Skocz do zawartości

Chłodnica oleju ATF


ewemarkam

Rekomendowane odpowiedzi

Już w zasadzie wiem, wejście jest po stronie kierowcy, powrót po stronie pasażera. Jeszcze myślałem czy czujnika nie włożyć zamiast bagnetu:)

Znalazłem też na NASIOC temat. Facet robił dokładnie to samo co ja chcę. Po zmianie chłodnicy na grubsza w jakimś silnika z wiatrakiem na sterydach. Pojawił się mu problem bo grubsza chłodnica nie miała króćców do chłodzenia przekładni. Muszę przewertować jeszcze dokładnie temat, i znaleźć wymiary chłodnicy. Wstępnie znalazłem te które mogą pasować to np z Jeepa ZJ albo BMW e38.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jakoś inne marki sobie z tym radzą. A nie ma termostatów w obiegach itd. Mam chłodnice z Jeep'a z połowy lat 90. Skoro wydała przy takim smoku też da radę tutaj.

 

Monitoruje od paru dni temperaturę skrzyni. Jeśli by to faktycznie był wymiennik z prawdziwego zdarzenia. Między ATF a płynem chłodniczym to płyn hydrauliczny w slrzuni miałby dawno 90 stopni. A na obecną chwilę czy to szybsza jazda, czy wymuszona na 3 biegu, czy gonienie w trasie. Nie powoduje wzrostu powyżej 75 stopni. W trasie nie zależne od prędkości od razu spada do ok 55 stopni. Najwyższa miałem dziś w mieście, wymusiłem na 3 biegu jazdę. Temperatura nie była wyższa niż wspomniane 75 stopni. Gdy się pojawiła tzw zielona fala. Spokojnie jadąc 50-60 już na "D" temperatura spadała dość raptownie do 50-60 stopni.

 

Zdaje się sprawę z tego o czym piszesz. Ale jakoś nie widzę żeby aż taki miała wpływ chłodnica silnika na część z ATF.

 

W sobote mam w planie założyć chłodnice.

 

09444e89983b2fcb7a11c8d77f4c5c53.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeszczep się udał ;) podczas jazdy w trasie (powyżej 120km/h) silnik się już nie grzeje. A temp ATF jest niższa o ok 10 stopni. W trasie osiąga ok 50-55 przy prędkości 100-120km/h. W mieście nie było więcej jak 70 stopni. Myślę że będzie ok.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wracając do tematu. Znalazłem termostat za dość dobre pieniądze. Można założyć termostat z audi Q7 za dość dobre pieniądze ok 120-150 pln.

Numer cześci Audi: 7L0317027A, oczywiście kupić zamiennik np z Mahle.

To tak jakby ktoś chciał dołożyć sobie dodatkową chłodnice oleju. Otwiera się przy 75 stopniach.

A odnośnie mojego samochodu, temperatura oleju nie przekracza 90 stopni(najwyższa zanotowana) zazwyczaj oscyluje ok 70-80, nie ważne czy trasa czy miasto. W terenie nie upalam. Gdy włączą się wentylatory na postoju to widzę że delikatnie spada. Także układ działa sprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
  • 6 miesięcy temu...
W dniu 26.07.2021 o 08:01, ipsx82 napisał(a):

Planuje u siebie wymienić chłodnice wody na Mishimoto która nie ma chłodzenia ATFu i jaką chłodnicę do ATFu kupić by w miarę pasowała do 2,5 XT z 2006 bez wielkiej rzeźby ? 

odgrzeję kotleta...

pochwali się ktoś jaki zestaw ma założony (chodzi mi o chłodnicę oleju ATF i ewentualny termostat - jeżeli jest takowy potrzebny ?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...