Skocz do zawartości

palące się tarcze hamulcowe


samurai

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Otwieram problem który może dotyczyć większej ilości właścicieli Subaru XV.  Mocno rozgrzewające się tarcze hamulcowe wszystkie cztery oraz felgi po przejechaniu spokojnym bez raptownego hamowania około 500 metrów. Dodam że zostały przetoczone wszystkie tarcze oraz dwukrotnie wyczyszczone prowadnice, klocki i zaciski. Po przejechaniu 40 km tatusiową jazdą felgi nagrzane tak bardzo że dotykając można się oparzyć. Auto z wyłączonym silnikiem na neutralnym biegu stacza się ze wznieśienia. Mechanice rozkładają ręce. Proszę  o jakieś  podpowiedzi. Może ktoś miał podobny problem?

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, samurai napisał:

Witam. Otwieram problem który może dotyczyć większej ilości właścicieli Subaru XV.  Mocno rozgrzewające się tarcze hamulcowe wszystkie cztery oraz felgi po przejechaniu spokojnym bez raptownego hamowania około 500 metrów. Dodam że zostały przetoczone wszystkie tarcze oraz dwukrotnie wyczyszczone prowadnice, klocki i zaciski. Po przejechaniu 40 km tatusiową jazdą felgi nagrzane tak bardzo że dotykając można się oparzyć. Auto z wyłączonym silnikiem na neutralnym biegu stacza się ze wznieśienia. Mechanice rozkładają ręce. Proszę  o jakieś  podpowiedzi. Może ktoś miał podobny problem?

Mechanicy w ASO rozkładają ręce? Może jakiś problem z czujnikami do kontroli trakcji/x-mode itp. które niepotrzebnie starają się hamować poszczególnymi kołami? Jedziesz do ASO, zapinają komputer i sprawdzają te parametry podczas jazdy. Przecież nikt łaski nie robi, skoro masz auto na gwarancji? No chyba, że to jakiś rozbitek z USA?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak auto sprowadzone z USA. Uszkodzenie jedynie powierzchowne powłoki lakierniczej drzwi i błotnika prawej strony co nie powinno mieć wpływu na układ hamowania. Przebieg 6 tysięcy kilometrów. Nadmienię że został wymieniony drążek kierownicy prawej strony, wymieniona osłona przegubu prawej strony oraz pomalowane specjalistycznym lakierem zaciski hamulców. Naprawa w warsztacie ASO ale nie Subaru. Zdaje się że  problem z czujnikami trakcji/x-mode i problem  hamowania system byłby odczuwalny podczas jazdy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, samurai napisał:

Naprawa w warsztacie ASO ale nie Subaru.

Jak nie specjalizują się w Subaru to raczej diagnostyki nie zrobią pełnej, a bez tego nie dowiesz się czy elektronika jest sprawna.

16 minut temu, samurai napisał:

Zdaje się że  problem z czujnikami trakcji/x-mode i problem  hamowania system byłby odczuwalny podczas jazdy?

A wcześniej działało poprawnie? Problem masz od samego początku? Wystarczy lekkie ocieranie klocków o tarcze by je zagrzać a jednocześnie praktycznie nie hamować. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, aflinta napisał:

Jak nie specjalizują się w Subaru to raczej diagnostyki nie zrobią pełnej, a bez tego nie dowiesz się czy elektronika jest sprawna.

A wcześniej działało poprawnie? Problem masz od samego początku? Wystarczy lekkie ocieranie klocków o tarcze by je zagrzać a jednocześnie praktycznie nie hamować. 

Wszystkie systemy działają prawidłowo, komputer nie wyświetla żadnych błędów.

12 minut temu, aflinta napisał:

Jak nie specjalizują się w Subaru to raczej diagnostyki nie zrobią pełnej, a bez tego nie dowiesz się czy elektronika jest sprawna.

A wcześniej działało poprawnie? Problem masz od samego początku? Wystarczy lekkie ocieranie klocków o tarcze by je zagrzać a jednocześnie praktycznie nie hamować. 

problem zauważyłem po przetoczeniu tarcz hamulcowych. Przetaczanie tarcz miało być lekarstwem na stuki  podczas hamowania. Warsztat stwierdził że stukanie podczas hamowania to wynik nieużywania auta przez dłuższy czas, a auto faktycznie stało przez około 8 miesięcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aflinta napisał:

.

10 godzin temu, aflinta napisał:

 

Tak po przetoczeniu tarcz stuki ustąpiły. Na 100 % nie jestem pewny czy przed toczeniem tarcz nie było już problemu grzania tarcz. Stuki podczas hamowania były na tyle niepokojące że nie jeździłem dużo i mogłem nie zauważyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, samurai napisał:

problem zauważyłem po przetoczeniu tarcz hamulcowych. Przetaczanie tarcz miało być lekarstwem na stuki  podczas hamowania. Warsztat stwierdził że stukanie podczas hamowania to wynik nieużywania auta przez dłuższy czas, a auto faktycznie stało przez około 8 miesięcy

bedzie stukało bo to Subaru. Użytkownicy chyba OBK z tym walczyli serwis cos tam przesmarowywał, wymieniał i za kilka k km znów wracało- poczytaj jest o tym wątek na forum. Jakby X mode się załączał bez przyczyny to pewnie  byś czuł podczas jazdy.( charakterystyczne terkotanie kontroli trakcji ) Ze jeszcze ktos toczy tarcze hamulcowe - to się wogole opłaca?  Komplet tarcz do XV w porządnym zamienniku to około 300PLN komplet przód , 200PLN komplet tył. Przetaczana tarcza zaraz będzie do wymiany -grubość nowej 24 mm a grubosc minimalna przy której tarcza jest do wyrzucenia 22 mm czyli milimetr na stronę. Podedz do dobrego warsztatu niech przeserwisują zaciski, prowadnice bo pewnie nie odbijają i powinno pomóc. 

Edytowane przez Karas
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, samurai napisał:

oraz pomalowane specjalistycznym lakierem zaciski hamulców.

 

Może pomalowano też miejsca w zaciskach po których przesuwają się klocki hamulcowe i klocki nie mogą swobodnie pracować - odsuwać się ot tarczy po hamowaniu?

Do malowania prawdopodobnie zdejmowano też gumki - prowadnice po których przesuwa się zacisk. Może coś nie zostało poprawnie złożone i nasmarowane.

Niestety większość warsztatów podchodzi po macoszemu lub w ogóle nie ogarnia podstawowych czynności serwisowych hamulców. Tam nie ma żadnej filozofii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, spawalniczy napisał:

Może pomalowano też miejsca w zaciskach po których przesuwają się klocki hamulcowe i klocki nie mogą swobodnie pracować - odsuwać się ot tarczy po hamowaniu?

do zacisku wkłada się blaszkę po której klocek ma pracować. Zawsze nowa jest w oem komplecie klocków jak to wygląda w zmienniku nie wiem 

@spawalniczy dobrze pisze. 

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Karas napisał:

bedzie stukało bo to Subaru. Użytkownicy chyba OBK z tym walczyli serwis cos tam przesmarowywał, wymieniał i za kilka k km znów wracało- poczytaj jest o tym wątek na forum. Jakby X mode się załączał bez przyczyny to pewnie  byś czuł podczas jazdy.( charakterystyczne terkotanie kontroli trakcji ) Ze jeszcze ktos toczy tarcze hamulcowe - to się wogole opłaca?  Komplet tarcz do XV w porządnym zamienniku to około 300PLN komplet przód , 200PLN komplet tył. Przetaczana tarcza zaraz będzie do wymiany -grubość nowej 24 mm a grubosc minimalna przy której tarcza jest do wyrzucenia 22 mm czyli milimetr na stronę. Podedz do dobrego warsztatu niech przeserwisują zaciski, prowadnice bo pewnie nie odbijają i powinno pomóc. 

Warsztat na zlecenie zdemontował wszystkie hamulce. Przejrzeli i przeczyścili prowadnice, zaciski i klocki. Problem z palącymi tarczami pozostał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, spawalniczy napisał:

 

Może pomalowano też miejsca w zaciskach po których przesuwają się klocki hamulcowe i klocki nie mogą swobodnie pracować - odsuwać się ot tarczy po hamowaniu?

Do malowania prawdopodobnie zdejmowano też gumki - prowadnice po których przesuwa się zacisk. Może coś nie zostało poprawnie złożone i nasmarowane.

Niestety większość warsztatów podchodzi po macoszemu lub w ogóle nie ogarnia podstawowych czynności serwisowych hamulców. Tam nie ma żadnej filozofii.

Warsztat twierdzi że przyczyną nie jest nieprawidłowa praca klocków i trzymanie tarcz po hamowaniu ponieważ auto na neutralnym biegu po zwolnieniu hamulca stacza się swobodnie ze wzniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Andrzej Koper napisał:

 tu o co innego chodzi...

Podzielisz swoją tajemną wiedzą:)

Warsztat w końcu orzekł że  Subaru tak ma i grzanie się ( do bardzo wysokich temperatur-woda z miejsca odparowuje z tarczy) tarcz i felg po 500 metrach jazdy jest normalne. Dotychczas jeździłem SAABEM 9-3, Lexusem IS 250, Mercedesem B, Toyotą Avensis, Audi Q5 i nigdy czegoś takiego..........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może problem palących się tarcz hamulcowych i znoszenia tego ( sam z obawy kupiłem drugą gaśnice do auta na wszelki wypadek)  to cena którą trzeba płacić za użytkowanie tak fantastycznego napędu Subaru dającego tyle pozytywnych wrażeń z jazdy....

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

37 minut temu, samurai napisał:

Może problem palących się tarcz hamulcowych i znoszenia tego ( sam z obawy kupiłem drugą gaśnice do auta na wszelki wypadek)  to cena którą trzeba płacić za użytkowanie tak fantastycznego napędu Subaru dającego tyle pozytywnych wrażeń z jazdy....

napęd jest na prawdę niezły a twoje auto zepsute w dodatku oddajesz je w ręce mechanika "wymieniacza" który wymienia na ślepo a nie szuka przyczyny ale twoje auto twoja sprawa

Subaru są jakie są ale w sprawnym aucie nie ma prawa się coś takiego dziać. U mnie się nie dzieje, u innych użytkowników tez. Uwierz mi jakby Subaru paliły tarcze przez napęd byłoby o tym głośno w szczególności  na tym forum. Zmień mechanika  lub oddaj do ASO który porządnie zdiagnozuje układ hamulcowy , łożyska, system kontroli trakcji . Niestety tak czasami bywa z używanymi autami

Edytowane przez Karas
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, samurai napisał:

Warsztat w końcu orzekł że  Subaru tak ma i grzanie się ( do bardzo wysokich temperatur-woda z miejsca odparowuje z tarczy) tarcz i felg po 500 metrach jazdy jest normalne.

Zmień warsztat, bo bzdury plotą, narażają Cię na dodatkowe koszta a zostawiając niesprawne auto, na utratę zdrowia. 

 

4 godziny temu, Karas napisał:

bedzie stukało bo to Subaru

Bez przesady. W Legacy nic nie stukało, w XV też nic nie stuka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem do rozwiązania w minutę .....

Wypnij pod maską w skrzynce bezpieczników , głowny bepiecznik od ABS i się przejedź , jak się będzie dalej grzały to sprawa mechaniki , jak przestanie to sprawa elektroniki.

  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, samurai napisał:

Może problem palących się tarcz hamulcowych i znoszenia tego ( sam z obawy kupiłem drugą gaśnice do auta na wszelki wypadek)  to cena którą trzeba płacić za użytkowanie tak fantastycznego napędu Subaru dającego tyle pozytywnych wrażeń z jazdy....

Myślę, że powinieneś kupić trzecią i czwartą gaśnicę do auta bo przecież Subaru ma napęd na 4 koła, co jakoś trzeba znosić dzień po dniu. Na wszelki wypadek, choć fantastyczny napęd Subaru daje tyle pozytywnych wrażeń z jazdy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, carfit napisał:

Problem do rozwiązania w minutę .....

Wypnij pod maską w skrzynce bezpieczników , głowny bepiecznik od ABS i się przejedź , jak się będzie dalej grzały to sprawa mechaniki , jak przestanie to sprawa elektroniki.

Dzięki Cartif za błyskotliwą podpowiedź. Na jutro mam umówiłem wizytę warsztatową do wcielenia w życie sugestii. Wiadomość czy problem leży w elektronice czy jest to mechaniczny problem będzie kluczowa. Dam znać co z tego wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Szürkebarát napisał:

Myślę, że powinieneś kupić trzecią i czwartą gaśnicę do auta bo przecież Subaru ma napęd na 4 koła, co jakoś trzeba znosić dzień po dniu. Na wszelki wypadek, choć fantastyczny napęd Subaru daje tyle pozytywnych wrażeń z jazdy....

Nawet gdybym zajmował się dilerką Subaru w Polsce i zarabiał na prowizji od sprzedaży  to nie kwitowałbym problemu innych z nowym autem -w wyposażeniu oraz w wersji silnika ( 2,0 benzyna) dużo lepszym  niż w wersji europejskiej-sarkazmem. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Karas napisał:

napęd jest na prawdę niezły a twoje auto zepsute w dodatku oddajesz je w ręce mechanika "wymieniacza" który wymienia na ślepo a nie szuka przyczyny ale twoje auto twoja sprawa

Subaru są jakie są ale w sprawnym aucie nie ma prawa się coś takiego dziać. U mnie się nie dzieje, u innych użytkowników tez. Uwierz mi jakby Subaru paliły tarcze przez napęd byłoby o tym głośno w szczególności  na tym forum. Zmień mechanika  lub oddaj do ASO który porządnie zdiagnozuje układ hamulcowy , łożyska, system kontroli trakcji . Niestety tak czasami bywa z używanymi autami

 

51 minut temu, samurai napisał:

Nawet gdybym zajmował się dilerką Subaru w Polsce i zarabiał na prowizji od sprzedaży  to nie kwitowałbym problemu innych z nowym autem -w wyposażeniu oraz w wersji silnika ( 2,0 benzyna) dużo lepszym  niż w wersji europejskiej-sarkazmem. Pozdrawiam

W Europie w 2020 roku nie uważamy auta z 2018 roku za nowe, nawet gdy zostało przywiezione z USA i ma dużo lepsze wyposażenie i mocniejszy silnik niż te oferowane na rynku europejskim. Problem poprawnie skwitował @Karas, nic dodać nic ująć, a jeśli ktoś ma w żyłach trochę benzyny wysokooktanowej (ale nie takiej "cienkiej" jak w USA) to robi to co polecił @carfit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, samurai napisał:

Dzięki Cartif za błyskotliwą podpowiedź. Na jutro mam umówiłem wizytę warsztatową do wcielenia w życie sugestii. Wiadomość czy problem leży w elektronice czy jest to mechaniczny problem będzie kluczowa. Dam znać co z tego wyszło

Jak będziesz miał dalej problem, to zapraszam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...