Skocz do zawartości

Forek SJ XT '14


Bartheck

Rekomendowane odpowiedzi

2 minuty temu, Jakim71 napisał:

Ja dalej bym obstawiał za problemem z dolotem.

 

ponoć sprawdzali ostatnim razem i wszystko było ok ale czy faktycznie sprawdzili tego nigdy nie wiesz, poza tym po wymianie świec było dobrze i bez problemów aż do wczoraj :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jakim71 napisał:

Dokładnie to co u mojego ojca. Z jednej strony przycięty TGV i zasyfione doloty.

 

 

Byłoby fajnie... i wychodzi na to, że poprzednio tego nie sprawdzili dokładnie co w przypadku ASO nie powinno mieć miejsca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rano u Freya nie dali rady uruchomić auta, wtoczyli na warsztat, po 20 minutach odpalił i nie pokazywał żadnego błędu, klapki TGV działają poprawnie... Zastanawiają się, czy to nie przycina się któryś wtrysk (mechanicznie bo elektronicznie jest bez błędów)... Jutro dalej będą szukać o co chodzi, ma ktoś jakieś pomysły?

 

Szukałem opisu tego błędu i znalazłem http://fault-code.com/p0172/ zastanawiam się jak wygląda możliwość sprawdzenia poszczególnych punktów przez serwis (czaso/kosztochłonność)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wtryskiwacze powinny być bezwzględnie sprawdzone na maszynie do testowania wtrysków. Powinni tak ową posiadać, chyba. Trzeba sprawdzić szczelność komór spalania a co za tym idzie zrobić korektę luzów zaworowych. Trzeba sprawdzić kierownicę turbiny czy się nie przycina, układ recyrkulacji spalin.

Tak ogólnie to trzeba wywalić silnik z auta. Tam nie ma pola manewru do powyższych prac. A gdy już silnik będzie na zewnątrz to głupio byłoby nie wyczyscić całego układu dolotowego z nagaru. Ile ma Twój motor przebiegu?

 

Jestem właśnie na etapie tych wszystkich prac, więc będę się dzielił z Wami postepami w tej kwestii.

Ja oddałem auto do warsztatu gdyż :

- auto gasło przy dohamowywaniu przed światłami na skrzyżowaniu 

- pojawił się tak zwany długi start, kłopoty z uruchomieniem zimnej jednostki

- gdy silnik był ciepły to gasł po uruchomieniu

 

Spadek mocy nie był jeszcze zauważalny, gdy auto jechało, ale to gaśnięcie nie pozostawiało złudzeń że zawory nie domykają się.

U mnie dodatkowo pojawił się wyciek oleju pomiędzy silnikiem  skrzynią.

Prace w toku.

Kolego @Bartheck obawiam się że nie pojedziesz teraz Foresterem do Chorwacji. Jedź we wrześniu, dużo  fajniej,  luźniej, a gorąco tak samo.

 

Aaa, falowanie budy i efekt wypadania zapłonów też miałem.

Edytowane przez Miałki
Potrzebny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

Tak, wtryskiwacze powinny być bezwzględnie sprawdzone na maszynie do testowania wtrysków. Powinni tak ową posiadać, chyba. Trzeba sprawdzić szczelność komór spalania a co za tym idzie zrobić korektę luzów zaworowych. Trzeba sprawdzić kierownicę turbiny czy się nie przycina, układ recyrkulacji spalin.

Tak ogólnie to trzeba wywalić silnik z auta. Tam nie ma pola manewru do powyższych prac. A gdy już silnik będzie na zewnątrz to głupio byłoby nie wyczyscić całego układu dolotowego z nagaru. Ile ma Twój motor przebiegu?

 

Jestem właśnie na etapie tych wszystkich prac, więc będę się dzielił z Wami postepami w tej kwestii.

Ja oddałem auto do warsztatu gdyż :

- auto gasło przy dohamowywaniu przed światłami na skrzyżowaniu 

- pojawił się tak zwany długi start, kłopoty z uruchomieniem zimnej jednostki

- gdy silnik był ciepły to gasł po uruchomieniu

 

Spadek mocy nie był jeszcze zauważalny, gdy auto jechało, ale to gaśnięcie nie pozostawiało złudzeń że zawory nie domykają się.

U mnie dodatkowo pojawił się wyciek oleju pomiędzy silnikiem  skrzynią.

Prace w toku.

Kolego @Bartheck obawiam się że nie pojedziesz teraz Foresterem do Chorwacji. Jedź we wrześniu, dużo  fajniej,  luźniej, a gorąco tak samo.

 

Aaa, falowanie budy i efekt wypadania zapłonów też miałem.

 

ASO w Krakowie (Frey, więc jednocześnie SIP) chyba ma takie sprzęty, mam taką nadzieję, kompresja była sprawdzana i było ok, egr również, przebieg 89kkm

Liczę na to, że się ogarną ładnie i auto będzie gotowe bo wczasy zabukowane i opłacone od stycznia, do wyjazdu 11 dni...

 

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy,

sprzętu do sprawdzenia wtrysków nie mają, w związku z tym, że auto chodzi normalnie i nie wykazuje żadnego błędu będą nim jeździć i obserwować bo wg nich auto wygląda na sprawne choć jednocześnie mówią, że coś jest na rzeczy skoro była taka sytuacja, czyli dalej czekam na diagnozę i rozwiązanie problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy...

wykluczyli problem z dolotem (jest szczelny, klapki pracują poprawnie), podmienili czujniki zmiennych faz rozrządu, ale to też nie to, dalej obserwują opóźnienie w działaniu przy dodawaniu/odejmowaniu gazu, będą na nowo programować CVT i jednocześnie dalej sprawdzają co było problemem zbyt bogatej mieszanki - wrzuciłem im, po rozmowie ze znajomym, że może cewki zapłonowe po prawej stronie (rząd 1), skoro był problem wcześniej ze świecami, który na jakiś czas ustąpił, ale aby potwierdzić lub odrzucić ten problem trzeba autem zrobić dłuższy przejazd. Zobaczymy co jutro powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To przypomina błądzenie głuchego we mgle. IMO problem leży po stronie wtryskiwaczy. Jeden z nich może niedomykać się i to już wystarczy aby zakłócić pracę całej jednostki. Zawory wtryskowe do bardzo newralgiczny element, do tego pracują w ciężkich warunkach. 

Może Ty jedź z tym autem do jakiś fachowców. 

Masz auto zastępcze na wyjazd do Chorwacji? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Miałki napisał:

To przypomina błądzenie głuchego we mgle. IMO problem leży po stronie wtryskiwaczy. Jeden z nich może niedomykać się i to już wystarczy aby zakłócić pracę całej jednostki. Zawory wtryskowe do bardzo newralgiczny element, do tego pracują w ciężkich warunkach. 

Może Ty jedź z tym autem do jakiś fachowców. 

Masz auto zastępcze na wyjazd do Chorwacji? 

 

Fachowcy pozajmowani, zawsze myślałem, że ASO to fachowcy ;)

 

w najgorszym razie czeka mnie jazda 20-sto letnią Ravką żony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Jacocz napisał:

Błąd zbyt bogatej mieszanki pojawia się też jak nie działa poprawnie pomiar na układzie wydechowym - sondy . 
 

 

problem w tym, że nic nie zgłasza powtarzalnie błędu, błąd pojawił się raz i zniknął, szukają czy któraś wtyczka nie jest strzelona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Miałki napisał:

Ee tam zaraz najgorszym. Jak to dobrze świadczy o Ravce. Forester tyle nie dożyje. 

Zdąży się śpi...ić 100 razy.

 

Ravka nie jest zła ale przez ATeki głośna, skrzynia MT5, brakuje szóstki jak cholera, komfort też daleki od świniaka, zresztą jutro Ravka idzie do mechanika żeby ją wyszykował.

 

W śwince przeprogramowali skrzynię i objawy zniknęły, dzisiaj zrobią autem około 60km żeby zobaczyć czy dalej jest ok, jeżeli nie to dalej będą grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawów dalej brak, po zaprogramowaniu skrzyni na razie jest ok, jutro dłuższa przejażdżka celem testów. Niestety nie mają pojećia co wywołało błąd mieszanki, wszystkie elementy sprawdzone diagnostycznie (niestety część nie fizycznie) i nie ma punktu zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskoczył raz błąd P0172 ...po sprawdzeniu i skasowaniu błędu przez serwis narazie spokój. A! a błąd pojawił się po zatankowaniu paliwa, na innej stacji (niemarkowej)._ taka konieczność była :ph34r:

 

może się przyda:

https://www.subaruforester.org/threads/2015-p0172-p0420-2-500-repair-estimate.689769/

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko potwierdza niestety tezę że FXT są bardzo wrażliwe na jakość paliwa..

Ja do swojego leję tylko V-power Racing lub ostatnio też V-power 95 + AR 6900 P - Max i cały czas jest ok, (103kkm przebiegu)

Edytowane przez Dzik44
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak pojedziesz Dziku na Ukrainę, do Rumuni, Grecji czy Azerbejdżanu,  to co będziesz tankował? Przecież cysterny z V-power 95 + AR 6900 P - Max nie będziesz targał ze sobą.

Edytowane przez Miałki
T9
  • Super! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie wskoczył raz błąd P0172 ...po sprawdzeniu i skasowaniu błędu przez serwis narazie spokój. A! a błąd pojawił się po zatankowaniu paliwa, na innej stacji (niemarkowej)._ taka konieczność była    może się przyda:

https://www.subaruforester.org/threads/2015-p0172-p0420-2-500-repair-estimate.689769/

 

 

 

 

 

Błąd wyskoczył gdy w baku była V-Power 95... Jak tankowałem na nołnejmie pod pracą to takiego czegoś nie było (dwa lata). Z paliwem miałem problem raz, dawno temu w innym samochodzie, z paliwem z Shella  

@marol dawno miało to miejsce?

 

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Bartheck napisał:

Błąd wyskoczył gdy w baku była V-Power 95... Jak tankowałem na nołnejmie pod pracą to takiego czegoś nie było (dwa lata). Z paliwem miałem problem raz, dawno temu w innym samochodzie, z paliwem z Shella emoji846.png 

@marol dawno miało to miejsce?

 

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

 

Może i jednak też paliwo ma swój udział w pojawieniu się owego błędu...

 

U mnie wystąpiło to jakieś 8 mies. temu... 

Dodam, że usunąłem stare paliwo.... zalałem zbiornik x2 100 oktanowym.

 

1 godzinę temu, Miałki napisał:

A jak pojedziesz Dziku na Ukrainę, do Rumuni, Grecji czy Azerbejdżanu,  to co będziesz tankował? Przecież cysterny z V-power 95 + AR 6900 P - Max nie będziesz targał ze sobą.

 

też jest sposób :rolleyes:

 

Nie mamy złych paliw w Polsce :idea:... tylko trochę kontrole szfankują a listą  https://www.uokik.gov.pl/kontrola_paliwa.php

mało kto się przejmuje....

Co ciekawe stan na maj 2020 wszystkie stacje "D" _ bardzo dobra wiadomość :rolleyes:

 

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
też jest sposób :rolleyes:
 
Nie mamy złych paliw w Polsce :idea:... tylko trochę kontrole szfankują a listą  https://www.uokik.gov.pl/kontrola_paliwa.php
mało kto się przejmuje....
Co ciekawe stan na maj 2020 wszystkie stacje "D" _ bardzo dobra wiadomość :rolleyes:
 


U mnie w baku zostało niecałe 15l starego, zalałem 98 i zobaczymy, jutro 300km do zrobienia i cały czas się zastanawiam czym do Chorwacji jechać...

Wysłane z mojego STF-L09 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...