Jump to content
BelegUS

VTD (VDC) w Outback III - w jakich wersjach?

Recommended Posts

Hej,

 

Mój zapał do zakupu Outbacka 2.5 z 2004 roku ostudziła informacja, że 4EAT w nim to upośledzone MPT, a nie wspaniałe VTD (wspomagane przez VDC). W Legacy III 2.5 z 1998 mam skrzynię z VTD i VDC, stąd moje rozczarowanie i pytanie - w jakich Outbackach III (ewentualnie Legacy IV) wychodziły skrzynie z VTD?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Na pewno w H6 jest 5EAT + VTD.
W Outbackach III 2.5 NA prawdopodobnie nigdy nie było VTD ;)

Edited by Oczkoo15
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Na pewno w H6 jest 5EAT + VTD.
W Outbackach III 2.5 NA prawdopodobnie nigdy nie było VTD ;)

To jest rozczarowanie :/ Ciekawe czy w Legacy IV 2.5 NA było, tak jak było w IIIce...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Jak znasz numer skrzyni to możesz to łatwo rozpoznać.

W numerze skrzyni druga litera to Y/V = VTD, a jeśli Z = MPT

Edited by Oczkoo15
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
13 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Jak znasz numer skrzyni to możesz to łatwo rozpoznać.

W numerze skrzyni druga litera to V = VTD, a jeśli Z = MPT

 

Znaczy to to wiem, mam też to:

https://legacypic.uk/transmission/search.php?code=tz102ybdba

Tylko nie wiem, czy to, czego szukam, w ogóle istniało (Legacy IV/Outback III z 2.5 NA i VTD).

 

EDIT: sam sobie odpowiem - były, zarówno w Gacku jak i Outbacku, od 2008:

https://legacypic.uk/transmission/search.php?code=tv1b8mfeab

https://legacypic.uk/transmission/search.php?code=tv1b8mfebb

Edited by BelegUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

VTD/VDC na EU teoretycznie bywało w obk 2.5 od MY05 ale pewnie rzadko, sam spotkałem tylko w poliftowych.

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minut temu, Oczkoo15 napisał:

Jak znasz numer skrzyni to możesz to łatwo rozpoznać.

W numerze skrzyni druga litera to Y/V = VTD, a jeśli Z = MPT

 

Na marginesie, tak to działa od 4EAT Phase 2 w górę. W Phase 1 wszystkie skrzynie były TZ, a VTD rozpoznaje się po Y na 6 pozycji - ale dużo tych aut nie było (SVX EU, SVX JDM, Legacy GT(B) JDM, Impreza WRX GC JDM).

 

 

2 minuty temu, mirasek napisał:

VTD/VDC na EU teoretycznie bywało w obk 2.5 od MY05 ale pewnie rzadko, sam spotkałem tylko w poliftowych.

Masz źródło tej wiedzy? Bo nie wiem, czy pisać do każdego dostępnego 2.5 na rynku :P

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli nie znajdziesz takiego jakiego chcesz. Zawsze możesz do MPT dorobić przełącznik który będzie Ci to spinał na stałe. Ale ciągle nie będzie wspomagania ruszania z VDC.

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 minut temu, ewemarkam napisał:

Jeśli nie znajdziesz takiego jakiego chcesz. Zawsze możesz do MPT dorobić przełącznik który będzie Ci to spinał na stałe. Ale ciągle nie będzie wspomagania ruszania z VDC.

Niee, jakiekolwiek przełączniki i inne cudawianki nie zbliżą nawet MPT do VTD, niestety.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, bo tam nie tylko o blokowanie chodzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szymek... ale po co Ci Outback III?

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, BelegUS napisał:

Masz źródło tej wiedzy? Bo nie wiem, czy pisać do każdego dostępnego 2.5 na rynku :P

Katalog części, dlatego napisałem teoretycznie, ale akurat poliftami jeździłem, więc nie mam urojeń ;) 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Matiz napisał:

Szymek... ale po co Ci Outback III?

Bo mi Legacy III zgniło, więc czas na następce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, BelegUS napisał:

Bo mi Legacy III zgniło, więc czas na następce.

Nie ma szans na ratunek? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
30 minut temu, hugo napisał:

Nie ma szans na ratunek? 

 

Niby jest (i może na podsztukowaniu się skończy), ale:

- Legacy kupiłem za grosze (dosłownie) "na pół roku żeby SVX'a ogarnąć". To było ponad dwa lata temu, i wiernie oraz bezawaryjnie służył od tego czasu

- Skrzynia nawala (Duty C) - naprawy nikt się nie chce podjąć, a koszt przekroczy zapewne wartość auta. Leje/pali też olej ze skrzyni

- Z zewnątrz wóz jest obrazem nędzy i rozpaczy (tylne nadkola w strzępach,  progów brak, poobijany, porysowany, na dachu wokół anteny rudo, w innych miejscach też)

- Do bagażnika leje woda diabli-wiedzą-skąd (pewnie od dachu - antena)

 

Jak na totalnego gruza to służy(ł) dzielnie, i jeśli uda się ogarnąć to mocowanie wahacza to pewnie jeszcze kilka miesięcy przejeździ, ale zdecydowanie czas na następce - a ten pewnie skończy jako dawca części, bo powoli sam spoiler tylnej klapy jest więcej wart niż całe auto :P

Edited by BelegUS

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie youngtimera masz juz. Drugi Ci nie potrzebny;)

 

A czasem pakowanie kasy, w i tak zawsze przegraną walkę z ruda szmata czasami traci sens.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, BelegUS napisał:

 

 sam spoiler tylnej klapy jest więcej wart niż całe auto :P


Blenda. Przede wszystkim niepęknięta blenda klapy Szymek :P
------------
nic nie powiem, bo jesteś z gór i pewnie potrzebujesz sie wspinać na przełęcz (a jak nie to sie nie przyznawaj :P)  ,ale ja outbacka nie lubie. BP to bym mógł mieć, ba- poprzedni II gen outbacka (BE) ma swoj urok ,ale nie outbacka BM.

To synonim przejścia z marki dla garstki pasjonatów do zwykłej marki samochodowej robiącej bezpłciowe auta dla mas. Dla "starych dziadów w outbacku". I do tego boxer diesel.


No sorry. Jak na ironie to dzięki outbackowi subaru tak dobrze przędzie przez ostatnie lata i moje szkamranie abosoltnie na to nie wpłynie.

czemu akurat outback ,a nie smukłe,szosowe BP?


apropo- Dave miał kiedyś BP włocha, Bi-fuel i łopatki przy kierownicy. Pamietam że miały spore opóźnienie w trybie manualnym. Co to było? Chyba juz nie 4EAT?

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Matiz napisał:

Blenda. Przede wszystkim niepęknięta blenda klapy Szymek

 

Sam ją pękłem jak klapę pod spoiler przekładałem :( Róg urwałem...

 

12 minut temu, Matiz napisał:

BP to bym mógł mieć, ba- poprzedni II gen outbacka (BE) ma swoj urok ,ale nie outbacka BM.

 

Mylisz, pamiętaj że Outbacki są o jedną generację w plecy do Legacy :) Ja szukam BP właśnie, moim zdaniem najładniejsza generacja w historii.

 

14 minut temu, Matiz napisał:

czemu akurat outback ,a nie smukłe,szosowe BP?

 

Bo mi się zawsze uterenowione wersje podobały :) Plus prześwit się w dupowozie przydaje. Od szorowania brzuchem i tak mam SVXa.

 

14 minut temu, Matiz napisał:

apropo- Dave miał kiedyś BP włocha, Bi-fuel i łopatki przy kierownicy. Pamietam że miały spore opóźnienie w trybie manualnym. Co to było? Chyba juz nie 4EAT?

Stawiam że 5EAT :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 24.04.2020 o 09:22, BelegUS napisał:

Bo mi Legacy III zgniło, więc czas na następce.

A nie chciałbyś mojego Zielonego BH ? Zdrowe nadwozie, ino lekko poobijane, 4EAT z VTD, sporo JDM'owych fantów... ;) Tak na zaczepkę pytam w formie wstępnego badania rynku. ;)

Aczkolwiek z tym argumentem nie sposób się nie zgodzić i jestem tego samego zdania:

W dniu 24.04.2020 o 22:37, BelegUS napisał:

Ja szukam BP właśnie, moim zdaniem najładniejsza generacja w historii.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chciałbym, mojego się wczoraj udało podsztukować i jeszcze kilka miesięcy pojeździ, a potem spełniam marzenie o Outbacku BP. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, DETT napisał:

A nie chciałbyś mojego Zielonego BH ? Zdrowe nadwozie, ino lekko poobijane, 4EAT z VTD, sporo JDM'owych fantów... ;) Tak na zaczepkę pytam w formie wstępnego badania rynku. ;)

Napisz jaka kwota to może kogoś zainteresuje twoje auto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minut temu, hugo napisał:

Napisz jaka kwota to może kogoś zainteresuje twoje auto. 

Mam zamiar w pierwszej połowie maja to doprecyzować.

Jeszcze blacharz/lakiernik musi zrobić to uszkodzone nadkole, jak tylko odbiorę od niego Lexusa.

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 28.04.2020 o 09:17, BelegUS napisał:

potem spełniam marzenie o Outbacku BP

 

Bierz H6 - będzie VTD i wszystko inne też ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, czekker napisał:

 

Bierz H6 - będzie VTD i wszystko inne też ;) 

 

Nie wiem czy H6 na daily (LPG) to pomysł w kontekście luzów zaworowych ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyba że 3.6 ponoć lepiej znosi LPG. A gdzieś tu znalazłem wpisy że on ma właśnie literkę F w oznaczeniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...