Jump to content

Recommended Posts

Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem imprezy WRX 2009 z USA, diagnosta przy okazji badania technicznego zwrócił uwagę na lampy.
Czy możecie powiedzieć czy mogę z tymi lampami spokojnie jeździć czy muszę wymieniać? Dodam, że poprzedni właściciel miał auto normalnie zarejestrowane i przechodziło przeglądy. 

Wrzucam zdjęcia z oznaczeniami na lampie.
Z góry dziękuję za pomoc.

IMG_20200606_180732.thumb.jpg.9e1e645cfb54feb2d30b5442140a8733.jpgIMG_20200606_180710.thumb.jpg.c849a0d9b10c860dc146f793e4b3036b.jpgIMG_20200606_180913.thumb.jpg.3b9423cc41f8116f6df5d6415c5d0e79.jpgIMG_20200606_180658.thumb.jpg.73601770e2007d089a5fa68766e2fffc.jpg

Link to post
Share on other sites

Witam! To zależy od diagnosty. USA świeci mocniej na lewo , a prawa słabiej na pobocze u nas odwrotnie, jeśli posiadasz śruby do regulacji diagnosta powinien podnieść lampę prawą i powinno mieścić się w tolerancji. Gorzej z tyłu , nie napisałeś czy już dodana przeciwmgielna, trzeba wymienić wyłącznik zespolony europejki lub taniej dodać wyłącznik na deskę.

Link to post
Share on other sites

A nie jest tak że w USA lewa i prawa świecą tak samo? Podobno po 2007r. na USA wychodziły też egzemplarze ze światłami asymetrycznymi czyli takie jak trzeba mieć w UE. Pytanie czy po tych oznaczeniach jestem w stanie stwierdzić ze mam właśnie takie lampy.

Jak zapalę lampy to wygląda to tak:IMG_20200606_180425.thumb.jpg.509f73ca42bc08a8013462105ca9ea75.jpg

Link to post
Share on other sites

Jedna strona medalu to jaki snop światła daje odbłyśnik lampy. Można to sprawdzić stając prostopadle do ściany o zmroku w odległości powiedzmy 2-5 metrów i wtedy wszystko na ścianie widać. Druga strona to kierunkowskaz i pozycyjne. A sprawę zamyka brak homologacji europejskiej na lampie. Zanim kupisz zamiennik upewnij się czy ma takie oznaczenie, bo brak oznaczenia e w kółeczku i numer, dyskwalifikuje lampę z badania technicznego w świetle obowiązujących przepisów.

Link to post
Share on other sites

Jak widzę jest tam soczewka. Więc pewnie tylko inna przesłona jest w niej niż w EU. Diagnosta nie patrzy zazwyczaj na homologację. Tylko "jak świeci". Są firmy które dostosowują oświetlenie. Podzwoń, zapytaj. Na pewno to będzie tańsze niż kupienie lamp.

 

 

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, fphwaldi napisał:

Witam! To zależy od diagnosty. USA świeci mocniej na lewo , a prawa słabiej na pobocze u nas odwrotnie, jeśli posiadasz śruby do regulacji diagnosta powinien podnieść lampę prawą i powinno mieścić się w tolerancji. Gorzej z tyłu , nie napisałeś czy już dodana przeciwmgielna, trzeba wymienić wyłącznik zespolony europejki lub taniej dodać wyłącznik na deskę.

Z tego co w innych autach widziałem to obie lampy świecą tak samo... mają tylko strumień światła ten poziomy bez oświetlenia pobocza tak jak u nas na prawo lub w uk na lewo. W soczewkach zazwyczaj są tylko podmieniane przesłony które korygują strumień światła.

Teoretycznie takie lampy nie powodują niebezpieczeństwa na drodze, ale wszystko zależy od diagnosty. 

Link to post
Share on other sites

Jakby każdy w PL, kto ma samochód sprowadzony z US miał takie dylematy, to by połowę samochodów nie jeździło ze względu na brak zamienników z homologacją EU a cena tych zamienników byłaby i tak o 100% wyższa od już wysokiej ceny. Znajdź diagnostę, który zbytnio nie zwraca uwagi na światła i po problemie, poprzednik jeździł ileś tam lat bez problemu a Ty na dzień dobry stwarzasz sobie problem. Chłopie ciesz się ładną pogodą. ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

diagnosta tylko zwrócił uwagę, ale nie wpisał jako usterki. Jednak czytałem po internetach, że policja przy zwykłej kontroli drogowej może nawet zatrzymać DR jeśli lampa nie ma znaczka E...
Jak to jest w rzeczywistości?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, albundy1777 napisał:

diagnosta tylko zwrócił uwagę, ale nie wpisał jako usterki. Jednak czytałem po internetach, że policja przy zwykłej kontroli drogowej może nawet zatrzymać DR jeśli lampa nie ma znaczka E...
Jak to jest w rzeczywistości?

Jeśli auto jest zarejestrowane w EU to musi być przystosowane do przepisów tu panujących. 

Jak pisałem lampy US nie stanowią takiego problemu tak jak UK, dlatego tak diagności do tego podchodzą. Policja też się nie czepia, chyba że masz pecha... tak, policja może zabrać dowód rejestracyjny ze względu na brak homologacji lampy.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...