Skocz do zawartości

legacy IV pompa powietrza wtórnego


mateuszm31

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam legacy IV 2.0r 165km 2005r

Mam problem z pompą powietrza wtórnego a dokładnie z zaworami (błąd p2441).

Nie za bardzo widzi mi sie wymiana zaworów gdyż koszt jest duży i mało opłacalny :D

Mam dwie opcje wyjścia z tematu:

 

1. wywalić pompe, zawory i zaślepić w bloku te dwa otwory, tylko że wywali mi pewnie parę błędów i pytanie jest takie czy z takimi błedami można jeżdzić? nie zaszkodzi to dla pracy silnika i odczytów z rożnych czujników przez co silnik bedzie zle dawkował paliwo?

Tak, wiem że jest możliwosc wykasowania tego z ECU samochodu, ale z sterownikami hitachi nie jest tak łatwo i trzeba znalesc specjalisce i troche zaplacić za taki mod.

 

 

2. zaślepić te dwa otwory w bloku silnika a powietrze z zaworów pościć "luzem" pod komorą silnika i dodatkowo zastosować patent joki199 

Czy można zastosować taki patent? wydaje mi sie ze takei rozwiazanie jest najlepsze i nie bedzie powodować generowanie błedów silnikowych 

 

Z góry dziekuje za odpowiedz

Pozdrwiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mateuszm31 napisał:

Witam posiadam legacy IV 2.0r 165km 2005r

Mam problem z pompą powietrza wtórnego a dokładnie z zaworami (błąd p2441).

Nie za bardzo widzi mi sie wymiana zaworów gdyż koszt jest duży i mało opłacalny :D

Mam dwie opcje wyjścia z tematu:

 

1. wywalić pompe, zawory i zaślepić w bloku te dwa otwory, tylko że wywali mi pewnie parę błędów i pytanie jest takie czy z takimi błedami można jeżdzić? nie zaszkodzi to dla pracy silnika i odczytów z rożnych czujników przez co silnik bedzie zle dawkował paliwo?

Tak, wiem że jest możliwosc wykasowania tego z ECU samochodu, ale z sterownikami hitachi nie jest tak łatwo i trzeba znalesc specjalisce i troche zaplacić za taki mod.

 

 

2. zaślepić te dwa otwory w bloku silnika a powietrze z zaworów pościć "luzem" pod komorą silnika i dodatkowo zastosować patent joki199 

Czy można zastosować taki patent? wydaje mi sie ze takei rozwiazanie jest najlepsze i nie bedzie powodować generowanie błedów silnikowych 

 

Z góry dziekuje za odpowiedz

Pozdrwiam

Skąd pochodzisz to moge dać ci goscia który to ci ogarnie bez problemu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Właśnie pisałem w wątku forestera
https://forum.subaru.pl/topic/54661-pompa-powietrza-wtórnego/page/4/?tab=comments#comment-2917649

Zastosowałem patent joki99. I wszystko ok. Pompę odłączyłem żeby nie wyła po rozruchu, teraz zastanawiam się nad zaślepieniem otworu w bloku specjalnymi zaślepkami (wymiary były gdzieś w wątku, będę je wypalała na laserze, więc jak ktoś jest chętny to może mi dać znać). Tylko widzę jest tam ciężki dostęp od góry, więc myślę żeby tylko odłączyć wąż od pompy i go zaślepić od strony bloku, aby ten syf nie szedł do pompy mimo wszystko. Dobrze myślę ? Bo rozumiem że te zawory nie są teraz zamknięte tylko ten patent "oszukuję" sterownik. Z tego co sprawdziłem wcześniej, jeden zawór mam sprawny jeden nie.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.04.2020 o 08:00, Michał Chrościcki napisał:

Właśnie pisałem w wątku forestera
https://forum.subaru.pl/topic/54661-pompa-powietrza-wtórnego/page/4/?tab=comments#comment-2917649

Zastosowałem patent joki99. I wszystko ok. Pompę odłączyłem żeby nie wyła po rozruchu, teraz zastanawiam się nad zaślepieniem otworu w bloku specjalnymi zaślepkami (wymiary były gdzieś w wątku, będę je wypalała na laserze, więc jak ktoś jest chętny to może mi dać znać). Tylko widzę jest tam ciężki dostęp od góry, więc myślę żeby tylko odłączyć wąż od pompy i go zaślepić od strony bloku, aby ten syf nie szedł do pompy mimo wszystko. Dobrze myślę ? Bo rozumiem że te zawory nie są teraz zamknięte tylko ten patent "oszukuję" sterownik. Z tego co sprawdziłem wcześniej, jeden zawór mam sprawny jeden nie.  

Mimo braku konkretnych odpowiedzi zabrałem sie za temat, zrobiłem zaślepki z blachy 3mm(wyciąłem je kątówka) na wzór wziąłem podkladki którą są przy rurkach na łączeniu z głowicą, podkladki wyciałem z plyty grafitowej (14zł mały arkusz) pompe i zawory zostawiłem wszystko chula bez żadnych błedów itp a pompa powietrza wtórnego wykluczone :D

co do rurek prawa byłą prawie czysta w srodku natomiast lewa była zasyfiona że powietrze ledwo sie dostawało do glowicy, wiec miałem juz przyczynę błedu p2441. Wiec juz rozumiem czemu ludzie wymienią na nową pompe i zawory a problem nadal pozostanie wywala bład, przyczyna niedrożna rurka, wiec w takiej sytuacji patent joki99 sie sprawdza.

 

Nastepny etap to wywalenie pompy i zaworów tak zeby nie wywalało błedów, zbudowałem emulator czyjnika cisneinai w zaworze jak bede miał czas to go przetestuje i opisze na forum cały problem i jak je rozwiązac, bo wywalania go za 1.5k zł w sterowniku do auta 15letniego jest glupie i troche bez sensu :toobad:

 

U mnie pompa glosno nie wyje, akurat po operacji zaslepienia na drugi dzien miałem temperature ponizej zera rano wiec mogłem przetestować działanie, obawiałęm sie że te powietrze co powinno iśc do glowicy bedzie glosno hałasowało pompujac ją w wolna przestrzeń pod maską, ale nie, tylko delikatnie slychac :D wiec polecam kazdemu 

 

ogolnie pompa i zaworu były u mnie w idealnym stanie, jedynie w pompie powietrza caly silnik był zasyfiony zdartymi szczotkami a tak to git :D

 

btw. jako ze mamy teraz temperatury które przy rozruchu nie wymagają dziaąłnia pompy powietrza wtórnego, to w jaki sposób wymusić jej działąnie? odlaczyc czujnik temperatury powietrza? albo go zmanipulowac aby pokazywało np -5 stopni?

 

Edytowane przez mateuszm31
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...