dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam Nabylem pare dni temu FOrka 2,5XT rocznik 2006 z przebiegiem 11500 i staja przed tematem wymiany oleju silnikowego. Naczytalem sie juz na forum o roznych olejach. Wiekszosc poleca Motula 300V 15W50, Valvoline VR1 5w50 i jakies inne. W serwisie chcieli i zmienic na Valvoline 5W40, co wydaje mi sie w gornych granicach troche za slabe, w koncu to silnik z turbina, ponoc wtedy turbina wiecej zjada oleju, ale nie wiem, czy to prawda. Mam duzy dylemat. NIe wiem, czemu wielu z Was sceptycznie wypowiada sie na temat Castrola EDGE 10W60, kiedys jezdzielem na takim w innym autku i bylo super. Wlasnie jego chcialem zalac. Czyzby tym silnikom nie odpowiadal ten olej? A przeciez SIP przechodzi teraz na Castrol. Gdzies widze tu sprzecznosci. Dodam, ze nie zamierzam autem jezdzic w sporcie i na maxa katowac silnika, ale lubie szybka jazde. Wiec generalnie silnik bedzie traktowany raczej delikatnie. Prosze o sensowne komentarze, szczegolnie uzytkownikow Forkow 2,5XT, z uzasadnieniem. Napiszcie na jakim oleju jezdzicie i czemu, co podyktowalo u Was taka decyzje. Licze na pomoc Dzieki Pzdr Dudi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 dudi76, to co poleca SIP to zwykły program marketingowy, tak jak kilku producentów zmywarek poleca Calgon a kilku producentów komputerów Windows Vista (co nie znaczy, że tak naprawdę wewnątrz firmy panuje zgoda co do tego). Masz instrukcję od auta, tam masz zalecane parametry oleju, markę sobie wybierz wedle własnego uznania, tak długo jak nie jeździsz mocno podkręconym autem albo nie udzielasz się aktywnie w sporcie to dyskusja na temat oleju jest czysto akademicka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Witam Musisz szukać oleju z napisem "Forester 2.5XT only". Z tego co wiem, to Motul. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 I po pierwszym przetłoczeniu przez układ hamulcowy nadaje się do smażenia 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Afflinta, wiec skoro nie udzielam sie w sporcie, a jezdze jedynie po miescie i w trasy i czasem lubie przycisnac gazik do podlogi, to moge zalac generalnie wiekszosc olejkow na rynku spalniajacych wymogi. A co myslisz o Castrolu 10W60? Na jakim jezdzisz? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Kurcze przyznam sie, ze juz nic z tego nie kumam. W instrukcji zalecany jest olej do silnika z turbina 5W30, 5W40, a ja sie naczytalem o Motulu, np: 15W50, itp. Wszyscy polecaja wlasnie takiego Motula, Valvolina VR1. Z czego to wynika? I jak to jest z turbina, musi być jakis specjalny olej, bo wiem, ze potrafi troche ubyc po paru tysiacach. Od czego to zalezy Prosze o rzetelne i konkretne wypowiedzi Dziekuje Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 dudi76, mam wolnossący i stary silnik, zalewam zwykłego Valvoline MaxLife 10W40 - bo taką specyfikację przewiduje instrukcja, a MaxLife poprawia moje samopoczucie wewnętrzne, że coś robię, by mój dziadek jeszcze nieco pociągnął. Spożycie oleju mam w okolicach 2l na 10 tys km. Ale ja podobno nieekonomicznie jeżdżę, choć przecież nie szybko. 5W30 jak widać ma mniejszą gęstość od 15W50, ułatwia to rozruch, producent zaleca coś takiego ze względu na normy ekologiczne itp. Jednak olej 15W50 na ciepło, szczególnie przy ostrym traktowaniu silnika może lepiej go chronić, bo ciągle przypomina olej a nie wodę Oczywiście nie ma nic za darmo, taki olej stawia większy opór dla silnika. Dla mnie rozważania o oleju jak już wcześniej pisałem to dyskusje czysto akademickie, ma to znaczenie jak walczysz wyżyłowanym autem o ułamki sekund, ale nie podczas codziennego wożenia tyłka do pracy. ps. Polecam zaprzyjaźnić się z przyciskiem edytuj w prawym górnym rogu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Afflinta, czyli generalnie Valvoline 5W40 jaki polecaja w serwisie jest calkiem niezly i spelnia wymogi producenta. Wiec po co kombinowac? Juz sam nie wiem co wlac. Moze jednak ten Valvoline 5W40? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Jakikolwiek markowy olej 5W40 czy 5W50. Najlepiej taki, który łatwo możesz kupić na każdej stacji jeżeli będzie potrzeba dolewki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Chyba tak zrobie i dam sobie spokoj z tym problemem. A co az tyle ma wchlonac, ze az tyle trzeba dokupowac miedzy wymianami. A tak czysto teoretycznie, czemu nie Castrol 10W60? Tez chyba niezly Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 czemu nie Castrol 10W60? Tez chyba niezly Jest raczej za gęsty do normalnej eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 czemu nie Castrol 10W60? Jaki Castrol 10W60? Jeżeli RS to unikać jak ognia (nie wiem czy jeszcze jest w sprzedaży) Jeżeli TWS to śmiało lać, tylko liczyć sie z ograniczoną dostępnością. Jeżeli Edge to nie wiem, ale pewnie jest świetny, bo Kuzaj go poleca A w ogóle, jeżeli nie katujesz auta jakoś wyjątkowo, to to niepotrzebnie gęsty olej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Co to znaczy, nie katujesz go zbytnio? W rajdach nie jezdze Forkie, ale kręce go często wysoko w miescie i na trasie, wiec chyba ta górna granica 10W60 nie jest zła? Myślałem o EDGE 10W60. Kuzaj Kuzajem, ale olej chyba całkiem niezły. Wlałbyś taki, czy jednak inny? Na czym jeżdzisz jarmaj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 dudi76, za dużo myślisz. wlej cokolwiek, dzisiejsze oleje krzywdy silnikowi nie robią. najwyżej przy następnej wymianie wlejesz coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarmaj Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Wlałbyś taki, czy jednak inny? Na czym jeżdzisz jarmaj Ja jeżdżę na TWS-ie 10w60. W żaden sposób taką gęstością nie zaszkodzisz silnikowi, ale do jazdy "w miarę normalnej” (czyli takiej grubo ponad przepisy, ale z zachowaniem rozsądnej granicy) jest on trochę jak armata na mrówkę. Ale jak chcesz, to nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 dudi76, Jeżeli nawet w korku obrotomierz nie schodzi poniżej 4000 a przyspieszasz zawsze do czerwonego pola, obroty gdzie ładowanie turbiny nie jest odczuwalne uważasz za zmarnowane i nadające się najwyżej do jej studzenia, to zalej tego TWSa albo EDGE albo cokolwiek co tylko sprawi, że Twoje samopoczucie się poprawi, bo wierz mi, silnik nie ma takich wymagań jak kierowcy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 3 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Dobra Panowie, leje jutro EDGE 10W60 i koniec, przynajmniej moje samopoczucie bedzie odrobinke lepsze:) Najwyzej po 10 kkm zmienie na inny. ZObacze ile bede musial dolac do nastepnej wymiany. Macie racje, wspolczesne oleje sa wszystkie prawie dobre i nie szkodza silnikowi. A własnie, co ile wymieniacie oliwke w silniczku? a co ile w skrzyni i dyfrze? Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gal Opublikowano 3 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2007 Dobra Panowie, leje jutro EDGE 10W60 i koniec Jak musisz, to lej 10W60 - lato idzie, to silnik to przeżyje. A własnie, co ile wymieniacie oliwke w silniczku? a co ile w skrzyni i dyfrze? Pzdr O ile jestem zdania, że w silniku standardowe okresy między wymianami są OK i przy przeciętnej eksploatacji nie ma potrzeby częstszej wymiany, to jeżeli jeździsz z AT, to stanowczo radzę wymieniać płyn w skrzyni częściej niż zaleca instrukcja (tzn. wymieniać co 30'000 najrzadziej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 10W60 bedzie za gesty do tego silnika, nie bedzie dobrze smarowal i osiagi tez na tym ucierpia. Pozatym w tym oleju jest wiecej dodatkow niz samego oleju, a dodatki nie smaruja za dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jorguś Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Wlałem motula 300V co prawda po oleju fabrycznym i poprostu niebo a ziemia, silnik pracuje równiej, praktycznie nie bierze go wcale, nawet odczuwalne szarpnięcia na wolnych obrotach wyłagodniały, dudi76, weź pod rozwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Jakiego Motula 300V, jakie parametry? Bo jesli 15W50, to on wcale nie jest dużo rzadszy. A widziałem na stronie Castrola, ze do tego silnika rekomendowany jest ten olej. Czemu uwazacie, ze jest za gęsty? Napiszcie konstruktywnie jaki powienien byc wlany do tego silnika, chodzi mi o parametry Dzieki Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 Jakiego Motula 300V, jakie parametry? Bo jesli 15W50, to on wcale nie jest dużo rzadszy. A widziałem na stronie Castrola, ze do tego silnika rekomendowany jest ten olej. Czemu uwazacie, ze jest za gęsty? Napiszcie konstruktywnie jaki powienien byc wlany do tego silnika, chodzi mi o parametry Dzieki Pzdr Widzę że jestes nastawiony psychicznie do Castrola więc go wlej i bedziesz miał moralny spokój :cool: i tez będzie ok, a jak chcesz znac moje zdanie na ten temat, i miec duzy zapas parametrów i spac spokojnie, to lej na jesień - zima Motul 300V POWER 5W40 na wiosne lato MOTUL 300V Competition 15W50 , ja tak stosuje i tego będe sie trzymał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dudi76 Opublikowano 4 Maja 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie. Dzieki za porady Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie.Dzieki za porady Pzdr dobry wybór, tylko pamiętaj Motul to nie jest " MOTODOKTOR" i nie patrz na oleje pod kątem jego zuzywania się ( czyt. spalania przez silnik ) , trzeba równiez sprawdzać olej !!! I nie radziłbym jeździć na nim dłużej jak 10 000 km, a jak naprawde go mocno używasz ( Forka ) to radziłbym w granicach 7 tys. dokonac zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2007 No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie.Dzieki za porady Pzdr Tak , to subiektywne odczucie. Ale dlaczego 15W a nie 5W jak w instrukcji to nie rozumiem :?: :shock: AK ps.widocznie w instrukcji nie maja racji :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się