Skocz do zawartości

Komfort w subaru


kamul

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie jeżdżę, legacy w wagonie ;) fajne są bezramkowe szyby ale jest kilka rzeczy których mógłbym chcieć przy ewentualnej zmianie auta.

 

Pierwsza to i ilość miejsca dla kierowcy/pasażerów, nie oczekuję, że w którymś modelu jest jak w Superbie, ale porównanie mam ewentualnie do Forestera SG taty a tam tak samo mało, czy w jakimś nowszym forku jest więcej miejsca? W praktyce, jeśli zamontuję 2 rwf'y to czy można odsunąć fotele z przodu do końca? (zakładam, że dzieciom zostawiam też miejsce na nogi).

Druga rzecz, to głośność w trakcie podróży, co prawda nic nie zastąpi bezramkowych szyb ;) ale przy dłuższej trasie i prędkościach autostradowych (czy też tras szybkiego ruchu) ciężko słuchać radia, nie mówiąc o rozmowie. Czy któryś z modeli jest sensownie wyciszony?

Na razie pytam zupełnie orientacyjnie a być może nie tylko mi taki temat się przyda.

Reszta zupełnie mi pasuje, komfort prowadzenia itp. dużo bardziej niż w innych "markach".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, maciek323 napisał:

Legacy V jest trochę cichsze i ma trochę więcej miejsca niż Legacy IV. Jednak do miejsca jak w Superbie czy ciszy jak w Audi A8 jest daleko.

 

Akurat w V siedziałem i faktycznie. Interesują mnie nieco nowsze/inne modele :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, matios16 napisał:

W 3.0 jest cicho przy 140km/h.

Mam wyciszone przednie drzwi, może to coś pomaga, no i brak u mnie problemu z ramkami, nic tam nie świszczy, a wiem, że niektórzy mają taki problem przy trójkącie przy lewym lusterku. 

Wygłuszenie drzwi raczej średnio co daje, miałem kiedyś zrobione to z niezłych materiałów typu STP bomb + TAC MAT ;) i to nie to. U mnie nic nie świszczy w IV ale po prostu słychać szum od drogi przy przekroczeniu 130> .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, kamul napisał:

Wygłuszenie drzwi raczej średnio co daje, miałem kiedyś zrobione to z niezłych materiałów typu STP bomb + TAC MAT ;) i to nie to. U mnie nic nie świszczy w IV ale po prostu słychać szum od drogi przy przekroczeniu 130> .

No bo legacy IV 15 letnie auto klasy D, żeby było cicho trzeba kupić coś nowego co najmniej klasy E. A na to 300 tys zł trzeba przygotować, chyba ze jakas bieda edycja z mini silniczkiem i bez wyposażenia, to 250 tys zł.

 

Legacy IV i tak jest cichsze od większości cenowych/wiekowych konkurentów.

 

Kamul ewentualnie spróbuj pojeździć na innych oponach, dobre nowe letnie mogą okazac się na prawdę sporo cichsze od tych na których teraz jeździsz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony to Primacy 3 nie są jakieś bardzo głośne, myślę, że jendak bardziej słychać jest wiatr i "drogę". Wymiana na klasę premium sądzę, że jak najbardziej by taki komfort poprawiła. Pytanie czy któreś subaru aspiruje w tych aspektach do tej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam porównanie forka sj z końca produkcji z obk z tej samej generacji co legacy o którym piszesz. przez jakiś czas jeździłem jednym i drugim.

 

IMHO różnica jest spora na korzyść nowszego forka - jeśli chodzi o miejsce dla pasażerów, wyciszenie. w nowym obk pewnie jest jeszcze lepiej.

jak dla mnie komfort podróżowania forkiem (muzyka, rozmowy) kończy się przy 140 z powodu oporów budy. jeśli się nie wstydzisz jeździć tak wolno pewnie będziesz zadowolony ;) 

nie jeździłem jednak z fotelikami rwf - najlepiej dogadaj się z kimś na przymiarkę/przejażdżkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legacy IV jest wygłuszone nieźle. można niedrogim kosztem poprawić wygłuszenie.

Są sposoby na to aby w legacy przy wyższych prędkościach było cicho.

Istnieją owiewki szyb OM do Subaru Legacy IV.

Jeśli nie przeszkadza Tobie poziom wykonania i prowadzenia Legacy V to możesz iść w tym kierunku. zwłaszcza że jest tam więcej miejsca.

Ja byłem szalenie rozczarowany po przejażdżce OBK IV które może konkurować z obecnym chryslerem jakością wykonania...

Czyli na pierwszy rzut ładne wykonanie ale po głębszych obserwacjach wychodzi wszędzie oszczędność.

Dla mnie najlepiej wykonanym Legacy wewnątrz z którymi obcowałem była generacja III.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, SubaruLPG napisał:

można niedrogim kosztem poprawić wygłuszenie.

Co to za sposób? :) 

Czy owiewki faktycznie coś dają?

 

Raczej jeszcze nie myślę konkretnie nad zmianą, bo poza ww. nic mi nie przeszkadza, ale patrząc przyszłościowo, myślę nad czym się ewentualnie zastanawiać ;) 

11 godzin temu, Aga napisał:

Komfortowe Subaru to oksymoron :P

W związku z komfortem psychicznym i przyjemnością z jazdy się nie zgodzę :D 

Edytowane przez kamul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Danko napisał:

Hm... Komfort w LIV nie jest tragiczny, ale rozumiem Twoje rozterki.. Przyłączam się do pytania o zmianę przy owiewkach. Poza nimi i jakimiś matami, to za dużo raczej nie zdziałasz 

Jak się wolno jedzie jest bardzo dobrze, ale przy autostradzie/trasie szybkiego ruchu już jest głośno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem taki patent w Legacy na rynek Japoński. właściciel twierdzi że te owiewki zdecydowanie poprawiają komfort jazdy przy wyższych prędkościach:yahoo:

wygłuszenie matami pomaga(zmienia się częstotliwość hałasu-pozostaje hałas niższych częstotliwości ). u mnie hałas spadł po regulacji drzwi natłuszczeniu uszczelek. w OBK miałem problem z wyciszeniem przy lewarku zmiany biegów. hałas może również dolegać z łożysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki zawsze mam nasmarowane, dociśnięte i wyglądają, że są w dobrym stanie (nie ma przetarć, dziur itp). Co do stanu auta, to przy każdej wymianie oleju, kół itp, proszę o obejrzenie ogólnego stanu itp i nic się nie dzieje, łożysko jak pamiętam z innego auta też nieco oinaczej brzmi. Myślę, że to bardziej kwestia samego wyciszenia auta (no i szyb). Fajnie byłoby zobaczyć jakiś wynik z sonometru (z owiewkami i bez).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, SubaruLPG napisał:

Widziałem taki patent w Legacy na rynek Japoński. właściciel twierdzi że te owiewki zdecydowanie poprawiają komfort jazdy przy wyższych prędkościach:yahoo:

wygłuszenie matami pomaga(zmienia się częstotliwość hałasu-pozostaje hałas niższych częstotliwości ). u mnie hałas spadł po regulacji drzwi natłuszczeniu uszczelek. w OBK miałem problem z wyciszeniem przy lewarku zmiany biegów. hałas może również dolegać z łożysk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...