mescam Opublikowano 1 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2020 W moim Subaru Legacy Outback 2006r z silnikiem 2.5 sohc pojawił się problem z wyjącą pompą wspomagania. Załączam filmik Zdiagnozowałem również luz osiowy który widać i słychać na filmie. Zastanawiam się nad zestawami naprawczymi, nie kosztują dużo a będę w stanie zrobić te naprawę sam, tylko zastanawiam się czy ona pomoże. https://allegro.pl/oferta/zestaw-napr-pompy-wspomagania-subaru-impreza-msg-7502443562?utm_medium=app_share&utm_source=facebook Przy okazji rozpięcia układu wymienię cały płyn od wspomagania, zaopatrzyłem się w 2 litry, czy tyle wystarczy, czy raczej kupić jeszcze dwa? Gdyby to nie pomogło, znalazłem kilka nowych pomp na allegro w cenach od 400 do 1000 złotych https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomagania-subaru-legacy-outback-2-5-05-08-9137266188?utm_medium=app_share&utm_source=faceboofacebook Tylko żadna z nich nie przypomina mojej. Co myślicie o mojej pompie, zestawie naprawczym i jak ewentualnie kupić nową? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 4 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 Nie regenerowałem nigdy pompy od wspomagania, jednak te elementy do naprawy pompy niekoniecznie rozwiążą problem. Pompa wyje sprawdź sobie jak zdejmiesz pasek czy nie ma luzu poprzecznego na ośce, luz osiowy jest praktycznie w każdej pompie wspomagania. Pompa wyje ponieważ jest problem z wytworzeniem ciśnienia bądź uszkodził się restryktor zawór regulujący ciśnienie np. Przewodów zasilających powrotnych nie miałeś wymienianych jeśli tak i ktoś nie wstawił takich kryz jakie były to nowa pompa też będzie raczej hałasować. w każdym układzie wspomagania jest przed sekcją sprężającą płyn filtr siatkowy jeśli będzie on zasyfiony to przepływ ATF będzie zaburzony i będą pojawiać się wycia pompy zwłaszcza przy maksymalnym skręcie. na objawy źle pracującej pompy często pomaga wymiana płynu czyszczenie sitka lecz nie zawsze jest tak kolorowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 4 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2020 W układzie jest chyba niecały litr. Zobacz czy nie masz nieszczelności na węży ssącym pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grajol Opublikowano 7 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2020 W temacie luzu osiowego serwisówka podaje maksymalny luz na poziomie 0,9 mm. Czy u Ciebie jest więcej trzeba zmierzyć, na ucho nie da rady. Akurat mam wybebeszoną swoją pompę z OBK 07 bo się rozciekła od strony uszczelniacza, czujnika z tyłu a nawet "słynnego" oringa u góry. W tej chwili mam założony zamiennik z MSG. Ogólnie pompa działa, nie cieknie, wspomaganie działa płynnie jednak jest dosyć głośna. Po wymianie łożysk na alternatorze jest najgłośniejsza z zestawu pompa wspomagania/alternator/pompa klimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 13 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2020 A może to pomoże: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 17 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2021 (edytowane) Dzień dobry! Podepnę się do tego wątku. Właśnie oddałem Outbacka na zrobienie maglownicy (rzekomo 1200 netto) i panowie stwierdzili, że cieknie pompa wspomagania (no poci się, to fakt) i chodzi nie najciszej (nie wiem, nie mam porównania). Za pompę panowie chcą "mniej więcej drugie tyle". Tak sobie patrzę na regenerowane pompy w internecie i się zastanawiam, czy dam radę wymienić ją samodzielnie. Czy jest do tego potrzebna jakaś magiczna wiedza albo specjalistyczne narzędzia? Kupiłem to auto między innymi po to, by uczyć się jak najwięcej robić przy nim samemu, ale też nie chciałbym się porywać z motyką na słońce. Z góry dziękuję za wszelkie rady i podpowiedzi Edit: Poczytałem w serwisówce, jak to wygląda, wymiana wydaje się do ogarnięcia. W katalogu na stronie OpposedForces zanalazłem nr pompy: 34430AG03B. Jest dostępna tutaj: http://e-subaru.pl/uklad-kierowniczy/6620-subaru-legacy-outback-impreza-pompa-wspomagania-15-20-25-34430ag051.html ale spróbuję jeszcze poszukać czegoś tańszego. Poczekam też na konkretną propozycję ceny z warsztatu. To jak? Pakować się w samodzielną wymianę? Zakładam (może niesłusznie?), że od razu należałoby wymienić również ATF, a z tym u mnie najgorzej, w ogóle nie mam do tego warunków. Edit 2: A tu dwa razy taniej: https://allegro.pl/oferta/pompa-wspomagania-subaru-legacy-outback-2-5-03-09-10226296927 Ktoś umie coś powiedzieć o tych markach? Wolałbym tę tańszą pompę, ale chciałbym też, żeby jednak podziałała trochę. Edit 3: Pooglądałem filmiki na YT i wydaje mi się, że powinienem ogarnąc wymianę pompy własnoręcznie. Czekam jeszcze na wycenę z warsztatu. Edytowane 18 Czerwca 2021 przez sartek Nowa wiedza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 Wymianę ATFu nie jest trudna zdejmujemy węża biegnącego do zbiorniczka z boku i zakładamy na niego butelkę. odkręcamy korek od zbiorniczka, kręcimy kierownicą na zgaszonym samochodzie. (łatwiej będzie gdy auto będzie uniesione) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sartek Opublikowano 22 Czerwca 2021 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2021 5 godzin temu, SubaruLPG napisał: łatwiej będzie gdy auto będzie uniesione Doprecyzuj proszę, bo ja się dopiero wszystkiego uczę. Unesione przodem/tyłem? Czy całe z uwagi na łatwiejszy dostęp? A ten ATF to jakiś konkretny, czy jest tylko jeden? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wsr Opublikowano 6 Września 2021 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2021 W dniu 7.05.2020 o 15:50, grajol napisał: W temacie luzu osiowego serwisówka podaje maksymalny luz na poziomie 0,9 mm. Czy u Ciebie jest więcej trzeba zmierzyć, na ucho nie da rady. Akurat mam wybebeszoną swoją pompę z OBK 07 bo się rozciekła od strony uszczelniacza, czujnika z tyłu a nawet "słynnego" oringa u góry. W tej chwili mam założony zamiennik z MSG. Ogólnie pompa działa, nie cieknie, wspomaganie działa płynnie jednak jest dosyć głośna. Po wymianie łożysk na alternatorze jest najgłośniejsza z zestawu pompa wspomagania/alternator/pompa klimy. Jak się sprawdza zamiennik z MSG po dłuższym używaniu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się