Skocz do zawartości

Lampy w WRX z USA a prawo UE


albundy1777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Jestem szczęśliwym posiadaczem imprezy WRX 2009 z USA, diagnosta przy okazji badania technicznego zwrócił uwagę na lampy.
Czy możecie powiedzieć czy mogę z tymi lampami spokojnie jeździć czy muszę wymieniać? Dodam, że poprzedni właściciel miał auto normalnie zarejestrowane i przechodziło przeglądy. 

Wrzucam zdjęcia z oznaczeniami na lampie.
Z góry dziękuję za pomoc.

IMG_20200606_180732.thumb.jpg.9e1e645cfb54feb2d30b5442140a8733.jpgIMG_20200606_180710.thumb.jpg.c849a0d9b10c860dc146f793e4b3036b.jpgIMG_20200606_180913.thumb.jpg.3b9423cc41f8116f6df5d6415c5d0e79.jpgIMG_20200606_180658.thumb.jpg.73601770e2007d089a5fa68766e2fffc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! To zależy od diagnosty. USA świeci mocniej na lewo , a prawa słabiej na pobocze u nas odwrotnie, jeśli posiadasz śruby do regulacji diagnosta powinien podnieść lampę prawą i powinno mieścić się w tolerancji. Gorzej z tyłu , nie napisałeś czy już dodana przeciwmgielna, trzeba wymienić wyłącznik zespolony europejki lub taniej dodać wyłącznik na deskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak że w USA lewa i prawa świecą tak samo? Podobno po 2007r. na USA wychodziły też egzemplarze ze światłami asymetrycznymi czyli takie jak trzeba mieć w UE. Pytanie czy po tych oznaczeniach jestem w stanie stwierdzić ze mam właśnie takie lampy.

Jak zapalę lampy to wygląda to tak:IMG_20200606_180425.thumb.jpg.509f73ca42bc08a8013462105ca9ea75.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedna strona medalu to jaki snop światła daje odbłyśnik lampy. Można to sprawdzić stając prostopadle do ściany o zmroku w odległości powiedzmy 2-5 metrów i wtedy wszystko na ścianie widać. Druga strona to kierunkowskaz i pozycyjne. A sprawę zamyka brak homologacji europejskiej na lampie. Zanim kupisz zamiennik upewnij się czy ma takie oznaczenie, bo brak oznaczenia e w kółeczku i numer, dyskwalifikuje lampę z badania technicznego w świetle obowiązujących przepisów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widzę jest tam soczewka. Więc pewnie tylko inna przesłona jest w niej niż w EU. Diagnosta nie patrzy zazwyczaj na homologację. Tylko "jak świeci". Są firmy które dostosowują oświetlenie. Podzwoń, zapytaj. Na pewno to będzie tańsze niż kupienie lamp.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, fphwaldi napisał:

Witam! To zależy od diagnosty. USA świeci mocniej na lewo , a prawa słabiej na pobocze u nas odwrotnie, jeśli posiadasz śruby do regulacji diagnosta powinien podnieść lampę prawą i powinno mieścić się w tolerancji. Gorzej z tyłu , nie napisałeś czy już dodana przeciwmgielna, trzeba wymienić wyłącznik zespolony europejki lub taniej dodać wyłącznik na deskę.

Z tego co w innych autach widziałem to obie lampy świecą tak samo... mają tylko strumień światła ten poziomy bez oświetlenia pobocza tak jak u nas na prawo lub w uk na lewo. W soczewkach zazwyczaj są tylko podmieniane przesłony które korygują strumień światła.

Teoretycznie takie lampy nie powodują niebezpieczeństwa na drodze, ale wszystko zależy od diagnosty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby każdy w PL, kto ma samochód sprowadzony z US miał takie dylematy, to by połowę samochodów nie jeździło ze względu na brak zamienników z homologacją EU a cena tych zamienników byłaby i tak o 100% wyższa od już wysokiej ceny. Znajdź diagnostę, który zbytnio nie zwraca uwagi na światła i po problemie, poprzednik jeździł ileś tam lat bez problemu a Ty na dzień dobry stwarzasz sobie problem. Chłopie ciesz się ładną pogodą. ;)

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, albundy1777 napisał:

diagnosta tylko zwrócił uwagę, ale nie wpisał jako usterki. Jednak czytałem po internetach, że policja przy zwykłej kontroli drogowej może nawet zatrzymać DR jeśli lampa nie ma znaczka E...
Jak to jest w rzeczywistości?

Jeśli auto jest zarejestrowane w EU to musi być przystosowane do przepisów tu panujących. 

Jak pisałem lampy US nie stanowią takiego problemu tak jak UK, dlatego tak diagności do tego podchodzą. Policja też się nie czepia, chyba że masz pecha... tak, policja może zabrać dowód rejestracyjny ze względu na brak homologacji lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...