Skocz do zawartości

Olej do Forester 2,5 XT


dudi76

Rekomendowane odpowiedzi

No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie.

Dzieki za porady

Pzdr

 

Tak , to subiektywne odczucie. Ale dlaczego 15W a nie 5W jak w instrukcji to nie rozumiem :?: :shock:

AK

ps.widocznie w instrukcji nie maja racji :!: :mrgreen:

 

Panie Andrzeju, przyznam sie, ze radzac sie na forum, nikt nie wyjasnil mi czemu 15W nie, a 5W tak, poza tym, ze 15W jest gestszy i polecany do wyczynowszych jazd. Ale moze mi Pan wyjasni, czemu nie 15W i czy w jakis sposob wplynie negatywnie na moj silnik? Rozmawialem rowniez z P. Wojciekiem Lechem i on wspomnial, ze tylko MOtul 15W gdyz mniej jest zuzywany przez turbine i sam jezdzi IMpreza WRX.

Nie jestem fachowce w tej dziedzinie i liczylem na pomoc forumowiczow, a nie na teskty w stylu lepiej 5W albo lepiej 15W, albo 10W, ale nikt nie uzasadnil konkretnie swojej wypowiedzi

Mysle, ze nie zaszkodze swojemu silnikowi, ale nastepny zaleje 5W, bo rajdach nie jezdze

Pzdr

Dudi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy kierowac sie tym co rozne osoby na tym forum wypisuja .Np. ze po wymianie oleju przestal przerywac itd...bo to są opinie spowodowane rożnymi przyczynami a czesto modą ub reklama czegos co ma lub sprzedaje kolega. :mrgreen:

Znam L.W ale zupełnie nie rozumiem dlaczego jego opinia i uzasadnienie jest dla Pana wazniejsza niz opinia producenta i gwaranta opisana w instrukcji obslugi :?: :shock:

Oczywiście nic zlego przy obecnym klimacie w IV RP sie nie stanie jak bedzie 15w ale :!: producent i konstruktor tych silnikow zaleca 5w i tego nalezy sie trzymac bo ktos sie pod tym podpisał :mrgreen: L.W. powiedzial :mrgreen:

AK

ps.Czy Pan wie ze dzieki reklamie że "tylko syntetyk" w Polsce sprzedaje się najwiecej oleju syntetycznego w porownaniu do innych krajow UE gdzie mimo zdecydowanie nowszych aut sprzedaje sie oleje mineralne---reklama czyni cuda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wyborem oleju to troche przesadzilem, bo zrobilem z tego mega problem, a powienien zalac jakis 5W40 np: Valvoline i bylo by OK. Ale... cóż.

Z L.W. jestesmy sasiadami i uwazam go za pewien autorytet w tej dziedzienie, podobno jak w klocuszkach, wiec posluchalem. Lato przejezdze na 15W a na zime zaleje jakiegos MOtula 5W40 np: Xcess i bedzie chyba OK.Zgadza sie? Bo chyba co do jakosci olejow Motul to nie ma Pan watpliwosci?

Pzdr

Dudi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.Czy Pan wie ze dzieki reklamie że "tylko syntetyk" w Polsce sprzedaje się najwiecej oleju syntetycznego w porownaniu do innych krajow UE gdzie mimo zdecydowanie nowszych aut sprzedaje sie oleje mineralne---reklama czyni cuda :mrgreen:

Po prostu jesteśmy mądrzejsi. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w serwisie na połce (widocznej) sa : Valvoline , Mobil , Motul do wyboru ceny +- podobne.Jezeli ktos jeżdzi na roznego rodzaju spotkania" lotniskowe-wyścigowe" to byc moze po 25 okrażeniach motul bedzie lepiej "smarował" :mrgreen: i byc moze silnik np. 2.5 turbo go mniej zużyje :mrgreen: .Po swoich doświadczeniach rajdowych z renault , golfem , lancią gdzie zawsze uzywało sie olej dostarczany przez firme bez "nazwy" :mrgreen: w 95 roku kupilem Impreze gr.N w Prodrive i dyskretnie zapytalem jaki olej mam do tej rajdowki uzywac :?: Uzyskałem odpowiedz , ze normalny..moze byc np. Mobil 1 na stacji benz. mogę sobie kupic jak w Polsce nie ma :mrgreen:

Pozdr.AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie. Ostatnio mielismy zmieniac olej w B4. Z ciekawosci poszukalem na forach czego sie leje do Subaryn (turbo) w Australii, w koncu kraj jakby cieplejszy niz Polska.

Z tego co zauwazylem, jezeli chlopaki nie jezdza na upalanie etc leja normalny 'firmowy' olej np. 10W40 (Motul 4100, Mobil etc) . Raczej malo kto sie bawi w wyczynowe wynalazki. Jezeli ktos sie bardzo upiera polecaja 5W50 np. Valvoline VR1

 

PS mocne V8 (700-800km) jezdzi na nieslawnym Castrol Edge i nic mu sie nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy kierowac sie tym co rozne osoby na tym forum wypisuja .Np. ze po wymianie oleju przestal przerywac itd...bo to są opinie spowodowane rożnymi przyczynami a czesto modą ub reklama czegos co ma lub sprzedaje kolega. :mrgreen:

Znam L.W ale zupełnie nie rozumiem dlaczego jego opinia i uzasadnienie jest dla Pana wazniejsza niz opinia producenta i gwaranta opisana w instrukcji obslugi :?: :shock:

Oczywiście nic zlego przy obecnym klimacie w IV RP sie nie stanie jak bedzie 15w ale :!: producent i konstruktor tych silnikow zaleca 5w i tego nalezy sie trzymac bo ktos sie pod tym podpisał :mrgreen: L.W. powiedzial :mrgreen:

AK

ps.Czy Pan wie ze dzieki reklamie że "tylko syntetyk" w Polsce sprzedaje się najwiecej oleju syntetycznego w porownaniu do innych krajow UE gdzie mimo zdecydowanie nowszych aut sprzedaje sie oleje mineralne---reklama czyni cuda :mrgreen:

 

Nie należy kierowac sie tym co rozne osoby na tym forum wypisuja

 

 

Dlaczego :?: :shock: często opinie, porady, wielu użytkowników sa cenniejsze jak pseudo wiedza niektórych szefów serwisów ASO. :evil:

 

Znam L.W ale zupełnie nie rozumiem dlaczego jego opinia i uzasadnienie jest dla Pana wazniejsza niz opinia producenta i gwaranta opisana w instrukcji obslugi :?: :shock:

 

Może go trzeba zapytac dlaczego :?: a trudno żeby było w instrukcji napisane że można stosować olej 15W50 który w przypadku Motula ma wszystkie parametry lepsze jak Mobil 0W40, i nie chodzi mi tutaj o parametry typu 15W czy 50, tylko o wksaźniki lepkości przy temp. 40st. , 100st. , gęstość oleju w temp. 15 st. , temperatura zapłonu, czy temperatura płynięcia.

 

ps.Czy Pan wie ze dzieki reklamie że "tylko syntetyk" w Polsce sprzedaje się najwiecej oleju syntetycznego w porownaniu do innych krajow UE gdzie mimo zdecydowanie nowszych aut sprzedaje sie oleje mineralne---reklama czyni cuda :mrgreen:

 

Mamy najwyraźniej rozbieżne dane, według moich danych w Europie udziałe w rynku olejów syntetycznych to ok 40 % wszystkich olejów ( mówimy o samochodach osobowych ) w Polsce ten pułap to ok. 25 %. i z tym bym się zgodził bo wiadoma jest rzeczą że w Europie jest o wiele wiecej nowych samochodów, które muszą byc zalewane olejami syntetycznymi gdyż wiekszość marek jeździ na olejach typu "Long Life"

 

Dwa miesiące temu rozmawiałem z A.Z. własnie ten temat, i robiłem porównanie olejów ( najcześciej stosowanych przez użytkowników Subaru ) i według wszelkich tabel i homologacji, wyszło mi tak: w kolejnośći Valvoline VR1 10W60, Motul 15W50, Motul 5W40, Shell Helix Racing 10W60, Castrol TWS 10W60 , Valvoline VR1 5W50, Mobil 5W50, Valvoline Sync Power 5W40,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit...

Naprawdę uważasz, że przeciętny użytkownik Imprezy STI (nie mówiąc już nawet o dupowozch typu Legacy), zauważy (tak, naprawdę) jakąkolwiek różnicę stosując Valvoline VR1 10W60 zamiast Valvoline Sync Power 5W40? :shock:

 

Sądzisz, że stan silnika po przebiegu np. 100'000 na tych dwóch olejach będzie się czymkolwiek różnił?

 

No to po jaką cholerę się napinać...?

 

PS> Moim zdaniem, przeciętnie użytkowana Impreza STI częściej odpala na zimnym (start - 6km do pracy - start - 3km do sklepu itd), niż jest katowana w Ułężu, więc gęsty olej to jej bardziej zaszkodzi niż pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit...

Naprawdę uważasz, że przeciętny użytkownik Imprezy STI (nie mówiąc już nawet o dupowozch typu Legacy), zauważy (tak, naprawdę) jakąkolwiek różnicę stosując Valvoline VR1 10W60 zamiast Valvoline Sync Power 5W40? :shock:

 

Sądzisz, że stan silnika po przebiegu np. 100'000 na tych dwóch olejach będzie się czymkolwiek różnił?

 

No to po jaką cholerę się napinać...?

 

PS> Moim zdaniem, przeciętnie użytkowana Impreza STI częściej odpala na zimnym (start - 6km do pracy - start - 3km do sklepu itd), niż jest katowana w Ułężu, więc gęsty olej to jej bardziej zaszkodzi niż pomoże.

 

Przeciętny użytkownik, który nie chce się zagłębiac, to nawet nie bedzie czuł czy ma założone Micheliny czy Dębice :mrgreen: :wink: , oczywiście że nie zauważy róznicy i tu się zgadzam, natomiast jeżli dany użytkownik, jest świadom, i chce bardzo dbac o stan podzespołów i jeszcze od czasu do czasu upala, lub ma ciężka nogę, jeżzi szybko po licznych Polskich autostradach :wink: uważam że powinien stosować inne (czyt. ) lepsze oleje jak zalecane przez producenta.

 

Gal ja się naprawde nie napinam, bo nie ma o co :lol: tylko wyrażam swój pogląd inny jak Andrzej K. a to chyba karane nie jest :razz: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...15W50 który w przypadku Motula ma wszystkie parametry lepsze jak Mobil 0W40, i nie chodzi mi tutaj o parametry typu 15W czy 50, tylko o wksaźniki lepkości przy temp. 40st. , 100st. , gęstość oleju w temp. 15 st. , temperatura zapłonu, czy temperatura płynięcia....

 

Mobil 1 0W/40 14,3 80 187 -54 236

 

Motul 15W/50 17,8 128,1 154 -36 215

 

Po kolei: lepkość kinematyczna 100st.C, 40st.C; wskaźnik lepkości; temp. płynięcia; temp. zapłonu. W którym miejscu są lepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit jeszcze troche i uwierzę :mrgreen: Broszurę powinienes jakas wydac i obalic te zalecenia producenta Subaru :mrgreen:

AK

ps.Informacja o sprzedazy syntetykow w krajach UE pochodzi od przedstawiciela b.duzego importera ktory jest zdziwiony :shock: ale jest mu to bardzo na reke :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciętny użytkownik, który nie chce się zagłębiac, to nawet nie bedzie czuł czy ma założone Micheliny czy Dębice :mrgreen: :wink: , oczywiście że nie zauważy róznicy i tu się zgadzam, natomiast jeżli dany użytkownik, jest świadom, i chce bardzo dbac o stan podzespołów i jeszcze od czasu do czasu upala, lub ma ciężka nogę, jeżzi szybko po licznych Polskich autostradach :wink: uważam że powinien stosować inne (czyt. ) lepsze oleje jak zalecane przez producenta.

 

No ale moim zdaniem z tą "lepszością" olei to jest tak samo jak ze wszystkim; kalka jest lepsza do zastosowań kreślarskich, ale w łazience wolę mieć papier toaletowy a nie kalkę... :wink:

Podobnie z olejami - są różne do różnych zastosowań; ktoś chce mieć najlepsze możliwe smarowanie silnika w czasie tego przykładowego upalania w UŁĘŻu, albo w ogóle jeździ bardzo "niekonwencjonalnie", to leje sobie ten 10W60, czy inny sportowy wynalazek ale liczy się z tym, że przy odpalaniu na mrozie silnik go za to nie będzie kochał...

 

Co innego przeciętny użytkownik!

Nie łudźmy się, na tym Forum zadają pytania o "najlepszy olej do Mojego Ukochanego Autka MY'03 z silnikiem STW5D14 produkcji US, wersja na południowe Stany" całkiem normalni użytkownicy. Będą jeździć w sposób niewiele się różniący od przeciętnego kierowcy Golfa TDI.

I dla nich 5W40 czy 5W50 jest najlepszą opcją, mam wrażenie.

 

Jest jeszcze jedna rzecz: dzisiejsze oleje są tak dobre, że w ostatnich kilku samochodach użytkowanych po 150-180'000 każdy, nigdy nie miałem żadnych problemów które mogłyby być wiązane ze złym smarowaniem silnika (łacznie z Laguna-wymiana co 30000) a używam tego oleju "co jest pod ręką", byle spełniał wymagania i zalecenia producenta. Jak piszę na Forum, że OBK dymi jak diesel i czy to znaczy, że mi już pierścienie zjadło, to dlatego, żeby AK się nie nudził, bo na pewno na to zareaguje... :mrgreen:

Nie sądzę, by producenci zalecali oleje które niszczą silniki w ich samochodach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.Informacja o sprzedazy syntetykow w krajach UE pochodzi od przedstawiciela b.duzego importera ktory jest zdziwiony :shock: ale jest mu to bardzo na reke :mrgreen:

Pewnie Mobil

Oni chyba nigdzie na świecie nie sprzedają tyle Mobil1 (w stosunku do innych olei) co w Polsce. Mobil1 był pierwszym syntetykiem reklamowanym w Polsce. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ps.Informacja o sprzedazy syntetykow w krajach UE pochodzi od przedstawiciela b.duzego importera ktory jest zdziwiony :shock: ale jest mu to bardzo na reke :mrgreen:

Pewnie Mobil

Oni chyba nigdzie na świecie nie sprzedają tyle Mobil1 (w stosunku do innych olei) co w Polsce. Mobil1 był pierwszym syntetykiem reklamowanym w Polsce. :mrgreen:

 

Teraz podobno tylko Castrol...jest najlepszy :!: :mrgreen: Co prawda w reklamie są dwa dośc leciwe amerykańskie auta ale dziewczyna jest OK...niezła :!: wiec olej tez musi byc niezły :razz:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porównania: HGP, firma, która extremalnie modyfikuje silniki VW group (np. Golf R32 3,2 V6 turbo 495 KM - wzrost w stosunku do serii o prawie 100%, moment obr. nawet więcej) zaleca do tych kosmicznie wysilonych jednostek Mobil 1 0W40 wymieniany co 15k km.

 

HGP to znana firma o międzynarodowej renomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla porównania: HGP, firma, która extremalnie modyfikuje silniki VW group (np. Golf R32 3,2 V6 turbo 495 KM - wzrost w stosunku do serii o prawie 100%, moment obr. nawet więcej) zaleca do tych kosmicznie wysilonych jednostek Mobil 1 0W40 wymieniany co 15k km.

Błąd. :shock: ...trzeba natychmiast dac im namiary na nasze forum :mrgreen:

 

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i kurde zgłupiałem czytając ten temat :mrgreen:

 

mi dziadek zawsze tłumaczył, ze przed wojną było tak:

jak czołg jeździł ekstremalnie na torze w Ułężu, czy temu podobnych to w przypadku oleju im dół mniejszy, a góra wieksza, to jest to lepsniejsze i ja mu wierzylem.

Ale skoro forumowicze twierdzą inaczej, to pewnie prawda jest taka, ze dzidek nie był na wojnie, nigdy nie siedział w czołgu i kurde nie miał zielonego pojecia o olejach syntetycznych :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolna zasada jest taka, ze im mniejszy rozstrzal w zakresie pracy oleju, tym wiecej w nim oleju a mniej dodatkow, duzy zakres pracy - wiecej dodatkow, mniej oleju.

Olej smaruje silnik, dodatki nie. Pozatym olej z wieksza iloscia dodatkow szybciej sie zuzywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi w serwisie absolutnie odradzili 0W40 do forysia turbo i zalecali sie trzymania 10W60 - do tej pory lalem Castrola- po ostatniej regulacji zaworow wnetrze glowic nie wygladalo zachecajaco - ale autko jak na razie spisuje sie swietnie, teraz zalane CASTROL EDGE- moze po wymianie silnika, zmienie i olej na inna firme. No i staram sie wymieniac co 8 tysiecy km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mi w serwisie absolutnie odradzili 0W40 do forysia turbo i zalecali sie trzymania 10W60 - do tej pory lalem Castrola- po ostatniej regulacji zaworow wnetrze glowic nie wygladalo zachecajaco - ale autko jak na razie spisuje sie swietnie, teraz zalane CASTROL EDGE- moze po wymianie silnika, zmienie i olej na inna firme. No i staram sie wymieniac co 8 tysiecy km

 

Castrol i Elf brudziły wnętrze silnika zawsze i czasami nagar trzeba było dosłownie zeskrobywać np. z rozrządu :mrgreen:

AK

ps.Korek oleju od środka był w jakiejś "mazi" A co ten twoj serwis na zalecenia w instrukcji obsługi :?: Jak uzasadnia że 10w i koniecznie 60 :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...