Jump to content

Skrzynia automatyczna Forester SG 2.0


Recommended Posts

Witam Wszystkich,

 

Mam problem dotyczący skrzyni biegów. Muszę wymienić skrzynię, a nigdzie nie mogę znaleźć skrzyni o tym samym numerze. Czy jest możliwość zamontowania skrzyni o innym nr ? Czy ktoś już miał podobną sytuacje i okazało się, że wszystko chodzi bez problemu ? Mój nr skrzyni to TZ1B3ZR6B

Pozdrawiam Serdecznie !

Link to post
Share on other sites

Ponoć może różnić się 3 pozycją od końca, wtedy pasuje P&P. 

 

Tylko to dotyczyło 10-cyfrowych numerów. (na pewno nie zgubiłeś literki/cyferki?)

 

W innym przypadku trzeba wymieniać razem z dyfrem. Tylko nie wiem co na to komputer.

 

Poczekaj, aż ktoś doświadczony o tym napisze żebyś się upewnił.

 

Było to już gdzieś na forum, poszukaj dobrze w międzyczasie.

Link to post
Share on other sites

Tak, zgubiłem jedną literkę TZ1B3ZR6BA. Było na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...niestety

Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Pełno tego w internecie, a nie wiem ile razu już wklejałem to i podobne zdjęcia.

screen-shot-2011-04-12-at-4-02-46-pm-png

7 = R znak to w Twoim przypadku 2.0 SOHC, to może się różnić ale jeśli będziesz miał komplet z dyfrem tylnim dla pewności. Reszta niby nie ważna ale chyba @lutek34 zwrócił uwagę że o części to może chodzić także o przełożenie dyfra w skrzyni.

 

A co Ci się dzieje ze skrzynią? Jeśli Ci ślizga to remedium czasem jest środek od lucasa trans fix czy jakoś tak. Kiedyś jak miałem problemy ze swoją skrzynia jeden użytkownik z forum też to poradził. Potrafi "uratować" albo jak wolą przedłużyć agonie skrzyni. Ale jednak ma to krótkie nogi. Ktoś też się o tym przekonał. Po wymianie oleju skrzynia zaczęła slizgać. A przed chodziła jak nówka. Sam byłem zdziwiony że skrzynia w 20 letnim samochodzie potrafi tak pięknie pracować. Ale teraz już wiem co było najprawdopodobniej grane. 

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites

Jak się jedzie powoli bez przyciskania to zmienia biegi normalnie. Problem się robi jak dochodzi do redukcji na wysokie obroty...jest wtedy uderzenie, że aż chodzi cała buda...i czuć jakby te uderzenie było bardziej z tyłu samochodu. Jest też szarpanie jak się wrzuci przykładowo z D na R oraz odwrotnie i doda lekko gazu zamiast poczekać aż samochód zacznie się już toczyć samoczynnie bez gazu.

 

Nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Czyli ogólnie tak jak też pisał   @yaro2003 może się numer skrzyni różnic tylko symbolem z 7 miejsca w numerze ?

Link to post
Share on other sites

A nie będziesz miał wywalonego łożyska podpory wału? Albo poduszek dyfra?

A to że Ci długo zapina D czy R to często wina starego oleju w skrzyni.

 

 

Link to post
Share on other sites

Właśnie olej jest świeży, myślałem że to poduszka skrzyni i też ją wymieniłem, niby mechanicy sprawdzali opcje niezwiązane ze skrzynią. Wymienili jakieś tuleje, które miały luz ale nie pomogło ;/

Link to post
Share on other sites

Ja bym jeszcze wlał ten specyfik. Nic nie tracisz ;) tylko w zasadzie parę dyszek. A może odwlecze wymianę skrzyni.@janekbe w zasadzie wsadził z tego co kojarzę skrzynie różniącą się ostatnimi 3 znakami i pasowała.

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, ewemarkam napisał:

Ja bym jeszcze wlał ten specyfik. Nic nie tracisz ;) tylko w zasadzie parę dyszek. A może odwlecze wymianę skrzyni.@janekbe w zasadzie wsadził z tego co kojarzę skrzynie różniącą się ostatnimi 3 znakami i pasowała.

I nawet nadal jeździ... tylko boję się wymiany oleju :)

U mnie skrzynia była wymieniana w komplecie razem z dyfrem. 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...