Jump to content

Falowanie obrotów i nie równa praca na ciepłym Legacy III 2.5


Recommended Posts

Witam.

Proszę o pomoc. 

Mam w swoim Subaru Legacy dość dziwny problem...

Subaru LEGACY III kombi (BH) 2.5 AWD (BH9), moc: 156 KM/115 kW

Na rozgrzanym silniku (szczególnie po przejechaniu na wysokich obrotach przez jakiś czas), silnik zaczyna wariować. 

Nie równo pracuje ale tylko na niskich obrotach. Obroty falują a też dochodzi do zgaśnięcia silnika. 

Próby jechania na wolnych obrotach kończą się szarpaniem ale gdy wciśniemy mocniej pedał gazu to po chwili auto budzi się do życia i jedzie na wysokich obrotach prawidłowo. 

Można by powiedzieć, że jazda cały czas na wysokich obrotach jest możliwa.

Po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok 2-3 min sinik pracuje normalnie na niskich obrotach - sytuacja wraca gdy przejedziemy się chwile na wyższych  obrotach (powyżej 4 tyś ).

Odnoszę wrażenie, że auto bardziej szarpie i problem się nasila jak się jedzie po rondzie/zakręcie.... 

Świece nowe, przepustnica czyszczona, sonda sprawdzona, czujnik spalania stukowego sprawdzony.  Komp nie pokazuje błędów.

Macie może jakieś pomysły ? Będę wdzięczny za każdą pomoc. 

Pozdrawiam !

Edited by majsterbaciar
Link to post
Share on other sites

Sprawdź szczelność kolektora dolotowego i wylotowego (do lambdy wystarczy) czy nie idzie gdzieś lewe powietrze. Po nocy zanim odpalisz odczytaj temperatury z czujników w kolektorze ssącym i temp. silnika czy się zgadza z otoczeniem  i nie przekłamuje. Sprawdź EGR czy nie przyblokowany możesz go umyć przy okazji. No i oczywiście luzy zaworowe. Potem to już szukanie trochę po omacku przejrzenie zaworów powietrza w kolektorze, drożność odmy, kable zapłonowe, jak ktoś dubał przy nim to sprawdzić czy na rozrządzie nie jest przestawione o ząbek no i pozostaje padnięty wtrysk.

Link to post
Share on other sites

Ja wystartowałem od wyczyszczenia przepustnicy(bo to chyba 40zł mnie wyniosło uszczelka OEM + jakieś czyściwo). Samochód od razu na "wolnych" chodził ,jak trzeba(to był główny powód nierównej pracy motoru, "na zimnym"). Jak już widziałem,że taki "pasztet" tam w środku był,to wyczyściłem rurkę od PCV (średnica zmniejszona była) ,wymieniłem zawór PCV (nówka OEM chyba 70zł-skrzyni korbowej nie rozwali i nie będzie się lało przez uszczelki) , EGR też wyczyściłem. samochód elegancko chodzi. Ps Tak ogólnie po zakupie wymieniłem świece i kable na oryginały. Ps zacznij na spokojnie od wyczyszczenia tej przepustnicy.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Miałem kiedyś w hondzie podobny problem jak brała lewe powietrze z dolotu, może najpierw sprawdź to czy połączenie jest szczelne i czy sam dolot dziury nie ma.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...