Jump to content

Wymiana opon po wypadku - walka z ubezpieczalnią


Recommended Posts

6 godzin temu, ewemarkam napisał:

Nie rozumiem dlaczego akurat w AT?

jeżeli wierzyć w to co tu było pisane AT przy warunkach asfaltowych przekazuje 90-10 na przód

Link to post
Share on other sites

Tak, przy jeździe ze stałą prędkością np autostradą. Tak jest wtedy 90/10 coś koło tego. Ale przy ruszaniu, przyśpieszaniu itp. dopina sprzęgło. Sprawdzałem jak się to zachowuje gdy nie miałem tylnego napędu. Diagnozowałem to czy to wina zaworu czy TCU. W końcu okazało się że zawór nie puszczał ciśnienia na sprzęgło. W każdym razie nie ma mowy aby przód kiedykolwiek zamienił. Przy sprawnym napędzie.

 

 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, Norweski_Pacjent napisał:

Nie zmienia to faktu, że są to wartości absurdalne i nijak się mają do warunków w jakich się te auta użytkuje. Dużo większe różnice zachodzą przy codziennym pokonywaniu rond i zakrętów.

dla jednego absurdalne , dla mnie nie -to nie jest nic konkretnego.

Na rondach i ostrych zakrętach auta jeżdżą mały procent czasu.  I wtedy prędkość jest sporo mniejsza niż w trasie /autostradzie- a  prędkość jest kluczowa.

Na autostradzie przy 140 km/h  różnica jaką przenosi wiskoza między osiami to ok. 14 obr/min. Gdy auto jedzie kilka godzin, to można zgadywać ile wisko wytrzyma , ale na pewno  krócej niż bez tej różnicy .

pozdr.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Tak, przy jeździe ze stałą prędkością np autostradą. Tak jest wtedy 90/10 coś koło tego. Ale przy ruszaniu, przyśpieszaniu itp. dopina sprzęgło.

ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
ale opony nie zużywają się tylko przy ruszaniu, przyspieszaniu czy hamowaniu. Owszem wtedy przeciążenia są większe, ale przy normalnej jeździe 'autostradowej' opony na osi przenoszącej więcej momentu bardziej się zużywają.
Tak, masz rację, oś która bardziej "ciągnie" zużywa bardziej bieżnik. Zwłaszcza że przednia oś tak czy tak skręca. Więc tutaj przez to też jest większe zużycie. Dlatego też jak wyżej chyba napisane było. Rotować opony co sezon albo co 10 tys km.
Jest parę wzorów w internecie jak to robić w przypadku napędu jaki mamy w samochodzie.

Ja to robię dwa razy w roku. Mimo wielosezonowych, na wiosnę i na jesień wyważam. I po pół roku się okazało że z każdej trzeba zdjąć trochę gramów. Są ciągle wytwarzane na tej samej maszynie.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

właśnie! Jak się skończyła? 

Bo u mnie się zaczyna. Mam Autocasco w Generali. Własnie rozpracowuję jak odzyskać pieniądze za komplet opon w przypadku zniszczenia jednej (mają w tej chwili 10000 km przejechane)  

 

Edited by yarro
Link to post
Share on other sites
  • 4 months later...

Po wysłaniu pisma od prawnika , przelali mi pieniądze za  pozostałe 3 opony. 

Dziękuję za zainteresowanie .

Pozdrawiam

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Dziki kraj , w którym ubezpieczyciel dostaje wytyczne od serwisu i je zlewa wraz z właścicielem ...

Edited by aigle
Link to post
Share on other sites
Dziki kraj , w którym ubezpieczyciel dostaje wytyczne od serwisu i je zlewa wraz z właścicielem ...

Dokładnie ale to nagminna sytuacja


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...