albundy1777 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem imprezy WRX 2009 z USA, diagnosta przy okazji badania technicznego zwrócił uwagę na lampy. Czy możecie powiedzieć czy mogę z tymi lampami spokojnie jeździć czy muszę wymieniać? Dodam, że poprzedni właściciel miał auto normalnie zarejestrowane i przechodziło przeglądy. Wrzucam zdjęcia z oznaczeniami na lampie. Z góry dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fphwaldi Opublikowano 6 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 Witam! To zależy od diagnosty. USA świeci mocniej na lewo , a prawa słabiej na pobocze u nas odwrotnie, jeśli posiadasz śruby do regulacji diagnosta powinien podnieść lampę prawą i powinno mieścić się w tolerancji. Gorzej z tyłu , nie napisałeś czy już dodana przeciwmgielna, trzeba wymienić wyłącznik zespolony europejki lub taniej dodać wyłącznik na deskę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albundy1777 Opublikowano 6 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2020 A nie jest tak że w USA lewa i prawa świecą tak samo? Podobno po 2007r. na USA wychodziły też egzemplarze ze światłami asymetrycznymi czyli takie jak trzeba mieć w UE. Pytanie czy po tych oznaczeniach jestem w stanie stwierdzić ze mam właśnie takie lampy. Jak zapalę lampy to wygląda to tak: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Jedna strona medalu to jaki snop światła daje odbłyśnik lampy. Można to sprawdzić stając prostopadle do ściany o zmroku w odległości powiedzmy 2-5 metrów i wtedy wszystko na ścianie widać. Druga strona to kierunkowskaz i pozycyjne. A sprawę zamyka brak homologacji europejskiej na lampie. Zanim kupisz zamiennik upewnij się czy ma takie oznaczenie, bo brak oznaczenia e w kółeczku i numer, dyskwalifikuje lampę z badania technicznego w świetle obowiązujących przepisów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Jak widzę jest tam soczewka. Więc pewnie tylko inna przesłona jest w niej niż w EU. Diagnosta nie patrzy zazwyczaj na homologację. Tylko "jak świeci". Są firmy które dostosowują oświetlenie. Podzwoń, zapytaj. Na pewno to będzie tańsze niż kupienie lamp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albundy1777 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Dziękuję za odpowiedzi. A czy lampy do wersji europejskiej normalnie będą pasowały do mojego WRXa czy są różnice w montażu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 13 godzin temu, fphwaldi napisał: Witam! To zależy od diagnosty. USA świeci mocniej na lewo , a prawa słabiej na pobocze u nas odwrotnie, jeśli posiadasz śruby do regulacji diagnosta powinien podnieść lampę prawą i powinno mieścić się w tolerancji. Gorzej z tyłu , nie napisałeś czy już dodana przeciwmgielna, trzeba wymienić wyłącznik zespolony europejki lub taniej dodać wyłącznik na deskę. Z tego co w innych autach widziałem to obie lampy świecą tak samo... mają tylko strumień światła ten poziomy bez oświetlenia pobocza tak jak u nas na prawo lub w uk na lewo. W soczewkach zazwyczaj są tylko podmieniane przesłony które korygują strumień światła. Teoretycznie takie lampy nie powodują niebezpieczeństwa na drodze, ale wszystko zależy od diagnosty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Jakby każdy w PL, kto ma samochód sprowadzony z US miał takie dylematy, to by połowę samochodów nie jeździło ze względu na brak zamienników z homologacją EU a cena tych zamienników byłaby i tak o 100% wyższa od już wysokiej ceny. Znajdź diagnostę, który zbytnio nie zwraca uwagi na światła i po problemie, poprzednik jeździł ileś tam lat bez problemu a Ty na dzień dobry stwarzasz sobie problem. Chłopie ciesz się ładną pogodą. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 Zadzwoń do nich, może dostosują tylko przesłonę.https://hidretrofit.pl/subaru-impreza-iii-gh/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
albundy1777 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 diagnosta tylko zwrócił uwagę, ale nie wpisał jako usterki. Jednak czytałem po internetach, że policja przy zwykłej kontroli drogowej może nawet zatrzymać DR jeśli lampa nie ma znaczka E... Jak to jest w rzeczywistości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niebieski708 Opublikowano 7 Czerwca 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2020 2 minuty temu, albundy1777 napisał: diagnosta tylko zwrócił uwagę, ale nie wpisał jako usterki. Jednak czytałem po internetach, że policja przy zwykłej kontroli drogowej może nawet zatrzymać DR jeśli lampa nie ma znaczka E... Jak to jest w rzeczywistości? Jeśli auto jest zarejestrowane w EU to musi być przystosowane do przepisów tu panujących. Jak pisałem lampy US nie stanowią takiego problemu tak jak UK, dlatego tak diagności do tego podchodzą. Policja też się nie czepia, chyba że masz pecha... tak, policja może zabrać dowód rejestracyjny ze względu na brak homologacji lampy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się