Jump to content

Zakup Foresterav2.0 benzyna 240 CVT


Recommended Posts

Witam . Jestem zainteresowany kupnem auta Subaru Forester 2.0 benzyna 240 KM CVT z rynku wtórnego i szukam opinii i informacji za i przeciw.

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
Witam . Jestem zainteresowany kupnem auta Subaru Forester 2.0 benzyna 240 KM CVT z rynku wtórnego i szukam opinii i informacji za i przeciw.
 
 
 
 

Nie na żadnego przeciw. Auto idealne ;) PS Jeśli ktoś nie jest przekonany na 100%, lepsza będzie każda Skoda.
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Najpierw muszę poznać to auto żeby stwierdzić na „100%” czy chcę nim jeździć.

Dlatego szukam opinii użytkowników ww modelu....dupster mnie nie interesuje

Link to post
Share on other sites
29 minut temu, Kryhoo napisał:

Najpierw muszę poznać to auto żeby stwierdzić na „100%” czy chcę nim jeździć.

Dlatego szukam opinii użytkowników ww modelu....dupster mnie nie interesuje

 

No to jeśli chcesz się oprzeć na mojej opinii... to warto. 

Link to post
Share on other sites

Szukam każdej ....normalnej ....opinii. Głupkowate żarciki i pseudo intelektualny bełkot mnie nie interesuje. Szukam auta które dość żwawo Się porusza i na krawężnik też wjedzie. Mieszkam w mieście i mam mało miejsca pod blokiem....bardzo mało . Raczej wiem czego chcę lecz do końca nie jestem zdecydowany . Wizualnie podoba mi się bryła a i technicznie też niczego sobie....zasłyszane opinie są mało wiarygodne więc szukam opinii ludzi którzy jeźdzą bądź Jeździli SF....tyle w temacie

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites

Przeczytaj ten wątek. Ogólnie samochód bardzo warty uwagi, chyba najbardziej kompletny z ostatnich modeli Subaru od właśnie 2013 dostępnych w PL, dużo funu i stosunkowo mało usterkowy jak na razie z tego, co się czyta.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Przeczytaj ten wątek. Ogólnie samochód bardzo warty uwagi, chyba najbardziej kompletny z ostatnich modeli Subaru od właśnie 2013 dostępnych w PL, dużo funu i stosunkowo mało usterkowy jak na razie z tego, co się czyta.

Potwierdzam. Praktyczny, żwawy, bezawaryjny. Nieprzypadkowo wymieniłem FXT MY13 na ostatni rocznik produkcji - MY18.
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Auto super, pytanie ile będzie kosztował remont silnika lub skrzyni. Kilka było już na forum naprawianych przy przebiegach 80-100.000, a kilka lata ponad 200.000 km.

Edited by Czarne_Koronkowe
Link to post
Share on other sites
17 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Auto super, pytanie ile będzie kosztował remont silnika lub skrzyni.

Z dużą dozą prawdopodobieństwa tyle ile remont SBD, H6, 2.5XT  i e-Boxer jeżeli wystawią kopyto, każdy w w/w może klęknąć.....kiedyś , kupno jakiegokolwiek auta w dzisiejszych czasach to trochę loteria jeśli chodzi o trwałość silnika/skrzyni,ale nie należy przesadnie demonizować DIT, jaki silnik by nie był, przy remoncie będzie to kosztowało i tyle.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Czarne_Koronkowe napisał:

Ok zgadzam sie, ale chyba jest dużo mniej przypadków padających 2.0 NA niż FXT.

Jasne, szansa że doladowany silnik będzie sprawiał więcej kłopotów niż wolny ssak jest spora,ale nie jest to reguła. Życzę autorowi  wątku znalezienia fajnego FXT...jeżeli się zdecyduje:)

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

FXT to wspaniałe auto. Gdy sprzedawałem swojego, miał 205 tys. przejechane, i żadnych usterek po stronie silnika. Co ważne - auto trzyma cenę. W porównaniu do OBK ma jedną zasadniczą wadę, dla niektórych pomijalną - otóż na autostradzie przy prędkościach ok. 140 km/h ma duże spalanie, i jeśli poszukujesz auta do pokonywania 30 - 60 tys. km. po autostradach, to lepiej to przekalkulować. Są na tut. Forum osoby, które tak wykorzystywały FXT więc jest to kwestia osobista. Natomiast do jazdy po mieście a przede wszystkim po pozostałych drogach auto jest rewelacyjne. Na trasie pali mało, wyprzedza jak diabeł i daje wrażenia lotu radzieckim odrzutowcem - gaz, hamulec i kierownica, trochę huku, wir w baku i już jesteś na miejscu. Fotele jak w Fiacie Ducato, ale wbrew pozorom na lepszych nie siedziałem, są rewelacyjne dla kręgosłupa. Dużo radości daje zdziwienie domorosłych ścigaczy kiedy strzelasz spod świateł samochodem wyglądającym jak połączenie rodzinnego kombi z SUV-em. 

 

P.S. W Trójmieście w ASO pytałem się jesienią o szacunkową ilość FXT z przebiegiem pow. 200 k.km. i było ich już lokalnie kilkanaście, bez większych usterek. Generalnie 2.0 Di ma opinię dobrego silnika. 

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, pianchi napisał:

Tutaj jest ogłoszenie juz od dłużeszgos czasu, cena rewelacyjna, nikt nie kupuje...

 

https://www.otomoto.pl/oferta/subaru-forester-promocja-subaru-forester-2-0-benzyna-xt-salon-pl-serwisowany-ID6D1xLP.html

Mój poszedł na pniu. Na pewno nie bez znaczenia była roczna skórzana tapicerka oraz potwierdzone wymiany oleju w skrzyni biegów. Do tego udostępniłem nie tylko wpisy w książce, ale też kopie wszystkich faktur z serwisu. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To jest 6 letnie auto z duzym przebiegiem i slabszym wyposazeniem,moze dlatego:)

Dwa lata temu zmienilem XT 14 na XT 18 i bede meczyl az bedzie jezdzil.Kupowac!

Edited by Lisek
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
5 minut temu, Kristofor napisał:

Mój poszedł na pniu. Na pewno nie bez znaczenia była roczna skórzana tapicerka oraz potwierdzone wymiany oleju w skrzyni biegów. Do tego udostępniłem nie tylko wpisy w książce, ale też kopie wszystkich faktur z serwisu. 

Na początku maja dzwoniłem z ciekawości bo jestem na wymianie na Forestera IV.

Auto z wypożyczalni, miało dwie szkody, malowana cała lewa strona,  oraz prawa przednia strona, czyli maska, błotnik i zderzak. Wszystko robione w ASO, papiery też do potwierdzenia. Opony letnie poszły na śmietnik, auto stoi na zimowych kołach prawie nowych.

 

Edited by pianchi
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Lisek napisał:

To jest 6 letnie auto z duzym przebiegiem i slabszym wyposazeniem,moze dlatego:)

Dwa lata temu zmienilem XT 14 na XT 18 i bede meczyl az bedzie jezdzil.Kupowac!

Ja wiem, że 220 kkm to dużo, ale jest pewność, że to prawdziwy przebieg.

Mnie martwi trochę to turbo do boksera, mialeś jakieś akcje przez cały czas użytkowania?

Link to post
Share on other sites

Zadnych.Jak dbasz tzn nie pilujesz na zimnyn,dasz sie wystudzic po pałowniu,sprawdzasz olej ktory zmieniasz nieco wczesniej niz fabryka nakazuje to pojezdzi dlugo bez problemow.

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Kristofor napisał:

FXT to wspaniałe auto. Gdy sprzedawałem swojego, miał 205 tys. przejechane, i żadnych usterek po stronie silnika. Co ważne - auto trzyma cenę. W porównaniu do OBK ma jedną zasadniczą wadę, dla niektórych pomijalną - otóż na autostradzie przy prędkościach ok. 140 km/h ma duże spalanie, i jeśli poszukujesz auta do pokonywania 30 - 60 tys. km. po autostradach, to lepiej to przekalkulować. Są na tut. Forum osoby, które tak wykorzystywały FXT więc jest to kwestia osobista. Natomiast do jazdy po mieście a przede wszystkim po pozostałych drogach auto jest rewelacyjne. Na trasie pali mało, wyprzedza jak diabeł i daje wrażenia lotu radzieckim odrzutowcem - gaz, hamulec i kierownica, trochę huku, wir w baku i już jesteś na miejscu. Fotele jak w Fiacie Ducato, ale wbrew pozorom na lepszych nie siedziałem, są rewelacyjne dla kręgosłupa. Dużo radości daje zdziwienie domorosłych ścigaczy kiedy strzelasz spod świateł samochodem wyglądającym jak połączenie rodzinnego kombi z SUV-em. 

 

P.S. W Trójmieście w ASO pytałem się jesienią o szacunkową ilość FXT z przebiegiem pow. 200 k.km. i było ich już lokalnie kilkanaście, bez większych usterek. Generalnie 2.0 Di ma opinię dobrego silnika. 

W 100 % potwierdzam, no może poza fotelami ale w tym temacie nie będę obiektywny - 195 cm wzrostu ;)

 

Fajne auto - ostatni model Subaru z wiatraczkiem na naszym rynku.

Mam nadzieję że to się zmieni ;) i DIT wróci do oferty. 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
4 minuty temu, kokos napisał:

W 100 % potwierdzam, no może poza fotelami ale w tym temacie nie będę obiektywny - 195 cm wzrostu ;)

 

Fajne auto - ostatni model Subaru z wiatraczkiem na naszym rynku.

Mam nadzieję że to się zmieni ;) i DIT wróci do oferty. 

Czyżby Forestery TURBO BYŁY RODZYNKAMI?

Edited by pianchi
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
14 godzin temu, Lisek napisał:

Zadnych.Jak dbasz tzn nie pilujesz na zimnyn,dasz sie wystudzic po pałowniu,sprawdzasz olej ktory zmieniasz nieco wczesniej niz fabryka nakazuje to pojezdzi dlugo bez problemow.

Dokładnie tak. Widzę na Otomoto już jest FXT 300+ przekroczone. Przed zakupem mojego też bałem się turbo. Zadzwoniłem do dwóch polecanych w kraju mechaników, obaj generalnie potwierdzili że silnik jest bezproblemowy o ile utrzymuje się cytowaną powyżej higienę silnika. Na koniec zagadnąłem jednego z nich, że miałem 1.4 TSI i mam nadzieję że ten silnik jest lepszy, chłop najpierw zamilkł, a potem było coś w stylu: paaaaanie, nawet pan nie porównuj. To mnie końcowo przekonało i nigdy nie żałowałem tej decyzji. Gdyby nie lekka zmiana priorytetów to brałbym MY 18 z rynku wtórnego w ciemno. 

Edited by Kristofor
Link to post
Share on other sites

Ok, czyli silnik nie sprawia problemów. Wierzę, natomiast FXT kojarzy mi się jeszcze nieodłącznie z CVT - i tu opinie są bardzo niejednoznaczne, bo o ile wszyscy chwalą te skrzynie za sposób działania, to zdania są mocno podzielone, jak bardzo często one się poddają. I tu trudno mi oceniać, niemniej biorąc pod uwagę, że chcę zminimalizować ryzyko wtopy i (niestety) prawdopodobnie zagazować, to skłaniam się do opcji wolnossącej z manualem. Wydaje mi się to racjonalne, a może ulegam jakiejś mitycznej histerii ;)

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Mam najechane ok. 150 kkm, wymieniałem półoś z przodu i gniazdo elektryczne haka, teraz szumi z tyłu łożysko -ale myśle że to niewiele jak na 6 letnie auto z przebiegeiem 150  kkm. Samochód spełnił moje oczekiwania  -taki w iare szybki, dobrze prowadzący sie rodzinny samochód. Nie nadaje sie natomiast jak ktoś często chce  robić  długie autostrady z dużymi prędkościami - przy dużych prędkościach  (takich powiedzmy powyżej  160 -180 km/godz) trochę za głosno środku i duże spalanie ale specyfika suvów ze wzgledu na aero

Edited by jaszyn
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...