Skocz do zawartości

Czy zaciski 2 tłok przód można zaadoptować na tył Legacy IV


siara76

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko można. Pytanie brzmi - po co.

 

Tak całkiem serio - podczas gdy istnieją gotowe zaciski jednotłoczkowe pod wentylowane tarcze 290mm, a dla bardziej napalonych dwutłoczki z WRX/STi pod tarcze 290 a nawet 316,  Ty wolisz zadzierać z prokuratorem, rzeźbić adaptery i dorabiać linki...?

 

Gotowiec dużo taniej i bezpieczniej wyjdzie.

 

Już nie wspominając, że tył w hamowaniu ma zazwyczaj marginalne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tu rozwijać?

 

Pojedź do najbliższej SKP i sprawdź siłę hamowania na rolkach przodu i tyłu. A potem zastanów się co będzie na zakręcie, jak wygenerujesz taką siłę hamowania z tyłu, jak jest z przodu. Dajmy na to, masz awaryjne hamowanie i blokujesz tył np. przy 120km/h w zakręcie?

 

Tył ma być sprawny i działać PROPORCJONALNIE do przodu, a nie tak jak przód.

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, house_1 napisał:

Pojedź do najbliższej SKP i sprawdź siłę hamowania na rolkach przodu i tyłu. A potem zastanów się co będzie na zakręcie, jak wygenerujesz taką siłę hamowania z tyłu, jak jest z przodu. Dajmy na to, masz awaryjne hamowanie i blokujesz tył np. przy 120km/h w zakręcie?

 

wiem dokładnie jak działa układ hamulcowy,  wiec dlatego zapytałem kolege, a nie Ciebie czy może rozwinąć. Jak tył jest marginalny proponuje zaślepić zaciski i się przejechać. 

 

13 minut temu, house_1 napisał:

blokujesz tył np. przy 120km/h w zakręcie?

rozmawiamy o cywilnych autach i sprawnym Abs 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, emil123 napisał:

możesz rozwinąć ?:rolleyes:

 

Jasne. Inwestycja w tylne hamulce ma dużo niższą "stopę zwrotu" niż w przednie, gdyż to przednie hamulce odpowiadają za "lwią część" siły hamowania, zarówno ze względu na balans siły hamowania jak i prawa fizyki. Oczywiście balans pomiędzy przodem i tyłem ma znaczenie, i np. przechodząc z przodu z jednotłoczka 260 na 320mm Brembo należałoby ten tył też wymienić, co nie zmienia faktu, że robienie wydumki z przednich zacisków z tyłu to zły pomysł, a 280-290mm z tyłu (standard w Legacy) wystarczyć powinien pod tym względem.

 

4 godziny temu, siara76 napisał:

Gotowca masz gdzieś przykład?!

https://forums.nasioc.com/forums/showthread.php?t=1265631

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, emil123 napisał:

wiem dokładnie jak działa układ hamulcowy,  wiec dlatego zapytałem kolege, a nie Ciebie czy może rozwinąć

 

 

Ok.

 

 

 

Edytowane przez house_1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2020 o 16:17, BelegUS napisał:

 

Tak całkiem serio - podczas gdy istnieją gotowe zaciski jednotłoczkowe pod wentylowane tarcze 290mm, a dla bardziej napalonych dwutłoczki z WRX/STi pod tarcze 290 a nawet 316,  Ty wolisz zadzierać z prokuratorem, rzeźbić adaptery i dorabiać linki...?

 

 

 

Wiesz może, czy auto z niewentylowaną (10mm?) tarczą 266mm przyjmie na tą samą zwrotnice/tarczę kotwiczą jednotłoka 290mm? bardziej chodzi mi o pasowanie mocowań niż to, czy zmieści się to w obudowie.

Edytowane przez 133699
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, 133699 napisał:

Wiesz może, czy auto z niewentylowaną (10mm?) tarczą 266mm przyjmie na tą samą zwrotnice/tarczę kotwiczą jednotłoka 290mm? bardziej chodzi mi o pasowanie mocowań niż to, czy zmieści się to w obudowie.

 

Z tego co wiem jedynie dwutłoczki na tył wymagają adapterów (mówimy tutaj o hamulcach tak gdzieś od Legacy I do epoki późnego Hawka). Wszelkie pływające jednotłoczki wymagają "tylko" zacisku, jarzma, tarczy i klocka (o ile akurat nie jest taki sam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...