Jump to content

Brak ładowania turbo w GT


jbbronek
 Share

Recommended Posts

Zrobiłem sobie małą czsówke na trasie 25 kilometrów - trasa pełnym ogniem. Niestety gdzies na ostanich 6 kilomertach całkowice spadła moc subaryny. Silnik wkręca się na obroty tylko chodzi jakby wogole nie było turbiny (wolniej przyśpiesza) . Samochód miał 2 godziny przerwy , po włączeniu i krótkiej jeździe turbo zachowuje się tak : ładuje i nagle jakby się wyłączało , znowu krótko ładuje i jakby się wyłączało . Ogólnie brak mocy.

Żadna kontrolka się nie zapaliła - wszystkie sprawne. Nie posiadam żadnego wskaźnika doładowania niestety.

 

 

Czy to oznaka że turbo się kończy czy może jest jakaś inna przyczyna (czujnik , zawór itp.) ?

 

ewentualne sugestje i przyczynę awarji proszę wykładać jak ''krowie na rowie'' tak żebym wszystko zrozumiał.

 

pozdrawiam

bronek

Link to comment
Share on other sites

raczej nie sama turbina, a jej sterowanie, moze lepiej najpierw podjedź do kogoś kto sie na tym zna i niech sprawdzi

Link to comment
Share on other sites

bez podpietego zegara nic nie stwierdzisz - podepnij zegar i sprawdz na dluzszym odcinku ladowanie na poszczegolnych biegach - wez kogos na prawe i niech notuje

 

masz jakis MBC czy cus takiego?

 

tez mialem podobne akcje - Krzychu Blue76 takze (tylko u niego jakis czujnik padl - w WRX MY06)

 

ja po prostu obszedlem seryjny solenoid i zamontowalem EBC HKSa i turbina laduje jak zla

 

I - 0,8 bar

II- 0,9 bar

III-1,00 bar

IV-1,05 bar

V-1,08 bar

 

na wyzszej "mapie"

 

na nizszej

 

I-0,78 bar

II-0,8 bar

III-0,86 bar

IV-0,90 bar

V-0,92 bar

 

(sa do odczyty z EBC)

 

czasami sobie to reguluje ;)

 

 

........ ewentualnie jężeli turbo jest uszkodzone to inwestować w regenerację (chyba najtańsza metoda), kupowac używaną ( różnie można trafić) czy rozbijać świnkę i kupowa ć całkiem nową???

 

nie kupuj nowej bo troche pojezdzisz i Ci sie znudzi (ja tak mam) poszukaj uzywki w dobrym stanie (moze ja niedlugo bede sie swojej niedrogo pozbywal TD04 po jakichs 50k km :mrgreen: bo czas na wieksza chyba nadszedl - poza tym planuje montaz bloku STI - wiec mozliwe ze wieksza turbina mi w tym pomoze i przyspieszy ta decyzje :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

jbbronek, to może być tak naprawdę miliard rzeczy. Począwszy od boost solenoidu - tłumacząc 'jak krowie na rowie' to jeden z małych wynalazków na prawej kolumnie amortyzatora, który steruje wastagate, a co za tym idzie - ciśnieniem.

 

Również podpisuję się pod tym, żebyś sprawił sobie EBC.

 

Ale przede wszystkim jedź do kogoś, kto zna się na Subarakach bo problem może leżeć gdzieś zupełnie indziej. To pewnie coś z elektroniką. Ja się z moim autem katowałem przez kilka miesięcy zanim znaleziono przyczynę awarii.

 

Adamus, swapujesz 2.5?

Link to comment
Share on other sites

Dobra, DarkLordzieSpamu, o 2.5 czy tam 2.0 to sobie pogadamy.

 

Tymczasem wracając do tematu. jbbronek, napisz może trochę więcej i precyzyjniej.

 

- czy turbina w ogóle daje znaki życia? (zakładam że tak)

- do jakich obrotów ładuje?

- czy auto się wkręca do odcięcia czy staje po drodze?

- szarpie?

Link to comment
Share on other sites

Adam. pewnie ze szeset ;) chyba ze ktos bedzie sie chcial zamienic na TD05 ;)

 

ja chyba mam i moge sie zamienic o ile moja jest w dobrym stanie, bo jezdze glownie po miescie i niewygodnie mi troche z tym ladowaniem >3.8k rpm

 

bede w PL pod koniec maja

Link to comment
Share on other sites

Adam. pewnie ze szeset ;) chyba ze ktos bedzie sie chcial zamienic na TD05 ;)

 

ja chyba mam i moge sie zamienic o ile moja jest w dobrym stanie, bo jezdze glownie po miescie i niewygodnie mi troche z tym ladowaniem >3.8k rpm

 

bede w PL pod koniec maja

 

strasznie wysoko Ci laduje

 

z tego co pamietam turbo TD04 powinno ladowac od OK 3k obr moja laduje 1bar juz od 2,6k obr wiec ta TD05 powinna miec 1bar ok 3,2-3,5k obr

 

 

saint - jbbronek nie ma zegara - wiec i tak na poczatek musi podlaczyc jakis zewnetrzny i pomierzyc jak mu ta turbina laduje

 

moze jakies przedmuchy sa miedzy up i turbo albo miedzy dp i turbo, moga byc przedmuchy na kolektorze itp - lepiej nie gdybac tylko podlaczyc zegar i pojezdzic

Link to comment
Share on other sites

strasznie wysoko Ci laduje

 

z tego co pamietam turbo TD04 powinno ladowac od OK 3k obr moja laduje 1bar juz od 2,6k obr wiec ta TD05 powinna miec 1bar ok 3,2-3,5k obr

 

ciezko powiedziec, bo nie mam barometru :mrgreen: wtedy jest kopniak w plecy po prostu.

 

Marek z Dzierzoniowa mi to auto serwisuje i mowil, ze jest ok z tym pompowaniem - kiedys chcialem wlasnie dmuchawke podmienic.

Link to comment
Share on other sites

Również podpisuję się pod tym, żebyś sprawił sobie EBC.

 

 

 

Ja ta sądzę że tuning nie jest metodą naprawiania, a EBC to należy wkładać jak jest jakis powód a nie jak sie auto zepsuje.

Link to comment
Share on other sites

z tego co pamietam turbo TD04 powinno ladowac od OK 3k obr moja laduje 1bar juz od 2,6k obr wiec ta TD05 powinna miec 1bar ok 3,2-3,5k obr

mi tez TD05 ladowala tak naprawde od 4tys (tylko na V troche wczesniej), w miescie bardzo uciazliwe to jest bo nie masz mocy a chwile potem siedzisz komus w bagazniku

Link to comment
Share on other sites

Również podpisuję się pod tym, żebyś sprawił sobie EBC.

 

Ja ta sądzę że tuning nie jest metodą naprawiania, a EBC to należy wkładać jak jest jakis powód a nie jak sie auto zepsuje.

 

Jasne. Dlatego linijkę niżej napisałem: "Ale przede wszystkim jedź do kogoś, kto zna się na Subarakach bo problem może leżeć gdzieś zupełnie indziej."

Link to comment
Share on other sites

Również podpisuję się pod tym, żebyś sprawił sobie EBC.

 

 

 

Ja ta sądzę że tuning nie jest metodą naprawiania, a EBC to należy wkładać jak jest jakis powód a nie jak sie auto zepsuje.

 

czepiasz sie - przy EBC wyeliminujesz seryjny solenoid, ktory lubi platac figle

Link to comment
Share on other sites

jak zwykle sie czepia :mrgreen:

 

czy wymieniajac zuzyte amortyzatory na nowy komplet agx nie usuwamy problemu ?

tak samo w przypadku innych czesci np solenoidu itp.

 

w tym przypadku bardzo mozliwe jest, ze solenoid ulegl uszkodzeniu a jego zastapienie przez ebc bedzie jak najbardziej prawidlowym krokiem

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...