - brak zapłony, 3 nowe, 1 stara - auto śmiga).

Ktoś coś, nawet jakieś głupie sugestie, ponieważ mnie już nawet takie nie przychodzą do głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn jak zmienisz wszystkie cewki na nowe to w ogóle nie pali nawet na 2-3 baniakach? Jak wstawisz jedną starą to nagle zaczyna palić na wszystkich?

Nie mam pojęcia o czym mówię ale może nowe mają w sumie za dużą rezystancję??:krecka_dostal: Z głupich sugestii spróbuj na dobrym naładowanym aku, albo z podłączonym prostownikiem rozruchowym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez miałem misfire na 1 garze i sie okazalo ze mam odlamaną ta blokadke co blokuje wpinke do cewki. Mocniej szarpnelo silnikiem i sie wypinała, i bach nagle na 3 gary. Spielem je teraz na trytytke na sztywno z cewką i po problemie. Często one są tez mega uwalone od oleju z dekli lub czegokolwiek, co tez może skutkować wypadaniem zapłonu..... 
Na allegro masz kostki za grosze, wypinasz styki ze starej kostki, wpinasz w nową i masz po problemie. Ostatnio u siebie jedną zmieniałem bo też pękł zatrzask.
  • Dzięki! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc sytuacja wygląda następująco: wszystko jest dalej tak samo  Ponownie wykręciłem wszystkie cewki za namową kleva potraktowałem styki kontaktem, dodatkowo lekko przygiąłem styki w cewkach aby lepiej dociskały do wtyczek, porozciągałem delikatnie sprężynki w fajkach i efekt całej zabawy żaden (4 nowe - brak zapłony, 3 nowe, 1 stara - auto śmiga).

Ktoś coś, nawet jakieś głupie sugestie, ponieważ mnie już nawet takie nie przychodzą do głowy.

Jakie masz świece? Świeże czy przechodzone? Może zamienniki cewki dają za mały prąd na świece żeby odpalić, ale potem już jakoś działają? Kiedyś miałem taki numer ale tylko na zimnym aucie, nie było opcji żeby odpalić, ale jak się rozgrzał to wszystko pracowało normalnie. Po wymianie cewki problem zniknął.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świece mam NGK ILFR6B 6481, z racji Lepszego Paliwa Gamonie ;), założone w lutym, po regulacji zaworów. Aku mam ok, jak już wyżej pisałem. Możliwe, że coś jest z tym niższym prądem, i właśnie dlatego odpala po dodaniu jednej starej cewki, ale to dziwne, ponieważ stara jak i nowa są na 12V, a widziałem też wersję na 14V i w tym przypadku jak najbardziej byłby problem z paleniem, jak dorwę prostownik z rozruchem to jeszcze to sprawdzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 20.06.2020 o 14:33, Hawk84 napisał:

jak dorwę prostownik z rozruchem to jeszcze to sprawdzę.

Cześć. Odgrzeję kotleta. Znalazłeś w końcu przyczynę nie działania zamienników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki Bremi względem oryginałów mają 2 wady. Po pierwsze gumy bardzo ciężko nachodzą na świecę. Po drugie Bremi mają inną śrubę tj. gwint jest na całej długości a Diamond około 10mm na końcu nie ma gwintu i trudno tą śrubę dokręcić. 

Proponuję zatem podmienić tą śrubę oraz gumę cewki. Zwróć też uwagę na długość tych gumek (mogą mieć różne kolory np jeśli jest szara to jest krótsza od czarnej o kilka mm)

Edytowane przez Pawel.wro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Hawk84 dzięki za info. A odczułeś jakąś różnicę po wymianie cewek czy jest tak samo jak przed wymianą?

 

10 godzin temu, mrk2607 napisał:

Wygląda na to, że cewki są nieodpowiednie. Ja wymieniłem wszystkie cewki na NGK działają bez problemu.

Wygląda też na to, że z zamiennikami (a w przypadku cewek do subaraków jest ich akurat sporo), to loteria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie cewek samochód lepiej pracuje. Sprawdzając stare cewki okazało się że dwie nadawały się jedynie dla Putina, bo po ich instalacji w towarzystwie trzech nowych samochód na jednej w ogóle nie odpalał a na drugiej szarpał. Tak więc obecnie jest tak że mam trzy nowe i jedna używana i samochód działa i jeździ, czasem jedynie poniżej zera trudniej odpala.

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...