Jump to content

Impreza GD WRX Hawkeye - ej255 silnik


Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.  Stałem się szczekliwym posiadaczem Subaru Imprezy WRX GD - 2006r z silnikiem EJ255. 

 

Moje szczęście jest o tyle mniejsze, że Subaru ma uszkodzony silnik (dziura w bloku). Moje pytanie czy inne silniki Subaru o tym samym oznaczeniu pasują do imprezy?

 

Przeglądnąłem forum i jedynie co znalazłem to:

Cytat

 

EJ255 w przedliftowym Legacy GT to zupełnie inne EJ255 niż w WRX.

 

Róznice to: Inne tłoki i głowice, kompresja 8.2:1 w przedlifcie, w polifcie 8.5:1 .

 

 

Czy są jakieś inne siniki np. z Forestera które będą pasować?

Dziękuje za pomoc

Link to post
Share on other sites

O Panie, będziesz przechodził to samo co ja od lutego przechodzę. Radzę wyremontować, dół silnika kupisz na allegro, ale miej silnik złożony na nowych częściach, nie kupuj używki, bo możesz składać samochód 2 razy.

Link to post
Share on other sites

Czesc chlopaki /i dziewczyny )) !
Dopiero wchodze do krainy 'subaru', niewykluczone ze bede reanimowal XT 2002 ale ,drobnostka, brak mi jeszcze silnika.

Tam byly chyba zmienne fazy - czy to musi byc dokladnie EJ205 NWBUcostam czy sa inne opcje?

Macie moze jakies pomysly gdzie tego szukac zeby nie przedobrzyc?

z gory dzieki...

Link to post
Share on other sites
W dniu 16.05.2020 o 21:44, Panbenonium napisał:

O Panie, będziesz przechodził to samo co ja od lutego przechodzę. Radzę wyremontować, dół silnika kupisz na allegro, ale miej silnik złożony na nowych częściach, nie kupuj używki, bo możesz składać samochód 2 razy.

 

A nadziałeś się już na jakąś używkę? Rozumiem że jesteś w trakcie remontu, jakie przybliżone koszta? 

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Używki nie brałem pod uwagę, bo za silnik (bo tak najlepiej kupić, niż sam blok), dasz z 7 000 zł, robota mechanika, rozrządy i inne części, wydasz na to z circa 15 000 zł, a tak na prawdę w środku nie wiesz co masz. Na Twoi miejscu szukałbym samego bloku i złóż sobie na dobrych częściach przewidując w jaką moc celujesz, bo do 300 km, nie musisz kupować wydumanych kutych rzeczy.
A co do kosztów, wszystko co możesz kupić masz w internecie, to nie są żadne tajemnice, policz i zobacz. Znajdź ogarniętego mechanika, dogadaj z nim na początku cenę i działaj. Radzę dogadać cenę dość szczegółowo, żeby potem nie było "Panie, na wymianę sond/chłodnicy/IC to my się nie umawialiśmy".

Ps. Głowice już możesz wysyłać do roboty, bo szkoda czasu, żeby leżała, jak i tak to trzeba zrobić a są dobre z tego co piszesz.

Edited by Panbenonium
Literówka
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...