Skocz do zawartości

Klimatyzacja wyłącza się - Subaru WRX 2014-


pecet0

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem dotyczy samochodu Subaru WRX 2014-

Włączam klimatyzację i działa sprawnie ok 3-4 minuty a następnie zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Tak jakbym wyłączył przycisk "AC", siła dmuchania nie zmienia się, ale temperatura już owszem dmucha "gorącym" powietrzem zamiast schłodzonym.

spotkał się ktoś z Was z takim przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wydaje mi się, że mam ten sam problem...

Klima działa super do pewnego momentu - tu akurat nie ma reguły, bo czasem jest to 15 min a czasem pół godziny i nagle wyłącza się tzn. zaczyna dmuchać ciepłym. Po jakimś czasie znów zaczyna działać i powtórka z rozrywki. Wszystko sprawdzone - czynnika nie ubywa, sprężarka działa jak powinna itp. itd. W ASO testowali przez pół dnia męcząc samochód po mieście w upalny dzień i nie znaleźli problemu - podobno wszystko OK i klima działała cały czas idealnie. Natomiast pół godziny po wyjeździe z serwisu doświadczyłem ponownie tego samego :wacko:.

 

Pozostaje jechać do warsztatu, który stricte zajmuje się klimą. Być może, wydaje się najbardziej prawdopodobne jest to kwestia czujnika przeciw zamrożeniowego w parowniku. Przeraża mnie tylko fakt, że żeby się do tego dostać trzeba pół auta rozebrać :facepalm:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że mam ten sam problem...
Klima działa super do pewnego momentu - tu akurat nie ma reguły, bo czasem jest to 15 min a czasem pół godziny i nagle wyłącza się tzn. zaczyna dmuchać ciepłym. Po jakimś czasie znów zaczyna działać i powtórka z rozrywki. Wszystko sprawdzone - czynnika nie ubywa, sprężarka działa jak powinna itp. itd. W ASO testowali przez pół dnia męcząc samochód po mieście w upalny dzień i nie znaleźli problemu - podobno wszystko OK i klima działała cały czas idealnie. Natomiast pół godziny po wyjeździe z serwisu doświadczyłem ponownie tego samego :wacko:.
 
Pozostaje jechać do warsztatu, który stricte zajmuje się klimą. Być może, wydaje się najbardziej prawdopodobne jest to kwestia czujnika przeciw zamrożeniowego w parowniku. Przeraża mnie tylko fakt, że żeby się do tego dostać trzeba pół auta rozebrać :facepalm:.
Sprawdzili szczelinę między okładzinami sprzęgła kompresora? Jak jest za mała to to też może być przyczyna takiego zachowania, a naprawa tego jest bardzo prosta...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, skwaro napisał:

Sprawdzili szczelinę między okładzinami sprzęgła kompresora? Jak jest za mała to to też może być przyczyna takiego zachowania, a naprawa tego jest bardzo prosta...

Podobno tak. Zresztą jeżeli wszystko działa super przez pół godziny i odcina na 5-10min to raczej nie powinno to dotyczyć sprzęgła. Sprzęgło nie działałoby w takich równych odstępach.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 1.07.2020 o 11:52, skwaro napisał:

Sprawdzili szczelinę między okładzinami sprzęgła kompresora? Jak jest za mała to to też może być przyczyna takiego zachowania, a naprawa tego jest bardzo prosta...

właśnie wczoraj próbowałem ściągnąć tarcze i niestety u mnie się zabetonowało,:facepalm: ale koniecznie trzeba zrobić, bo nie wytrzymie przy takim słońcu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...