olej Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 Mam pytanie o działanie skrzyni 5AT. W aucie Outback z SI drajwem. Auto mam od niedawna i zauważyłem jedną dziwną cechę tej skrzyni (albo jakiś [moderator czuwa]-up). Ruszam sobie na D na spokojnie, prędkość rośnie, biegi wchodzą coraz wyższe, gaz tylko lekko wciśnięty więc komputator trzyma obroty w okolicy 1500-2000 i jak już wejdzie chyba na 5 bieg, obroty mniej więcej 1600, a prędkość mija 50 km/h to w okolicy 55 km/h skrzynia na chwilę robi coś jak by chciała zredukować. Na dosłownie sekundę obroty wchodzą pod 2000 i po chwili spadają do 1600, prędkość mija 60 km/h i jedziemy dalej. Żadnego tam szarpnięcia nie ma tylko taka niby redukcja nie wiadomo po co. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 coś mi się wydaje że to zapinanie i rozpinanie lock upu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 30 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 Możliwe i było by to nieprawidłowe działanie? Jest jakaś procedura diagnozowania poprawności zapinania tego? W serwisówce nie znalazłem. Btw. czy te skrzynki mają jakaś adaptację pod styl jazdy którą da się zresetować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 9 minut temu, olej napisał: Możliwe i było by to nieprawidłowe działanie? tego nie wiem, może jeździsz zbyt delikatnie i TCM nie potrzebnie zapina lock up. Z tego co ja zaobserwowałem w Tribece, to skrzynia bardzo szybko się adoptuje do stylu jazdy. Nie po to masz H6, żeby jeździć jak emeryt ;-) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 30 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 NO jak bym tak po bułki jeździł to wyhamował bym u sklepowej na zapleczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2020 Możesz zrobić stall test. Opis masz w tym service manualu: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Legacy_Outback/2008/2008 Service Manual.pdf (zobacz 2812 i 2813 str. pdf). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 A co ten test może wykazać względem lock-up? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewemarkam Opublikowano 4 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2020 A co ten test może wykazać względem lock-up? Ale uszkodzony konwerter to nie tylko usterka lockup. Tam jest pompa i turbina które muszą być jakoś względem siebie łożyskowane. I oprócz tego też lockup. Stall test wykazuje głównie zwiększony uślizg sprzęgła. Tutaj raczej nic nam to nie da. A jak już obroty Ci znów spadną, to dodając lekko gaz samochód przyspiesza normalnie? A gdy dodasz gazu trochę bardziej, ale nie na tyle żeby skrzynia zredukowała to widać jakiś nagły skok obrotów? Jak np skończysz przyspieszać to przy wyższych prędkościach też się tak to objawia? Tak jak@lutek34 napisał coś z lockup. Albo po prostu samochód się buntuje że go oszczędzasz;) Lockup właśnie jest zapinany na najwyższym biegu, przy prędkości właśnie ok 60km/h. Może akurat trafisz w taki moment że skrzynia już powinna zapiąć, ale nagle się "rozmyśli" i po chwili stwierdzi że jednak zapnie go. K Nie wiem jak się kasuje w niej adaptację z ale może wystarczyło by ją od nowa przyuczyć do Twojego stylu jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 5 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2020 A czy skrzynia w trybie manualnym też zapina locup na 5 biegu w okolicach 60 km/h? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 9 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2020 W dniu 4.04.2020 o 22:02, olej napisał: A co ten test może wykazać względem lock-up? Cała opisana na podanych przeze mnie 2 stronach procedura może pozwolić wykluczyć sporo innych usterek. Jest tam też opisany test działania lock-up - klasyczny drogowy (ale to powinien wyczuwać każdy średnio-doświadczony użytkownik E5AT) i przy użyciu testera SSM. Przy odrobinie chęci można znaleźć (np. na forum) kogoś, kto udostępni SSM i odczytać opisane tam parametry ...można też dywagować i zadawać pytania, z których raczej niewiele wyniknie w kontekście rozwiązania problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się