Jump to content

Przerywanie/Gubienie zapłonu Impreza GT


Recommended Posts

Od jakiegoś czasu w mojej Imprezie zachodzi zjawisko gubienia zapłonu
Silnik EJ20BUB (Cewki na dwie śruby) z WRX JDM
Dosyć dziwna sprawa, jak daje gazu do końca od 1go biegu to do samej 5tki mogę lecieć bez problemu,
ale gdy np. mam zapiętą 3kę lub wyższy bieg i wciskam do końca gaz przy dajmy na to 3 tyś. obr. to dławi się i nie ma siły jechać - gubi zapłon, ale gdy dosłownie ociupinkę odpuszczę gazu normalnie przyspiesza
Zauważyłem też, że czasami jak dojeżdżam do np. skrzyżowania to obroty spadają bardzo nisko ( do nawet 200 obr.) na sekundę dwie i wracają do normy
Doładowanie w normie,
Świece są stosunkowo świeże (NGK PFR6G) Nie wiem czy mają przejechane 2000 km.
Cewki wymienione na takie co jeździły bezproblemowo w poprzednim aucie i nie były tak popękane jak moje stare cewki (Nowe cewki do tego silnika są nie do dostania) i troszeczkę się poprawiło, ale nadal problem występuje
Pompa paliwa DW200 nowa z takim samym przebiegiem jak świece
Jakieś pomysły gdzie szukać winowajcy?
 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Joł. Ja jestem po wizycie u @Oktan i poroblem znikł... Cewki ukruszone i jedna świeca z rysą na porcelanie POLECAM  wizytę u szczupaka spod Sulejówka  

Już mu o tym wspominałem z pół roku temu, to i tak leje 95   a komp na którym mu to jeździ to raczej jakiś turbodziad ale nie pamiętam już oznaczenia.  wlać setki, ogarnąć nowy OEM czujnik spalan

Problem wcale nie musi leżeć w ukł. zapłonowym. Widzisz kiedy wciskasz gaz do oporu i silnik ciągnie do odciny z ang. WOT

mapa zapłonu ale co ważniejsze mapa wtrysku paliwa leci ze sztywnej mapy wgranej w pamięci sterownika silnika.

Przy małym uchyleniu przepustnicy mapa jest budowana z cz.ciś. doładowania i głównie odczytu sondy lamda.

Niewłaściwy skład mieszanki paliw-powietrznej będzie miał taki sam skutek szarpania i wypadania zapłonu.

Po pierwsze musisz zrobić logi dynamiczne uwzględniając te zmienne + odczyty knock corection, kąt wyprz. zapłonu i parę innych.

Programem RomRaider powinieneś sobie poradzić.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Niestety nic a nic. Jedyne co udało mi się ustalić to to,że mi przelewa paliwo więc możliwe, że przepływa albo sonda lambda coś już szwankują

 

Link to post
Share on other sites

Ja to mam na lpg, nowe kable i świece  nic nie zmieniły, może trochę słabiej się to działo. Tez zauważyłem ze jest to zależne od jakości Lpg, czasem tego nie ma a jak gdzieś zatankuje to pojawia się.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
20 godzin temu, Bartolini2721 napisał:

A czy kable razem ze świecami zmieniałeś, czy raz kable raz świece? Gaziarze mówią, że aby mieć pewność wymienia się to w komplecie.

 

Żeby mieć pewność to trzeba auto wymienić na nowe. Co za bzdury. Najlepiej to wymieniać to, z czym jest problem, a nie tworzyć legendy.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Adrian Foto napisał:

 

Żeby mieć pewność to trzeba auto wymienić na nowe. Co za bzdury. Najlepiej to wymieniać to, z czym jest problem, a nie tworzyć legendy.

Sam borykam się z wypadaniem zapłonów. Wymieniam świece i po pewnym czasie zaczyna przerywać, wymieniam kable na starych świecach i zaraz kable padają,  myślę że to nie jest wina nowych kabli i znowu wymieniam świece i tak w kółko.  Gaziarz powiedział mi że powinienem wymienić i kable i świece na raz bo nie wiadomo co ma przebicie, a dalsza taka jazda może uszkodzić cewke. 

 

Do autora: nie zdarzyło Ci się aby check engine mrugał? 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, Adrian Foto napisał:

Najlepiej to wymieniać to, z czym jest problem

To bez wątpienia najlepsze rozwiązanie. Tylko najpierw trzeba ustalić co to jest.

Rady tych domorosłych mechaników (można zaryzykować twierdzenie, że to 95% ogółu) typu wymień to, tamto a później jeszcze co innego jak nie pomoże, świadczą tylko o tym, że tacy z nich mechanicy jak z koziej dupy trąba.

Znaleźć specjalistę, który ma wiedzę i doświadczenie i potrafi zdiagnozować przyczynę TO JEST PROBLEM.!

Bo jest to trudne, trzeba mieć wiedzę a nie staż w warsztacie. Usługi dla "ludności" wykonuje się żeby zarobić  a nie tracić czas na diagnozowanie,  ustalanie przyczyny problemu. Sami klienci też nie chcą płacić za diagnostykę bo przecież "nic nie zrobił".

Gdy zapłacą za niepotrzebną wymianę kilku części to przynajmniej widzą, że coś w aucie jest nowe.

I tak kółko się zamyka.

 

Pozdrawiam,

 

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, Bartolini2721 napisał:

Sam borykam się z wypadaniem zapłonów. Wymieniam świece i po pewnym czasie zaczyna przerywać, wymieniam kable na starych świecach i zaraz kable padają,  myślę że to nie jest wina nowych kabli i znowu wymieniam świece i tak w kółko.  Gaziarz powiedział mi że powinienem wymienić i kable i świece na raz bo nie wiadomo co ma przebicie, a dalsza taka jazda może uszkodzić cewke. 

 

Do autora: nie zdarzyło Ci się aby check engine mrugał? 

Ani raz Check sam w sobie mi się nie świecił, ale od dłuższego czasu cały czas mi się świeci kontrolka, która normalnie jest od hebli, gdy np. brakuje płynu hamulcowego tyle, że płyn mam cały czas a kontrolka nonstop mi się świeci. Spróbuje ewentualnie samodiagnostykę zrobić i może wymruga mi jakiś kod błędu

Link to post
Share on other sites

Ta kontrolka to ci się może palić i od ręcznego, nie tylko od poziomu płynu. Nie wiem jak w gc ale w gd powinno ci wywalić od razu błąd o wypadaniu zapłonu, czasami może zacząć mrugać. Gdzieś wyczytałem, że to oznacza uszkodzenie cewki. Może masz katalizator już przypchany i lambdy szaleją?

Link to post
Share on other sites

Obejrz obejmy przy przepustnicy może łapie za dużo powietrza przez nieszczelność, tylko tak porządnie ściągnij i zobacz czy ta śruba ściągająca nie objeżdża na gwincie a najlepiej wszystkie obejmy w dolocie skontrolować

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bartolini2721 napisał:

Ta kontrolka to ci się może palić i od ręcznego, nie tylko od poziomu płynu. Nie wiem jak w gc ale w gd powinno ci wywalić od razu błąd o wypadaniu zapłonu, czasami może zacząć mrugać. Gdzieś wyczytałem, że to oznacza uszkodzenie cewki. Może masz katalizator już przypchany i lambdy szaleją?

Żeby kat był zapchany muszę go najpierw mieć xD

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Bartolini2721 napisał:

Ta kontrolka to ci się może palić i od ręcznego, nie tylko od poziomu płynu. Nie wiem jak w gc ale w gd powinno ci wywalić od razu błąd o wypadaniu zapłonu, czasami może zacząć mrugać. Gdzieś wyczytałem, że to oznacza uszkodzenie cewki. Może masz katalizator już przypchany i lambdy szaleją?

A od ręcznego jest oddzielna kontrolka u mnie

Link to post
Share on other sites
W dniu 15.05.2020 o 13:07, Bartolini2721 napisał:

No to może masz odpowiedź, brak kata, oszukane sondy lambda i szaleją.

No dobra tylko, że kata nie było już o wiele wcześniej i auto normalnie pracowało dopiero po jakimś czasie zaczęło się tak dziać. A nawet jeśli to kwestia sond to jakie mam opcje? Wymiana na nowe czy może da się jakoś wyłączyć je w ECU lub na jakimś Piggybacku np. DET3?

Link to post
Share on other sites

Siema głównym podstawowym problemem i właściwie jedynym w tych silnikach to cewki,przede wszystkim zrób przeróbek na cewki z sti po 2002 i będziesz miał spokój z cewkami na zawsze warto i po problemie i sprawdź jeszcze czujnik spalania stukowego  czy nie jest pęknięty jak będzie uszkodzony to będzie wykrywać spalanie stukowe  i będzie obcinaj zapłon i doładowanie,A odnośnie świecenia  kontrolki hamulca to święci się z poziomu płynu sprawdź jak masz gumę pod nakrętką zbiorniczka ona ma być dobrze ułożona do środka ja ja kiedyś złożyłem na zewnątrz i mi właśnie święci się hamulec czujnik jest na pompie hamulcowej

Link to post
Share on other sites
Siema głównym podstawowym problemem i właściwie jedynym w tych silnikach to cewki,przede wszystkim zrób przeróbek na cewki z sti po 2002 i będziesz miał spokój z cewkami na zawsze warto i po problemie i sprawdź jeszcze czujnik spalania stukowego  czy nie jest pęknięty jak będzie uszkodzony to będzie wykrywać spalanie stukowe  i będzie obcinaj zapłon i doładowanie,A odnośnie świecenia  kontrolki hamulca to święci się z poziomu płynu sprawdź jak masz gumę pod nakrętką zbiorniczka ona ma być dobrze ułożona do środka ja ja kiedyś złożyłem na zewnątrz i mi właśnie święci się hamulec czujnik jest na pompie hamulcowej
Na pewno to nie cewki. Wymieniłem je niedawno i tylko trochę się poprawiło

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

A nie dostaje za dużo paliwa sprawdź jakie masz ciśnienie na Litwie czy regulatory ciśnienia nie padły i za dużo paliwa nie dostaje 

Link to post
Share on other sites
A nie dostaje za dużo paliwa sprawdź jakie masz ciśnienie na Litwie czy regulatory ciśnienia nie padły i za dużo paliwa nie dostaje 
Podejrzewam, że za dużo własnie paliwa dostaje. Bo śmierdzi gorzej ze spalin i kiedyś jak go przeciągnąłem do odcinki to z wydechu strzelił

Wysłane z mojego JSN-L21 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


×
×
  • Create New...