Jump to content

Poci się zacisk hamulcowy


ewemarkam
 Share

Recommended Posts

Witam

Mam pytanie, poci się zacisk hamulcowy przedni. Diagnosta dziś powiedział mi że jak mocno wcisnąłem hamulec to pojawiła się kropla, mówił że spod podkładki przy śrubie którą jest przykręcony wężyk do zacisku. Wiem że strach się bać, ale że dziś sobota. Gdzie kolwiek pojadę to dopiero w poniedziałek. Czy mogę to po prostu dokręcić? Jest ryzyko że będzie gorzej? Wstępnie zamówiłem przewody hamulcowe nowe, ale zauważyłem ze są one bez tych podkładek.

Jest szansa że będą dostępne od reki w ASO? W poniedziałek muszę pojeździć, chociaż do ASO. Dodam że jak wymieniałem klocki 2-3 tygodnie temu to nie było nic widać.

Jeśli już to wymienić tylko podkładki? Zna ktoś wymiary podkładek? Jak nie będzie w ASO to podjade do sklepu z hydrauliką siłową.

Wymienić też wężyki? Nie wyglądają na stare, nie są popękane ładne takie czarne jeszcze są.

 

 

Edited by ewemarkam
Link to comment
Share on other sites

Dokrecic sie da ale skoro o to pytasz to pewnie nie masz doswiadczenia w temacie. Trzeba to zrobic z wyczuciem, choc akurat te srube trudno zerwac z lapki. Problem jest gdzie indziej: jak podkladka jest juz mocno dociagnieta to moze sie zdarzyc ze dokrecenie nie pomoze. Skoro tylko kropla sie pojawila i nie bedziesz duzo jezdzil to do ASO powinno wytrzymac. Podkladki sa tam zwykle miedziane. A wezyki jesli sa oryginalne od nowosci warto wymienic, generalnie gumowe po ok 5-7 latach moga juz byc zmeczone.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dzięki. Pytam dlatego że różnie to właśnie może być. Wiem że czasami lepiej nie ruszać niż dokręcać. Dlatego pytam tutaj. Bo jeśli się bardziej rozcieknie to będę miał uziemiony samochód. Zadzwonię do ASO zamówie podkładki i wymienię wężyki. Ale tak jak pisałem nie wyglądają mi one na fabryczne.

Link to comment
Share on other sites

Po 22 latach byloby juz widac zmeczenie. Od dawna masz ten samochod? Poprzedni wlasciciel nic nie wspominal o wymianie? Zalozylbym ze byly wymieniane, jak nie masz wrazenia ciastowatego hamulca to raczej wszystko gra. Zreszta mozesz wymienic na teflony w oplocie, nie kosztuja majatku a sa dlugowieczne.

Link to comment
Share on other sites

Przy wymianie klocków, zacisk nie wisiał na wężyku? Te podkładki kupisz w każdym sklepie metalowym, musisz znać wymiar.   

1550459651426_default&key=79d0719943a4c337f369b3ee5acbd230a52cbf1a69b363b2f5efe61d5ec63fce

 

 

Jakbym znał wymiar to nie byłby problem. Bo mam w okolicy sklepy odpowiednie. A samochód mam od 2 lat. Sprowadzony z Niemiec. Także nic o nim nie wiem.

 

Edit:

Śruba banjo w zacisku ma gwint 10x1. Więc tak będzie też podkładka default_wink.png

Informacja znaleziona na jakimś hamerykanskim forum.

@tremba Dasz link do wężyków w oplocie?

 

Hamulec jest twardy, płyn w dobrym poziomie w zbiorniku.

 

Link to comment
Share on other sites

@ewemarkamzrób tak:

Najpierw lekko poluzuj tą śrubę i dokręć .Jeśli to nie pomoże to nie musisz mieć nowych podkładek. Starą wygrzej nad gazem aż zaczenie świecić i zamontuj ponownie. Wadą jest to ,że musisz na ten czas uszczelnić odpięty przewód, albo wkręcić śrubę bez podkłądki ,lub zrobić ją na tę chwilę z byle czego.:)

pozdr.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Dasz link do wężyków w oplocie?

Przepraszam spróbuję jutro -terapia garazowa:D. Ale bez problemu gdzies wygooglujesz-ja do swojego dostalem dedykowane HEL, zreszta w kazdym zakladzie hydrauliki silowej dorobia Ci taniej jak dostarczysz wzor. 

 

5 minut temu, respect napisał:

Najpierw lekko poluzuj tą śrubę i dokręć .Jeśli to nie pomoże to nie musisz mieć nowych podkładek. Starą wygrzej nad gazem aż zaczenie świecić i zamontuj ponownie.

Wyżarzanie jak najbardziej pomoże. Jesli jednak odkreci to bedzie mus odpowietrzyc - jakos nie wierze w zacisniecie przewodu, i tak cos wycieknie. No w kazdym razie jak tak robie i poki co problemow brak.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Z tym wyżarzaniem podkładem mam mieszane uczucia. Kiedyś ubzdurałem sobie że wyczyszczę sitka na pompie w maździe 323F z DiTD pod maską. Efekt był taki że się zapowietrzał po tej zabawie. A też wyjąłem podkladke, wygrzałem palnikiem przed montażem i złożyłem. Więc wymieniłem i tak tym razem też zrobie. Dzięki.

 

Z tym dorobieniem przewodów, też myślałem, ale nie mam na wzór przewodu :/ Samochodu na akualną chwilę nie mogę za bardzo uziemić.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, ewemarkam napisał:

wyjąłem podkladke, wygrzałem palnikiem przed montażem i złożyłem

Zapomniales schlodzic w wodzie:D. Miedz po rozgrzaniu trzeba wrzucic do wody wtedy zmienia strukture i robi sie bardziej plastyczna. Odwrotnie niz przy hartowaniu stali. Jesli wystygnie na powietrzu wtedy bedzie twardsza.

A tu pierwszsy link ktory wyskoczyl:

http://sklep.helperformance.pl/index.php?id_product=4521&controller=product&id_lang=7

Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, tremba napisał:

Zapomniales schlodzic w wodzie:D. Miedz po rozgrzaniu trzeba wrzucic do wody wtedy zmienia strukture i robi sie bardziej plastyczna. Odwrotnie niz przy hartowaniu stali. Jesli wystygnie na powietrzu wtedy bedzie twardsza.

Może tak było, teraz nie pamiętam. To było dawno temu.

 

A te przewody, to faktycznie nie fortuna zwłaszcza że to za 4 sztuki. Dzięki

Link to comment
Share on other sites

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Z tym dorobieniem przewodów, też myślałem, ale nie mam na wzór przewodu :/ Samochodu na akualną chwilę nie mogę za bardzo uziemić.

 

piszesz wyżej że masz zamówione przewody,  po co chcesz kombinować z przewodami w oplocie w cywilnym samochodzie ze zwykłymi zaciskami?

Link to comment
Share on other sites

Bo mi krzyknęli w intercarsie za dwa przewody i 250 płynu hamulcowego prawie 200 PLN.

 

Ale jak napisałem wcześniej, u mnie wężyki nie wyglądają na stare, guma jest na nich ok. Dlatego wymienię najpierw podkładki. Zamówiłem bo myślałem że będą w komplecie z podkładkami. Dopiero później jak patrzyłem to podkładki są osobno. Jeśli się okaże że w cenie kompletu wężyków zwykłych mam teflonowe, to wolę wymienić na "lepsze".

Link to comment
Share on other sites

15 godzin temu, tremba napisał:

Jesli jednak odkreci to bedzie mus odpowietrzyc - jakos nie wierze w zacisniecie przewodu, i tak cos wycieknie.

Raczej tak, chociaż wiele razy pedał był twardy po  takim montażu.Nie stosuję zaciskania przewodów bo to nie zdrowe.

-napisałem wyżej co zrobić.

6 godzin temu, tremba napisał:

Miedz po rozgrzaniu trzeba wrzucic do wody wtedy zmienia strukture i robi sie bardziej plastyczna.

NIgdy tak nie chłodziłem-jest miększa niż nowa podkładka

 

8 godzin temu, ewemarkam napisał:

Z tym wyżarzaniem podkładem mam mieszane uczucia. Kiedyś ubzdurałem sobie że wyczyszczę sitka na pompie w maździe 323F z DiTD pod maską. Efekt był taki że się zapowietrzał po tej zabawie.

To dziwne-raczej przyczyna była inna.- może nie była miedź.

Link to comment
Share on other sites

Wymieniona, nawiasem pisząc śruba była chyba po prostu poluzowana, bo coś lekko poszła. Ale jak już się za to wziąłem to wymieniłem podkładki. Zdemontowana miała 10.2 x 16 x 1.5, zamontowałem okazało się że taką samą :). Do ASO dzwoniłem ale nie zapytałem o cene, bo mieli by ale na jutro.

Dzięki

Wężyków nie ruszałem, nawet nie odebrałem szczerze mówiąc. Są w dobrym stanie, guma jest ok, nie popękana itd.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...