Skocz do zawartości

Normy spalania na stacji diagnostycznej


Kuba_Don

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

ostatnio byłem na przeglądzie technicznym

auta - OBK 3.0 automat. Wszystko super ekstra tylko jedno ale...normy spalania po zmierzeniu były przekroczone. Diagnosta powiedział, że w przypadku tlenków normy przekroczyłem. Od razu auto podłączył pod kompa, a ten nie wykazał żadnych błędów. Podbił mi przegląd ale powiedział, że lipa jak normy przekroczone, później dodał, że może ten model tak ma...

Może macie jakieś pomysły koledzy co jest nie tak? Bardzo proszę tylko bez głupich pouczających komentarzy nie wnoszących nic do problemu i jego rozwiązania :) 

P.S. Nie jestem żadnym mechanikiem, elektrykiem itp proszę przystępnym językiem tłumaczyć ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Karenz napisał:

nadgorliwiec ? normy w Polsce są tak luźne że 20 letni złom bez katalizatora zalany benzyną na miskalu go przechodził 

Wiem bo mam taką maszynę w pracy i trzeba się postarać żeby tego nie przejść 

Tlenki z tego co pamietam były na poziomie 100. Podobno normy które obowiązują od dawna w PL. Żebym wiedział to bym nie pytał ;) :P 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, olej napisał:

A to normy w Polsce nie muszą być zgodne z normami UE?

muszą być zgodne z normami Euro. Wejdź w wikipedie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_1

i sobie obczaj jakie normy były od którego roku  tzn norma euro 1, 2, 3, 4 itp Przykładowo auto wyprodukowane w 1999r ma spełniać normę Euro 2 która obowiązywała chyba od 96 roku  itp - wiadomo że nie będzie spełniać najnowszej normy Euro 6  . Auta wyprodukowane w 2020 muszą spełniać normę najnowszą. Jeżeli ten OBK nie spełnia normy ze swojego rocznika to musi byc coś nie tak albo z katalizatorem , układem zapłonowym  itp. U mnie w Yarku też miałem podobne cyrki po wymianie świec i cewki skład spalin wrócił do normy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Karas napisał:

muszą być zgodne z normami Euro. Wejdź w wikipedie

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_1

i sobie obczaj jakie normy były od którego roku  tzn norma euro 1, 2, 3, 4 itp Przykładowo auto wyprodukowane w 1999r ma spełniać normę Euro 2 która obowiązywała chyba od 96 roku  itp - wiadomo że nie będzie spełniać najnowszej normy Euro 6  . Auta wyprodukowane w 2020 muszą spełniać normę najnowszą. Jeżeli ten OBK nie spełnia normy ze swojego rocznika to musi byc coś nie tak albo z katalizatorem , układem zapłonowym  itp. U mnie w Yarku też miałem podobne cyrki po wymianie świec i cewki skład spalin wrócił do normy

To mnie obowiązuje euro 4. Coś mi świta, że diagnosta wspominał o świecach :) Nie chciałbym wydawać niepotrzebnie kasy, wiadomo nie przelewa się, żeby wyrzucać kasę na nowe części. Wymieniać, aż zadziała? Dzięki :) !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, olej napisał:

świece to też materiał eksploatacyjny i wymienia sie je co X kilometrów. Przy lpg nawet częściej. 

Żadnego lpg ;) Ok dzięki koledzy! Jak uda się między patrolami teraz przejechać niepostrzeżenie to już zaraz zabieram się za to ;) !!! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, Karenz napisał:

Naprawdę litości

w polsce są tylko 2 normy dla aut przed 2011 i po. 

https://www.cargonews.pl/nowe-normy-dot-emisji-spalin-wiele-aut-nie-przejdzie-badania-technicznego/

w tym artykule nie napisali przecież, że opisywane zmiany weszły w życie tylko są w planach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Karenz napisał:

jeżeli nie jest jedna norma dla silników ZI  i ZS

a tego to ja nie wiem :D wydawało mi się, że obowiązują normy Euro, tak jak pisali rozmówcy. Co to są te normy ZI i ZS? Są zbliżone do tych Euro czy to całkiem coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 20:10, mattipk napisał:

Co to są te normy ZI i ZS? Są zbliżone do tych Euro czy to całkiem coś innego?

Nie normy ZI i ZS, tylko dla silników ZI i ZS (o zapłonie iskrowym i zapłonie samoczynnym, czyli benzynowy i diesla).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 16:33, Kuba_Don napisał:

auta - OBK 3.0 automat. Wszystko super ekstra tylko jedno ale...normy spalania po zmierzeniu były przekroczone.

Tak. Można powiedzieć, że ten model tak ma, bo jest w takim wieku, że zwykle ma niedziałające katalizatory. Wyniki analizy można znacząco poprawić jadąc dobrze rozgrzanym samochodem. Z zimnego zawsze będzie kaszanka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 16:33, Kuba_Don napisał:

Diagnosta powiedział, że w przypadku tlenków normy przekroczyłem

 

Jeśli mowa o tlenkach azotu (bo o jakich innych?), to ich zbyt duża ilość w spalinach świadczy jednoznacznie (o ile sam silnik jest sprawny, trzyma kompresję itd) o zużytych świecach lub niesprawnych cewkach (generalnie niewydolny układ zapłonowy). Świece są najczęściej przyczyną.

 

W dniu 7.04.2020 o 17:54, Kuba_Don napisał:

Żadnego lpg ;) 

 

Z punktu widzenia czystości spalin i emisji szkodliwych substancji do atmosfery, to zasilanie lpg co do zasady działania i produktów spalania jest znacznie mniej szkodliwe niż zasilanie noPB ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.04.2020 o 16:40, Karenz napisał:

Katalizator pewnie dawno już się skończył. 

No moze tak być.

Mój katalizator wydawał rozne zapachy juz od 190tys km, potem auto lekko zamulało i zwiększył sie apetyt na olej.

Wymieniłem cału układ ( został tylko kolektor) i samochód znowu smiga jak nowy a i spalanie spadło o około 10% bo deptac tak nie trzeba.

Samochód to OBK 2005 2,5 NA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 7.04.2020 o 18:55, tomek_z napisał:

Nigdy nie miałem takiego pomiaru podczas przeglądu... Może to oczywiste, że w przypadku STI z trzycalowym przelotem takich rzeczy się nie mierzy :P

Ale w zeszłym roku sam poprosiłem o sprawdzenie i usłyszałem, że nie jest źle ;)

 

Ja również, inna sprawa że jeżdżę głównie na stację gdzie znają się i lubią auta "niestandardowe". Diagnosta nie pyta, ja nic nie mówię, a każdy i tak wie o co chodzi i tylko uśmiechy jak przegazuje w pustej hali i bulgot podbija :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...