Skocz do zawartości

Co zamiast Outbacka?


Michał W.

Rekomendowane odpowiedzi

Na TF mamy pełen koloryt. Subarufanatoholików, wyznawców Starej Szkoły, akolitów zakonu E-boxera, Skodofobów, Camrofilów, Germanoautofobów, Covidian, Płaskoziemców, Foliarzy, BezGwiazdyNiemaJazdy, Szybkich i Wściekłych, Szeryfów, itp. Itd.

A z jakiegoś szczególnego powodu wszyscy udzielają się tutaj. I to jest właśnie fajne. Jakże by tu było nudno gdyby było tylko dozwolone pisanie o Subaru. Szczególnie z oferty po 2019 roku ;)

 

  • Super! 4
  • Lajk 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to skoro są tu fani niemieckiego automobilizmu, to po co uczestniczą w tym forum? Równie dobrze zatem można zmienić nazwę tego forum na "wszystko o autach" lub tym podobne.
Spójrz proszę na treść tytułu tego tematu. Przeczytaj ze zrozumieniem i przestań trolować. Jeśli Ci nie pasuje to nie zaglądaj do tego tematu. Wchodząc tutaj chyba czytałeś tytuł. No chyba że się teraz nudzisz i chcesz zrobić "g***o burze".
  • Super! 1
  • Lajk 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Michał Gdańsk napisał:

No to skoro są tu fani niemieckiego automobilizmu, to po co uczestniczą w tym forum? Równie dobrze zatem można zmienić nazwę tego forum na "wszystko o autach" lub tym podobne.

 

 

W dniu 11.08.2021 o 16:39, Michał Gdańsk napisał:

Ale czy to jest forum o Skodzie? Czy mógłbyś dokończyć to zdanie "Skoda lepsza od.....", bo nie zrozumialem. Ja nigdy Skody nie kupię i tyle. Czułbym się z tym fatalnie po prostu.

 

Myślę, że kolega może mieć ze sobą pewne... problemy. xD 

 

  • Super! 1
  • Haha 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Michał Gdańsk napisał:

No to skoro są tu fani niemieckiego automobilizmu, to po co uczestniczą w tym forum? Równie dobrze zatem można zmienić nazwę tego forum na "wszystko o autach" lub tym podobne.

Ty tak serio ? 

Można kochać dwie marki. Można nawet wszystkie fajne samochody, chyba większość z nas jara się różnymi samochodami różnych marek. Choć kochamy subaru to wiemy o istnieniu innych marek i czasem pozwalamy sobie na "skok w bok". Ślubu z marką nie braliśmy więc to chyba dozwolone

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, jmiciuk napisał:

i czasem pozwalamy sobie na "skok w bok". Ślubu z marką nie braliśmy więc to chyba dozwolone

A jak ślub jest to niedozwolone? U niektórych subaru mają dożywocie, to chyba jak ślub można traktować:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie kocham żadnych samochodów - od tego zacznijmy. Nie ma chyba drugiej aktywności życiowej, które polega na ciągłym wykładaniu kasy (nie licząc hazardu), aby utrzymać przedmiot, który służy do jeżdżenia, czyli dostając ciągle to samo w zamian. Jak kupuję sobie dobre stereo to ono będzie mi służyło 50 lat bez żadnego dodatkowego wkładu. Z autami jest tak beznadziejnie, że bez przerwy trzeba w nie ładować pieniądze - a ja nie jestem masochistą i wkurza mnie to na maksa. Wolę natomiast Subaru od innych marek, z różnych względów.

Edytowane przez Michał Gdańsk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Test oparty na cyferkach - trudno z nimi polemizować.

 

Z drugiej strony w podsumowaniu napisali - że wybór nie jest jednoznaczny - wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań użytkownika. Jeździsz w teren - nie ma alternatywy dla OBK.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2021 o 11:53, spawalniczy napisał:

Test oparty na cyferkach - trudno z nimi polemizować.

Patrzę na podstawowe założenie - przyjęto do porównania auto które uciekło z klasy kompaktowej. Tutaj powinni dać Superba, który ma podobne wymiary, praktycznie taką samą średnicę zawracania, a cenowo to pewnie OBK jeszcze przebije. Octavia bije na cenie - nic dziwnego, na średnicy zawracania - nic dziwnego. Dziwię się niskim notom OBK przy systemach bezpieczeństwa. Do tego nie zauważyłem aby wzięto pod uwagę testy zderzeniowe, tak samo nie widzę kluczowej pozycji a mianowicie punktów za wysokosć zawieszenia. Jak już robimy porównanie to bądźmy konsekwentni. BTW - 180 tys. zł. za średniej klasy Skodę to już chyba lekka przesada, skoro w pozycji jakość wykończenia jednak wygrał OBK. Nie chcę tu zbyt mocno bronić marki, ale byłbym ciekawy porządnego testu "cyferkowego" ze skodą Superb. 

  • Super! 3
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wrzuciłem Skodę Superb w konfigurator i wersja odpowiadająca OBK wychodzi spokojnie 220 k. Oczywiście ma większe okno dachowe, ale też gorszą tapicerkę względem OBK. Silnik 2.0 TDI, tańszy od benzynowego. Podobna ilość miejsca wewnątrz, podobna średnica zawracania. Tutaj mamy dwie zmienne: przyspieszenie - Skoda górą i właściwości jedne - OBK wymiata. Pomijam takie kwestie jak prześwit, relingi, udźwig dachowy itp które w mojej ocenie są kluczowe przy wyborze auta "dla aktywnych". Właśnie takie testy bym widział, ale tutaj nie nadrobi się 20 punktów w kategorii "cena" zestwiając OBK ze Skodą Octavią. 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kristofor napisał:

Silnik 2.0 TDI, tańszy od benzynowego.

Po jakie licho brać diesla. Jeszcze w dzisiejszych czasach? Tańszy? Jak po tygodniu mrozu padnie system adblue, i nie obejmie tego gwarancja, to się okaże jaki jest tani.

21 godzin temu, Kristofor napisał:

Pomijam takie kwestie jak prześwit, relingi, udźwig dachowy itp które w mojej ocenie są kluczowe przy wyborze auta "dla aktywnych"

Najważniejsza kwestia moim zdaniem jest to, że Subaru to marka w jakimś sensie kultowa, z historią. Dla samego tego faktu można wybrać Subaru.

Reszta to marketing  - jakby jeszcze Subaru zostało przy centralnym dyferencjale i wiskozie w tylnym dyfrze - to faktycznie możnaby mówić o przewadze techniki. I wybrać Subaru nie dla tego  że zajedzie dalej niż Haldex, a tylko dlatego aby mieć klasyczną mechanikę w aucie. Dziś w obu autach jest Haldex. Różnica w prześwicie tych aut nie ma znaczenia. Dla mnie dużo większe znaczenie ma marka tego auta (Outback) i to, że nie jest powszechnym autem flotowym.

 

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.09.2021 o 10:50, Michał W. napisał:

Bardzo fajny artykuł.. a podsumowanie właśnie idealnie oddało powód dlaczego kupiłem to auto a nie SUVa :)

 

 

" Jest wiele powodów zakupu SUVa lub crossovera, ale mamy wrażenie, że zwykle o takim wyborze decyduje moda lub prezencja takich aut oraz chęć "pokazania się" na drodze. Tymczasem uterenowione kombi jawią się jako szczere samochody - takie które niczego nie udają i są stworzone dla takich też odbiorców. Osób, które po prostu potrzebują praktycznego i rodzinnego auta, ale z racji pracy, zainteresowań lub po prostu miejsca zamieszkania, musi również radzić sobie poza asfaltem.

I takie właśnie jest Subaru Outback - zwraca na siebie uwagę swoimi rozmiarami (i ciekawą stylistyką), ale wynikają one z przestronności wnętrza, a nie chęci "imponowania" innym. "

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.09.2021 o 17:37, mechanik napisał:

jakby jeszcze Subaru zostało przy centralnym dyferencjale i wiskozie w tylnym dyfrze - to faktycznie możnaby mówić o przewadze techniki.

 

 

haldex haldexowi nie równy - podobno subarowy haldex znacznie lepiej sprawdza się w (lekkim) terenie niż inne haldexy.

poza tym ten typ nadpędu, który jest w OBK lepiej się sprawdzi w terenie niż trójdyferencjałowy stały napęd ledwo spięty wiskozami, który lepiej się nadaje do zasuwania po szutrach niż do delikatnego i powolnego pokonywania skarp.

fizyki nie przeskoczysz - żeby wiskoza coś tam spięła - musi być duża różnica prędkości, a takiej raczej nie uświadczy przy powolnym pokonywaniu wzniesienia - lepiej, żeby elektronika dohamowywała poszczególne koła, czy jak to tam działa w tym x-mode

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, diuk napisał:

haldex znacznie lepiej sprawdza się w (lekkim) terenie niż inne haldexy

Ja nie piszę nic o terenie względem Subaru

 

27 minut temu, diuk napisał:

trójdyferencjałowy stały napęd ledwo spięty wiskozami, który lepiej się nadaje do zasuwania po szutrach

 Dokładnie tak - rozwiązania Subaru, czy quattro ze sławnym torsenem w Audi są na drogi ewentualnie szutry - i tyle. Posiadanie takiej klasycznej mechaniki jest czymś bardzo fajnym i wcale nie do jazdy po błocie ani po to by pokazać przewagę . Chodzi o sam fakt.

To jak z silnikami boxer czy symetrycznym układem napędowym  - auta czy szybsze czy też sprawne w terenie wcale nie mają boxera ani symetrycznego układu napędowego.

33 minuty temu, diuk napisał:

powolnego pokonywania skarp.

Subaru nie jest do tego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...