Skocz do zawartości

Migający DPF i P1468 Diesel


Matpia9204

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem,

Posiadam Imprezę 2.0 D z 2009 roku po wymianie shortblocka w 2018. Przebieg ok. 236 000.

Zaczęła migać kontrolka DPF, wypalanie pasywne nie pomogło. 

Przy normalnej jeździe poziom oleju wzrósł grubo ponad normę. Zakładam, że się rozrzedził.

Podpiąłem go pod OBD i wykazał błąd P1468. Żeby nie dobijać silnika jeździłem na niskich obrotach i kontrolka sama zgasła.

Sprawdziłem olej i jest w normie.

Ktoś wie o co biega? Czyścić DPF, czy wymienić olej albo jedno i drugie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo próbowałem go przepalić na trasie jadąc ponad 30min na wysokim biegu przy obrotach około 2500rpm i po tym zabiegu tylko przybrał oleju.

Przy jeździe na niskich obrotach (1000-2000) olej wrócił do normy a kontrolka zgasła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Matpia9204 napisał:

Czołem,

Posiadam Imprezę 2.0 D z 2009 roku po wymianie shortblocka w 2018. Przebieg ok. 236 000.

Zaczęła migać kontrolka DPF, wypalanie pasywne nie pomogło. 

Przy normalnej jeździe poziom oleju wzrósł grubo ponad normę. Zakładam, że się rozrzedził.

Podpiąłem go pod OBD i wykazał błąd P1468. Żeby nie dobijać silnika jeździłem na niskich obrotach i kontrolka sama zgasła.

Sprawdziłem olej i jest w normie.

Ktoś wie o co biega? Czyścić DPF, czy wymienić olej albo jedno i drugie?

Radzę profi zregenerować, wymienić bezwględnie olej, i najważniejsze zaadaptować po regeneracji odpowiednim sprzętem. 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Matpia9204 napisał:

Początkowo próbowałem go przepalić na trasie jadąc ponad 30min na wysokim biegu przy obrotach około 2500rpm i po tym zabiegu tylko przybrał oleju.

Przy jeździe na niskich obrotach (1000-2000) olej wrócił do normy a kontrolka zgasła

 

Obroty i bieg nie maja większego znaczenia. Istotne jest odpowiednie obciążenie silnika żeby nagrzać DPF do ok. 500st.C.  W praktyce potrzebna jest prędkość nawet 150km/h. Przy 120km/h miałem ok.300st.C. 

 

Raczej przy takim przebiegu będzie konieczna regeneracja filtra poza samochodem jeśli nic wcześniej nie było robione z nim, żeby mieć problem z głowy na dłuższy czas.

Edytowane przez ir3n3usz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Carfit odpisał - wątek można zamknąć ;)

 

A jak chcesz troszkę wiedzy na temat silnika i DPF zdobyć to poszukaj na forum. Tu jest sporo wiedzy.. tylko trzeba poszukać a nie "januszowe" metody uprawiać.

Np.

https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/89071-dpf-story-lub-jak-kto-woli-ketivv-mode…/

 

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...