mateuszm31 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Witam posiadam legacy IV 2.0r 165km 2005r Mam problem z pompą powietrza wtórnego a dokładnie z zaworami (błąd p2441). Nie za bardzo widzi mi sie wymiana zaworów gdyż koszt jest duży i mało opłacalny Mam dwie opcje wyjścia z tematu: 1. wywalić pompe, zawory i zaślepić w bloku te dwa otwory, tylko że wywali mi pewnie parę błędów i pytanie jest takie czy z takimi błedami można jeżdzić? nie zaszkodzi to dla pracy silnika i odczytów z rożnych czujników przez co silnik bedzie zle dawkował paliwo? Tak, wiem że jest możliwosc wykasowania tego z ECU samochodu, ale z sterownikami hitachi nie jest tak łatwo i trzeba znalesc specjalisce i troche zaplacić za taki mod. 2. zaślepić te dwa otwory w bloku silnika a powietrze z zaworów pościć "luzem" pod komorą silnika i dodatkowo zastosować patent joki199 Czy można zastosować taki patent? wydaje mi sie ze takei rozwiazanie jest najlepsze i nie bedzie powodować generowanie błedów silnikowych Z góry dziekuje za odpowiedz Pozdrwiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk Róg Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 4 godziny temu, mateuszm31 napisał: Witam posiadam legacy IV 2.0r 165km 2005r Mam problem z pompą powietrza wtórnego a dokładnie z zaworami (błąd p2441). Nie za bardzo widzi mi sie wymiana zaworów gdyż koszt jest duży i mało opłacalny Mam dwie opcje wyjścia z tematu: 1. wywalić pompe, zawory i zaślepić w bloku te dwa otwory, tylko że wywali mi pewnie parę błędów i pytanie jest takie czy z takimi błedami można jeżdzić? nie zaszkodzi to dla pracy silnika i odczytów z rożnych czujników przez co silnik bedzie zle dawkował paliwo? Tak, wiem że jest możliwosc wykasowania tego z ECU samochodu, ale z sterownikami hitachi nie jest tak łatwo i trzeba znalesc specjalisce i troche zaplacić za taki mod. 2. zaślepić te dwa otwory w bloku silnika a powietrze z zaworów pościć "luzem" pod komorą silnika i dodatkowo zastosować patent joki199 Czy można zastosować taki patent? wydaje mi sie ze takei rozwiazanie jest najlepsze i nie bedzie powodować generowanie błedów silnikowych Z góry dziekuje za odpowiedz Pozdrwiam Skąd pochodzisz to moge dać ci goscia który to ci ogarnie bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krvrad Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 http://subaru.nie-ASO.pl/pl/oferta/subaru_na_2_0_ecu_hitachi.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm31 Opublikowano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2020 (edytowane) Kurde, pytanie było inne założyłem temat w dziale technicznym aby podyskutować na tematy techniczne i ewentualne rozwiązania. Edytowane 31 Marca 2020 przez mateuszm31 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Chrościcki Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2020 Właśnie pisałem w wątku forestera https://forum.subaru.pl/topic/54661-pompa-powietrza-wtórnego/page/4/?tab=comments#comment-2917649 Zastosowałem patent joki99. I wszystko ok. Pompę odłączyłem żeby nie wyła po rozruchu, teraz zastanawiam się nad zaślepieniem otworu w bloku specjalnymi zaślepkami (wymiary były gdzieś w wątku, będę je wypalała na laserze, więc jak ktoś jest chętny to może mi dać znać). Tylko widzę jest tam ciężki dostęp od góry, więc myślę żeby tylko odłączyć wąż od pompy i go zaślepić od strony bloku, aby ten syf nie szedł do pompy mimo wszystko. Dobrze myślę ? Bo rozumiem że te zawory nie są teraz zamknięte tylko ten patent "oszukuję" sterownik. Z tego co sprawdziłem wcześniej, jeden zawór mam sprawny jeden nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateuszm31 Opublikowano 19 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2020 (edytowane) W dniu 14.04.2020 o 08:00, Michał Chrościcki napisał: Właśnie pisałem w wątku foresterahttps://forum.subaru.pl/topic/54661-pompa-powietrza-wtórnego/page/4/?tab=comments#comment-2917649 Zastosowałem patent joki99. I wszystko ok. Pompę odłączyłem żeby nie wyła po rozruchu, teraz zastanawiam się nad zaślepieniem otworu w bloku specjalnymi zaślepkami (wymiary były gdzieś w wątku, będę je wypalała na laserze, więc jak ktoś jest chętny to może mi dać znać). Tylko widzę jest tam ciężki dostęp od góry, więc myślę żeby tylko odłączyć wąż od pompy i go zaślepić od strony bloku, aby ten syf nie szedł do pompy mimo wszystko. Dobrze myślę ? Bo rozumiem że te zawory nie są teraz zamknięte tylko ten patent "oszukuję" sterownik. Z tego co sprawdziłem wcześniej, jeden zawór mam sprawny jeden nie. Mimo braku konkretnych odpowiedzi zabrałem sie za temat, zrobiłem zaślepki z blachy 3mm(wyciąłem je kątówka) na wzór wziąłem podkladki którą są przy rurkach na łączeniu z głowicą, podkladki wyciałem z plyty grafitowej (14zł mały arkusz) pompe i zawory zostawiłem wszystko chula bez żadnych błedów itp a pompa powietrza wtórnego wykluczone co do rurek prawa byłą prawie czysta w srodku natomiast lewa była zasyfiona że powietrze ledwo sie dostawało do glowicy, wiec miałem juz przyczynę błedu p2441. Wiec juz rozumiem czemu ludzie wymienią na nową pompe i zawory a problem nadal pozostanie wywala bład, przyczyna niedrożna rurka, wiec w takiej sytuacji patent joki99 sie sprawdza. Nastepny etap to wywalenie pompy i zaworów tak zeby nie wywalało błedów, zbudowałem emulator czyjnika cisneinai w zaworze jak bede miał czas to go przetestuje i opisze na forum cały problem i jak je rozwiązac, bo wywalania go za 1.5k zł w sterowniku do auta 15letniego jest glupie i troche bez sensu U mnie pompa glosno nie wyje, akurat po operacji zaslepienia na drugi dzien miałem temperature ponizej zera rano wiec mogłem przetestować działanie, obawiałęm sie że te powietrze co powinno iśc do glowicy bedzie glosno hałasowało pompujac ją w wolna przestrzeń pod maską, ale nie, tylko delikatnie slychac wiec polecam kazdemu ogolnie pompa i zaworu były u mnie w idealnym stanie, jedynie w pompie powietrza caly silnik był zasyfiony zdartymi szczotkami a tak to git btw. jako ze mamy teraz temperatury które przy rozruchu nie wymagają dziaąłnia pompy powietrza wtórnego, to w jaki sposób wymusić jej działąnie? odlaczyc czujnik temperatury powietrza? albo go zmanipulowac aby pokazywało np -5 stopni? Edytowane 19 Kwietnia 2020 przez mateuszm31 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się