Jump to content

falujące obroty, check engine, przygasanie te sprawy


Siela
 Share

Recommended Posts

Mam taki problem w GT 98 od jakiegoś czasu, że w aucie lekko falują obroty na jałowym biegu. Jak dojezdzam do swiateł szczególnie po dłuższej stałej jezdzie np na 5 i wypuszczam przed swiatłami na luz to obroty spadają do 0 potem zaczyna sie lekkie falowanie tak od 0 do 1000 i potem sytuacja sie uspakaja. Dwa razy pod czas jazdy właczył mi sie check engine. Kiedyś auto wogole potrafiło gasnąć. Pojechałem do ASO na komputer wyszły błedy z przepływki potem byłem w ASO jeszcze raz to wyszły błedy z solenoidu turbo. Życzliwy kolega Adamusmax pożyczył mi swoją naprawianą przepływke i sytuacja znacznie sie poprawiła ale od jakiegos czasu znowu zaczyna dziać sie to samo i to z coraz wiekszym natężeniem czyli dokłądnie tak jak było to wczesniej, że najpierw było ok a potem juz auto zaczynało nawet gasnąc. Co radzicie? Auto ładuje normalnie i jak jest na biegach to normalnie przyspiesza. trzy razy zdarzyło sie tak, że jeszcze na ssaniu rano musiałem przycisnąc do 3 tysiecy obrotów to było takie zdławienie. Co robić? Czy jest ktoś kto będzie to mógł ogarnąć w Warszawie? Wiem, że mógł bym wymieniać wszystko po koleji i sprawdzać co sie bedzie działo ale to chyba troche bez sensu.

Link to comment
Share on other sites

Czyli poprostu kupić nową w ASO nie? Koszt jest 1650 zł ale wydaje mi się, że to też jest problem z tym elementem.

Link to comment
Share on other sites

To teraz pytanie numer 2? Czy może coś jest nie tak z inną czescią co własnie doprowadza do uszkodzenia przepływek. Stożka nie ma, jest tylko filtr K&N

Link to comment
Share on other sites

Siela jedź to gdzieś sprawdzić, bo inaczej będziesz się bawić w zgadywanki przez kilka miesięcy jak ja. Możesz ew. spróbować pogadać z Robertem Sieredzińskim z Protronicu.

Link to comment
Share on other sites

Siela, a silniczek krokowy był sprawdzany? Może coś źle pracuje, trzeba by go przeczyścić albo wymienić.

 

Jeżeli samochód przyspiesza normalnie tak jak siela pisze to wg mnie aflinta ma racje. Za wolne obroty odpowiada silnik krokowy. Jak chcesz to mogę spróbować się podpiąc do kompa w twoim aucie, zobaczymy czy nie ma spadków napięcia, sprawdzimy pracę przepływki, wartość tps, czujnik temp silnika w razie czego silnik krokowy też sprawdzimy.

 

Pozdrawiam,

Jako

Link to comment
Share on other sites

Ale filtr K&N masz suchy czy mokry. Jeśli jest suchy to on może powodować uszkodzenie przepływki. Najlepiej podjedź do fachmajstra i niech sprawdzi tobie różne paramtery na komputerze a nie tylko błędy.

Link to comment
Share on other sites

SSM? Czy coś innego?

 

Nie. To jest programik, który nazywa się select monitor i umożliwia prosty odczyt parametrów pracy, jednak jeżeli sterownik nie był opracowany to wymaga czasochłonnego poszukiwania adresów na których znajdują się sygnały z odpowiednich czujników.

Trochę się tym bawiłem, wiec powinno się udać.

 

Pozdrawiam,

Jako

Link to comment
Share on other sites

o to fajna opcja by była ? :) gdzie w Warszawie i kiedy byśmy mogli się ustawić ? :)

 

jako moze bedzie jutro na ognisku to sie dogadacie :mrgreen:

 

jestescie z Robertem sasiadami :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam,

nastepujace pytanie Impreza GT 96':

w momencie wysprzeglenia na kazdym biegu przy kazdej predkosci obroty spadaja na jakies 200-300 obr/min (czasami prawie gaśnie-zapala sie kontrolka ladowania itp.), po czym wracają na 900 obr/min i jest Ok. O co chodzi?

pozdro

Link to comment
Share on other sites

Witam,

nastepujace pytanie Impreza GT 96':

w momencie wysprzeglenia na kazdym biegu przy kazdej predkosci obroty spadaja na jakies 200-300 obr/min (czasami prawie gaśnie-zapala sie kontrolka ladowania itp.), po czym wracają na 900 obr/min i jest Ok. O co chodzi?

pozdro

Ma BOV-a?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...