Jump to content

Chłodnica oleju ATF


Recommended Posts

 

Jest jakaś alternatywa od tej wbudowanej w chłodnice "wody". Pytam bo chce wrzucić chłodnice z manula, mam taką dwuletnią (2 lata jeździła w samochodzie). Przegrzewa się silnik powyżej 110km/h. Coś muszę zrobić z wężami od skrzyni. Mogę je spiąć razem? Coś mi się kiedy obiło o oczy ze na rynek USA chłodnic ATF nie było. Nie wiem ile w tym prawdy.

 

A przegrzewanie to nie UPG, bo było robione w grudniu. Nie ważne czy na LPG czy PB. Gdy zwolnie do 90-100km/h to jest git. Temperatura spada. Płynu nie wyrzuca.

 

No ale pytam o tą chłodnice. Może z jakiegoś innego samochodu podejdzie? Albo jakaś uniwersalna. Żeby nie wydać na to równowartości nowej chłodnicy.

 

 

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, ewemarkam napisał:

Coś mi się kiedy obiło o oczy ze na rynek USA chłodnic ATF nie było

 

nie było dodatkowych chłodnic ATF, tylko to wbudowane chłodzenie w chłodnicę wody.  Chłodzenie ATF musi być, uniwersalna odpowiedniej mocy na pewno sobie poradzi, ale chyba bezpieczniej będzie kupić odpowiednią chłodnicę wody z zespolonym chłodzeniem ATF plus uniwersalna.

Link to post
Share on other sites

No właśnie jaka to będzie odpowiedniej mocy default_smile.png Mam dobra chłodnice i chciałem ją wykorzystać. Moja obecna pewnie zawalona jest kamieniem. Tak jak nagrzewnica była. Chłodnica ATF, nie ma termostatu, więc nie można dobrać za dużej ani za małej default_wink.png. Płyn też musi mieć odpowiednią temperaturę. Tylko olej w skrzyni pracuje w temp 90-100 stopni. Lepiej dla oleju ATF jak będzie miał niższa temperaturę?

 

Odnośnie USA to miałem na myśli że chlodnica była bez podłączenia oleju ATF, czyli taka jak w manualu.

 

 

Link to post
Share on other sites

Zadałem pytanie w związku z zamiarem wymiany chłodnicy cieczy silnika, na taką bez chłodzenia płynu Skrzyni. Dlatego pytam czy da radę wychłodzić olej. Tak teraz doczytałem to olej w skrzyni zazwyczaj ma temp 140-200 stopni. Myślałem że sporo mniej.

Przy jakiej temperaturze otwiera się termostat w tej dodatkowej chłodnicy?

 

Link to post
Share on other sites

W swoim XT AT wymieniłem chłodnicę wody na wydajniejszą, w związku z czym musiałem dołożyć dodatkową chłodniczkę do ATF. Zestaw sprawdzony w temp. 40st. w ciężkich warunkach. Jesienią dodatkowo został zamontowany termostat przy chłodnicy ATF (dzięki uprzejmości i wiedzy @ada///m ) Termostat, który zamontowałem otwiera się (jeśli dobrze pamiętam) przy 80st;)

Edited by Daniel Janus
  • Upvote 1
Link to post
Share on other sites

Przyłączę się, jak jest z serwisem chłodnicy oleju? Niestety ale już od dłuższego czasu sączy mi się olej i diagnoza wskazała, że to właśnie z chłodnicy oleju.

Oleju nie ubywa znacząco ale jednak zawsze widać, że olej po filtrze spływa, a na osłonie jest plama.

 

Czy to prawda, że do serwis chłodnicy oleju jest bardzo skomplikowany?

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, LosioDriver napisał:

Przyłączę się, jak jest z serwisem chłodnicy oleju? Niestety ale już od dłuższego czasu sączy mi się olej i diagnoza wskazała, że to właśnie z chłodnicy oleju.

Oleju nie ubywa znacząco ale jednak zawsze widać, że olej po filtrze spływa, a na osłonie jest plama.

 

Czy to prawda, że do serwis chłodnicy oleju jest bardzo skomplikowany?

W zasadzie to nie wiem co tam serwisować. Dwa króćce i sama chłodnica, co najwyżej można ją wypłukać po wyjęciu z samochodu całej.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ewemarkam napisał:

W zasadzie to nie wiem co tam serwisować. Dwa króćce i sama chłodnica, co najwyżej można ją wypłukać po wyjęciu z samochodu całej.

 

Hmm to nie wiem. Sprawa dotyczy SG i usłyszałem, że do tego lepiej wyciągać silnik... ale też nie wiem skąd ten olej dokładnie mi się leje z okolic chłodnicy. Muszę jakoś się wczołgać pod auto i to ogarnąć.

Link to post
Share on other sites

Magistrala od chłodzenia leci między silnikiem a kołyską. Jak targałem silnik to jednej śruby od magistrali bym pewnie nie odkręcił jakbym silnika nie podniósł. Być może o to chodzi.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ewemarkam napisał:

Odnośnie USA to miałem na myśli że chlodnica była bez podłączenia oleju ATF, czyli taka jak w manualu.

 

każdy jeden zamiennik dla wersji z ASB w US posiada chłodzenie skrzyni.

Co do termostatu ATFu to jest to dodatkowy element, zakładany na obwodzie chłodzenia ATFu.

 

Part image

 

42047d1063232556-perma-cool-oil-t-stats-oil-t-stat.jpg

 

 

 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, ewemarkam napisał:

Magistrala od chłodzenia leci między silnikiem a kołyską. Jak targałem silnik to jednej śruby bym pewnie nie odkręcił jakbym silnika nie podniósł. Być może o to chodzi.

 

A jak to w ogóle wygląda?

Link to post
Share on other sites
23 minuty temu, lutek34 napisał:

 

każdy jeden zamiennik dla wersji z ASB w US posiada chłodzenie skrzyni.

Co do termostatu ATFu to jest to dodatkowy element, zakładany na obwodzie chłodzenia ATFu.

 

Part image

 

42047d1063232556-perma-cool-oil-t-stats-oil-t-stat.jpg

 

 

 

Ok. Ale jak na to patrzę to powierzchnia chłodzenia seryjnej i tak jest mała. A z tym że USA nie miały chłodnicy to napisałem że gdzieś obiło mi sie o oczy. OK, jednak mają wszystkie :)

Problem w tym że nie chce wydawać paru stówek na nową chłodnicę. Bo mam całkiem świeżą i chciałem ją wykorzystać. Jest sporo zamienników chłodnic, na stronach serwisów ASB są artykuły mówiące że im bliżej olej ma 80 stopni tym będzie dłużej żył. A każde 10 stopni więcej skraca dwukrotnie przebieg płynu ATF. Można kupić za dobre pieniądze chłodnice z tiptronica tylko króćce trzeba dorabiać, znalazłem też za grosze chłodnice z 3.0 DCi. Gotowe rozwiązania to znów koszty prawie takie jak nowa chłodnica wody do automatu.

Edited by ewemarkam
Link to post
Share on other sites
13 minut temu, ewemarkam napisał:

Można kupić za dobre pieniądze chłodnice z tiptronica tylko króćce trzeba dorabiać, znalazłem też za grosze chłodnice z 3.0 DCi.

 

masz możliwość podglądu temperatury ATFu? Jeśli tak, to załóż tą chłodnicę i obserwuj temperaturę, jak nie będzie przekraczać podczas pałowania 100 stopni, to znaczy że wydala.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, LosioDriver napisał:

Przyłączę się, jak jest z serwisem chłodnicy oleju? Niestety ale już od dłuższego czasu sączy mi się olej i diagnoza wskazała, że to właśnie z chłodnicy oleju.

Oleju nie ubywa znacząco ale jednak zawsze widać, że olej po filtrze spływa, a na osłonie jest plama.

 

Czy to prawda, że do serwis chłodnicy oleju jest bardzo skomplikowany?

Z tego co piszesz  wygląda na to,

że masz wyciek spod chlodniczki oleju silnika. Tutaj koledzy mówią o chłodnicy skrzyni biegów. 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

 

Jest jakaś alternatywa od tej wbudowanej w chłodnice "wody". Pytam bo chce wrzucić chłodnice z manula, mam taką dwuletnią (2 lata jeździła w samochodzie). Przegrzewa się silnik powyżej 110km/h. Coś muszę zrobić z wężami od skrzyni. Mogę je spiąć razem? Coś mi się kiedy obiło o oczy ze na rynek USA chłodnic ATF nie było. Nie wiem ile w tym prawdy.

 

A przegrzewanie to nie UPG, bo było robione w grudniu. Nie ważne czy na LPG czy PB. Gdy zwolnie do 90-100km/h to jest git. Temperatura spada. Płynu nie wyrzuca.

 

No ale pytam o tą chłodnice. Może z jakiegoś innego samochodu podejdzie? Albo jakaś uniwersalna. Żeby nie wydać na to równowartości nowej chłodnicy.

 

 

 

 

 

 

U siebie założyłem Mishimoto. Cenowo źle nie wyszło (brałem w komplecie z wody i paroma szpejami), ale jeśli budżet napięty, to widziałem  opcje poniżej 200 PLN z przewodami i zestawem montażowym (kilka trytytek i plastików).

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
26 minut temu, ada///m napisał:

Z tego co piszesz  wygląda na to,

że masz wyciek spod chlodniczki oleju silnika. Tutaj koledzy mówią o chłodnicy skrzyni biegów. 

 

Tak, tak. Ok, nie wiedziałem, że jest jeszcze chłodnica od oleju skrzyni :) To w automacie tylko tak?

Czy w takim razie wyciek z chodniczki oleju silnika jest faktycznie taki skomplikowany?

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, LosioDriver napisał:

 

Tak, tak. Ok, nie wiedziałem, że jest jeszcze chłodnica od oleju skrzyni :) To w automacie tylko tak?

Czy w takim razie wyciek z chodniczki oleju silnika jest faktycznie taki skomplikowany?

Nie tylko w automatach. Występowały wersje w manualach z chłodzeniem skrzyni.

Jeśli chodzi o chlodniczke oleju silnika to nic skomplikowanego. 

Wykręcasz  filtr oleju , odkręcasz chlodniczke,  wymieniasz uszczelke i po sprawie,  chyba że chlodniczka jest trafiona to wymieniasz chlodniczke.

Nie trzeba wyciągać silnika do tej operacji. 

 

Edited by ada///m
Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, ada///m napisał:

Nie tylko w automatach. Występowały wersje w manualach z chłodzeniem skrzyni.

Jeśli chodzi o chlodniczke oleju silnika to nic skomplikowanego. 

Zaciskasz przewody płynu chłodniczego dochodzące do chlodniczki. 

Rozkręcasz,  wymieniasz uszczelki i po sprawie,  chyba że chlodniczka jest trafiona to wymieniasz chlodniczke.

Nie trzeba wyciągać silnika do tej operacji. 

 

 

Dzięki, stanę sobie w poniedziałek jakoś autem żeby się wczołgać pod spód, zdejmę osłonę i zobaczę skąd to się leje.

Zastanawia mnie teraz co mechanik miał na myśli z tym silnikiem, bo raczej nie wątpię że był jakiś powód :huh:

Link to post
Share on other sites
 
masz możliwość podglądu temperatury ATFu? Jeśli tak, to załóż tą chłodnicę i obserwuj temperaturę, jak nie będzie przekraczać podczas pałowania 100 stopni, to znaczy że wydala.
Tak chyba zrobię. Najpierw jednak muszę sprawdź ta temperaturę. Może się uda połączyć ze skrzynią.
Link to post
Share on other sites

Który króciec jest wejściowy do chłodnicy a który wyjściowy?

 

Nie wiem gdzie temperaturę mierzyć. A nie chce mi kabel gadać z TCU.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, ewemarkam napisał:

Nie wiem gdzie temperaturę mierzyć. A nie chce mi kabel gadać z TCU.

 

rozumiem że chcesz założyć jakiś czujnik temperatury, wpinając go w obwód chłodzenia ATFu?

najpewniej będzie odkręcić węża z chłodnicy, jedna osoba obserwuje i uważa żeby nie zostać oblana a druga osoba odpala na sekundę silnik i będziesz wiedział jaki jest kierunek przepływu ATFu w obiegi chłodzenia.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...