Jump to content

Co zamiast Outbacka?


Recommended Posts

1 godzinę temu, aflinta napisał:

Z mojego punktu widzenia taka polityka łatwo uzyskiwanych rabatów to deprecjonowanie znaczenia cennika i strata czasu zarówno klienta jak i handlowca na negocjacje cenowe.

 

Chyba nie doceniasz mentalności rodaków, wywalczenie dużego rabatu w salonie to sukces właściwie większy niż sam zakup auta ;)  

I patrząc na rosnącą od lat sprzedaż drogich marek u nas, taki system się sprawdza 

  • Like 1
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites
  • Replies 408
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Chciałem się podzielić z Wami moimi odczuciami w temacie. Na nowego Outbacka czekałem właściwie do jesieni/zimy 2020. Miałem nadzieję że w grudniu 2020 będę mógł zamówić auto, żeby zrobić koszty

No i odebrany  wynika z tego że nie ma alternatywy dla Outback'a 

Tej zimy spędziłem osiem dni w Jakuszycach. Warunki drogowe były bardzo ciężkie, gruba warstwa śniegu leżała praktycznie na wszystkich drogach, przez kilka poranków nawet krajówka do Czech była biała.

Posted Images

Czasami nieistotna jest cena końcowa - liczy się wysokość rabatu motyw często wykorzystywany w Black Friday


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Dokładnie. Jakiś czas temu zrobiło się trochę zamieszania wynikającego z faktu, że pewna sieć drogerii wyceniła w naszym kraju część swojego asortymentu wyżej niż na swoim rodzimym, niemieckim rynku.

Przedstawiciele tej firmy wyjaśnili, że ponad 80% towarów w Polsce sprzedawanych jest na promocji. Podobno taka jest specyfika polskich konsumentów.

Podejrzewam, że mamy silną potrzebę posiadania poczucia ogrania systemu ;)

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, aflinta napisał:

I rozumiem, że ten co się zapyta, może czuć się wygranym, a ten co się nie zapyta będzie czuł się jeleniem.

Jeśli ktoś nie potrafi zadbać o swój interes to jest jeleniem - to się tyczy każdej dziedziny życia. :) Praktyka dealera nie ma tu nic do rzeczy.

Link to post
Share on other sites

Cóż, każdy ma inne podejście, jedni wolą dobijać cenę jak na targu w Rabacie, inni wolą po prostu w dobrej kupić bez zbędnego tracenia czasu.

  • Upvote 2
Link to post
Share on other sites
W dniu 27.02.2021 o 14:31, aflinta napisał:

dobijać cenę jak na targu w Rabacie

Mieszkałem tam 8 lat - bardzo fajne są negocjacje - jak dobrze się postarasz to i herbaty miętowej dostaniesz, żeby dłużej gardłować :D:D:D
Ale przydają się choćby podstawy arabskiego
;)

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Michał W. napisał:

Porsche wkracza do segmentu podwyższonych kombi. ;)

 



Nie porywa mnie forma. No i - brak.dźwięku.silnika :)

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Fala napisał:

podstawy arabskiego

 

 

wystarczy 'la' powtarzane co 15sekund    :mrgreen:

 

tapatalked

verstuurd vanaf mijn iphone

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, FOR CVT napisał:

 

wystarczy 'la' powtarzane co 15sekund    :mrgreen:


Szhal?
Manarf.
Sir f'hammam!
Lalala!
;)

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nowa i całkiem dobra moim zdaniem reklama Outbacka 2021 od Subaru Australia. :)

 

Edited by Michał W.
  • Like 4
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Wybrałem passata alltracka. Jak dla mnie nie było za bardzo alternatywy, ponieważchciałem benzynę. 
Wbrew pozorom, zwłaszcza u niemców, wcale nie jest prosto kupić benzynę w cross kombiakach. Mam bagażnik większy niż v90cc, osiągi również. Alternatywnie rozważałem a4 allraod, w a6 allroadzie teraz jest krucho z benzynami nawet jak pominąć cenę, która poszybował w wysokie stany ponad 300k. A4 jest małe, na tylnej kanapie trzeba szukać miejsca na nogi, a passacie jest więcej niż w outbacku. 
Mam podniesione kombi, z osiągami w 5s z kawałkiem do 100, mam wszystkie wspomagacze kierowcy, i ciszę. Również podczas szybkiej jazdy autostradowej, o niebo lepiej niż w outbacku. Spalanie przy 130 mam max 9 - czyli tyle co e-boxer (jak czytałem przed chwilą Dyrekcję), za to w mieście pali tyle co benzyna mająca prawie 300KM - ale na miasto mam hybrydę, więc to mnie nie boli :) Trochę bajerów jak wirtualny kokpit, całkiem dobra nawi firmowa, która zaczyna działać jak szalona na niemieckich autobahnach, oraz fotele, które jak dla mnie są półkubełkami przy kanapach subarowskich. System vw ACC jest gorszy od eyesight, już zdążył mi się rozkalibrować gdy wracałem ze Szwajcarii - nie wiem czy to wina śnieżyc, zmian temperatury i generalnie dosyć ciężkich zimowych warunków. A najsłabszym elementem jest radar, który w śnieżycy trzeba czyścić ręcznie co 10-15 km, w outbacku mi się to nie zdarzało. 
Silnik 2.0 tsi jest rewalacyjny, jak na osiągi, jest nadzwyczajnie wstrzemięźliwy jeśli chodzi o spalanie - wracając z Zakopca drogami krajowymi w zimowych warunkach zszedłem ze średnią ponad 200km na 6,8, z dużym boxem - średnia z trasy do Szwajcarii to ok. 9 (mix fragmentów w śnieżycy 80 km/h i 160km/h gdy nadrabiałem wolniejsze fragmenty). 
Generalnie największa wada passata, to że to jest passat... 

  • Like 1
  • Thanks 3
Link to post
Share on other sites

@Michał Krupa Ostatnim (no w sumie to już przedostatnim :) ) czyli V dieslem MY 2015. 

A i z ciekawszych rzeczy, to full LEDy, które same dostosowują jak świecą do sytuacji na drodze. Lampy się ruszają, więc przy skręcaniu, wiązka światła jest kierowana w stronę w którą się skręca. Podobno jedne z lepszych świateł na rynku. Miałem wcześniej vw i zawsze były to raczej proste auta, ale passat jest wypakowany elektroniką po korek - na forach passatowskich królują wątki o tzw kodowaniu czyli odblokowywaniu funkcji, które są software'owo zablokowane przez producenta dla danej konfiguracji. 

 

Edited by franek-b
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, franek-b napisał:

Wybrałem passata alltracka. Jak dla mnie nie było za bardzo alternatywy, ponieważchciałem benzynę. 
Wbrew pozorom, zwłaszcza u niemców, wcale nie jest prosto kupić benzynę w cross kombiakach. Mam bagażnik większy niż v90cc, osiągi również. Alternatywnie rozważałem a4 allraod, w a6 allroadzie teraz jest krucho z benzynami nawet jak pominąć cenę, która poszybował w wysokie stany ponad 300k. A4 jest małe, na tylnej kanapie trzeba szukać miejsca na nogi, a passacie jest więcej niż w outbacku. 
Mam podniesione kombi, z osiągami w 5s z kawałkiem do 100, mam wszystkie wspomagacze kierowcy, i ciszę. Również podczas szybkiej jazdy autostradowej, o niebo lepiej niż w outbacku. Spalanie przy 130 mam max 9 - czyli tyle co e-boxer (jak czytałem przed chwilą Dyrekcję), za to w mieście pali tyle co benzyna mająca prawie 300KM - ale na miasto mam hybrydę, więc to mnie nie boli :) Trochę bajerów jak wirtualny kokpit, całkiem dobra nawi firmowa, która zaczyna działać jak szalona na niemieckich autobahnach, oraz fotele, które jak dla mnie są półkubełkami przy kanapach subarowskich. System vw ACC jest gorszy od eyesight, już zdążył mi się rozkalibrować gdy wracałem ze Szwajcarii - nie wiem czy to wina śnieżyc, zmian temperatury i generalnie dosyć ciężkich zimowych warunków. A najsłabszym elementem jest radar, który w śnieżycy trzeba czyścić ręcznie co 10-15 km, w outbacku mi się to nie zdarzało. 
Silnik 2.0 tsi jest rewalacyjny, jak na osiągi, jest nadzwyczajnie wstrzemięźliwy jeśli chodzi o spalanie - wracając z Zakopca drogami krajowymi w zimowych warunkach zszedłem ze średnią ponad 200km na 6,8, z dużym boxem - średnia z trasy do Szwajcarii to ok. 9 (mix fragmentów w śnieżycy 80 km/h i 160km/h gdy nadrabiałem wolniejsze fragmenty). 
Generalnie największa wada passata, to że to jest passat... 

 

dziękuję bardzo za takie opisy. dzięki temu powoli krystalizuje się pomysł na następny mój samochód. jeszcze do końca nie wiem, co to będzie, ale na 99% będzie miało EyeSight ;)

Link to post
Share on other sites
15 godzin temu, franek-b napisał:

@Michał Krupa Ostatnim (no w sumie to już przedostatnim :) ) czyli V dieslem MY 2015. 

A i z ciekawszych rzeczy, to full LEDy, które same dostosowują jak świecą do sytuacji na drodze. Lampy się ruszają, więc przy skręcaniu, wiązka światła jest kierowana w stronę w którą się skręca. Podobno jedne z lepszych świateł na rynku. 

Nie znam się tak na nowinkach, ale w moim OBK 19 też lampy reagują na ruch kierownicą. Na krętej górskiej drodze widać to bardzo dobrze, jak oświetlają trasę w miejscu gdzie planujemy za chwilę jechać. Nie wiem czy to full LED, czy nie, ale świecą super (mam porównanie do Forka XT), i świecą tam gdzie kręcę kierownicą. 

Link to post
Share on other sites
16 godzin temu, franek-b napisał:

A i z ciekawszych rzeczy, to full LEDy, które same dostosowują jak świecą do sytuacji na drodze. Lampy się ruszają, więc przy skręcaniu, wiązka światła jest kierowana w stronę w którą się skręca

Outback aktualnie ma ten sam patent,nie mniej jednak brak "fajnego" silnika skłania do rozważania oferty konkurencji.

Rozumiem że porownywałeś OBK SBD z Passeratim TSI, takie porównanie głośności auta zawsze wypada na korzyść benzyniaka.

Abstrahując oczywiście od prześwitu i wugłuszenia które ma znaczenie.

Przesiadłem się z SBD do benzyny ,to ło matko!,cicho jak w kościele ;)

 

Edited by olo11
Link to post
Share on other sites

Z tym silnikiem może być całkiem OK. W US Legacy 0-60 podają poniżej 8.2 sek zaś OBK ok 8.7 sek. To już jest normalnie przyspieszające auto, wciąż z silnikiem wolnossącym, który ma sporo zalet. Oczywiście nie jest to 5.2 do 100 ale Volvo V 60 cc z takim silnikiem kosztuje już kosmiczne pieniądze, zaś Passat jest świetny na autostrady, ale sam nie wiem jak się zachowa w prawdziwym błocie, z jakim mój fotek a obecnie OBK walczą każda wiosna i jesienią...

Link to post
Share on other sites

Passat 280PS Alltrack fajne auto. Parametry bardzo mi pasują :) Jednak potrzebuję czasu aby zaakceptować klikanie w tablet. I oby poprawili soft bo w egzemplarzu który widziałem to cały system odpalał się jak Windows 95, tzn. włączałeś kompa i wychodziłeś na obiad. No dobra, przesadziłem, ale odpalanie trwało ze 30 sekund :( Pozostaje nadzieja, że to "tylko" soft więc naprawią. W podobnej cenie jak Passat jest V60 CC i pewnie wybrałbym Volvo - osiągi gorsze, ale wnętrze o klasę wyżej. Też jest tablet ale to chyba znak czasów. 

Edited by RoadRunner
Link to post
Share on other sites

Geely strasznie spadło na jakości. Na forach przewijają się wątki o awariach elektroniki, w modelu s/60 pojawia się wątek przypalonego lakieru w komorze silnika (w autach pomalowanych na biało). Na zagranicznych forach są nawet wzmianki o rdzewiejących modelach v90.

Link to post
Share on other sites
W dniu 12.03.2021 o 09:21, olo11 napisał:

 

Rozumiem że porownywałeś OBK SBD z Passeratim TSI, takie porównanie głośności auta zawsze wypada na korzyść benzyniaka.

No nie do końca, bo akurat w jeździe autostradowej diesle są cichsze ponieważ niżej kręcą i jeszcze inna jest wysokość dźwięku. Passat jest autem niemieckim i co by nie mówić, to oni projketują auta z założeniem, że prędkością graniczną nie jest 130 km/h. W OBK głównie szumi nadwozie na autostradzie, silnik mnie zaczął mocno drażnić przy wolnej jeździe, gdy czuć jego wibrację i to basowe warczenie. 

 

3 godziny temu, RoadRunner napisał:

Passat 280PS Alltrack fajne auto. Parametry bardzo mi pasują :) Jednak potrzebuję czasu aby zaakceptować klikanie w tablet. I oby poprawili soft bo w egzemplarzu który widziałem to cały system odpalał się jak Windows 95, tzn. włączałeś kompa i wychodziłeś na obiad. No dobra, przesadziłem, ale odpalanie trwało ze 30 sekund :( Pozostaje nadzieja, że to "tylko" soft więc naprawią.

Nic takiego nie obserwuję. Generalnie soft wg mnie jest dużo lepszy, zwłaszcza interface jest kilka klas lepiej zrobiony niż w Subaru. Łącznie z profilami dla kierowców - gdzie można ustawić nastawy zawieszenia (dynamiczne zawieszenie - możliwość ustawień amorków) i skrzyni biegów oraz całą resztę np. to co ma się wyświetlać itd - generalnie bajerów jest bardzo dużo, możliwości ustawień bardzo wiele. Czytałem, że nawet można programować reakcję pedału gazu...

 

W dniu 12.03.2021 o 15:34, Kristofor napisał:

Z tym silnikiem może być całkiem OK. W US Legacy 0-60 podają poniżej 8.2 sek zaś OBK ok 8.7 sek. To już jest normalnie przyspieszające auto, wciąż z silnikiem wolnossącym, który ma sporo zalet. Oczywiście nie jest to 5.2 do 100 ale Volvo V 60 cc z takim silnikiem kosztuje już kosmiczne pieniądze, zaś Passat jest świetny na autostrady, ale sam nie wiem jak się zachowa w prawdziwym błocie, z jakim mój fotek a obecnie OBK walczą każda wiosna i jesienią...

Volvo jest absurdalnie drogie imho. Dla mnie liczy się wielkość: pełen bagażnik i box dachowy to u mnie częste elementy w podróży. Nie mam zastrzeżeń co do jakości, generalne rozumiem że design volkswagenowski jest raczej nastawiony na praktyczność niż na taki luxury look jak w volvo. Serwis volvo to inna miara wydawania pieniędzy, gdzie stawki serwisowe w vw wydają się okazją z lidla. 
W kwestii osiągów... 3.6R vs 1.8 tsi - w USA nie ma passata alltracka więc tutaj z golfem 170hp


 

Edited by franek-b
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, franek-b napisał:

diesle są cichsze ponieważ niżej kręcą i jeszcze inna jest wysokość dźwięku.

Fakt niżej kręcą,ale bezyniak o odpowiednio dużej pojemności i mom.obr robi dokładnie to samo.

 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

@franek-b dzięki za ciekawy opis Alltracka. :)

 

A tu test „budżetowego” (porównując do Audi, Volvo i Mercedesa ;)) konkurenta Outbacka czyli Skody Superb Scout od Auto Świat.

Jak dla mnie całkiem fajny model pomijając cenę i przede wszystkim zbyt niski prześwit jak na auto podwyższone.

https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samochodow/skoda-superb-scout-jak-sie-sprawdza-podczas-zimowego-wyjazdu-w-gory/fbms0yp?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=ucs&utm_v=2

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Michał W. napisał:

Skody Superb Scout

Pytanie jak się sprawuje DSG. W wielu modelach Skody szarpie czy też jest spory lag przy ruszaniu. 

Ciekawi mnie jakie są wrażenia @franek-b z VW. Tam jakby mniej słychać o tym.

Link to post
Share on other sites
4 godziny temu, Michał W. napisał:

@franek-b dzięki za ciekawy opis Alltracka. :)

 

A tu test „budżetowego” (porównując do Audi, Volvo i Mercedesa ;)) konkurenta Outbacka czyli Skody Superb Scout od Auto Świat.

Cena może być niższa, bo terenowa dzielność wynika z lekkiego podwyższenia nadwozia które za niewielkie pieniądze można nabyć jako „pakiet na bezdroża”. Oczywiście bez dzielnych plastików ale ktoś wyliczył ze ok 15 k zł w kieszeni zostanie jesli nie zależy nam na znaczku Scout. To też pokazuje na czym polega „terenowa dzielność” tego auta.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...