Skocz do zawartości

Subaru Legacy 3.0 H6 ze Szwajcarii - czy warto?


Tsunetomo

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Forumowicze,

Mam do kupienia od rodziny ze Szwajcarii Subaru Legacy H6 2004 rok, AT, wersja full. Przebieg nie mały, bo jakieś 260k km. Trochę porysowany lakier ale bez tragedii. Mechanicznie auto cały czas serwisowane w autoryzowanych punktach. Chciałbym sprezentować chrześniakowi, bo jeździ jakimś dychawicznym punto - niech sie uczy porządnej motoryzacji ;)

Pytanie - zakładając, że auto jest technicznie sprawne, orientuje sie ktos po ile chodzą takie auta w Szwajcarii? I jakie są koszty sprowadzenia i rejestracji w PL?

Z góry dzięki za podpowiedzi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, 

H6 przedlift od 600 do 5000ChF :Dzależnie od stanu i przebiegu. 

Myślę że jeśli z historią to do 20.000 ma sens, bo pewnie będzie bez rdzy. 

A zawsze możesz kupić na miejscu od @Oktana jego H6 :biglol:

PS: sorry - on ma OBKa. 

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Fala napisał:

Cześć, 

H6 przedlift od 600 do 5000ChF :Dzależnie od stanu i przebiegu. 

Myślę że jeśli z historią to do 20.000 ma sens, bo pewnie będzie bez rdzy. 

A zawsze możesz kupić na miejscu od @Oktana jego H6 :biglol:

To wiem, że u Oktana dobre oferty. Poczekam ile im dadzą za to auto w CHF i wtedy będę decydował. 

Orientujesz sie jakie są koszty sprowadzenia do PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Tsunetomo napisał:

To wiem, że u Oktana dobre oferty. Poczekam ile im dadzą za to auto w CHF i wtedy będę decydował. 

Orientujesz sie jakie są koszty sprowadzenia do PL?

Narastajaco

10% clo, 19%vat, 18.6% akcyzy. 

Transport powyżej 2000. Tłumaczenia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Fala napisał:

Narastajaco

10% clo, 19%vat, 18.6% akcyzy. 

Transport powyżej 2000. Tłumaczenia. 

Dzięki. VAT to chyba będzie 23%? A na kołach chyba tez można przyjechać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Tsunetomo napisał:

Dzięki. VAT to chyba będzie 23%? A na kołach chyba tez można przyjechać?

Możesz clić na wjeździe do UE, w niemieckiej ag celnej. Tam jest 19%.
Na kołach - tak, tylko dotrzeć do Szwajcarii po samochód (a teraz jeszcze większa zagwozdka, rachunek ekonomiczny - również...), załatwić numery eksportowe, doliczyć benzynę... To może ja bym se posiedział -  a samochód sam przyjedzie?...
Rozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Fala napisał:

Możesz clić na wjeździe do UE, w niemieckiej ag celnej. Tam jest 19%.
Na kołach - tak, tylko dotrzeć do Szwajcarii po samochód (a teraz jeszcze większa zagwozdka, rachunek ekonomiczny - również...), załatwić numery eksportowe, doliczyć benzynę... To może ja bym se posiedział -  a samochód sam przyjedzie?...
Rozumiesz.

Tak, jasne ze rozumiem :) Za dużo zabawy i niewiele się oszczędzi. Szczególnie teraz. Dzięki. Poczekam ile to w Szwajcarii zaproponują im za to auto i podejmę decyzje czy warto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy starszych samochodach sens sprowadzania z CH polega na ich (najczęściej) bdb stanie. Dlatego nie kryterium ceny w pierwszej kolejności. 

Jeśli kryterium ceny - to raczej szukałbym w PL. 

Edytowane przez Fala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Fala napisał:

Przy starszych samochodach sens sprowadzania z CH polega na ich (najczęściej) bdb stanie. Dlatego nie kryterium ceny w pierwszej kolejności. 

Jeśli kryterium ceny - to raczej szukałbym w PL. 

Tak, masz rację. Widziałem to auto w PL dwa lata temu i jeździłem nim. Właściciel był (bo odszedł niestety...) pedantyczny i full serwisy na bieżąco bo latali tym dwa razy w roku CHF-PL. Porysowała trochę małżonka, ale to nie jest problem. Zobaczymy ile zaproponują jej w CHF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sobie zrobiłem sam wycieczkę - wyszukałem fajnego OBK H6 2001 w salonie Subaru po pierwszym właścicielu - i pojechałem z szwagrem.

Drugi raz bym się nie pisał, za dużo zabawy...

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Fala napisał:

Możesz clić na wjeździe do UE, w niemieckiej ag celnej. Tam jest 19%.
Na kołach - tak, tylko dotrzeć do Szwajcarii po samochód (a teraz jeszcze większa zagwozdka, rachunek ekonomiczny - również...), załatwić numery eksportowe, doliczyć benzynę... To może ja bym se posiedział -  a samochód sam przyjedzie?...
Rozumiesz.

I w taki własnie sposób nieświadomie zostałem przemytnikiem jak sprowadzałem swojego - jak "niezawodowiec" przejechałem na lajcie przez granicę CH-EU i nie wziąłem żadnego kwitu, nikt mnie nie zatrzymywał. Dopiero po powrocie do PL i próbie załatwienia opłat w urzędzie celnym okazało się, że muszę przywieźć do nich auto na lawecie żeby dokonali oględzin, oraz pisać wniosek o nie karanie... Celnik śmiał się na Utracie w W-wie, ale cóż - takie prawo i co zrobisz jak nic nie zrobisz :biglol:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Fala napisał:

Przy starszych samochodach sens sprowadzania z CH polega na ich (najczęściej) bdb stanie. Dlatego nie kryterium ceny w pierwszej kolejności. 

Jeśli kryterium ceny - to raczej szukałbym w PL. 

Pełna zgoda :-)

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...