Jump to content

Pompa wspomagania na wykończeniu


Recommended Posts

W moim Subaru Legacy Outback 2006r z silnikiem 2.5 sohc pojawił się problem z wyjącą pompą wspomagania. Załączam filmik 

Zdiagnozowałem również luz osiowy który widać i słychać na filmie.

 

Zastanawiam się nad zestawami naprawczymi, nie kosztują dużo a będę w stanie zrobić te naprawę sam, tylko zastanawiam się czy ona pomoże. 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-napr-pompy-wspomagania-subaru-impreza-msg-7502443562?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Przy okazji rozpięcia układu wymienię cały płyn od wspomagania, zaopatrzyłem się w 2 litry, czy tyle wystarczy, czy raczej kupić jeszcze dwa? 

 

Gdyby to nie pomogło, znalazłem kilka nowych pomp na allegro w cenach od 400 do 1000 złotych

https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomagania-subaru-legacy-outback-2-5-05-08-9137266188?utm_medium=app_share&utm_source=faceboofacebook

 

Tylko żadna z nich nie przypomina mojej.

Co myślicie o mojej pompie, zestawie naprawczym i jak ewentualnie kupić nową?

Link to post
Share on other sites

Nie regenerowałem nigdy pompy od wspomagania, jednak te elementy do naprawy pompy niekoniecznie rozwiążą problem.

Pompa wyje sprawdź sobie jak zdejmiesz pasek czy nie ma luzu poprzecznego na ośce, luz osiowy jest praktycznie w każdej pompie wspomagania.

 

Pompa wyje ponieważ jest problem z wytworzeniem ciśnienia bądź uszkodził się restryktor zawór regulujący ciśnienie np.

Przewodów zasilających powrotnych nie miałeś wymienianych jeśli tak i ktoś nie wstawił takich kryz jakie były to nowa pompa też będzie raczej hałasować.

 

w każdym układzie wspomagania jest przed sekcją sprężającą płyn filtr siatkowy jeśli będzie on zasyfiony to przepływ ATF będzie zaburzony i będą pojawiać się wycia pompy zwłaszcza przy maksymalnym skręcie.

na objawy źle pracującej pompy często pomaga wymiana płynu czyszczenie sitka lecz nie zawsze jest tak kolorowo.

Link to post
Share on other sites

W układzie jest chyba niecały litr. Zobacz czy nie masz nieszczelności na węży ssącym pompy.

Link to post
Share on other sites

W temacie luzu osiowego serwisówka podaje maksymalny luz na poziomie 0,9 mm. Czy u Ciebie jest więcej trzeba zmierzyć, na ucho nie da rady.

 

Akurat mam wybebeszoną swoją pompę z OBK 07 bo się rozciekła od strony uszczelniacza, czujnika z tyłu a nawet "słynnego" oringa u góry.

 

W tej chwili mam założony zamiennik z MSG. Ogólnie pompa działa, nie cieknie, wspomaganie działa płynnie jednak jest dosyć głośna. Po wymianie łożysk na alternatorze jest najgłośniejsza z zestawu pompa wspomagania/alternator/pompa klimy.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...