Skocz do zawartości

Okazjonalne dziwne dzwieki turbo forester xt


Wierzba6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam pytanko zauwazylem ze ostatnio czasem od 4-5 tys obotow podczas zalaczania turbo slychac dziwne buczenie po stronie pasazera, czasem jest czasem nie, auto nie dymi mocy nie stracilo. Tak to polaczylem z wymiana oleju. Auto ma 55k km , troche szybko jak na padajace turbo, co to moze byc? Forek xt my16

 

nie wiem czy to moze miec cos wspolnego ale w dyfrach olej z byl zmieniany

Edytowane przez Wierzba6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma czegoś takiego jak załączanie turbo. Turbina jest napędzana gazami wylotowymi z komór spalania i obraca się cały czas na jednej osi ze sprężarką powietrza doładowania.  Pod większym obciążeniem zestaw pracuje sprawniej,  lepiej dmucha, co jest logiczne. Ale nie załącza się ani nie wyłącza. 

Załącza i wyłącza się natomiast kompresor klimy, który potrafi buczeć po stronie pasażera kiedy w systemie zaczyna brakować czynnika chłodniczego.

U mnie działo się dokładnie to samo co opisujesz, szczególnie gdy narastały obroty.  Po tem klima przestała działać zupełnie.

Sprawdź najpierw czy zjawisko to ustępuje gdy wyłączysz zupełnie panel klimy. Kompresor wtedy nie powinien się kuplować z silnikiem.

Zobacz także na postoju pod maskę. Załącz klimę i posluchaj go kiedy się włącza. 

On jest napędzany z paska klinowago i zobaczysz sprzęgielko od niego po prawej stronie silnika z przodu. Niech ktoś jeszcze w tym czasie zwiększa po mału obroty silnika.

A wydajność klimy Ci nie spadła?  Mrozi?

Turbo jak siada to raczej gwiżdże niż burczy. No ale u Ciebie nie. Przecież  wymieniasz olej co 7500km, studzisz turbo, nie uprawiasz ekodrajwingu.

Kontynuuj ten ciekawy wątek i daj znać.

Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba z lewej :) W samochodach jest jedna lewa i jedna prawa. Lewa to zawsze strona kierowcy a prawa strona pasażera. Warto to sobie zapamiętać żeby później nie było nieporozumień
A z tą turbina.... Kolega jest policjantem. Na szkoleniach gdy dostali wtedy kia cee'd z klekotami. Mówili im że turbina się załącza i wyłącza. Także wiele ludzi tak to błędnie nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem ze turbina pracuje ciagle, zle sie wyrazilem, przez zalacza rozumiem moment kiedy z podcisnienia idzie w strone nadcisnienia, a co do klimatyzacji dzieki za rade sprawdze.

 

niestety na wylaczonej klimie , jak i calej wentylacji bez zmian, napewno jest to powiazane z przyspieszaniem bo tak sie dzwiek moduluje jak pracuje gazem. 

 

kurcze pojawilo sie zaraz po serwisie, olej mam zalany motula 8100 eco-nergy, poziom ok, filtry wszystkie tez poszly. nie smiejecie sie bo mechanika to nie moja branza i glosno mysle, jest szansa zeby np cos z filtrem powietrza bylo i przy wiekszym przeplywie cos gwizdobuczalo? bo tak na 'ucho' to dzwiek dochodzi gdzies z tej okolicy

Edytowane przez Wierzba6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź auto od spodu czy na pewno masz wszystkie osłony (kolektorów, wydechu, silnika itp.) dobrze przytwierdzone. Bardzo często takie właśnie objawy "buczenia" w określonych partiach obrotów jest spowodowane wpadaniem w rezonans jakiejś luźnej osłony czy czegoś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...