Skocz do zawartości

Przegrzewanie - nie wlaczaja sie wentylatory


Dominik Myszkowski

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki objaw - po przejechanym dosc krotkim odcinku przegrzewa sie silnik, wskazowka idzie na sama gore, musze wylaczyc i odczekac kilka minut.

Nie wlaczaja sie w ogole wentylatory - chlodnica goraca, gorna rura chlodnicy goraca i nadęta, dolna zimna zupelnie.

Wyglada mi to na termostat, ale moze wentylatory, lub pompa wody? Samochod jest po swiezej wymianie upg (1000km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subcar Tyski. Nie wiem czy odpowietrzony, ale jesli tak sie robi standardowo to mysle ze tak. Poza tym zaczelo sie jakies 1000km po wymianie
To czemu nie wracasz do tego warsztatu?

Wysłane z mojego Mi A1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, ewemarkam napisał:

Zrób test na UPG. Może uszczelkę wydmuchało znów bo bloku ktoś nie sprawdził czy jest równy.

Upg byla wymieniana z pelnym planowaniem glowicy, szlifowaniem zaworow, nawet wymiana pierscieni. Wymieniona na lepsza, wzmacniana.

Dla mnie kluczowa rzecza jest ze nie ma obiegu chlodziwa - gorna rura chlodnicy goraca, dolna zimna plus nie wlaczaja sie wiatraki. Tak jakby komputer "myslal" ze silnik jest zimny. Wyglada mi na termostat lub pompe wody ewentualnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często, stosują w ramach dziadowskich oszczędności stary termostat.

Zwal płyn i zmień termostat zanim będzie za późno

Czujnik temperatury jest na górze bloku, sprawdź kostki przy wiatrakach czy są podłączone

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, koziolek napisał:

Często, stosują w ramach dziadowskich oszczędności stary termostat.

Zwal płyn i zmień termostat zanim będzie za późno emoji41.png

Czujnik temperatury jest na górze bloku, sprawdź kostki przy wiatrakach czy są podłączone

 

Taptane Tapatalkiem

 

 

 

 

Dzieki koziolek. Wlasnie tego mi bylo trzeba. Jade jutro do lokalnego mechanika (zakladam ze przy czyms prostym nie bedzie potrzebny specjalista Subaru). Sprawdze to co moge sam i dam mu jakies sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, Dominik Myszkowski napisał:

Nie wiem czy odpowietrzony, ale jesli tak sie robi standardowo to mysle ze tak. Poza tym zaczelo sie jakies 1000km po wymianie

 

na zimnym jak odkręcisz korek chłodnicy, to płyn jest pod sam korek?

jak silnik pracuje bąble nie pokazują się w zbiorniczku?

korek chłodnicy jest do tego układu, chyba 1.1bar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, lutek34 napisał:

 

na zimnym jak odkręcisz korek chłodnicy, to płyn jest pod sam korek?

jak silnik pracuje bąble nie pokazują się w zbiorniczku?

korek chłodnicy jest do tego układu, chyba 1.1bar?

Pod korek plynu i w zbiorczym tez full. Plyn ladny, bez spalin i bąbli. Po olejowym nie ma masła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, ewemarkam napisał:

Nie doczytałem z tymi rurami chłodnicy. Miałem tak właśnie. zablokowany termostat w pozycji małego obiegu. Wymiana termostatu załatwiła sprawę.

No to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne na razie. Dzieki i dam znac niebawem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Dominik Myszkowski napisał:

No to mi sie wydaje najbardziej prawdopodobne na razie. Dzieki i dam znac niebawem

 

wcześniej ile musiałeś przejechać zanim temperatura osiągnęła polowe wskazania a ile teraz? Jak ta temperatura rośnie znacznie szybciej, to wątpię żeby to był termostat, który zaczyna się otwierać w okolicy 80stopni, do tego momentu jest zamknięty, płyn krąży w małym układzie i przy sprawnie działającym układzie, nagrzanie silnika do 80stopni zajmuje powyżej 10min lub przejechanie dystansu ponad 5km, ale to też zależy czy ogrzewanie jest włączone. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lutek34 napisał:

 

wcześniej ile musiałeś przejechać zanim temperatura osiągnęła polowe wskazania a ile teraz? Jak ta temperatura rośnie znacznie szybciej, to wątpię żeby to był termostat, który zaczyna się otwierać w okolicy 80stopni, do tego momentu jest zamknięty, płyn krąży w małym układzie i przy sprawnie działającym układzie, nagrzanie silnika do 80stopni zajmuje powyżej 10min lub przejechanie dystansu ponad 5km, ale to też zależy czy ogrzewanie jest włączone. 

Dochodzi do polowy normalnie mniej wiecej, potem po jakis 5-10km rosnie bardzo szybko do konca, staje, ostudze 5 min i znowu mozna przejechac z 4-5km.

Do polowy rosnie w normalnym tempie, jak wczesniej.

Mam wrazenie jakby plyn chlodzacy w ogole nie krazyl mimo temperatury przy ktorej juz dawno powinien sie wlaczyc obieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.03.2020 o 16:07, ewemarkam napisał:

Dokładnie tak było u mnie. Po wyjęciu termostatu, widać było przytarcie na obudowie.

 

Termostat nawet pod blokiem czy garażu wymienisz. Kanał nie jest potrzebny. Trzeba tylko duża miskę żeby płyn spuścić.

 

 

Termostat wymieniony, chłodzi teraz prawidlowo, wiatraki tez zaczely sie wlqczac. Dzieki za podpowiedzi!

  • Super! 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...