Jump to content

Ściąganie auta+miękka kiera


Niedźwiedź
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

zrobiłem zawiechę+geometrię. Auto podczas dodawania gazu podnosi fajnie nos (podczas jazdy oczywiście) i ciągnie trochę w lewo, po puszczeniu gazu odbija delikatnie w prawo. Cieżko w sumie powiedzieć, która pozycja jest zgodna z geometrią-czy podczas przyspieszania, czy po puszczeniu gazu. Kiedyś miałem tak w Clio-winne były końcówki drążków-a okazało się to po maltretowaniu auta na szarpakach przez 20min.

Co o tym sądzicie?Mechanik nic nie wykrył, ale na szarpakach nie byłem.

Przy okazji-dzisiaj na prościutkiej, gładziutkiej drodze (most siekierkowski) rozpędziłem auto do 140km/h - kierownica stała się miękka (w Clio to uczucie było przy 120), gorzej czuć było jezdnie, auto jakby "płynęło" , pomimo tego, że przyczepność dobra, amory nowe- czym to jest spowodowane??

Link to comment
Share on other sites

... Auto podczas dodawania gazu podnosi fajnie nos (podczas jazdy oczywiście) i ciągnie trochę w lewo, po puszczeniu gazu odbija delikatnie w prawo...

 

Miałem to samo w Skodziance jak tylni wahacz się od nadwozia odczepił. :lol:

Link to comment
Share on other sites

iałem to samo w Skodziance jak tylni wahacz się od nadwozia odczepił. :lol:

no właśnie podejrzewam, że gdzieś na zawieszce jest luz, ale znaleźć go nie mogę...Warszawiacy-gdzie podjechać na porządne szarpanie autem??

Link to comment
Share on other sites

Wybita guma na dolnym mocowaniu wachacza ?

przód?? która to guma?dolne mocowanie?? te dwie śruby co trzymają łapę od wahacza, co jest taka "ząbkowana" guma w środku?? Tam mi na geometrii coś ostatnio robili-może nie dokręcili??

 

ps wahacz,

Link to comment
Share on other sites

Jężeli masz takie objawy jak pisałęs, sprawdź tak jak kolega Legacy pisał, gumy na wachaczach a szczególnie z lewej strony, przy dodaniu gazu lewy wachacz się cofa, co powoduje ściąganie auta w lewo, przy odjęciu gazu, wachacz wraca na swoje miejsce i auto z powrotem zmienia tor na prawą stronę.

Link to comment
Share on other sites

Jężeli masz takie objawy jak pisałęs, sprawdź tak jak kolega Legacy pisał, gumy na wachaczach a szczególnie z lewej strony, przy dodaniu gazu lewy wachacz się cofa, co powoduje ściąganie auta w lewo, przy odjęciu gazu, wachacz wraca na swoje miejsce i auto z powrotem zmienia tor na prawą stronę.

 

Sorry carfit ale chyba jest odwrotnie.

 

Jak dodajesz gazu to masa nadwozia idzie do tyłu a napędzane koło z wachaczem do przodu. I jeżeli mam rację to chyba problem jest z drugiej strony.

 

Pozdrawiam,

Jako

Link to comment
Share on other sites

Raczej nie masz racji, jeżeli jest luz na tulejce wachacza to naturalne jest że caly wachacz i koło ma tendencję do odchylania sie do tyłu auta.

Link to comment
Share on other sites

nie kłócić się...mi grzebali ostro z prawej strony.

 

Absolutnie nie piszę tego żeby się kłucić.

Wydaje mi się że jest tam silentblok.... chyba tak się to pisze z jakimś płynem w środku. Jego uszkodzenie polega na pęknięciu gumy i wylaniu się tego płynu.

 

Może luz na sworzniu tylnego lewego wahacza wzdłużnego?

Link to comment
Share on other sites

no właśnie kurcze muszę gdzieś zawieche porządnie sprawdzić - ale nadal nasza Warszawska Brać nie podpowiedział mi gdzie.

Auto jeździ prosto, to odchylenie jest minimalne-a ja lubie mieć wszystko cacy...

 

z jakimś płynem w środku

z płynem??

Link to comment
Share on other sites

no właśnie kurcze muszę gdzieś zawieche porządnie sprawdzić - ale nadal nasza Warszawska Brać nie podpowiedział mi gdzie.

Auto jeździ prosto, to odchylenie jest minimalne-a ja lubie mieć wszystko cacy...

 

z jakimś płynem w środku

z płynem??

 

Weź Zbyszka z Bajecznej i podjedźcie razem na stację kontroli pojazdów, On chyba zna jakąś w okolicy i wszystko będziesz wiedział.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

nie kłócić się...mi grzebali ostro z prawej strony.

 

Absolutnie nie piszę tego żeby się kłucić.

Wydaje mi się że jest tam silentblok.... chyba tak się to pisze z jakimś płynem w środku. Jego uszkodzenie polega na pęknięciu gumy i wylaniu się tego płynu.

 

Może luz na sworzniu tylnego lewego wahacza wzdłużnego?

 

Z płynem :?: :shock: chyba coś pokręciłeś, jeszcze sie nie spotkałem żeby tuleja zawieszenia miała płyn, poduszka silnika owszem.

Link to comment
Share on other sites

U mnie kierownica miekknie wraz ze wzrostem temperatury otoczenia :) Im cieplej tym lzej chodzi.

 

Ale opisywany przez ciebie efekt utraty wyczucia przy ~140km/k moze byc spowodowany drganiami kol, ktorych moze nie czujesz na kierownicy. U mnie tez jest taki efekt kiedy sa niewywazone kola. Na letnich, ktore drgaja wlasnie w okolicy tej predkosci jest efekt ustraty uczucia jezdni i jakby zmiekczenia kierownicy. Drgania sa wyczuwalne na kierownicy czasem a czasem nie. Na zimowkach, ktore mam nowe efektu tego nie ma.

Link to comment
Share on other sites

Jest tam żel , jednym z objawów zużycia poduszki jest wyciek

 

o kurde :shock: , to tego nie wiedziałem :roll:

 

Jako zwracam honor :lol: jedna człek się uczy całe życie :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Przy okazji-dzisiaj na prościutkiej, gładziutkiej drodze (most siekierkowski) rozpędziłem auto do 140km/h - kierownica stała się miękka (w Clio to uczucie było przy 120), gorzej czuć było jezdnie, auto jakby "płynęło" , pomimo tego, że przyczepność dobra, amory nowe- czym to jest spowodowane??

_________________

A czy Kolega zmienił opony na letnie :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wybita guma na dolnym mocowaniu wachacza ?

 

Czy oprócz tego o czym pisał Sirchaser może być też słyszalne uderzenia w zawieszeniu. Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że samochód podobnie się zachowuje, a od 2 tygodni zaczął radośnie walić w zawieszeniu. Mówią, że to maglownica, ale ja nie jestem przekonany :???:

Link to comment
Share on other sites

Wybita guma na dolnym mocowaniu wachacza ?

 

Czy oprócz tego o czym pisał Sirchaser może być też słyszalne uderzenia w zawieszeniu. Od jakiegoś czasu mam wrażenie, że samochód podobnie się zachowuje, a od 2 tygodni zaczął radośnie walić w zawieszeniu. Mówią, że to maglownica, ale ja nie jestem przekonany :???:

Jeżeli jest rozwalone tylne mocowaniw wahacza może być szłyszalne stukanie w okolicach nóg kierowcy lub pasażera

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...