Skocz do zawartości

Normy spalania na stacji diagnostycznej


Kuba_Don

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

ostatnio byłem na przeglądzie technicznym

auta - OBK 3.0 automat. Wszystko super ekstra tylko jedno ale...normy spalania po zmierzeniu były przekroczone. Diagnosta powiedział, że w przypadku tlenków normy przekroczyłem. Od razu auto podłączył pod kompa, a ten nie wykazał żadnych błędów. Podbił mi przegląd ale powiedział, że lipa jak normy przekroczone, później dodał, że może ten model tak ma...

Może macie jakieś pomysły koledzy co jest nie tak? Bardzo proszę tylko bez głupich pouczających komentarzy nie wnoszących nic do problemu i jego rozwiązania :) 

P.S. Nie jestem żadnym mechanikiem, elektrykiem itp proszę przystępnym językiem tłumaczyć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Karenz napisał:

nadgorliwiec ? normy w Polsce są tak luźne że 20 letni złom bez katalizatora zalany benzyną na miskalu go przechodził 

Wiem bo mam taką maszynę w pracy i trzeba się postarać żeby tego nie przejść 

Tlenki z tego co pamietam były na poziomie 100. Podobno normy które obowiązują od dawna w PL. Żebym wiedział to bym nie pytał ;) :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, olej napisał:

A to normy w Polsce nie muszą być zgodne z normami UE?

muszą być zgodne z normami Euro. Wejdź w wikipedie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_1

i sobie obczaj jakie normy były od którego roku  tzn norma euro 1, 2, 3, 4 itp Przykładowo auto wyprodukowane w 1999r ma spełniać normę Euro 2 która obowiązywała chyba od 96 roku  itp - wiadomo że nie będzie spełniać najnowszej normy Euro 6  . Auta wyprodukowane w 2020 muszą spełniać normę najnowszą. Jeżeli ten OBK nie spełnia normy ze swojego rocznika to musi byc coś nie tak albo z katalizatorem , układem zapłonowym  itp. U mnie w Yarku też miałem podobne cyrki po wymianie świec i cewki skład spalin wrócił do normy

Odnośnik do komentarza