Jump to content

Recommended Posts

Co u mnie;

W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni.

Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa.

Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania.

Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i samych gniazd zaworowych.

Szef serwisu zaleca jednak jeśli wszystko się dobrze skończy, jeżdżenie na benzynie.

 

Jeśli chodzi o mechaniczne czyszczenie kolektora dolotowego przy bezpośrednim wtrysku- to na nasze szczęście nie koncern VAG i problemy jak np. w VW nie występują a przynajmniej nic o tym nie wiadomo. Więc tutaj bym nie ma potrzeby. 

 

Cieknący simering skrzyni CVT też idzie do wymiany.

Link to post
Share on other sites
  • Replies 85
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Objechane, od problemów zrobione 3200km, nic się nie powtórzyło i oby tak dalej

Forek odebrany, problemy zniknęły po wymianie świec, pozostałe czynności jakie przeprowadzono to: - czyszczenie przepustnicy, - sprawdzenie EGR, - sprawdzenie TGV, - sprawdzenie ko

Nie wymaga . Miałem w firmie chyba wszystkie silniki . Jakby ktoś dbał o te auta jak my mamy o subaru to każda skoda robiłaby 500tys bez remontu . To są auta proste jak but . Może wkurzać np dsg że ni

Posted Images

Co u mnie;
W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni.
Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa.
Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania.
Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i samych gniazd zaworowych.
Szef serwisu zaleca jednak jeśli wszystko się dobrze skończy, jeżdżenie na benzynie.
 
Jeśli chodzi o mechaniczne czyszczenie kolektora dolotowego przy bezpośrednim wtrysku- to na nasze szczęście nie koncern VAG i problemy jak np. w VW nie występują a przynajmniej nic o tym nie wiadomo. Więc tutaj bym nie ma potrzeby. 
 
Cieknący simering skrzyni CVT też idzie do wymiany.
Ile masz przejechane?

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Wszystko prawie na LPG. DLM zamontowany od nowości. 
Czyli jednak gaz nie bardzo służy tym silnikom...

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Nie ma hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. 

Żeby je ustawić, skorygować trzeba targać silnik.

Ot taka mała niedogodność.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Bartheck napisał:

Czyli jednak gaz nie bardzo służy tym silnikom...

Wiesz, dziur na razie nie ma.

Luzy zaworowe trzeba sprawdzać i korygować. To normalne, nawet gdyby same trzony były wykonane ze stopu Nimonic.

To spore obciążenia cieplne są.

Poproszę panów z serwisu aby zdjęli głowice i sprawdzili wizualnie stan przylgni zaworowych i porobili fotki.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Wiesz, dziur na razie nie ma.
Luzy zaworowe trzeba sprawdzać i korygować. To normalne, nawet gdyby same trzony były wykonane ze stopu Nimonic.
To spore obciążenia cieplne są.
Poproszę panów z serwisu aby zdjęli głowice i sprawdzili wizualnie stan przylgni zaworowych i porobili fotki.
Nie zrozum mnie źle, nie jestem przeciwnikiem gazu, nawet zastanawiałem się nad Prinsem w Suburbanie ale koniec końców zapas i wolny bagażnik wygrały

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, Miałki napisał:

A jak pojedziesz Dziku na Ukrainę, do Rumuni, Grecji czy Azerbejdżanu,  to co będziesz tankował? Przecież cysterny z V-power 95 + AR 6900 P - Max nie będziesz targał ze sobą.

swego czasu jeździłem przez ok. rok 90% na paliwie białoruskim (95) i nie było problemu żadnego, a bym powiedział, że nawet jakby lepiej i ciszej pracował...

Link to post
Share on other sites

Dojechał, ale dawno się tak w drodze nie stresowałem i nie zastanawiałem co może oznaczać najmniejsze drganie...

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
Znaczy się jesteś w Chorwacji. Forester dojechał. I co w końcu odkryli panowie z serwisu?
Tak, Suburban dał radę, a serwis powiedział, że nie wiedzą co się stało, równolegle dwie rzeczy wystąpiły:
1. P0172, spowodowany prawdopodobnie jakością paliwa,
2. Nieodpowiednia praca skrzyni, która ustąpiła po zresetowaniu jej całkowicie i ponownym wgraniu sterowania.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
20 minut temu, Bartheck napisał:

Tak, Suburban dał radę, a serwis powiedział, że nie wiedzą co się stało, równolegle dwie rzeczy wystąpiły:
1. P0172, spowodowany prawdopodobnie jakością paliwa,
2. Nieodpowiednia praca skrzyni, która ustąpiła po zresetowaniu jej całkowicie i ponownym wgraniu sterowania.

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka
 

 

czyli jednak bład P0172 był spowodowany jakościa paliwa...

coś jak u mnie ;)

Link to post
Share on other sites
 
czyli jednak bład P0172 był spowodowany jakościa paliwa...
coś jak u mnie 
Prawdopodobnie... W baku był V-Power 95

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Miałem kiedyś całkiem niedawno taki problem w moim BMW. Auto coraz trudniej zaczęło palić, szarpało i w końcu nie chciało odpalić wogóle. Zabraliśmy na lawetę do warsztatu. (cóż za krzepiący duszę przechodniów widok, BMW na lawecie)

Zabrali się chłopaki za filter paliwa w pierwszej kolejności.  No i cóż się okazało?

W baku był olej napędowy.... No jak to? Przecież ja zawsze leję V-Power !

Do dziś nie wiem jak to się mogło stać.

Po zalaniu benzyny auto pali na sam widok kluczyka.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Ja ostatnio (we wtorki..;)) zalewam V-power 95 ale tylko z AR 9600-P Max i póki co odpukać silnik pracuje super..

Choć i tak komfort psychiczny mam tylko gdy leję V-Power Racing..

Link to post
Share on other sites

Ja już z te z tylko 98 i pierwszy raz zalałem MILLERS OILS PETROL POWER ECOMAX.

Na V-Power Racing jeździ mega fajnie ale cena zabija.

 

 

 

Link to post
Share on other sites

No... :D za 100 oktanowe paliwo trzeba płacić 

U mnie w baku po akcji z błędem jest 98 z lotosu a czasem 95 z AR 9600... wszystko zależy od tego ile czasu mam na tankowanie :)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Dzik44 napisał:

Ja ostatnio (we wtorki..;)) zalewam V-power 95 ale tylko z AR 9600-P Max i póki co odpukać silnik pracuje super..

Choć i tak komfort psychiczny mam tylko gdy leję V-Power Racing..

Komfort?:) Z calym szacunkiem ale takie myslenie to lekkie powiedzmy delikatnie "zrycie".

To jest samochod ,rzecz uzytkowa i bycie jej niewolnikiem to dla mnie przegiecie.
Mialem to samo kiedy kupilem pierwsze nowe auto 17 lat temu.Jak sobie przypomne co zajmowalo wtedy moj umysl to tylko pozostaje sie smiac:) 

Moj XT 18 do ktorego leje raz 95 ,czasem 98 a od swieta Racing pojedzi rownie dlugo co Twoj muskany,masowany i glaskany XT 16.
Jestem bardzo ciekaw Twojej reakcji (czego nie zycze) jakby Ci padl silnik z blizej niewyjaśnionej przyczyny mimo super hiper dbania. 
Zeby byla jasnosc o auta dbam,nie katuje,olej i cisnie w kolach sprawdzam regularnie.
Serwis tylko w ASO.

Aktualnie posiadam dwa Subaru  a w sumie piate.Bylo tez STI.

Auto to nie jest obiekt kultu do ktorego trzeba sie modlic.
Jak nie zalejesz dodatku do paliwa to na pewno sie rozkraczy,dobre sobie.
Ma nas zabrac z pkt A do B, uzytkowy kawalek blachy ktory ma spelniac swoja funkcje i tyle.

Uzytkujesz,sprzedasz i zapomnisz. Jezeli auto nie jest zajechane wizualnie i mechanicznie jest ok to pojdzie w niemal identycznych pieniadzach jak te "igly" co ledwoz garazu wyjezdzaly.
Nie dajmy sie zwariowac.

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

To twoje zdanie, moje jest inne i tyle.

Mi sprawia satysfakcję że mogę bardziej zadbać o to co mam.., być może tobie nie.

Twoja sprawa, ale ja mam inne podejście.

A jeżeli mimo wszystko jak napisałeś  np. silnik padnie to ja mam wtedy pewność że nie z powodu mojego postępowania lub nonszalancji tylko z przyczyn na które nie mogę mieć wpływu..(np. wada fabryczna) I to właśnie daje mi ten psychiczny komfort..:)

Ale być może dla Ciebie to bez znaczenia i nie robi Ci żadnej różnicy, dla mnie ma znaczenie.

W życiu nie zawsze liczy się tylko to za ile coś kupisz i sprzedasz.. 

Samochód też wolę kupić od osoby która o niego dba nawet bardziej niż to konieczne i zaleca instrukcja, niż od takiej która robi tylko to co konieczne.

Ale to tylko moje zdanie.., każdy ma prawo do własnego.

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to, że w moim silnik padnie, bo od zawsze jest lane tylko 95 :blink:

Link to post
Share on other sites
8 godzin temu, Lisek napisał:

Jak nie zalejesz dodatku do paliwa to na pewno sie rozkraczy,dobre sobie.

A czy ja tak gdzieś napisałem..?

Napisałem że ja taki stosuję, jestem zadowolony i tyle..;)

Nie napisałem że tak muszą robić wszyscy, a jeżeli tak to odebrałeś to może tylko dla tego że sam poczułeś się niekomfortowo bo tego np. nie robisz..

To twoje odczucia..

 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Aga napisał:

Wychodzi na to, że w moim silnik padnie, bo od zawsze jest lane tylko 95 :blink:

Nie wydaje mi się.., ja po prostu lubię bardzo dbać o auto i dla tego leję droższe ale i lepsze paliwo które dodatkowo czyści i zabezpiecza silnik przed LSPI

A w przypadku silników FXT po roku 2015 to kolega Raju@ już coś pisał na temat paliwa..

Ale każdy używa i dba jak mu "serce podpowiada..";)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...