Jump to content
Dominik Myszkowski

Przegrzewanie - nie wlaczaja sie wentylatory

Recommended Posts

Mam taki objaw - po przejechanym dosc krotkim odcinku przegrzewa sie silnik, wskazowka idzie na sama gore, musze wylaczyc i odczekac kilka minut.

Nie wlaczaja sie w ogole wentylatory - chlodnica goraca, gorna rura chlodnicy goraca i nadęta, dolna zimna zupelnie.

Wyglada mi to na termostat, ale moze wentylatory, lub pompa wody? Samochod jest po swiezej wymianie upg (1000km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

kto robił UPG? układ odpowietrzony?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, lutek34 napisał:

kto robił UPG? układ odpowietrzony?

Subcar Tyski. Nie wiem czy odpowietrzony, ale jesli tak sie robi standardowo to mysle ze tak. Poza tym zaczelo sie jakies 1000km po wymianie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób test na UPG. Może uszczelkę wydmuchało znów bo bloku ktoś nie sprawdził czy jest równy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności zerknij czy kostki zasilania są podpięte do wiatraków.

Taptane Tapatalkiem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Subcar Tyski. Nie wiem czy odpowietrzony, ale jesli tak sie robi standardowo to mysle ze tak. Poza tym zaczelo sie jakies 1000km po wymianie
To czemu nie wracasz do tego warsztatu?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, lutek34 napisał:

To czemu nie wracasz do tego warsztatu?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka
 

Bo jestem teraz 400km od niego, a takie czasy, ze przemieszczanie nie jest wskazane

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Zrób test na UPG. Może uszczelkę wydmuchało znów bo bloku ktoś nie sprawdził czy jest równy.

Upg byla wymieniana z pelnym planowaniem glowicy, szlifowaniem zaworow, nawet wymiana pierscieni. Wymieniona na lepsza, wzmacniana.

Dla mnie kluczowa rzecza jest ze nie ma obiegu chlodziwa - gorna rura chlodnicy goraca, dolna zimna plus nie wlaczaja sie wiatraki. Tak jakby komputer "myslal" ze silnik jest zimny. Wyglada mi na termostat lub pompe wody ewentualnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Często, stosują w ramach dziadowskich oszczędności stary termostat.

Zwal płyn i zmień termostat zanim będzie za późno

Czujnik temperatury jest na górze bloku, sprawdź kostki przy wiatrakach czy są podłączone

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 minuty temu, koziolek napisał:

Często, stosują w ramach dziadowskich oszczędności stary termostat.

Zwal płyn i zmień termostat zanim będzie za późno emoji41.png

Czujnik temperatury jest na górze bloku, sprawdź kostki przy wiatrakach czy są podłączone

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

Dzieki koziolek. Wlasnie tego mi bylo trzeba. Jade jutro do lokalnego mechanika (zakladam ze przy czyms prostym nie bedzie potrzebny specjalista Subaru). Sprawdze to co moge sam i dam mu jakies sugestie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Dominik Myszkowski napisał:

Nie wiem czy odpowietrzony, ale jesli tak sie robi standardowo to mysle ze tak. Poza tym zaczelo sie jakies 1000km po wymianie

 

na zimnym jak odkręcisz korek chłodnicy, to płyn jest pod sam korek?

jak silnik pracuje bąble nie pokazują się w zbiorniczku?

korek chłodnicy jest do tego układu, chyba 1.1bar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie doczytałem z tymi rurami chłodnicy. Miałem tak właśnie. zablokowany termostat w pozycji małego obiegu. Wymiana termostatu załatwiła sprawę.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 minut temu, lutek34 napisał:

 

na zimnym jak odkręcisz korek chłodnicy, to płyn jest pod sam korek?

jak silnik pracuje bąble nie pokazują się w zbiorniczku?

korek chłodnicy jest do tego układu, chyba 1.1bar?

Pod korek plynu i w zbiorczym tez full. Plyn ladny, bez spalin i bąbli. Po olejowym nie ma masła

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minut temu, ewemarkam napisał:

Nie doczytałem z tymi rurami chłodnicy. Miałem tak właśnie. zablokowany termostat w pozycji małego obiegu. Wymiana termostatu załatwiła sprawę.

No to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne na razie. Dzieki i dam znac niebawem

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minut temu, Dominik Myszkowski napisał:

No to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne na razie. Dzieki i dam znac niebawem

 

wcześniej ile musiałeś przejechać zanim temperatura osiągnęła polowe wskazania a ile teraz? Jak ta temperatura rośnie znacznie szybciej, to wątpię żeby to był termostat, który zaczyna się otwierać w okolicy 80stopni, do tego momentu jest zamknięty, płyn krąży w małym układzie i przy sprawnie działającym układzie, nagrzanie silnika do 80stopni zajmuje powyżej 10min lub przejechanie dystansu ponad 5km, ale to też zależy czy ogrzewanie jest włączone. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

wcześniej ile musiałeś przejechać zanim temperatura osiągnęła polowe wskazania a ile teraz? Jak ta temperatura rośnie znacznie szybciej, to wątpię żeby to był termostat, który zaczyna się otwierać w okolicy 80stopni, do tego momentu jest zamknięty, płyn krąży w małym układzie i przy sprawnie działającym układzie, nagrzanie silnika do 80stopni zajmuje powyżej 10min lub przejechanie dystansu ponad 5km, ale to też zależy czy ogrzewanie jest włączone. 

Dochodzi do polowy normalnie mniej wiecej, potem po jakis 5-10km rosnie bardzo szybko do konca, staje, ostudze 5 min i znowu mozna przejechac z 4-5km.

Do polowy rosnie w normalnym tempie, jak wczesniej.

Mam wrazenie jakby plyn chlodzacy w ogole nie krazyl mimo temperatury przy ktorej juz dawno powinien sie wlaczyc obieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie tak było u mnie. Po wyjęciu termostatu, widać było przytarcie na obudowie.

 

Termostat nawet pod blokiem czy garażu wymienisz. Kanał nie jest potrzebny. Trzeba tylko duża miskę żeby płyn spuścić.

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2020 o 16:07, ewemarkam napisał:

Dokładnie tak było u mnie. Po wyjęciu termostatu, widać było przytarcie na obudowie.

 

Termostat nawet pod blokiem czy garażu wymienisz. Kanał nie jest potrzebny. Trzeba tylko duża miskę żeby płyn spuścić.

 

 

Termostat wymieniony, chłodzi teraz prawidlowo, wiatraki tez zaczely sie wlqczac. Dzieki za podpowiedzi!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...