Skocz do zawartości

P0302, 0304, 0306 i P0021


Qdlaty

Rekomendowane odpowiedzi

Ja walczyłem z podobnym problemem. Najpierw zaczęło się od błędów P0021, okazało się, że nawalił czujnik pozycji wałka rozrządu.

Też myślałem, że coś ze zmiennymi fazami jest nie tak, ale podmieniłem zawory lewy z prawym a błąd był dalej P0021. Myślałem o przeskoczonym rozrządzie, ale to też wykluczyłem, myślałem, że wiązka nawala, pomierzyłem ciągłość przewodów - było OK.
Co ciekawego, jeden czujnik pozycji wałka rozrządu był OK, drugi nawalił, ale postanowiłem kupić oba nowe (zamienniki - 300zł/szt.). Auto totalnie zgłupiało. Wyskoczyło P0021, P0011, spalanie stukowe na każdym cylindrze... Nie ukrywam, że już byłem przekonany, że szykuje się grubsza robota... ale dałem jeszcze jedną szansę, założyłem stary sprawny czujnik i dokupiłem drugi - sprawny używany - oryginał. Problem jak ręką odjął.
Legaś chodzi jak wściekły!

U mnie awaria objawiała się - przymuleniem auta, i bardzo niestabilną pracą silnika, na wolnych obrotach lubił zgasnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Qdlaty napisał:

Chętnie bym to sprawdził ale to moje pierwsze Subaru i nie mam pojęcia jeszcze o tym aucie. Na co mam zwrócić uwagę?

 

pasuje żebyś miał podgląd do parametrów AVCS, tj. co chce ECU i czy zmiany są realizowane przez układ AVCS. Znajdź schemat elektryczny i przedzwoń żyły biegnące do czujników wałków, zaworów AVCS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Qdlaty napisał:

Auto bez LPG. Poprzedni właściciel coś wspominał że zmieniał czujnik położenia walka z powodu błędu P0011 (jeśli dobrze pamiętam). Gdzie on się znajduje?

W Legacy 2.5Turbo stając przodem do silnika znajduje się w prawym i lewym górnym rogu, jest wkręcony od góry. Przykręcony jedną śrubą. 10 oczkowa jest najlepsza do odkręcenia.

 

20200422_165818.thumb.jpg.739bc2e6b90820cf1c18b3b8061d1b13.jpg

 

20200422_165911.thumb.jpg.c8e98b836ba3cf4a87516711fee2e813.jpg

 

Po wyciągnięciu wygląda tak:

 

20200422_170015.thumb.jpg.7df5fe02152459f5bec57483a4445f6f.jpg

Edytowane przez thomson0073
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qdlaty napisał:

U mnie też tak do 3 tys obr tak jakby mulił, silnik czasem lekko drga. Może faktycznie zacznę od tego czujnika. ..

No to spora szansa, że właśnie on nawala. Możesz jeszcze zamienić zawory AVCS lewy z prawym i zobaczyć czy błąd zostaje ten sam, czy nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie do końca taki dźwięk. W tygodniu nie mam czasu nawet się przejechać a co dopiero coś tam grzebać ale nagram ten dźwięk. A nieszczelność jest przed przepustnicą. Dokładnie na tym połączeniu tej obudowy. (Fotka podgladowa)

Screenshot_20200424-102613~2.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Qdlaty napisał:

Lewa strona (od kierowcy) a dokładnie avcs jest cały mokry z oleju i we wtyczce też był olej. Rozebrać to? Wyczyścić?

I też lewa strona od tyłu silnika też tam coś kapie ale widać że tam jest nowy założony...

Przedni wyjąłem ale czysty był. To tylnego dostać się ciężko ale chyba będę musiał...

A co myślicie o tych kolejnych błędach?

IMG_20200425_124329.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Przyznam ze czas to mój wróg a autem mało jeżdżę, ale dziś w spokojnej trasie na równych obrotach silnikiem zaczęło szarpać i to nie jeden raz i wywaliło tylko P0302 i P0304. Po tym mulił tak do 3-3,5 tys obr. Nabyłem niedawno czujnik położenia wałka rozrządu ale nie zdążyłem nic z tym zrobić choć chęci były szczere.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, Qdlaty napisał:

Przyznam ze czas to mój wróg a autem mało jeżdżę, ale dziś w spokojnej trasie na równych obrotach silnikiem zaczęło szarpać i to nie jeden raz i wywaliło tylko P0302 i P0304. Po tym mulił tak do 3-3,5 tys obr. Nabyłem niedawno czujnik położenia wałka rozrządu ale nie zdążyłem nic z tym zrobić choć chęci były szczere.

Wymień i zobacz co będzie dalej. Mam nadzieję, że masz Oryginalny bo z zamiennikami są jaja. Ja dałem za dwa zamienniki 600zł i można je było wyrzucić. Dopiero oryginał pomógł. 

Aaaa i na zamiennikach auta wywaliło jeszcze kilka innych błędów nigdy nie spotykanych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie. To może się wydać śmieszne ale dopiero dziś wymieniłem czujnik wałka rozrządu i uszczelnilem tą dziurkę. I już nawet się ucieszyłem bo auto było nad wyraz żwawe ale tylko do czasu aż wywaliło ponownie błędy. AVCS też sprawdziłem. Czy to już naprawdę pora na regulację zaworów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
2 godziny temu, Qdlaty napisał:

Co z tego można wnioskować?

a tyle, że z jakiś powodów ECU nie wykonało jeszcze testów tych podzespołów zaznaczonych na czarno. Żeby taki test ECU wykonał muszą być zachowane odpowiednie warunki jazdy i pracy silnika. Jeśli ECU wykona taki test i wykryje anomalie to wywali błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.04.2020 o 06:56, Qdlaty napisał:

Czy rozglądać się też za mechanikiem do regulacji zaworów? Błędy pokazywały się i znikaly. Ale wczoraj status był na "Potwierdzony"...

Screenshot_20200418-112739.jpeg

Jeżeli chodzi o te błędy z wypadaniem zapłonu to u mnie okazało się, że wadliwe były cewki zapłonowe. Auto czasami strasznie szarpało. Wymieniłem 2 szt (zamienniki za ok. 160 zł/szt). Sprzedawca poinformował mnie, że powinno się wymienić wszystkie. Na pytanie dlaczego ?? odpowiedział, że potrafią polecieć kolejne jak są jedne nowe a drugie stare. Nie wierzyłem więc wymieniłem 2 szt. za miesiąc powrót z podobnymi objawami na kolejnej cewce. Decyzja: Wymieniam pozostałe 4 szt. Do dzisiaj (cewki wymieniałem może z rok temu?) 0 problemu z błędami 306,304,305...itd.

__________________________________
 

W dniu 22.04.2020 o 13:42, thomson0073 napisał:

Też myślałem, że coś ze zmiennymi fazami jest nie tak, ale podmieniłem zawory lewy z prawym a błąd był dalej P0021

U mnie problem też występuje juz długoooo... a że dopiero jutro jestem umówiony do mechanika to zobaczymy jaki będzie efekt. Na tą chwilę diagnoza- uszkodzone zawory zmiennych faz rozrządu.
Zamówiłem takie:

10921AA110, 10921AA130.

Po wymianie okaże się czy diagnoza była poprawna.

Na dodatek u mnie wywalało błędy:
 

Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0016: Crank-Cam position correlation
P0017: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
P0018: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
P0019: Nieznany kod - Dodatkowe informacje dostępne w Necie
P0420: Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0011: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 1)
P0021: "A" Camshaft Position - Timing Over-Advanced or System Performance (Bank 2)

Gdzieś juz kiedyś zakładałem wątek o takich błędach :)

Cytat


 

 

Edytowane przez Kamis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...