maciuo Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 (edytowane) Cześć, Z nudów zabrałem się za hamulce w swoim OBK. Po rozebraniu zacisku okazało się że dolna prowadnica stoi. Udało mi się ją wybić i oczyścić. Jednak na powierzchni śruby są wżery- wg.mnie kwalifikujące śrubę prowadnicy do wymiany. Jakie jest wasze zdanie? I jeszcze pytanie do tych co robią na co dzień w mechanice. Wiem ze zdania są podzielone i nawet poszczególne instrukcje serwisowe w zależności od marki się różnią w tym temacie-w Subaru smarujecie te sruby czy zostawiacie suche? Edytowane 29 Marca 2020 przez maciuo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 jak dla mnie to prowadnica jest jeszcze OK, kup zestaw gumek, nasmaruj smarem ceramicznym i składaj. a jak chcesz wymieniać prowadnice, to kup taki zestaw i masz z głowy 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olej Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Nie jest taka zła. Jak nie lata w gnieździe na wszystkie strony to przetrzeć to gładkim papierem ściernym na gładko. Smaru dać ale nie jakiegoś tam towotu tylko smaru do prowadnic. Będzie działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 29 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 No właśnie na ten moment to poskładałem i hula ale się zastanawiam bo i tak muszę to rozebrać jeszcze raz bo tarcze i klocki w przyszłym tygodniu mi przyjdą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcos Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 Zostaw ja będzie chodzić jeszcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian Korzekwa Opublikowano 29 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2020 By nie wracać za jakiś czas do tematu to można założyć nowy zestaw , ceny pewnie nie odstraszają , zależy jak z jakością wykonania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 19 godzin temu, maciuo napisał: I jeszcze pytanie do tych co robią na co dzień w mechanice. Wiem ze zdania są podzielone i nawet poszczególne instrukcje serwisowe w zależności od marki się różnią w tym temacie-w Subaru smarujecie te sruby czy zostawiacie suche? Tego typu prowadnice w każdej marce są smarowane i we wszystkich instrukcjach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DETT Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 Jeśli takie wżery byłyby na tłoczkach to byłby problem. Na tej prowadnicy jest jeszcze spoko. Można ją próbować wygładzić wodnym papierem ściernym. Bardziej problematyczna może być ta sparciała gumka na końcu - jak się "zaparzy" w jarzmie to będzie lipa. Smar do prowadnic hamulcowych można normalnie kupić w sklepach moto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qubu666-Baja Opublikowano 30 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 (edytowane) Miałem całkiem niedawno taką samą "akcję serwisową". Też wybijałem i nastąpiła deformacja . Palnik, wd40 ,ale nie dało się uratować. Pociesze Cię... Kompletny zestaw gumki itd (na jedną stronę. o ile pamiętam to Duński) kosztował chyba całe 25zł . Jak masz "smart" na alle, to 50zł i full regeneracja za 70zł (bo jeszcze ATE do prowadnic kupiłem) . Troszkę papieru użyłem,żeby rdzę usunąć. Robota groszowa,ale hamulce teraz żylety (Standardowe zaciski,ale różnica kosmiczna, w porównaniu do tego co było). Jak będę miał chwilę czasu to wyślę link na priv (o ile jeszcze mają te zestawy w sprzedaży).Ps Jak się ociepli ,to biorę się ostro za regenerację tyłu... Edytowane 30 Marca 2020 przez Qubu666-Baja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 30 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2020 Gdybym to wcześniej wyłapał i poprawił to bym miał jeszcze z rok jazdy na tych tarczach i klockach a tak to mi nierówno klocki zużyło i tarcze przy okazji wyszły do zmiany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Skopek Opublikowano 5 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2020 Kolego Subaraki tak mają przerabiałem ten temat w swoim forku SF jak i legacy żony. Zestawy naprawcze są tanie jak masz czas to samemu ogarniesz ten temat. Czyściłem prowadnice i smarowałem , nowe gumki i przez rok lub półtora jest spokój. Teraz się zastanawiam nad takim zestawem jak pokazał kolega lutek34 ponieważ problem wraca. Mimo że wszystko było wyczyszczone na błysk. Bardzo ważnym elementem są gumki na końcu prowadnicy-(te wew.) zawsze wymienić je trzeba na nowe!! Do tłoczków też się dobrałem wyczyszczone z rdzy i nowe zestawy naprawcze są dostępne. Smar do prowadnic musi być odpowiedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SubaruLPG Opublikowano 6 Maja 2020 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 Napiszę tutaj pewnie herezję jednak nie podzielam części opinii że smar musi być dedykowany. Smary dedykowane do prowadnic czasem pod wpływem wysokich temperatur stają się gumowate jeśli damy go sporo to prowadnice staną... kluczowym elementem jest oczyszczenie prowadnicy oraz miejsca gdzie nachodzi uszczelnienie/gumka to miejsce zawsze smaruje smarem bądź maluję aby gumka skleiła się z zaciskiem. (trudno powiedzieć która technika jest lepsza) Z tej firmy co podał ktoś linka powyżej uszczelnienia/zestawy naprawcze są średnie. są tanie i ogólnodostępne przy dobrym montażu wytrzymają chwilę ale daleko temu do jakości OM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciuo Opublikowano 6 Maja 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2020 No już jakiś czas autko śmiga, zastosowałem zestaw frenkit taki za 18 zeta. Wcześniej się zapiekało szybko co można było poznać po nawrotach piszczenia. Hamulce lepiej biorą. Smar był w zestawie z gumkami i prowadnicami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się