Skocz do zawartości

Regeneracja zacisku przód-pytanie do fachowców


maciuo

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Z nudów zabrałem się za hamulce w swoim OBK. Po rozebraniu zacisku okazało się że dolna prowadnica stoi. Udało mi się ją wybić i oczyścić. Jednak na powierzchni śruby są wżery- wg.mnie kwalifikujące śrubę prowadnicy do wymiany. Jakie jest wasze zdanie? I jeszcze pytanie do tych co robią na co dzień w mechanice. Wiem ze zdania są podzielone i nawet poszczególne instrukcje serwisowe w zależności od marki się różnią w tym temacie-w Subaru smarujecie te sruby czy zostawiacie suche? 

IMG_4186.JPG

Edytowane przez maciuo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest taka zła. Jak nie lata w gnieździe na wszystkie strony to przetrzeć to gładkim papierem ściernym na gładko. Smaru dać ale nie jakiegoś tam towotu tylko smaru do prowadnic. Będzie działać. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, maciuo napisał:

I jeszcze pytanie do tych co robią na co dzień w mechanice. Wiem ze zdania są podzielone i nawet poszczególne instrukcje serwisowe w zależności od marki się różnią w tym temacie-w Subaru smarujecie te sruby czy zostawiacie suche? 

Tego typu prowadnice w każdej marce są smarowane i we wszystkich instrukcjach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli takie wżery byłyby na tłoczkach to byłby problem. Na tej prowadnicy jest jeszcze spoko. Można ją próbować wygładzić wodnym papierem ściernym. Bardziej problematyczna może być ta sparciała gumka na końcu - jak się "zaparzy" w jarzmie to będzie lipa. Smar do prowadnic hamulcowych można normalnie kupić w sklepach moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem całkiem niedawno taką samą "akcję serwisową". Też wybijałem i nastąpiła deformacja ;). Palnik, wd40 ,ale nie dało się uratować. Pociesze Cię... Kompletny zestaw gumki itd (na jedną stronę. o ile pamiętam to Duński) kosztował chyba całe 25zł . Jak masz "smart" na alle, to 50zł i full regeneracja za 70zł (bo jeszcze ATE do prowadnic kupiłem) . Troszkę papieru użyłem,żeby rdzę usunąć. Robota groszowa,ale hamulce teraz żylety (Standardowe zaciski,ale różnica kosmiczna, w porównaniu do tego co było). Jak będę miał chwilę czasu to wyślę link na priv (o ile jeszcze mają te zestawy w sprzedaży).Ps Jak się ociepli ,to biorę się ostro za regenerację tyłu...

Edytowane przez Qubu666-Baja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego Subaraki tak mają przerabiałem ten temat w swoim forku SF jak i legacy żony. Zestawy naprawcze są tanie jak masz czas to samemu ogarniesz ten temat. Czyściłem prowadnice i smarowałem , nowe gumki i przez rok lub półtora jest spokój. Teraz się zastanawiam nad takim zestawem jak pokazał kolega lutek34 ponieważ problem wraca. Mimo że wszystko było wyczyszczone na błysk. Bardzo ważnym elementem są gumki na końcu prowadnicy-(te wew.) zawsze wymienić je trzeba na nowe!! Do tłoczków też się dobrałem wyczyszczone z rdzy i nowe zestawy naprawcze są dostępne. Smar do prowadnic musi być odpowiedni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiszę tutaj pewnie herezję jednak nie podzielam części opinii że smar musi być dedykowany.

Smary dedykowane do prowadnic czasem pod wpływem wysokich temperatur stają się gumowate jeśli damy go sporo to prowadnice staną...

kluczowym elementem jest oczyszczenie prowadnicy oraz miejsca gdzie nachodzi uszczelnienie/gumka to miejsce zawsze smaruje smarem bądź maluję aby gumka skleiła się z zaciskiem. (trudno powiedzieć która technika jest lepsza)

 

Z tej firmy co podał ktoś linka powyżej uszczelnienia/zestawy naprawcze są średnie. są tanie i ogólnodostępne przy dobrym montażu wytrzymają chwilę ale daleko temu do jakości OM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No już jakiś czas autko śmiga, zastosowałem zestaw frenkit taki za 18 zeta. Wcześniej się zapiekało szybko co  można było poznać po nawrotach piszczenia. Hamulce lepiej biorą. Smar był w zestawie z gumkami i prowadnicami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...