Jump to content
maciuo

Regeneracja zacisku przód-pytanie do fachowców

Recommended Posts

Posted (edited)

Cześć,

 

Z nudów zabrałem się za hamulce w swoim OBK. Po rozebraniu zacisku okazało się że dolna prowadnica stoi. Udało mi się ją wybić i oczyścić. Jednak na powierzchni śruby są wżery- wg.mnie kwalifikujące śrubę prowadnicy do wymiany. Jakie jest wasze zdanie? I jeszcze pytanie do tych co robią na co dzień w mechanice. Wiem ze zdania są podzielone i nawet poszczególne instrukcje serwisowe w zależności od marki się różnią w tym temacie-w Subaru smarujecie te sruby czy zostawiacie suche? 

IMG_4186.JPG

Edited by maciuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak dla mnie to prowadnica jest jeszcze OK, kup zestaw gumek, nasmaruj smarem ceramicznym i składaj.

a jak chcesz wymieniać prowadnice, to kup taki zestaw i masz z głowy 

AUTOFREN SEINSA D7037C Zestaw tulei prowadzących, zacisk hamulca ...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie jest taka zła. Jak nie lata w gnieździe na wszystkie strony to przetrzeć to gładkim papierem ściernym na gładko. Smaru dać ale nie jakiegoś tam towotu tylko smaru do prowadnic. Będzie działać. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No właśnie na ten moment to poskładałem i hula ale się zastanawiam bo i tak muszę to rozebrać jeszcze raz bo tarcze i klocki w przyszłym tygodniu mi przyjdą...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zostaw ja będzie chodzić jeszcze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

By nie wracać za jakiś czas do tematu to można założyć nowy zestaw , ceny pewnie nie odstraszają , zależy jak z jakością wykonania. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, maciuo napisał:

I jeszcze pytanie do tych co robią na co dzień w mechanice. Wiem ze zdania są podzielone i nawet poszczególne instrukcje serwisowe w zależności od marki się różnią w tym temacie-w Subaru smarujecie te sruby czy zostawiacie suche? 

Tego typu prowadnice w każdej marce są smarowane i we wszystkich instrukcjach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli takie wżery byłyby na tłoczkach to byłby problem. Na tej prowadnicy jest jeszcze spoko. Można ją próbować wygładzić wodnym papierem ściernym. Bardziej problematyczna może być ta sparciała gumka na końcu - jak się "zaparzy" w jarzmie to będzie lipa. Smar do prowadnic hamulcowych można normalnie kupić w sklepach moto.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Miałem całkiem niedawno taką samą "akcję serwisową". Też wybijałem i nastąpiła deformacja ;). Palnik, wd40 ,ale nie dało się uratować. Pociesze Cię... Kompletny zestaw gumki itd (na jedną stronę. o ile pamiętam to Duński) kosztował chyba całe 25zł . Jak masz "smart" na alle, to 50zł i full regeneracja za 70zł (bo jeszcze ATE do prowadnic kupiłem) . Troszkę papieru użyłem,żeby rdzę usunąć. Robota groszowa,ale hamulce teraz żylety (Standardowe zaciski,ale różnica kosmiczna, w porównaniu do tego co było). Jak będę miał chwilę czasu to wyślę link na priv (o ile jeszcze mają te zestawy w sprzedaży).Ps Jak się ociepli ,to biorę się ostro za regenerację tyłu...

Edited by Qubu666-Baja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdybym to wcześniej wyłapał i poprawił to bym miał jeszcze z rok jazdy na tych tarczach i klockach a tak to mi nierówno klocki zużyło i tarcze przy okazji wyszły do zmiany...  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Subaraki tak mają przerabiałem ten temat w swoim forku SF jak i legacy żony. Zestawy naprawcze są tanie jak masz czas to samemu ogarniesz ten temat. Czyściłem prowadnice i smarowałem , nowe gumki i przez rok lub półtora jest spokój. Teraz się zastanawiam nad takim zestawem jak pokazał kolega lutek34 ponieważ problem wraca. Mimo że wszystko było wyczyszczone na błysk. Bardzo ważnym elementem są gumki na końcu prowadnicy-(te wew.) zawsze wymienić je trzeba na nowe!! Do tłoczków też się dobrałem wyczyszczone z rdzy i nowe zestawy naprawcze są dostępne. Smar do prowadnic musi być odpowiedni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napiszę tutaj pewnie herezję jednak nie podzielam części opinii że smar musi być dedykowany.

Smary dedykowane do prowadnic czasem pod wpływem wysokich temperatur stają się gumowate jeśli damy go sporo to prowadnice staną...

kluczowym elementem jest oczyszczenie prowadnicy oraz miejsca gdzie nachodzi uszczelnienie/gumka to miejsce zawsze smaruje smarem bądź maluję aby gumka skleiła się z zaciskiem. (trudno powiedzieć która technika jest lepsza)

 

Z tej firmy co podał ktoś linka powyżej uszczelnienia/zestawy naprawcze są średnie. są tanie i ogólnodostępne przy dobrym montażu wytrzymają chwilę ale daleko temu do jakości OM.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No już jakiś czas autko śmiga, zastosowałem zestaw frenkit taki za 18 zeta. Wcześniej się zapiekało szybko co  można było poznać po nawrotach piszczenia. Hamulce lepiej biorą. Smar był w zestawie z gumkami i prowadnicami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...