Skocz do zawartości

Pompa wspomagania na wykończeniu


mescam

Rekomendowane odpowiedzi

W moim Subaru Legacy Outback 2006r z silnikiem 2.5 sohc pojawił się problem z wyjącą pompą wspomagania. Załączam filmik 

Zdiagnozowałem również luz osiowy który widać i słychać na filmie.

 

Zastanawiam się nad zestawami naprawczymi, nie kosztują dużo a będę w stanie zrobić te naprawę sam, tylko zastanawiam się czy ona pomoże. 

https://allegro.pl/oferta/zestaw-napr-pompy-wspomagania-subaru-impreza-msg-7502443562?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

 

Przy okazji rozpięcia układu wymienię cały płyn od wspomagania, zaopatrzyłem się w 2 litry, czy tyle wystarczy, czy raczej kupić jeszcze dwa? 

 

Gdyby to nie pomogło, znalazłem kilka nowych pomp na allegro w cenach od 400 do 1000 złotych

https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomagania-subaru-legacy-outback-2-5-05-08-9137266188?utm_medium=app_share&utm_source=faceboofacebook

 

Tylko żadna z nich nie przypomina mojej.

Co myślicie o mojej pompie, zestawie naprawczym i jak ewentualnie kupić nową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie regenerowałem nigdy pompy od wspomagania, jednak te elementy do naprawy pompy niekoniecznie rozwiążą problem.

Pompa wyje sprawdź sobie jak zdejmiesz pasek czy nie ma luzu poprzecznego na ośce, luz osiowy jest praktycznie w każdej pompie wspomagania.

 

Pompa wyje ponieważ jest problem z wytworzeniem ciśnienia bądź uszkodził się restryktor zawór regulujący ciśnienie np.

Przewodów zasilających powrotnych nie miałeś wymienianych jeśli tak i ktoś nie wstawił takich kryz jakie były to nowa pompa też będzie raczej hałasować.

 

w każdym układzie wspomagania jest przed sekcją sprężającą płyn filtr siatkowy jeśli będzie on zasyfiony to przepływ ATF będzie zaburzony i będą pojawiać się wycia pompy zwłaszcza przy maksymalnym skręcie.

na objawy źle pracującej pompy często pomaga wymiana płynu czyszczenie sitka lecz nie zawsze jest tak kolorowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W temacie luzu osiowego serwisówka podaje maksymalny luz na poziomie 0,9 mm. Czy u Ciebie jest więcej trzeba zmierzyć, na ucho nie da rady.

 

Akurat mam wybebeszoną swoją pompę z OBK 07 bo się rozciekła od strony uszczelniacza, czujnika z tyłu a nawet "słynnego" oringa u góry.

 

W tej chwili mam założony zamiennik z MSG. Ogólnie pompa działa, nie cieknie, wspomaganie działa płynnie jednak jest dosyć głośna. Po wymianie łożysk na alternatorze jest najgłośniejsza z zestawu pompa wspomagania/alternator/pompa klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dzień dobry!

Podepnę się do tego wątku. Właśnie oddałem Outbacka na zrobienie maglownicy (rzekomo 1200 netto) i panowie stwierdzili, że cieknie pompa wspomagania (no poci się, to fakt) i chodzi nie najciszej (nie wiem, nie mam porównania). Za pompę panowie chcą "mniej więcej drugie tyle". Tak sobie patrzę na regenerowane pompy w internecie i się zastanawiam, czy dam radę wymienić ją samodzielnie. Czy jest do tego potrzebna jakaś magiczna wiedza albo specjalistyczne narzędzia? Kupiłem to auto między innymi po to, by uczyć się jak najwięcej robić przy nim samemu, ale też nie chciałbym się porywać z motyką na słońce.

 

Z góry dziękuję za wszelkie rady i podpowiedzi :)

 

Edit: Poczytałem w serwisówce, jak to wygląda, wymiana wydaje się do ogarnięcia. W katalogu na stronie OpposedForces zanalazłem nr pompy: 34430AG03B. Jest dostępna tutaj: http://e-subaru.pl/uklad-kierowniczy/6620-subaru-legacy-outback-impreza-pompa-wspomagania-15-20-25-34430ag051.html

ale spróbuję jeszcze poszukać czegoś tańszego. Poczekam też na konkretną propozycję ceny z warsztatu.
To jak? Pakować się w samodzielną wymianę?
Zakładam (może niesłusznie?), że od razu należałoby wymienić również ATF, a z tym u mnie najgorzej, w ogóle nie mam do tego warunków.

 

Edit 2: A tu dwa razy taniej: https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomagania-subaru-legacy-outback-2-5-03-09-10226296927

Ktoś umie coś powiedzieć o tych markach? Wolałbym tę tańszą pompę, ale chciałbym też, żeby jednak podziałała trochę.

 

Edit 3: Pooglądałem filmiki na YT i wydaje mi się, że powinienem ogarnąc wymianę pompy własnoręcznie. Czekam jeszcze na wycenę z warsztatu.

Edytowane przez sartek
Nowa wiedza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, SubaruLPG napisał:

łatwiej będzie gdy auto będzie uniesione

Doprecyzuj proszę, bo ja się dopiero wszystkiego uczę. Unesione przodem/tyłem? Czy całe z uwagi na łatwiejszy dostęp?

 

A ten ATF to jakiś konkretny, czy jest tylko jeden?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 7.05.2020 o 15:50, grajol napisał:

W temacie luzu osiowego serwisówka podaje maksymalny luz na poziomie 0,9 mm. Czy u Ciebie jest więcej trzeba zmierzyć, na ucho nie da rady.

 

Akurat mam wybebeszoną swoją pompę z OBK 07 bo się rozciekła od strony uszczelniacza, czujnika z tyłu a nawet "słynnego" oringa u góry.

 

W tej chwili mam założony zamiennik z MSG. Ogólnie pompa działa, nie cieknie, wspomaganie działa płynnie jednak jest dosyć głośna. Po wymianie łożysk na alternatorze jest najgłośniejsza z zestawu pompa wspomagania/alternator/pompa klimy.

 

Jak się sprawdza zamiennik z MSG po dłuższym używaniu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...