Miałki 296 Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 Co u mnie; W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni. Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa. Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania. Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i samych gniazd zaworowych. Szef serwisu zaleca jednak jeśli wszystko się dobrze skończy, jeżdżenie na benzynie. Jeśli chodzi o mechaniczne czyszczenie kolektora dolotowego przy bezpośrednim wtrysku- to na nasze szczęście nie koncern VAG i problemy jak np. w VW nie występują a przynajmniej nic o tym nie wiadomo. Więc tutaj bym nie ma potrzeby. Cieknący simering skrzyni CVT też idzie do wymiany. Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted July 28, 2020 Author Share Posted July 28, 2020 Co u mnie; W chwili obecnej silnik jest zdemontowany, pokrywy zaworów ściągnięte a kamienie regulacyjne zaworów wyjęte i oddane do szlifu ( nowe kamienie pomimo podobnej ceny co szlif o tak niskich wymiarach są niestety niedostępne, dwa okres oczekiwania to około 2-3tygodni. Do piątku panowie ze szlifierni mają się wyrobić- potem idą na dwu tygodniowy urlop. Więc to jedyna szansa. Wstępne sprawdzenie szczelności cylindra na którym były zawory podparte wygląda na przyzwoite względem cylindra sąsiadującego dla porównania. Jest nadzieja, że nie doszło do upalenia zaworów i samych gniazd zaworowych. Szef serwisu zaleca jednak jeśli wszystko się dobrze skończy, jeżdżenie na benzynie. Jeśli chodzi o mechaniczne czyszczenie kolektora dolotowego przy bezpośrednim wtrysku- to na nasze szczęście nie koncern VAG i problemy jak np. w VW nie występują a przynajmniej nic o tym nie wiadomo. Więc tutaj bym nie ma potrzeby. Cieknący simering skrzyni CVT też idzie do wymiany. Ile masz przejechane? Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Miałki 296 Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 Mnie więcej tyle co Ty. 96000 km. Link to post Share on other sites
Miałki 296 Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 Wszystko prawie na LPG. DLM zamontowany od nowości. Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted July 28, 2020 Author Share Posted July 28, 2020 Wszystko prawie na LPG. DLM zamontowany od nowości. Czyli jednak gaz nie bardzo służy tym silnikom... Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka 1 Link to post Share on other sites
Miałki 296 Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 Nie ma hydraulicznej kompensacji luzów zaworowych. Żeby je ustawić, skorygować trzeba targać silnik. Ot taka mała niedogodność. 1 Link to post Share on other sites
Miałki 296 Posted July 28, 2020 Share Posted July 28, 2020 7 minut temu, Bartheck napisał: Czyli jednak gaz nie bardzo służy tym silnikom... Wiesz, dziur na razie nie ma. Luzy zaworowe trzeba sprawdzać i korygować. To normalne, nawet gdyby same trzony były wykonane ze stopu Nimonic. To spore obciążenia cieplne są. Poproszę panów z serwisu aby zdjęli głowice i sprawdzili wizualnie stan przylgni zaworowych i porobili fotki. 1 Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted July 28, 2020 Author Share Posted July 28, 2020 Wiesz, dziur na razie nie ma. Luzy zaworowe trzeba sprawdzać i korygować. To normalne, nawet gdyby same trzony były wykonane ze stopu Nimonic. To spore obciążenia cieplne są. Poproszę panów z serwisu aby zdjęli głowice i sprawdzili wizualnie stan przylgni zaworowych i porobili fotki. Nie zrozum mnie źle, nie jestem przeciwnikiem gazu, nawet zastanawiałem się nad Prinsem w Suburbanie ale koniec końców zapas i wolny bagażnik wygrałyWysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka 1 Link to post Share on other sites
Achitofel Gilonita 35 Posted July 29, 2020 Share Posted July 29, 2020 19 godzin temu, Miałki napisał: A jak pojedziesz Dziku na Ukrainę, do Rumuni, Grecji czy Azerbejdżanu, to co będziesz tankował? Przecież cysterny z V-power 95 + AR 6900 P - Max nie będziesz targał ze sobą. swego czasu jeździłem przez ok. rok 90% na paliwie białoruskim (95) i nie było problemu żadnego, a bym powiedział, że nawet jakby lepiej i ciszej pracował... Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Dojechał, ale dawno się tak w drodze nie stresowałem i nie zastanawiałem co może oznaczać najmniejsze drganie... Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Miałki 296 Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Znaczy się jesteś w Chorwacji. Forester dojechał. I co w końcu odkryli panowie z serwisu? Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 Znaczy się jesteś w Chorwacji. Forester dojechał. I co w końcu odkryli panowie z serwisu? Tak, Suburban dał radę, a serwis powiedział, że nie wiedzą co się stało, równolegle dwie rzeczy wystąpiły:1. P0172, spowodowany prawdopodobnie jakością paliwa,2. Nieodpowiednia praca skrzyni, która ustąpiła po zresetowaniu jej całkowicie i ponownym wgraniu sterowania. Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
marol 189 Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 20 minut temu, Bartheck napisał: Tak, Suburban dał radę, a serwis powiedział, że nie wiedzą co się stało, równolegle dwie rzeczy wystąpiły: 1. P0172, spowodowany prawdopodobnie jakością paliwa, 2. Nieodpowiednia praca skrzyni, która ustąpiła po zresetowaniu jej całkowicie i ponownym wgraniu sterowania. Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka czyli jednak bład P0172 był spowodowany jakościa paliwa... coś jak u mnie Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted August 4, 2020 Author Share Posted August 4, 2020 czyli jednak bład P0172 był spowodowany jakościa paliwa... coś jak u mnie Prawdopodobnie... W baku był V-Power 95Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka Link to post Share on other sites
Miałki 296 Posted August 4, 2020 Share Posted August 4, 2020 Miałem kiedyś całkiem niedawno taki problem w moim BMW. Auto coraz trudniej zaczęło palić, szarpało i w końcu nie chciało odpalić wogóle. Zabraliśmy na lawetę do warsztatu. (cóż za krzepiący duszę przechodniów widok, BMW na lawecie) Zabrali się chłopaki za filter paliwa w pierwszej kolejności. No i cóż się okazało? W baku był olej napędowy.... No jak to? Przecież ja zawsze leję V-Power ! Do dziś nie wiem jak to się mogło stać. Po zalaniu benzyny auto pali na sam widok kluczyka. Link to post Share on other sites
Bartheck 21 Posted August 19, 2020 Author Share Posted August 19, 2020 Objechane, od problemów zrobione 3200km, nic się nie powtórzyło i oby tak dalej 2 Link to post Share on other sites
Dzik44 372 Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Ja ostatnio (we wtorki..) zalewam V-power 95 ale tylko z AR 9600-P Max i póki co odpukać silnik pracuje super.. Choć i tak komfort psychiczny mam tylko gdy leję V-Power Racing.. Link to post Share on other sites
Jakim71 21 Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 Ja już z te z tylko 98 i pierwszy raz zalałem MILLERS OILS PETROL POWER ECOMAX. Na V-Power Racing jeździ mega fajnie ale cena zabija. Link to post Share on other sites
marol 189 Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 No... za 100 oktanowe paliwo trzeba płacić U mnie w baku po akcji z błędem jest 98 z lotosu a czasem 95 z AR 9600... wszystko zależy od tego ile czasu mam na tankowanie Link to post Share on other sites
Lisek 479 Posted August 19, 2020 Share Posted August 19, 2020 2 godziny temu, Dzik44 napisał: Ja ostatnio (we wtorki..) zalewam V-power 95 ale tylko z AR 9600-P Max i póki co odpukać silnik pracuje super.. Choć i tak komfort psychiczny mam tylko gdy leję V-Power Racing.. Komfort?:) Z calym szacunkiem ale takie myslenie to lekkie powiedzmy delikatnie "zrycie". To jest samochod ,rzecz uzytkowa i bycie jej niewolnikiem to dla mnie przegiecie. Mialem to samo kiedy kupilem pierwsze nowe auto 17 lat temu.Jak sobie przypomne co zajmowalo wtedy moj umysl to tylko pozostaje sie smiac:) Moj XT 18 do ktorego leje raz 95 ,czasem 98 a od swieta Racing pojedzi rownie dlugo co Twoj muskany,masowany i glaskany XT 16. Jestem bardzo ciekaw Twojej reakcji (czego nie zycze) jakby Ci padl silnik z blizej niewyjaśnionej przyczyny mimo super hiper dbania. Zeby byla jasnosc o auta dbam,nie katuje,olej i cisnie w kolach sprawdzam regularnie. Serwis tylko w ASO. Aktualnie posiadam dwa Subaru a w sumie piate.Bylo tez STI. Auto to nie jest obiekt kultu do ktorego trzeba sie modlic. Jak nie zalejesz dodatku do paliwa to na pewno sie rozkraczy,dobre sobie. Ma nas zabrac z pkt A do B, uzytkowy kawalek blachy ktory ma spelniac swoja funkcje i tyle. Uzytkujesz,sprzedasz i zapomnisz. Jezeli auto nie jest zajechane wizualnie i mechanicznie jest ok to pojdzie w niemal identycznych pieniadzach jak te "igly" co ledwoz garazu wyjezdzaly. Nie dajmy sie zwariowac. 1 Link to post Share on other sites
Dzik44 372 Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 To twoje zdanie, moje jest inne i tyle. Mi sprawia satysfakcję że mogę bardziej zadbać o to co mam.., być może tobie nie. Twoja sprawa, ale ja mam inne podejście. A jeżeli mimo wszystko jak napisałeś np. silnik padnie to ja mam wtedy pewność że nie z powodu mojego postępowania lub nonszalancji tylko z przyczyn na które nie mogę mieć wpływu..(np. wada fabryczna) I to właśnie daje mi ten psychiczny komfort.. Ale być może dla Ciebie to bez znaczenia i nie robi Ci żadnej różnicy, dla mnie ma znaczenie. W życiu nie zawsze liczy się tylko to za ile coś kupisz i sprzedasz.. Samochód też wolę kupić od osoby która o niego dba nawet bardziej niż to konieczne i zaleca instrukcja, niż od takiej która robi tylko to co konieczne. Ale to tylko moje zdanie.., każdy ma prawo do własnego. 1 Link to post Share on other sites
Aga 9124 Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 Wychodzi na to, że w moim silnik padnie, bo od zawsze jest lane tylko 95 Link to post Share on other sites
Dzik44 372 Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 8 godzin temu, Lisek napisał: Jak nie zalejesz dodatku do paliwa to na pewno sie rozkraczy,dobre sobie. A czy ja tak gdzieś napisałem..? Napisałem że ja taki stosuję, jestem zadowolony i tyle.. Nie napisałem że tak muszą robić wszyscy, a jeżeli tak to odebrałeś to może tylko dla tego że sam poczułeś się niekomfortowo bo tego np. nie robisz.. To twoje odczucia.. Link to post Share on other sites
Dzik44 372 Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 7 minut temu, Aga napisał: Wychodzi na to, że w moim silnik padnie, bo od zawsze jest lane tylko 95 Nie wydaje mi się.., ja po prostu lubię bardzo dbać o auto i dla tego leję droższe ale i lepsze paliwo które dodatkowo czyści i zabezpiecza silnik przed LSPI A w przypadku silników FXT po roku 2015 to kolega Raju@ już coś pisał na temat paliwa.. Ale każdy używa i dba jak mu "serce podpowiada.." 1 Link to post Share on other sites
Karas 1020 Posted August 20, 2020 Share Posted August 20, 2020 czyli co Forek XT 2014+ to auto specjalnej troski? Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now