Kuba_Don Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Witam, ostatnio byłem na przeglądzie technicznym auta - OBK 3.0 automat. Wszystko super ekstra tylko jedno ale...normy spalania po zmierzeniu były przekroczone. Diagnosta powiedział, że w przypadku tlenków normy przekroczyłem. Od razu auto podłączył pod kompa, a ten nie wykazał żadnych błędów. Podbił mi przegląd ale powiedział, że lipa jak normy przekroczone, później dodał, że może ten model tak ma... Może macie jakieś pomysły koledzy co jest nie tak? Bardzo proszę tylko bez głupich pouczających komentarzy nie wnoszących nic do problemu i jego rozwiązania P.S. Nie jestem żadnym mechanikiem, elektrykiem itp proszę przystępnym językiem tłumaczyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Katalizator pewnie dawno już się skończył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 A te normy to mierzył wg. aktualnie obowiązujących czy z lat produkcji auta na marginesie to na żadnej stacji nigdy nie spotkałem się z pomiarem spalin, jakiś nadgorliwiec... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 nadgorliwiec ? normy w Polsce są tak luźne że 20 letni złom bez katalizatora zalany benzyną na miskalu go przechodził Wiem bo mam taką maszynę w pracy i trzeba się postarać żeby tego nie przejść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Don Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 10 minut temu, Karenz napisał: Katalizator pewnie dawno już się skończył. Hmmm....skąd taki wniosek? Auto przyspiesza i jedzie normalnie. Kupiłem auto w sierpniu 2019 i ciagle poznajemy się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Don Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 2 minuty temu, Karenz napisał: nadgorliwiec ? normy w Polsce są tak luźne że 20 letni złom bez katalizatora zalany benzyną na miskalu go przechodził Wiem bo mam taką maszynę w pracy i trzeba się postarać żeby tego nie przejść Tlenki z tego co pamietam były na poziomie 100. Podobno normy które obowiązują od dawna w PL. Żebym wiedział to bym nie pytał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 A to normy w Polsce nie muszą być zgodne z normami UE? To ze gruzy po naszych drogach jeżdżą a diagności nie sprawdzają stanu auta tylko walą stemplem za 100 zeta to tylko drobna różnica w teorii i praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 1 minutę temu, olej napisał: normami UE tylko nowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 10 minut temu, olej napisał: A to normy w Polsce nie muszą być zgodne z normami UE? muszą być zgodne z normami Euro. Wejdź w wikipedie https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_1 i sobie obczaj jakie normy były od którego roku tzn norma euro 1, 2, 3, 4 itp Przykładowo auto wyprodukowane w 1999r ma spełniać normę Euro 2 która obowiązywała chyba od 96 roku itp - wiadomo że nie będzie spełniać najnowszej normy Euro 6 . Auta wyprodukowane w 2020 muszą spełniać normę najnowszą. Jeżeli ten OBK nie spełnia normy ze swojego rocznika to musi byc coś nie tak albo z katalizatorem , układem zapłonowym itp. U mnie w Yarku też miałem podobne cyrki po wymianie świec i cewki skład spalin wrócił do normy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Don Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 7 minut temu, Karas napisał: muszą być zgodne z normami Euro. Wejdź w wikipedie https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin#EURO_1 i sobie obczaj jakie normy były od którego roku tzn norma euro 1, 2, 3, 4 itp Przykładowo auto wyprodukowane w 1999r ma spełniać normę Euro 2 która obowiązywała chyba od 96 roku itp - wiadomo że nie będzie spełniać najnowszej normy Euro 6 . Auta wyprodukowane w 2020 muszą spełniać normę najnowszą. Jeżeli ten OBK nie spełnia normy ze swojego rocznika to musi byc coś nie tak albo z katalizatorem , układem zapłonowym itp. U mnie w Yarku też miałem podobne cyrki po wymianie świec i cewki skład spalin wrócił do normy To mnie obowiązuje euro 4. Coś mi świta, że diagnosta wspominał o świecach Nie chciałbym wydawać niepotrzebnie kasy, wiadomo nie przelewa się, żeby wyrzucać kasę na nowe części. Wymieniać, aż zadziała? Dzięki !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Chociaż sprawdź stan świec. Nie musisz ich wymieniać od razu. Mi diagnosta regularnie w każdym samochodzie sprawdzał spaliny na analizatorze. Zawsze było ok. W sumie LPG zawsze wyjdzie dobrze nawet jakby kata nie było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 świece to też materiał eksploatacyjny i wymienia sie je co X kilometrów. Przy lpg nawet częściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba_Don Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 6 minut temu, olej napisał: świece to też materiał eksploatacyjny i wymienia sie je co X kilometrów. Przy lpg nawet częściej. Żadnego lpg Ok dzięki koledzy! Jak uda się między patrolami teraz przejechać niepostrzeżenie to już zaraz zabieram się za to !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek_z Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Nigdy nie miałem takiego pomiaru podczas przeglądu... Może to oczywiste, że w przypadku STI z trzycalowym przelotem takich rzeczy się nie mierzy Ale w zeszłym roku sam poprosiłem o sprawdzenie i usłyszałem, że nie jest źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Naprawdę litości w polsce są tylko 2 normy dla aut przed 2011 i po. https://www.cargonews.pl/nowe-normy-dot-emisji-spalin-wiele-aut-nie-przejdzie-badania-technicznego/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 53 minuty temu, Karenz napisał: Naprawdę litości w polsce są tylko 2 normy dla aut przed 2011 i po. https://www.cargonews.pl/nowe-normy-dot-emisji-spalin-wiele-aut-nie-przejdzie-badania-technicznego/ w tym artykule nie napisali przecież, że opisywane zmiany weszły w życie tylko są w planach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karenz Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Nie mam pojęcia czy weszły bo szkolenie miałem 3-4 lata temu , jeżeli nie jest jedna norma dla silników ZI i ZS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mattipk Opublikowano 7 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2020 4 minuty temu, Karenz napisał: jeżeli nie jest jedna norma dla silników ZI i ZS a tego to ja nie wiem wydawało mi się, że obowiązują normy Euro, tak jak pisali rozmówcy. Co to są te normy ZI i ZS? Są zbliżone do tych Euro czy to całkiem coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 W dniu 7.04.2020 o 20:10, mattipk napisał: Co to są te normy ZI i ZS? Są zbliżone do tych Euro czy to całkiem coś innego? Nie normy ZI i ZS, tylko dla silników ZI i ZS (o zapłonie iskrowym i zapłonie samoczynnym, czyli benzynowy i diesla). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 8 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2020 W dniu 7.04.2020 o 16:33, Kuba_Don napisał: auta - OBK 3.0 automat. Wszystko super ekstra tylko jedno ale...normy spalania po zmierzeniu były przekroczone. Tak. Można powiedzieć, że ten model tak ma, bo jest w takim wieku, że zwykle ma niedziałające katalizatory. Wyniki analizy można znacząco poprawić jadąc dobrze rozgrzanym samochodem. Z zimnego zawsze będzie kaszanka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 W dniu 7.04.2020 o 16:33, Kuba_Don napisał: Diagnosta powiedział, że w przypadku tlenków normy przekroczyłem Jeśli mowa o tlenkach azotu (bo o jakich innych?), to ich zbyt duża ilość w spalinach świadczy jednoznacznie (o ile sam silnik jest sprawny, trzyma kompresję itd) o zużytych świecach lub niesprawnych cewkach (generalnie niewydolny układ zapłonowy). Świece są najczęściej przyczyną. W dniu 7.04.2020 o 17:54, Kuba_Don napisał: Żadnego lpg Z punktu widzenia czystości spalin i emisji szkodliwych substancji do atmosfery, to zasilanie lpg co do zasady działania i produktów spalania jest znacznie mniej szkodliwe niż zasilanie noPB . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAV Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 W dniu 7.04.2020 o 16:40, Karenz napisał: Katalizator pewnie dawno już się skończył. No moze tak być. Mój katalizator wydawał rozne zapachy juz od 190tys km, potem auto lekko zamulało i zwiększył sie apetyt na olej. Wymieniłem cału układ ( został tylko kolektor) i samochód znowu smiga jak nowy a i spalanie spadło o około 10% bo deptac tak nie trzeba. Samochód to OBK 2005 2,5 NA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaro555 Opublikowano 20 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2020 W dniu 7.04.2020 o 18:55, tomek_z napisał: Nigdy nie miałem takiego pomiaru podczas przeglądu... Może to oczywiste, że w przypadku STI z trzycalowym przelotem takich rzeczy się nie mierzy Ale w zeszłym roku sam poprosiłem o sprawdzenie i usłyszałem, że nie jest źle Ja również, inna sprawa że jeżdżę głównie na stację gdzie znają się i lubią auta "niestandardowe". Diagnosta nie pyta, ja nic nie mówię, a każdy i tak wie o co chodzi i tylko uśmiechy jak przegazuje w pustej hali i bulgot podbija Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się