Skocz do zawartości

Sobota na Jurze


coocer

Rekomendowane odpowiedzi

Zacnie, szkoda, ze dzielności e-boxera tez nie pokazałeś .
Może będzie jakiś filmik, ale była taka jedna góra której nie nagrałem gdzie land Cruiser na 3 razy próbował (mocy mało) a nowy forek wyjechał sobie ot tak. Myślę że to też kwestia doświadczonego kierownika ;)

Wysłane z mojego SM-A405FN przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
11 godzin temu, coocer napisał:

Miło było poznać @Dyrekcja osobiście

Cała przyjemność po mojej stronie :)

Filmik bardzo zacny !

Co do Forestera E-Boxer. Istotnie sprawiał się bardzo dobrze. Dla mnie osobiście interesujące było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach jego dzielności terenowej ( w warunkach niejako laboratoryjnych już takie doświadczenie miałem, ale życiowa weryfikacja to co innego ).

Samochód został wyposażony w płytę pod silnik oraz opony A/T ( typ Pirelli, który już sprawdziłem na poprzednim Zlocie Plejad oraz w Maroku i Gruzji ).

Ponieważ toczyły się już dyskusje na temat tego, czy ten model jest w terenie lepszy, czy też gorszy od XT pozwolą sobie podsumować zalety / wady w tym właśnie kontekście ( jak wiadomo z XT mam spore doświadczenie w najróżniejszych warunkach terenowych )

Otóż najpierw minusy ( wobec XT ):

- gorsze przyspieszenie ( czasem przed stromym podjazdem jest mało miejsca na przyspieszenie samochodu niezbędne do jego pokonania - tu wyraźny plus dla XT );

- niższy moment obrotowy / niższa moc : przy długim, stromym podjeździe na trudnej nawierzchni generującej wysokie opory ( np. piach ) może zabraknąć mocy;  

 

Zalety wobec XT:

- możliwość zainstalowania płyty : to ogromna korzyść, gdyż nawet głębokie koleiny można pokonywać bezstresowo, bez obawy o uszkodzenie "brzucha", który w XT jest szczególnie wrażliwy;

- udoskonalony system X-Mode działa skuteczniej, niż w dotychczasowych wersjach;

- radykalnie ułatwiona obsługa X-Mode zezwala na błyskawiczne zmiany trybu jazdy bez odrywania wzroku od drogi;

- wyższy moment przy bardzo niskich prędkościach ułatwia pokonywanie przeszkód / lepiej niweluje brak reduktora;

- zmienione mocowanie nadkoli przednich najwidoczniej bardziej skuteczne ( nie "wyrywa" przy szybkim przejechaniu przez głębszą wodę - sprawdziłem empirycznie ).

 

Wnioski: jeżeli Subariada Bułgaria jednak dojdzie do skutku, to mając do wyboru znanego "weterana" XT 656XA oraz użytego w sobotę E-Boxera zdecydowanie pojadę tym ostatnim ( oprócz samych tematów terenowych jest po prostu wyraźnie wygodniejszy :) ).   

  • Super! 1
  • Dzięki! 2
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Dyrekcja napisał:

Cała przyjemność po mojej stronie :)

Filmik bardzo zacny !

Co do Forestera E-Boxer. Istotnie sprawiał się bardzo dobrze. Dla mnie osobiście interesujące było sprawdzenie w rzeczywistych warunkach jego dzielności terenowej ( w warunkach niejako laboratoryjnych już takie doświadczenie miałem, ale życiowa weryfikacja to co innego ).

Samochód został wyposażony w płytę pod silnik oraz opony A/T ( typ Pirelli, który już sprawdziłem na poprzednim Zlocie Plejad oraz w Maroku i Gruzji ).

Ponieważ toczyły się już dyskusje na temat tego, czy ten model jest w terenie lepszy, czy też gorszy od XT pozwolą sobie podsumować zalety / wady w tym właśnie kontekście ( jak wiadomo z XT mam spore doświadczenie w najróżniejszych warunkach terenowych )

Otóż najpierw minusy ( wobec XT ):

- gorsze przyspieszenie ( czasem przed stromym podjazdem jest mało miejsca na przyspieszenie samochodu niezbędne do jego pokonania - tu wyraźny plus dla XT );

- niższy moment obrotowy / niższa moc : przy długim, stromym podjeździe na trudnej nawierzchni generującej wysokie opory ( np. piach ) może zabraknąć mocy;  

 

Zalety wobec XT:

- możliwość zainstalowania płyty : to ogromna korzyść, gdyż nawet głębokie koleiny można pokonywać bezstresowo, bez obawy o uszkodzenie "brzucha", który w XT jest szczególnie wrażliwy;

- udoskonalony system X-Mode działa skuteczniej, niż w dotychczasowych wersjach;

- radykalnie ułatwiona obsługa X-Mode zezwala na błyskawiczne zmiany trybu jazdy bez odrywania wzroku od drogi;

- wyższy moment przy bardzo niskich prędkościach ułatwia pokonywanie przeszkód / lepiej niweluje brak reduktora;

- zmienione mocowanie nadkoli przednich najwidoczniej bardziej skuteczne ( nie "wyrywa" przy szybkim przejechaniu przez głębszą wodę - sprawdziłem empirycznie ).

 

Wnioski: jeżeli Subariada Bułgaria jednak dojdzie do skutku, to mając do wyboru znanego "weterana" XT 656XA oraz użytego w sobotę E-Boxera zdecydowanie pojadę tym ostatnim ( oprócz samych tematów terenowych jest po prostu wyraźnie wygodniejszy :) ).   

Czy możemy prosić o więcej szczegółów odnośnie opon? Sam obecnie jestem na etapie wyboru ATków i myślę o lifcie 30 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, coocer napisał:

Krótki filmik z sobotniej wycieczki po Jurze organizowanej przez Przygody 4x4 (dzięki @Miłosz Rzeźnik

Wow, rewelacja.

Niestety po zobaczeniu powyższego mogę tylko powiedzieć że na Kaszubach było nudno. Szkoda że Jura tak daleko!

 

Odpowiem (niepytany) w temacie opon - jeżeli Pirelli AT to były to najprawdopodobniej Pirelli Scorpion AT Plus 225/65R17. Co do rozmiaru potrzebne potwierdzenie. Mam od miesiąca te opony na XV - sprawdzają się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

Zalety wobec XT:

 

- możliwość zainstalowania płyty : to ogromna korzyść, gdyż nawet głębokie koleiny można pokonywać bezstresowo, bez obawy o uszkodzenie "brzucha", który w XT jest szczególnie wrażliwy (...)

 

w FXT tez mozna miec plyty pod silnikiem i skrzynia - jezdze z takimi od ponad 3 lat, skutkow ubocznych nie zaobserwowalem (plyta pod silnikiem ma odpowiednie otwory wentylacyjne)

uprzedzajac pytania - ani ASO w Kazachstanie, ktore montowalo mi plyty, ani ASO w Wilnie (w ktorym kupilem i serwisuje auto) nie mialo zadnych uwag / zastrzezen wobec stosowania tych plyt

 

CVT.jpg

 

front.jpg

 

rear.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dyrekcja napisał:

(...) radykalnie ułatwiona obsługa X-Mode zezwala na błyskawiczne zmiany trybu jazdy bez odrywania wzroku od drogi;

 

szkoda, ze w nowym OBK obsluga X-Mode zostala... radykalnie skomplikowana - brak fizycznego przycisku, obsluga przez menu w dotykowym "tablecie" :krecka_dostal:

pozostaje cicha nadzieja, ze byc moze w wersji na Europe jednak dadza osobny przycisk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, radiolog napisał:

Płyta oryginalna pod silnik do e-boxera jest w lini z podwoziem, nie ma tego kątowego obniżenia z przodu, czyli auto się na niej slizgnie, bo na tej ze zdjęcia zawadzi

 

tam, gdzie przejedzie FXT, taki e-boxer ze swymi olbrzymimi zwisami juz dawno uszkodzilby zderzaki ;):P

 

20190217_102822.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
  • Super! 1
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, eddie_gt4 napisał:

 

tam, gdzie przejedzie FXT, taki e-boxer ze swymi olbrzymimi zwisami juz dawno uszkodzilby zderzaki ;):P

 

20190217_102822.jpg

 

Dyrekcja nie wspominała,że uszkodziła zderzaki w ofiie, czyli tak źle jak piszesz nie jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sa na YT filmy z rosyjskich jazd gdzie widać ze XT podjeżdża bez problemu a E-boxer nie podjeżdża bo przedni zderzak dotykał przeszkody i zbierał nieco piachu przed sobą i to blokowało samochód do dalszej jazdy mimo że trakcja była.

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, radiolog napisał:

 

Dyrekcja nie wspominała,że uszkodziła zderzaki w ofiie, czyli tak źle jak piszesz nie jest

 

oczywiscie, ze zle nie jest, w koncu to Forek :thumbup:

ale najbardziej istotna kwestia do dostosowanie mozliwosci auta do konkretnej trasy (albo naodwrot)

poza tym, Dyrekcja wspomniala cos o nieseryjnych oponach - podejrzewam, ze od seryjnych roznai sia ni etylko bieznikiem, ale tez sa i ciut wyzsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Lisek napisał:

Sa na YT filmy z rosyjskich jazd gdzie widać ze XT podjeżdża bez problemu a E-boxer nie podjeżdża bo przedni zderzak dotykał przeszkody i zbierał nieco piachu przed sobą i to blokowało samochód do dalszej jazdy mimo że trakcja była.

 

nowy Forek ma inny ksztalt zderzaka - jest on nie tylko dluzszy, ale rowniez ma dodatkowego wystajacego lip'a (warge? :P ) tam, gdzie poprzedni Forek mial fajne "sciecie"

wrzucam fote dla porownania, ujecie takie sobie, w sieci pewnie mozna znalezc lepsze

 

20190216_131855.jpg

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Wersja zderzaka XT ( niestety ) nieco wystaje na dolnych rogach i „chętnie” tam zahacza przy skośnym podjeżdżaniu do wzniesienia.

Osobiście bardzo lubię XT ( czego nigdy nie ukrywałem ). Ale w takich warunkach, w jakich jechaliśmy w sobotę ( koleiny, błoto ) E-boxer jest po prosu lepszy ( przyczyny opisałem wyżej ). Nawet najpiękniejsza płyta dla XT ( taka jak pokazana na zdjęciu „nówka nieśmigana” ) niewiele tu zmieni - problem wrażliwości „brzucha” XT to kwestia nabierania przez szczeliny chłodzące wszelkiego rodzaju błota czy piasku,, co prowadzi do likwidacji tegoż chłodzenia a może nawet doprowadzić do sytuacji, w której silnik „siądzie” na zebranym materiale. A wtedy istnieje niebezpieczeństwo urwania króćca chłodnicy oleju.

Dlatego po każdej trudniejszej trasie XT muszę czyść te newralgiczne miejsca ( czysto mechanicznie mamy 656 zabezpieczony ten rejon, choć nieco inaczej niż płytą).

Co do opon - tak, mają trochę wyższy profil 225/65R17). Podobnie zresztą jak i XT którym normalnie na wyprawy jeżdżę ( jeździłem ? ).

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Dyrekcja napisał:

Co do opon - tak, mają trochę wyższy profil 225/65R17). Podobnie zresztą jak i XT którym normalnie na wyprawy jeżdżę ( jeździłem ? ).

te ATki są większe o 2cm od 18" które były domyślnie w FXT :) u mnie to się genialnie sprawdza w terenie - tylko Ci co jadą za mną narzekają że moje ATki ryją teren za mocno :D 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, radiolog napisał:

 

Dyrekcja nie wspominała,że uszkodziła zderzaki w ofiie, czyli tak źle jak piszesz nie jest

Chłopie ale chociaż obejrzyj ten film - przecież tam jest przejazd po błocie, a nie przez wzniesienia. Zwis w e-boxerze jest okrutny i to główny powód dla którego myślę o lifcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Czy możemy prosić o więcej szczegółów odnośnie opon? Sam obecnie jestem na etapie wyboru ATków i myślę o lifcie 30 mm.

Bierz Pirelli Scorpion albo stare poczciwe BF G w rozmiarze 225/65/R17 i będzie Pan zadowolony bez liftu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, _akir_ napisał:

Bierz Pirelli Scorpion albo stare poczciwe BF G w rozmiarze 225/65/R17 i będzie Pan zadowolony bez liftu :)

Trochę się boję takiego balona, no ale skoro Dyrektor testował... W FXT miałem Coopery 235/60/17 i już mi ocierały delikatnie o nadkola. Dziur nie porobiły, ale tu różnica będzie sporo. Pirelli AT? Jakoś nie mogę tego przełknąć :D

@Dyrekcja czy można prosić o foto jak te Pirelki wyglądają w nowym Forku? Czy cokolwiek obcierało?

Domyślam się, że SIP ma jakąś umowę z firmą Pirelli i to było jednym z powodów, dla których jeździ Pan właśnie w AT tej marki. Patrząc tylko na zdjęcia to BF ma zdecydowanie bardziej agresywną budowę, ale też pewnie i jest zdecydowanie cięższa co przy e-boxerze może nie być bez znaczenia..

Edytowane przez Czarne_Koronkowe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Chłopie ale chociaż obejrzyj ten film - przecież tam jest przejazd po błocie, a nie przez wzniesienia. Zwis w e-boxerze jest okrutny i to główny powód dla którego myślę o lifcie.

 

Obejrzałem, potem przeczytałem o wzniesieniu.

Nie wiem po co się indyczysz, ale odnoszę wrażenie, że bardzo swojego e-boxera nie lubisz.

Odnośnie zwisów, to wystarczy piłka do metalu na poprawę kątów, tylko czy skóra warta wyprawki

 

Ja zamierzam wjeżdżać w teren adekwatny do fabrycznych zwisów, po co potem będę latał po wsi i szukał chłopa co mnie z dziury w głębi lasu będzie wyciągał ciągnikiem :)

Edytowane przez radiolog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel
54 minuty temu, Czarne_Koronkowe napisał:

czy można prosić o foto jak te Pirelki wyglądają w nowym Forku? Czy cokolwiek obcierało?

Zdjęć sensownych aktualnie nie mam .. zrobię.

Minimalne obcieranie może się zdarzyć przy pełnym skręcie.

Właściwych opon szukałem dość długo. Wówczas BFG niestety nie oferował rozmiarów ( lub indeksów prędkości ) dla A/T odpowiednich do FXT.

Dopiero od 2 lat Pirelli oferuje takie, o „piątkę” wyższe opony z prawdziwym bieżnikiem A/T. Ponieważ dobrze mi się sprawdziły w Maroku i Gruzji wziąłem też do E Boxera.

Naruralnie to, że mamy umowę nie przeszkadza, ale istotnym czynnikiem był, jak wspomniałem rozmiar + bieżnik. Stabilność kierunku na błocie taka sobie ( to jednak nie M/T ), ale trakcja bardzo OK. Mają wprawdzie oznaczenie M+S, ale w zimie słabe. Natomiast jak do tej pory, pomimo dużej ilości kilometrów w terenie, bez żadnych problemów = doświadczenie praktyczne na duży + .

Edytowane przez Dyrekcja
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...