sebachon 118 Posted April 17, 2020 Share Posted April 17, 2020 (edited) Historia zaczęła się przy przebiegu 150 tys. km: pierwsza awaria koła pasowego (jeszcze fabrycznego) - rozwulkanizowało się. Zostało założone nowe, oryginalne i przy przebiegu 195 tys. km znowu to samo - rozwulkanizowanie. NIc jeszcze wtedy nas nie niepokoilo, ot pech. Mój mechanik miał akurat pod ręką używane w dobrym stanie, wiec zostało takowe założone. MInęło tym razem 20 tys. km i znowu ta sama awaria, rozerwany pasek! Teraz założyliśmy nowe oryginalne i okazało się, że tuż po założeniu jest widoczne lekkie bicie koła pasowego. Mój mechanik podejrzewa, że to powoduje minimalna krzywizna na końcówce wału i nic z tym nie da się zrobić, trzeba obserwować. Czy ktoś miał juz taki przypadek? Może macie jakiś patent na to? Inaczej kolejna awaria za kilkadziesiąt tysięcy kilometrów wydaje się nieunikniona. Edited April 17, 2020 by sebachon Link to post Share on other sites
PR7EMEK 215 Posted April 18, 2020 Share Posted April 18, 2020 Kiedyś miałem taką sytuację, ale w 2.0 WRX (bez widocznej przyczyny rozerwany pasek wielorowkowy) i jakieś 200-300km później obróciła się panewka. Ja bym rozkręcał silnik, ale chyba jestem przewrażliwiony 1 Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 18, 2020 Author Share Posted April 18, 2020 (edited) To jest już moja kolejna awaria, po kilkudziesięciu kilometrach, więc gdyby miała to być panewka, to raczej takich przebiegów by nie wytrzymała... Nie wiem zresztą... Edited April 18, 2020 by sebachon Link to post Share on other sites
owad 139 Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 No to pomierzcie tą końcówkę wału czy rzeczywiście krzywa. 1 Link to post Share on other sites
PR7EMEK 215 Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 (edited) 10 godzin temu, sebachon napisał: To jest już moja kolejna awaria, po kilkudziesięciu kilometrach, więc gdyby miała to być panewka, to raczej takich przebiegów by nie wytrzymała... Bardziej chodziło mi o to, że rozrywanie paska może być spowodowane czymś innym niż np. koło pasowe. Zakładam, że nie robisz długich tras, skoro nie planujesz nic z tym robić, tylko obserwować i czekać Edited April 19, 2020 by PR7EMEK 1 Link to post Share on other sites
skwaro 3660 Posted April 19, 2020 Share Posted April 19, 2020 Sprawdź czy klin koła pasowego jest cały i czy jego gniazdo w wale nie jest rozbite. 1 Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 7 godzin temu, owad napisał: No to pomierzcie tą końcówkę wału czy rzeczywiście krzywa. Ok. Dzięki. 2 godziny temu, skwaro napisał: Sprawdź czy klin koła pasowego jest cały i czy jego gniazdo w wale nie jest rozbite. Podpowiem mechanikowi. Dzięki wielkie! Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 Dzisiaj wrzucę filmik z nagraniem pracującego koła. Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 (edited) Dzisiaj nagrałem filmiki. Objawy są następujące: tuż po odpaleniu na zimno- koło pasowe pracuje idealnie. Po kilku minutach rozgrzania i dodaniu gazu- na wolnych obrotach pojawia się lekkie bicie. Znika ono jednak po dodaniu gazu. Żadnych dźwięków anormalnych. Nagrania wrzucę przez YouTube, bo tutaj jakoś nie wchodzą. VID_20200419_152711.mp4 Edited April 19, 2020 by sebachon Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 Tutaj praca na zimno na wolnych obrotach, jest ok: Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 19, 2020 Author Share Posted April 19, 2020 A teraz po rozgrzaniu na wolnych obrotach: Link to post Share on other sites
sebachon 118 Posted April 21, 2020 Author Share Posted April 21, 2020 (edited) No i problem rozwiązany przez znane nie-ASO pod Warszawą. Okazało się że było jakieś obce ciało na styku rolki metalowej rozrządu na wale, co powodowało bicie koła pasowego. Wał korbowy po pomiarach okazał się w porządku. Bardzo rzetelna diagnoza i naprawa. Przy okazji usunięto groźne błędy po innym mechaniku... Edited April 21, 2020 by sebachon 1 Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now