siara76 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Witam jak w tytule zastanawiam się czy można zaadoptować zaciski/ jarzma dwutłokowe z tarcz 294 z przodu do tylnych hamulców . Ktoś coś robił... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 Wszystko można. Pytanie brzmi - po co. Tak całkiem serio - podczas gdy istnieją gotowe zaciski jednotłoczkowe pod wentylowane tarcze 290mm, a dla bardziej napalonych dwutłoczki z WRX/STi pod tarcze 290 a nawet 316, Ty wolisz zadzierać z prokuratorem, rzeźbić adaptery i dorabiać linki...? Gotowiec dużo taniej i bezpieczniej wyjdzie. Już nie wspominając, że tył w hamowaniu ma zazwyczaj marginalne znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara76 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Ok pytanie moje takie z uwagi na fakt że przód wymieniłem zostały stare z przodu i myślałem czy bez komplikacji da się je zaadoptować Gotowca masz gdzieś przykład?! Edytowane 11 Czerwca 2020 przez siara76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 1 godzinę temu, BelegUS napisał: Już nie wspominając, że tył w hamowaniu ma zazwyczaj marginalne znaczenie. możesz rozwinąć ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 (edytowane) Co tu rozwijać? Pojedź do najbliższej SKP i sprawdź siłę hamowania na rolkach przodu i tyłu. A potem zastanów się co będzie na zakręcie, jak wygenerujesz taką siłę hamowania z tyłu, jak jest z przodu. Dajmy na to, masz awaryjne hamowanie i blokujesz tył np. przy 120km/h w zakręcie? Tył ma być sprawny i działać PROPORCJONALNIE do przodu, a nie tak jak przód. Edytowane 11 Czerwca 2020 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil123 Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 10 minut temu, house_1 napisał: Pojedź do najbliższej SKP i sprawdź siłę hamowania na rolkach przodu i tyłu. A potem zastanów się co będzie na zakręcie, jak wygenerujesz taką siłę hamowania z tyłu, jak jest z przodu. Dajmy na to, masz awaryjne hamowanie i blokujesz tył np. przy 120km/h w zakręcie? wiem dokładnie jak działa układ hamulcowy, wiec dlatego zapytałem kolege, a nie Ciebie czy może rozwinąć. Jak tył jest marginalny proponuje zaślepić zaciski i się przejechać. 13 minut temu, house_1 napisał: blokujesz tył np. przy 120km/h w zakręcie? rozmawiamy o cywilnych autach i sprawnym Abs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 11 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2020 2 godziny temu, emil123 napisał: możesz rozwinąć ? Jasne. Inwestycja w tylne hamulce ma dużo niższą "stopę zwrotu" niż w przednie, gdyż to przednie hamulce odpowiadają za "lwią część" siły hamowania, zarówno ze względu na balans siły hamowania jak i prawa fizyki. Oczywiście balans pomiędzy przodem i tyłem ma znaczenie, i np. przechodząc z przodu z jednotłoczka 260 na 320mm Brembo należałoby ten tył też wymienić, co nie zmienia faktu, że robienie wydumki z przednich zacisków z tyłu to zły pomysł, a 280-290mm z tyłu (standard w Legacy) wystarczyć powinien pod tym względem. 4 godziny temu, siara76 napisał: Gotowca masz gdzieś przykład?! https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1265631 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2020 (edytowane) 14 godzin temu, emil123 napisał: wiem dokładnie jak działa układ hamulcowy, wiec dlatego zapytałem kolege, a nie Ciebie czy może rozwinąć Ok. Edytowane 12 Czerwca 2020 przez house_1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
133699 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2020 (edytowane) W dniu 11.06.2020 o 16:17, BelegUS napisał: Tak całkiem serio - podczas gdy istnieją gotowe zaciski jednotłoczkowe pod wentylowane tarcze 290mm, a dla bardziej napalonych dwutłoczki z WRX/STi pod tarcze 290 a nawet 316, Ty wolisz zadzierać z prokuratorem, rzeźbić adaptery i dorabiać linki...? Wiesz może, czy auto z niewentylowaną (10mm?) tarczą 266mm przyjmie na tą samą zwrotnice/tarczę kotwiczą jednotłoka 290mm? bardziej chodzi mi o pasowanie mocowań niż to, czy zmieści się to w obudowie. Edytowane 12 Czerwca 2020 przez 133699 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siara76 Opublikowano 12 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2020 No właśnie ja znalazłem takie i niby pasuje https://allegro.pl/oferta/trw-tarcze-i-klocki-tyl-subaru-legacy-iv-v-9365211733 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BelegUS Opublikowano 12 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2020 50 minut temu, 133699 napisał: Wiesz może, czy auto z niewentylowaną (10mm?) tarczą 266mm przyjmie na tą samą zwrotnice/tarczę kotwiczą jednotłoka 290mm? bardziej chodzi mi o pasowanie mocowań niż to, czy zmieści się to w obudowie. Z tego co wiem jedynie dwutłoczki na tył wymagają adapterów (mówimy tutaj o hamulcach tak gdzieś od Legacy I do epoki późnego Hawka). Wszelkie pływające jednotłoczki wymagają "tylko" zacisku, jarzma, tarczy i klocka (o ile akurat nie jest taki sam). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się