Jump to content
rosaskc

SJS tor Kielce vs Warszawa

Recommended Posts

SJS otworzył na jesieni tor w Warszawie na Bemowie. Był ktoś już może? Jakieś porównanie do toru w Kielcach? Pytam pod kątem szkolenia II stopnia, bo dostałem od żony voucher i się zastanawiam, na którym torze go wykorzystać :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedź do Kielc.

Na Bemowie jest jedna płyta poślizgowa prostokątna, jedne "okrąg" poślizgowy i generalnie słaby stan nawierzchni.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To właśnie jest teren AK Polski - i jeszcze większość to płyty. Ale SJS to chyba na tyłach tego terenu - ale też plyty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lotnisko Warszawa-Babice, gen. Sylwestra Kaliskiego 57, 01-476 Warszawa

Share this post


Link to post
Share on other sites

to nie jest teren AK, tylko lotniska Babice. to nie tor tylko kilkudziesiecioletnia plyta betonowa lotniska. jak koniecznie chcesz jechac na sjs to tylko do Miedzianej.

a jak chcesz w Warszawie, to dzwon do Wrobla z rajdowej szkoly i przez godzine indywidulanej nauki na jego rozeccie, wynieszesz wiecej praktyki nikt to kursy zbiorowe, np sjs. Bylem na sjs i od czasu gdy mam subaru, cwicze tylko indywidualnie u Wrobla.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info, pany. To Warszawę sobie daruję. 

Chętnie też na jakieś indywidualne bym się wybrał, ale na razie mam voucher na szkolenie grupowe. Ktoś może byłby chętny na II stopień 25 czerwca?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minut temu, rosaskc napisał:

Dzięki za info, pany. To Warszawę sobie daruję. 

Chętnie też na jakieś indywidualne bym się wybrał, ale na razie mam voucher na szkolenie grupowe. Ktoś może byłby chętny na II stopień 25 czerwca?

ja tez planuje zrobić II stopień na Miedzianej, tyle że jak rozmawiałem z Nina SJS to póki co wszystko zawieszone

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, rosaskc napisał:

Ktoś może byłby chętny na II stopień 25 czerwca?

Ja chętnie powtórzę II stopień bo byłem na nim w 2017 roku to trochę minęło. Jak nie zapomnisz to napisz info w wiadomości kiedy się wybierasz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, MDsuperstar napisał:

Ja chętnie powtórzę II stopień bo byłem na nim w 2017 roku to trochę minęło. Jak nie zapomnisz to napisz info w wiadomości kiedy się wybierasz :)

No i ekstra :)

Napiszę do Pani Niny, zobaczymy czy ten termin już planują ruszyć czy tylko tak o został w kalendarzu i wszystko zawieszone, jak @_akir_ pisze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, rosaskc napisał:

No i ekstra :)

Napiszę do Pani Niny, zobaczymy czy ten termin już planują ruszyć czy tylko tak o został w kalendarzu i wszystko zawieszone, jak @_akir_ pisze.

jak cos to daj znać bo tez bym sie wybrał w tym terminie na Miedzianą

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na mnie też czeka wykorzystanie vouchera na 2gi stopień, więc chętnie się wybiorę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widzę, że zbiera się porządna ekipa :) jeśli nic nieoczekiwanego nie wypadnie w czerwcu to również się piszę.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przybliżyłby ktoś na czym polega taka szkoła jazdy? Wiem, że pewnie na necie wszystko jest opisane, ale tak w prostych słowach. Kolega co kiedyś wspominał, że chyba nawet nie trzeba mieć su żeby załapać się na szkolenia z nomen omen szkoły jazdy subaru. Dość ważna informacja, bo jeszcze przez jakiś (bliżej nieokreślony) czas muszę się obyć bez świnki a szkolenie chętnie bym zaliczył. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blackbird chyba sama nazwa sugeruje na czym polega cała akcja. W prostych słowach całe szkolenie polega na przeterminowaniu na torze, poza drogą publiczną, pod okiem instruktora, manewrów przydatnych do uniknięcia niebezpiecznych sytuacji w ruchu drogowym(lub zmniejszenia skutków) bądź uświadomienie kierowcy jak zachowuje się samochód w sytuacjach awaryjnych (na śliskiej nawierzchni, na łuku drogi, podczas awaryjnego hamowania) i jak kierujący powinien się zachować gdy znajdzie się w takiej sytuacji. Tak w skrócie. Wydaje mi sie że możesz wziąć udział każdym sprawnym, dopuszczonym do ruchu samochodem. Przy zakupie nowego subaraka kupujący dostaje voucher (?) na SJS I stopnia i  dlatego większą część uczestników to subaroholicy ;-) jeśli w jakiejś kwestii jest inaczej to proszę o poprawienie mnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dobra, a te stopnie? Strzelam, że pierwszy to jakaś teoria czy od razu wpadamy na tor? I jest później opcja jazdy po torze we własnym zakresie? Po zakończonym szkoleniu mogę sobie polatać po torze w celu, wiadomo... utrwalenia materiału? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

I stopień to krótka teoria i cały dzień jazdy i ćwiczenia manewrów w grupie. Dostajesz krótkofalówkę i jeździsz gęsiego. II stopień to jazda z instruktorem na pokładzie

Share this post


Link to post
Share on other sites
No dobra, a te stopnie? Strzelam, że pierwszy to jakaś teoria czy od razu wpadamy na tor? I jest później opcja jazdy po torze we własnym zakresie? Po zakończonym szkoleniu mogę sobie polatać po torze w celu, wiadomo... utrwalenia materiału? B)

Kazdy z poziomow odpowiada poziomowi doswiadczenia i jest na nim teoria i praktyka
I poziom to nauka podstaw (prawidlowa pozycja za kierownica, odpowiednie trzymanie rak na kierownicy, hamowanie na śliskim i itp)
II poziom to kontynuacja i kolejne doskonalenie jazdy
Raczej po szkoleniu nie poupalasz sobie fura po torze, uwierz mi ja po I stopniu mialem dosc jazdy po torze :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
II stopień to jazda z instruktorem na pokładzie

To raczej jak wykupisz opcje 1-1 ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, wydawało mi się że tak to po prostu wygląda, dobrze wiedzieć ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wygląda to jeszcze ciekawiej niż się spodziewałem ;)  W takim razie temat do mocnego przemyślenia i zorganizowania. Tylko jak to teraz wygląda w dobie pandemii... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ze swojego doświadczenia polecam Wróbla. Człowiek świetnie tłumaczy, ma cierpliwość, jego rozeta jest wymagająca a w dodatku sam jeździ subaryną i zna jej zady i walety :D

A tu macie przedsmak :biglol:

 

  • Haha 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdaje się że Tor Modlin ma niezłe płyty poślizgowe itp, no ale tam nie ma SJS. Chyba Kuchar jest związany z Modlinem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, Panzerpferd napisał:

Ja ze swojego doświadczenia polecam Wróbla. Człowiek świetnie tłumaczy, ma cierpliwość, jego rozeta jest wymagająca a w dodatku sam jeździ subaryną i zna jej zady i walety :D

A tu macie przedsmak :biglol:

 

Świetne :-)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem I. stopień w formie 1-1 i polecam takie rozwiązanie, bo na tym szkoleniu korygują podstawowe błędy (pozycja, praca rąk, sposób hamowania, itd). Tu moim zdaniem ważny jest ciągły "nadzór".

 

II. stopień robiłem już standardowo czyli w grupie. Z założenia grupa w II. stopniu jest mniejsza, instruktor się przesiada z samochodu do samochodu. W związku z tym, że samochodów jest mniej rozwiązanie takie zbliża się do 1-1. Tak oczywiście było przed pandemią :D

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...