mio1 Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Witam, dzisiaj przy wymianie opon z zimowych na letnie , wulkanizator ukręcił mi jedna szpilkę w tylnym kole. Co trzeba zdemontować by wymienić szpilkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michał Lenart Opublikowano 26 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2020 Z tego co wiem to piastę...Nie robiłem tego nigdy, ale na logikę chyba właśnie tak. No chyba, że tarczo-bęben wystarczy. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Szpilki te są bardzo delikatne. Latwo je przeciągnąć jeśli przyłożysz moment ponad 100 Nm. Niestety większość wulkanizatorów to kowale i dokrecają wszystko kluczem impaktowym. Rzadko który używa klucza dynamometrycznego. Jeśli kupiłeś już zapasowe szpilki to wymienisz je sam w domu. Zdejmij tylko zacisk hamulca i bedziesz miał dostęp. Trzeba w odpowiedniej pozycji ustawić sobie piastę i przez ten przesmyk wyjdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 No i jeszcze tarczę trzeba zdjąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 (edytowane) 6 godzin temu, Miałki napisał: Szpilki te są bardzo delikatne. Zgadza się. Trzeba wyjątkowo delikatnie się z nimi obchodzić, a i tak wymiana będzie wcześniej czy póżniej. U mnie już kilka poszło w Forkach (obecnym i poprzednim). Wulkanizatora mam dobrego to nie jego wina. Zawsze dokręcane kluczem dynamometrycznym na moment. Delikatne są bardzo. A tych wymian kół też nie było jakoś dużo, bo tylko sezonowo. We Wranglerze koła z M/T zakładam na każdy rajd czy wypad w teren i wszystko OK. Edytowane 27 Marca 2020 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 (edytowane) w XV wymieniałam 2 kronie. Prosta robota. Potrzebne Ci bedą wd40 solidny młotek i z 20 podkładek o takiej średnicy ze przejdzie przez nie szpilka żeby ją wprasować w piastę po wybiciu po przez dokręcanie nakrętki koła. Ważne żebyś dobrze nową szpilkę ustawił ona ma takie ząbki przed łebkiem które pasują w ząbki piasty. Niestety szpilki są z materiału na literę g Musisz zdjąć koło, zacisk ( 2 śrubki ) jarzmo ( 2 śruby ) i teraz tak zaznacz sobie na tarczy w którym miejscu była uszkodzona szpilka tak żebyś założył po wymianie szpilki tarczę dokładnie w to samo miejsce gdzie była ( unikniesz problemów z biciem itp ) , zdejmujesz tarcze ( ( przydadzą się 2 śruby które wkręcasz w tarcze żeby odeszła od piasty ) jak już masz gołą piastę mocno polewasz uszkodzoną szpilkę wd40 i czekasz z 10 min , wystarczy jedno średnio mocne uderzenie młotem w szpilkę sama wyskoczy z piasty, wyciągasz ją od tyłu piasty, wkładasz nową patrząc na rowki tak żeby pasowały , z przodu piasty przez wystający łeb szpilki nakładasz podkładki, następnie bierzesz nakrętkę koła i z wyczuciem dokręcasz ( dokręcana nakrętka będzie wprasowywała szpilkę w piastę) aż poczujesz opór później składasz to wszystko tak jak rozłożyłeś . Na prawdę prosta robota ogarniesz spokojnie samemu. Jak coś mogę Ci przesłać manuala serwisowego o d sj'a tam są rysunki z momentem którym musisz podokręcac wszystkie śrubki Edytowane 27 Marca 2020 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 (edytowane) Nie byłem pewny czy trzeba demontować piastę z łożyskiem , ale na filmiku nie ma takiej konieczności, co prawda to nie Forek, ale być może rozwiązania są takie same. Nie rozumiem cyt .teraz tak zaznacz sobie na tarczy w którym miejscu była uszkodzona szpilka tak żebyś założył po wymianie szpilki tarczę dokładnie w to samo miejsce gdzie była ( unikniesz problemów z biciem itp ) Edytowane 27 Marca 2020 przez mio1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Szpilka wchodzi w miejsce ukręconej wiec po co mam zaznaczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Chodzi o takie samo ustawienie tarczy hamulcowej jak poprzednio przed zdjęciem jej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 3 godziny temu, owad napisał: Chodzi o takie samo ustawienie tarczy hamulcowej jak poprzednio przed zdjęciem jej dokładnie tak . Bo może się okazać że jak założysz tarczę w inne miejsce niż była to zacznie bić i przy hamowaniu będziesz czuł drgania na kierownicy lub pedale hamulca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Dziękuje wszystkim za rady,nowa szpilka jest już na swoim miejscu , poszło gładko bez problemów. I zastanawiam się jak producent mógł sobie pozwolić na taki bubel w postaci tak słabej jakości szpilek. W moim życiu miałem kilkanaście samochodów jedne krótko, inne po kilka lat , ale nie spotkałem się nigdy z takim badziewiem jak szpilki w Subaru. Chyba następnym razem (bo z pewnością to nastąpi) kupię tzw.zamiennik i mam taką cichą nadzieję ,że materiał z którego został wykonany będzie lepszej jakości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 2 minuty temu, mio1 napisał: Dziękuje wszystkim za rady,nowa szpilka jest już na swoim miejscu , poszło gładko bez problemów. I zastanawiam się jak producent mógł sobie pozwolić na taki bubel w postaci tak słabej jakości szpilek. W moim życiu miałem kilkanaście samochodów jedne krótko, inne po kilka lat , ale nie spotkałem się nigdy z takim badziewiem jak szpilki w Subaru. Chyba następnym razem (bo z pewnością to nastąpi) kupię tzw.zamiennik i mam taką cichą nadzieję ,że materiał z którego został wykonany będzie lepszej jakości. Szpilka sie ukrecila czy co? Ciezko mi uwiedzy w to bo wiele razy mialem tak dowalone koła że nie moglem odkrecić. Jak chcesz mocniejsze to chyba carfit kiefyś miał wzmocnione "rajdowe" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Od początku zakupu samochodu zmieniam koła w tym samym "serwisie oponiarskim" chłopaki zdejmują jedne koła zakładają inne. Zawsze dokręcają na końcu kluczem dynamometrycznym, i wczoraj niestety nie poszło, podczas odkręcania jedna szpilka się ukręciła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 No to może coś skorodowało, zapiekło się i przy odkręcaniu poszła... Albo dokręcali złym momentem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Możliwe przyczyny nie znam , nie wnikałem, szpilka się ukręciła i odpadła wraz z nakrętką, nie mozna było ich rozdzielić:-) No ale koledzy z forum znają ten temat , widocznie to powszechna choroba . Gwint 1,25 drobnozwojowy ma tendencje do przeciągania, ale ukręcenie w 3 letnim samochodzie, z tym się nie spotkałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 8 godzin temu, Karas napisał: dokładnie tak . Bo może się okazać że jak założysz tarczę w inne miejsce niż była to zacznie bić i przy hamowaniu będziesz czuł drgania na kierownicy lub pedale hamulca powierzchnia styku tarczy i piasty musi być czysta i wolna od rdzy, bez znaczenia jak założysz tarczę na piastę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 19 minut temu, owad napisał: Szpilka sie ukrecila czy co? Ciezko mi uwiedzy w to bo wiele razy mialem tak dowalone koła że nie moglem odkrecić. Jak chcesz mocniejsze to chyba carfit kiefyś miał wzmocnione "rajdowe" Ale te wzmocnione mają 63 mm długości , moje są krótsze i wydaje mi się ,że mogą być problemy przy zakładaniu , być może wtedy trzeba będzie zdemontować piastę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 6 minut temu, lutek34 napisał: powierzchnia styku tarczy i piasty musi być czysta i wolna od rdzy, bez znaczenia jak założysz tarczę na piastę. Nie jest bez znaczenia. Rzadko się zdarza, ale tarcza może być źle wyważona lub pow piasty "krzywa" i w skrajnych przypadkach jak nie mogą wyważyć koła to obracają tarczę. Albo jak jest bicie hamulców to też mierzy się tarczę i obraca na szpilkach. 4 minuty temu, mio1 napisał: Ale te wzmocnione mają 63 mm długości , moje są krótsze i wydaje mi się ,że mogą być problemy przy zakładaniu , być może wtedy trzeba będzie zdemontować piastę . Ucina się je Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mio1 Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 Oczywiście można uciąć wiem to, ale to jest kolejna robota:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 6 minut temu, owad napisał: Rzadko się zdarza, ale tarcza może być źle wyważona lub pow piasty "krzywa" i w skrajnych przypadkach jak nie mogą wyważyć koła to obracają tarczę. Albo jak jest bicie hamulców to też mierzy się tarczę i obraca na szpilkach. może jakieś gówniane tarcze mogą być źle wyważone, mnie się jeszcze nie zdarzyło. Powierzchnię piasty i tarczy zawsze trzeba oczyścić po zdemontowaniu tarczy i co jeśli sczyścimy luźną rdzę, zmieniając "krzywiznę" piasty względem tarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 No jak to co? Bedzie biło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lutek34 Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 11 minut temu, owad napisał: No jak to co? Bedzie biło więc całe to zaznaczanie tarczy jest o du... otłuc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owad Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 A dlaczego? Przecież nie zakladamy że piasta bedzie skorodowana niewiadomo jak... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2020 (edytowane) 28 minut temu, lutek34 napisał: może jakieś gówniane tarcze mogą być źle wyważone, mnie się jeszcze nie zdarzyło. Powierzchnię piasty i tarczy zawsze trzeba oczyścić po zdemontowaniu tarczy i co jeśli sczyścimy luźną rdzę, zmieniając "krzywiznę" piasty względem tarczy? Jakie wyważenie tarczy ..... @owad ma rację , tarcze nie są idealne w sensie odchyłki od bicia , jeśli się źle trafi na piastę zjawisko się potęguje. Można obrócić tarczę o np. 60 st. zmierzyć bicie na tarczy , i wynik może być w normie Wyważanie jest na etapie produkcji . Edytowane 27 Marca 2020 przez carfit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się