ozarek 140 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 6 godzin temu, ewemarkam napisał: Nie rozumiem dlaczego akurat w AT? jeżeli wierzyć w to co tu było pisane AT przy warunkach asfaltowych przekazuje 90-10 na przód Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Tak, przy jeździe ze stałą prędkością np autostradą. Tak jest wtedy 90/10 coś koło tego. Ale przy ruszaniu, przyśpieszaniu itp. dopina sprzęgło. Sprawdzałem jak się to zachowuje gdy nie miałem tylnego napędu. Diagnozowałem to czy to wina zaworu czy TCU. W końcu okazało się że zawór nie puszczał ciśnienia na sprzęgło. W każdym razie nie ma mowy aby przód kiedykolwiek zamienił. Przy sprawnym napędzie. Link to post Share on other sites
respect 153 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 9 godzin temu, Norweski_Pacjent napisał: Nie zmienia to faktu, że są to wartości absurdalne i nijak się mają do warunków w jakich się te auta użytkuje. Dużo większe różnice zachodzą przy codziennym pokonywaniu rond i zakrętów. dla jednego absurdalne , dla mnie nie -to nie jest nic konkretnego. Na rondach i ostrych zakrętach auta jeżdżą mały procent czasu. I wtedy prędkość jest sporo mniejsza niż w trasie /autostradzie- a prędkość jest kluczowa. Na autostradzie przy 140 km/h różnica jaką przenosi wiskoza między osiami to ok. 14 obr/min. Gdy auto jedzie kilka godzin, to można zgadywać ile wisko wytrzyma , ale na pewno krócej niż bez tej różnicy . pozdr. Link to post Share on other sites
ozarek 140 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Godzinę temu, ewemarkam napisał: Tak, przy jeździe ze stałą prędkością np autostradą. Tak jest wtedy 90/10 coś koło tego. Ale przy ruszaniu, przyśpieszaniu itp. dopina sprzęgło. ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają. 1 Link to post Share on other sites
Norweski_Pacjent 102 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 Podsumowując. Jeżdżąc Forkiem z AT 60% czasu po autostradach na tempomacie powinienem zmieniać opony częściej? Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted May 16, 2020 Share Posted May 16, 2020 ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają. Tak, masz rację, oś która bardziej "ciągnie" zużywa bardziej bieżnik. Zwłaszcza że przednia oś tak czy tak skręca. Więc tutaj przez to też jest większe zużycie. Dlatego też jak wyżej chyba napisane było. Rotować opony co sezon albo co 10 tys km.Jest parę wzorów w internecie jak to robić w przypadku napędu jaki mamy w samochodzie.Ja to robię dwa razy w roku. Mimo wielosezonowych, na wiosnę i na jesień wyważam. I po pół roku się okazało że z każdej trzeba zdjąć trochę gramów. Są ciągle wytwarzane na tej samej maszynie. Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted June 23, 2020 Share Posted June 23, 2020 I jak się temat skończył? Link to post Share on other sites
yarro 16 Posted July 3, 2020 Share Posted July 3, 2020 (edited) właśnie! Jak się skończyła? Bo u mnie się zaczyna. Mam Autocasco w Generali. Własnie rozpracowuję jak odzyskać pieniądze za komplet opon w przypadku zniszczenia jednej (mają w tej chwili 10000 km przejechane) Edited July 3, 2020 by yarro Link to post Share on other sites
aigle 10 Posted November 16, 2020 Author Share Posted November 16, 2020 Po wysłaniu pisma od prawnika , przelali mi pieniądze za pozostałe 3 opony. Dziękuję za zainteresowanie . Pozdrawiam 1 Link to post Share on other sites
polter_83 17 Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 Gratki! Czyli miałem rację że warto walczyć! Link to post Share on other sites
ewemarkam 964 Posted November 16, 2020 Share Posted November 16, 2020 Czyli wszystko się da tylko trzeba chcieć Link to post Share on other sites
aigle 10 Posted November 17, 2020 Author Share Posted November 17, 2020 (edited) Dziki kraj , w którym ubezpieczyciel dostaje wytyczne od serwisu i je zlewa wraz z właścicielem ... Edited November 17, 2020 by aigle Link to post Share on other sites
Game 13 Posted November 19, 2020 Share Posted November 19, 2020 Dziki kraj , w którym ubezpieczyciel dostaje wytyczne od serwisu i je zlewa wraz z właścicielem ...Dokładnie ale to nagminna sytuacjaWysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now