Skocz do zawartości

Subarowicze w "TIRówkach"


Mateusz22

Rekomendowane odpowiedzi

4 godziny temu, OBK CVT napisał:

zeby nie bylo, sruba idzie na wstecz

chyba holowniki za pozno zlapaly i poooszedl w krzaki

Wiatr z prawej (widać po dymie z komina) , pewnie prawoskrętna śruba która przy pracy wstecz powoduje przemieszczenie rufy w lewo.

Za szybko podchodził, jak na takiego grzmota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, OBK CVT napisał:

zreszta ja sie nie znam, ja siedze w piekle  ;)

A miales kiedys mlodego starego na takim bydlaku? Gdzie bym nie byl to tylko doswiadczone dziadki. Swoja droga manewry troche czasu musza zajac, jednak presja czasu ostatnimi laty jest duza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, radek311989 napisał:

jakieś tam ubezpieczenie chyba mają

 

 

nie mam wiedzy poza podstawami

wszyscy armatorzy maja ubezpieczenie protection/indemnity ochrona/odszkodowanie

ubezpieczenia morskie to trudny temat bo to sa ubezpieczenia wzajemne i zaleza od mnostwa czynnikow

tu ucierpial statek i nadbrzeze wiec po dochodzeniu okresla jaka wina kapitana, pilota, kapitanow holownikow itd

generalnie slabo widze przyszlosc kapitana tym bardziej ze armator (one japan) nie cacka sie z zalogami

chyba ze ewidentnie awaria sterowania  :mellow:

 

tapatalked

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, OBK CVT napisał:

generalnie slabo widze przyszlosc kapitana

tym bardziej że Koreańczycy lubią do więzienia wsadzać. Kilka lat temu było głośno o kapitanie statku na kotwicy w który wjechali koreańce.

O znalazłem:

 

Cytat

7.12.2007 r. w godzinach rannych w stojący na kotwicy przed portem Daesan w Południowej Korei tankowiec „Hebei Spirit” uderzył w holowany przez dwa miejscowe holowniki, należący do Samsung Heavy Industries, dźwig pływający (dźwig zerwał się z holu i zdryfował na statek). W efekcie zderzenia trzy z pięciu zbiorników statku zostały przebite ponad linią wodną. Doszło do wycieku ponad 10 800 ton (z 260 tys. ton znajdującego się na statku) ładunku ropy naftowej. Zalane zostało wybrzeże na długości ponad 30 km, w tym plaże i tereny parku narodowego z rezerwatem przyrody. Kapitan tankowca wraz ze starszym oficerem zostali aresztowani. Po zakończeniu kilkunastodniowego śledztwa koreański „Coast Guard” stwierdził, że wina leży zarówno po stronie szyprów holowników, jak i kapitana statku „Hebei Spirit”. Szyprom przedstawiono zarzuty niedbalstwa i naruszenia przepisów dotyczących zapobiegania zanieczyszczaniu morza, natomiast kapitanowi statku postawiono zarzut „naruszenia prawa morskiego”. W czerwcu 2008 r. odbył się proces przed sądem I instancji. Sąd uznał za winnych wypadku obu szyprów holowników. Kapitan „Hebei Spirit” został oczyszczony z zarzutów. Sąd nałożył karę finansową na właściciela dźwigu pływającego. Skazani odwołali się od wyroku. Kapitan i starszy oficer pozostali w więzieniu w oczekiwaniu na następny proces. W grudniu 2008 r. sąd apelacyjny {Daejeon District Court) uznał winnymi rozlewu oleju zarówno Samsung Heavy Industries, jak i armatora statku „Hebei Spirit” i nałożył na nich kary pieniężne w wysokości 30 min wonów (22 300 $). Sąd skazał także kapitana tankowca na karę 18, a starszego oficera na 8 miesięcy pozbawienia wolności, uznając m.in., że „popełnili oni błędy i mogli zapobiec zderzeniu z dźwigiem, pracując silnikiem całą lub połową mocy, dragując kotwicę”. W styczniu 2009 r. obaj oficerowie zostali zwolnieni za kaucją; pozbawiono ich jednak prawa opuszczenia Korei, gdzie pozostali, czekając na kolejną rozprawę. W kwietniu 2009 r. Sąd Najwyższy Korei Południowej utrzymał w mocy wyrok dotyczący kary pieniężnej nałożonej na właściciela dźwigu i na armatora statku, zwrócił jednak do ponownego rozpatrzenia przez sąd niższej instancji sprawę w zakresie zarzutów postawionych kapitanowi i starszemu oficerowi (sąd powołał się na legal misunderstanding); nie zezwolił przy tym na powrót żadnego z marynarzy do własnego kraju. Na początku czerwca 2009 r. sąd apelacyjny rozpatrzył ponownie sprawę i oddalił zarzuty. Kapitan i starszy oficer zostali zwolnieni po 550 dniach pozbawienia wolności.

 

Edytowane przez Jaca68
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.04.2020 o 19:52, radek311989 napisał:

Kurde, przerąbane. Oby się nigdy nie znaleźć w sytuacji sądowej w żaden sposób. 

Nie mają źle, spróbuj odwalic coś "podobnego" zestawem, a nie daj jak ktoś by przy tym zginął, a już w ogóle będziemy skończeni jak się okaże, że jechałeś 10min dłużej jak socjalistyczne tacho pozwala.. tak że ten, w naszym fachu to codzienność :unsure:

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wzajemnie, starałem się oddać szczegóły jak najlepiej :D

Screenshot_20200411-180823_Gallery.thumb.jpg.f9a839f09d2678acd7500bd6b480f5b1.jpg

 

P.s nie mam pojęcia dlaczego normalne zdj nie przechodzi i musiałem zrobić screena zdj aby wstawić :facepalm:

  • Super! 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Mateusz22 napisał:

nie mam pojęcia dlaczego normalne zdj nie przechodzi i musiałem zrobić screena zdj aby wstawić :facepalm:

No to jest tutaj dziwne. Niby do 5MB, a czasem 3,5mb nie załaduje. Ja wtedy przycinam zdjęcie ciut i jest dużo lżejsze i przechodzi :th_dash:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piątek, tygodnia koniec i początek :D

received_627476537983143.thumb.jpeg.e3353f3d30bc885869ff3331606d2cec.jpeg

 

Takie coś odkryłem wczoraj w "ozdóbce " za prawie 5kpln, się szefu ciut zdenerwował -_-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Mateusz22 napisał:

Piątek, tygodnia koniec i początek :D

received_627476537983143.thumb.jpeg.e3353f3d30bc885869ff3331606d2cec.jpeg

 

Takie coś odkryłem wczoraj w "ozdóbce " za prawie 5kpln, się szefu ciut zdenerwował -_-

Tak trochę się pękło tej ozdobie :facepalm: i również najlepszego z Niemiec :)

15870994321439031658884995290915.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...