Jump to content

Olej do Forester 2,5 XT


dudi76
 Share

Recommended Posts

Witam

Nabylem pare dni temu FOrka 2,5XT rocznik 2006 z przebiegiem 11500 i staja przed tematem wymiany oleju silnikowego.

Naczytalem sie juz na forum o roznych olejach. Wiekszosc poleca Motula 300V 15W50, Valvoline VR1 5w50 i jakies inne.

W serwisie chcieli i zmienic na Valvoline 5W40, co wydaje mi sie w gornych granicach troche za slabe, w koncu to silnik z turbina, ponoc wtedy turbina wiecej zjada oleju, ale nie wiem, czy to prawda.

Mam duzy dylemat. NIe wiem, czemu wielu z Was sceptycznie wypowiada sie na temat Castrola EDGE 10W60, kiedys jezdzielem na takim w innym autku i bylo super. Wlasnie jego chcialem zalac. Czyzby tym silnikom nie odpowiadal ten olej? A przeciez SIP przechodzi teraz na Castrol. Gdzies widze tu sprzecznosci.

Dodam, ze nie zamierzam autem jezdzic w sporcie i na maxa katowac silnika, ale lubie szybka jazde. Wiec generalnie silnik bedzie traktowany raczej delikatnie.

Prosze o sensowne komentarze, szczegolnie uzytkownikow Forkow 2,5XT, z uzasadnieniem. Napiszcie na jakim oleju jezdzicie i czemu, co podyktowalo u Was taka decyzje.

Licze na pomoc

Dzieki

Pzdr

Dudi

Link to comment
Share on other sites

dudi76, to co poleca SIP to zwykły program marketingowy, tak jak kilku producentów zmywarek poleca Calgon a kilku producentów komputerów Windows Vista (co nie znaczy, że tak naprawdę wewnątrz firmy panuje zgoda co do tego). Masz instrukcję od auta, tam masz zalecane parametry oleju, markę sobie wybierz wedle własnego uznania, tak długo jak nie jeździsz mocno podkręconym autem albo nie udzielasz się aktywnie w sporcie to dyskusja na temat oleju jest czysto akademicka.

Link to comment
Share on other sites

Afflinta, wiec skoro nie udzielam sie w sporcie, a jezdze jedynie po miescie i w trasy i czasem lubie przycisnac gazik do podlogi, to moge zalac generalnie wiekszosc olejkow na rynku spalniajacych wymogi. A co myslisz o Castrolu 10W60? Na jakim jezdzisz?

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Kurcze przyznam sie, ze juz nic z tego nie kumam. W instrukcji zalecany jest olej do silnika z turbina 5W30, 5W40, a ja sie naczytalem o Motulu, np: 15W50, itp. Wszyscy polecaja wlasnie takiego Motula, Valvolina VR1. Z czego to wynika?

I jak to jest z turbina, musi być jakis specjalny olej, bo wiem, ze potrafi troche ubyc po paru tysiacach. Od czego to zalezy

Prosze o rzetelne i konkretne wypowiedzi

Dziekuje

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

dudi76, mam wolnossący i stary silnik, zalewam zwykłego Valvoline MaxLife 10W40 - bo taką specyfikację przewiduje instrukcja, a MaxLife poprawia moje samopoczucie wewnętrzne, że coś robię, by mój dziadek jeszcze nieco pociągnął. Spożycie oleju mam w okolicach 2l na 10 tys km. Ale ja podobno nieekonomicznie jeżdżę, choć przecież nie szybko. 5W30 jak widać ma mniejszą gęstość od 15W50, ułatwia to rozruch, producent zaleca coś takiego ze względu na normy ekologiczne itp. Jednak olej 15W50 na ciepło, szczególnie przy ostrym traktowaniu silnika może lepiej go chronić, bo ciągle przypomina olej a nie wodę :) Oczywiście nie ma nic za darmo, taki olej stawia większy opór dla silnika. Dla mnie rozważania o oleju jak już wcześniej pisałem to dyskusje czysto akademickie, ma to znaczenie jak walczysz wyżyłowanym autem o ułamki sekund, ale nie podczas codziennego wożenia tyłka do pracy.

 

ps. Polecam zaprzyjaźnić się z przyciskiem edytuj w prawym górnym rogu :)

Link to comment
Share on other sites

Afflinta, czyli generalnie Valvoline 5W40 jaki polecaja w serwisie jest calkiem niezly i spelnia wymogi producenta. Wiec po co kombinowac? Juz sam nie wiem co wlac. Moze jednak ten Valvoline 5W40?

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Chyba tak zrobie i dam sobie spokoj z tym problemem. A co az tyle ma wchlonac, ze az tyle trzeba dokupowac miedzy wymianami.

A tak czysto teoretycznie, czemu nie Castrol 10W60? Tez chyba niezly

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

czemu nie Castrol 10W60?

 

Jaki Castrol 10W60?

Jeżeli RS to unikać jak ognia (nie wiem czy jeszcze jest w sprzedaży)

Jeżeli TWS to śmiało lać, tylko liczyć sie z ograniczoną dostępnością.

Jeżeli Edge to nie wiem, ale pewnie jest świetny, bo Kuzaj go poleca :mrgreen:

 

A w ogóle, jeżeli nie katujesz auta jakoś wyjątkowo, to to niepotrzebnie gęsty olej.

Link to comment
Share on other sites

Co to znaczy, nie katujesz go zbytnio? W rajdach nie jezdze Forkie, ale kręce go często wysoko w miescie i na trasie, wiec chyba ta górna granica 10W60 nie jest zła?

Myślałem o EDGE 10W60. Kuzaj Kuzajem, ale olej chyba całkiem niezły. Wlałbyś taki, czy jednak inny? Na czym jeżdzisz jarmaj

Link to comment
Share on other sites

dudi76, za dużo myślisz. wlej cokolwiek, dzisiejsze oleje krzywdy silnikowi nie robią. najwyżej przy następnej wymianie wlejesz coś innego.

Link to comment
Share on other sites

Wlałbyś taki, czy jednak inny? Na czym jeżdzisz jarmaj

 

Ja jeżdżę na TWS-ie 10w60.

W żaden sposób taką gęstością nie zaszkodzisz silnikowi, ale do jazdy "w miarę normalnej” (czyli takiej grubo ponad przepisy, ale z zachowaniem rozsądnej granicy) jest on trochę jak armata na mrówkę. Ale jak chcesz, to nie ma problemu.

Link to comment
Share on other sites

dudi76, Jeżeli nawet w korku obrotomierz nie schodzi poniżej 4000 a przyspieszasz zawsze do czerwonego pola, obroty gdzie ładowanie turbiny nie jest odczuwalne uważasz za zmarnowane i nadające się najwyżej do jej studzenia, to zalej tego TWSa albo EDGE albo cokolwiek co tylko sprawi, że Twoje samopoczucie się poprawi, bo wierz mi, silnik nie ma takich wymagań jak kierowcy :)

Link to comment
Share on other sites

Dobra Panowie, leje jutro EDGE 10W60 i koniec, przynajmniej moje samopoczucie bedzie odrobinke lepsze:) Najwyzej po 10 kkm zmienie na inny. ZObacze ile bede musial dolac do nastepnej wymiany.

Macie racje, wspolczesne oleje sa wszystkie prawie dobre i nie szkodza silnikowi.

A własnie, co ile wymieniacie oliwke w silniczku? a co ile w skrzyni i dyfrze?

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Dobra Panowie, leje jutro EDGE 10W60 i koniec

Jak musisz, to lej 10W60 - lato idzie, to silnik to przeżyje.

A własnie, co ile wymieniacie oliwke w silniczku? a co ile w skrzyni i dyfrze?

Pzdr

O ile jestem zdania, że w silniku standardowe okresy między wymianami są OK i przy przeciętnej eksploatacji nie ma potrzeby częstszej wymiany, to jeżeli jeździsz z AT, to stanowczo radzę wymieniać płyn w skrzyni częściej niż zaleca instrukcja (tzn. wymieniać co 30'000 najrzadziej).

Link to comment
Share on other sites

10W60 bedzie za gesty do tego silnika, nie bedzie dobrze smarowal i osiagi tez na tym ucierpia. Pozatym w tym oleju jest wiecej dodatkow niz samego oleju, a dodatki nie smaruja za dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Wlałem motula 300V co prawda po oleju fabrycznym i poprostu niebo a ziemia, silnik pracuje równiej, praktycznie nie bierze go wcale, nawet odczuwalne szarpnięcia na wolnych obrotach wyłagodniały,

dudi76, weź pod rozwagę.

Link to comment
Share on other sites

Jakiego Motula 300V, jakie parametry? Bo jesli 15W50, to on wcale nie jest dużo rzadszy.

A widziałem na stronie Castrola, ze do tego silnika rekomendowany jest ten olej.

Czemu uwazacie, ze jest za gęsty?

Napiszcie konstruktywnie jaki powienien byc wlany do tego silnika, chodzi mi o parametry

Dzieki

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

Jakiego Motula 300V, jakie parametry? Bo jesli 15W50, to on wcale nie jest dużo rzadszy.

A widziałem na stronie Castrola, ze do tego silnika rekomendowany jest ten olej.

Czemu uwazacie, ze jest za gęsty?

Napiszcie konstruktywnie jaki powienien byc wlany do tego silnika, chodzi mi o parametry

Dzieki

Pzdr

 

Widzę że jestes nastawiony psychicznie do Castrola więc go wlej i bedziesz miał moralny spokój :cool: i tez będzie ok, a jak chcesz znac moje zdanie na ten temat, i miec duzy zapas parametrów i spac spokojnie, to lej na jesień - zima Motul 300V POWER 5W40 na wiosne lato MOTUL 300V Competition 15W50 , ja tak stosuje i tego będe sie trzymał.

Link to comment
Share on other sites

No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie.

Dzieki za porady

Pzdr

Link to comment
Share on other sites

No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie.

Dzieki za porady

Pzdr

 

dobry wybór, tylko pamiętaj Motul to nie jest " MOTODOKTOR" i nie patrz na oleje pod kątem jego zuzywania się ( czyt. spalania przez silnik ) , trzeba równiez sprawdzać olej !!!

I nie radziłbym jeździć na nim dłużej jak 10 000 km, a jak naprawde go mocno używasz ( Forka :lol: ) to radziłbym w granicach 7 tys. dokonac zmian.

Link to comment
Share on other sites

No i zalałem MOtulka 300V Competition 15W50. Mysle, ze bedzie git. Pierwsze wrazenie, jest takie jakby rowniej pracowal, ale to moze tylko subiektywne odczucie.

Dzieki za porady

Pzdr

 

Tak , to subiektywne odczucie. Ale dlaczego 15W a nie 5W jak w instrukcji to nie rozumiem :?: :shock:

AK

ps.widocznie w instrukcji nie maja racji :!: :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...