Jump to content

Impreza 2.5 N/A z automatem -warto ?


Recommended Posts

Wracam na forum po długiej przerwie (bo i nie czułem się godny zaglądać tu nie mają subaru :upside-down-face_1f643-small:) i mam pytanie odnośnie jednostki 2.5 N/A.

Potrzebuje budżetowego dupowozu i mam na oku bloba z 2005r , USA ze wspomnianym wolnossącym 2.5 z automatem.

Po przekopaniu forum znalazłem kilka odpowiedzi tych ZA i tych PRZECIW, ale co z dostępnością części ?

Czy na coś szczególnie zwrócić uwagę bo to USA ? Dodam, że auto jeździ po PL już dobre 12lat.

Każda pomoc mile widziana :)

 

Link to post
Share on other sites

Uwagę zwróć na to, że zdecydowana większość przyjechała z USA po dzwonach.

 

2.5 NA ma zwiększoną podatność na UPG.

 

4EAT w Imprezie NA to skrzynia z napędem MPT, ergo większość mocy w stanie "normalnym" trafia na przód. Są "takiese".

Link to post
Share on other sites

Tak, mam świadomość że USA może być przydzwonione mniej lub bardziej.

Miałem wcześniej WRXa GH więc naczytałem się sporo o UPG, ale 2.5 N/A nie powinno być aż tak podatne przez mniej wysiloną jednostkę, czy się mylę ?

O tym napędzie faktycznie nie wiedziałem -dzięki :)

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, dragoon89 napisał:

ale 2.5 N/A nie powinno być aż tak podatne przez mniej wysiloną jednostkę, czy się mylę ?

 

Aż tak jak 2.5 T nie, ale na tyle, żeby być memem w USA już tak ;) EJ251 jest najgorsze pod tym względem, każda kolejna rewizja już ciut lepsza. Z drugiej strony, w moim EJ251 zrobiłem jak do tej pory 40-50k i całkowity spokój.

Link to post
Share on other sites

2,5 N/A ma brzydką przypadłość związaną z UPG. Zdarzają się częściej niż przy 2,0 przedmuchy kompresji do płynu ale też niestety wycieki oleju między głowicą a blokiem. W obu przypadkach trzeba wymieniać UPG.
Co prawda jak taka naprawa zostanie przeprowadzona dobrze to spokój będzie przez wiele lat i wiele tysięcy km ale raczej kupując auto z takim silnikiem trzeba mieć z tyłu głowy, że taka naprawa będzie koniecznia (minimum 4,5k pln).
Dodatkowo ze względu na częstsze przegrzania 2,5 lubią żreć olej więc pierścienie obowiązkowo do wymiany przy każdej naprawie UPG.

Link to post
Share on other sites

EJ251 lipa ale EJ253 ma już poprawiony ten problem z UPG. Mam na sprzedaż takiego bloba tylko nie w automacie (już z EJ253 a nie EJ251) i nie było z nim problemów :) z częściami jest taki problem, że często sklepy nie mają takiego silnika na swojej liście ale ja zawsze szukałem po numerze części z amerykańskiej strony i nigdy nie było problemów, jak chcesz to pisz PW to mogę poopowiadać zarówno ogółem jak i o egzemplarzu który mam na sprzedaż.

Link to post
Share on other sites

Ja mam Lanosa EJ253 + 4EAT z USA. Na napęd nie narzekam, nawet s tym sprzęgłem miedzyosiowym chodzi to fajnie - chłopaki z Subaru tu się akurat przyłożyli i w żadnym przypadku nie można tego porównywać z jakimiś dołączanymi przodami/tyłami ogólnie napęd bardzo fajnie jeździ nie ma co narzekać. Skrzynia trochę wolna le też ok - jak do jazdy na co dzień jest ok.

Co do silnika to albo ja tak trafiłem albo wybitnie im nie wyszedł - jak kupiłem robiłem UPG bo ciekło między głowicą a blokiem (na kolektor wydechowy wiec trzeba było ogarnąć), teraz zaczął żłopać olej ja diesel więc znowu będą koszta i to nie małe (a jeżdżony jest delikatnie bez upalania ). Najchętniej bym go wymienił na jakieś 2.0 albo 3.0 h6 :-) tylko wszyscy twierdzą że się nie da itp. a nie bardzo mam czas na wymyślanie koła.
Ogólnie to ten silnik jest najsłabszym punktem tego samochodu - niby jeździ ok , wiadomo nie do ścigania ale normalnie na drodze da się jechać. Jednak trwałość jak produkcji made in FSO albo FSM :-)

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...