Jump to content

eCall a ISR


FilipBB
 Share

Recommended Posts

Szanowna Dyrekcjo,

mam pytanie odnoścnie systemu eCall, gdyż nigdzie nie ma na ten temat informacji. Zauważyłem już w testowym Foresterze eBoxer, brak panelu ISR (potwierdza to specyfikacja na stronie). Na jakiej zasadzie działa eCall? Są jakieś przyciski jak ISR? Jest jakiś globalny/europejski system czy każdy kraj sobie wybiera operatora i pozostanie nim Keratronik?

 

Przy okazji chciałem też zapytać czy między XV eBoxer i Imprezą eBoxer na prawdę występuje taka różnica w wyposażeniu, że Impreza ma RAB (Reverse Automatic Braking) i Front View monitor a XV nie, a że XV ma podgrzewaną kierownicę a Impreza nie?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, FilipBB napisał:

Są jakieś przyciski jak ISR?

Jest fabryczny czerwony przycisk SOS koło lampek (tak jak w USA mają auta ze Starlink - brak tylko niebieskiego przycisku Info).

Link to comment
Share on other sites

  • Dyrekcja SIP
W dniu 18.03.2020 o 17:22, FilipBB napisał:

Na jakiej zasadzie działa eCall? Są jakieś przyciski jak ISR?

E-call to system wprowadzony w całej Europie dla nowych homologacji. W przypadku wypadku, albo poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku następuję połączenie z centrum ratownictwa. Informacje ogólne np. tu :https://moto.pl/MotoPL/7,88389,23200673,samochod-zadzwoni-po-pomoc-czyli-jak-dziala-system-ecall-ktory.html

 

 

W Foresterze jest naturalnie przycisk ( załączony plik ).

Na ile skutecznie działa w Polsce e-call nie jestem w stanie ocenić. Natomiast w znacznej mierze jego funkcjonalność dubluje dotychczas stosowany system ISR ( tyle, że komunikacja w przypadku ISR jest bezpośrednio do specjalnego centrum będącego w stanie na podstawie przekazanych informacji dokładnie określić rodzaj / charakter wypadku ), choć w nieco skromniejszym zakresie.

 

Co do specyfikacji Imprezy vs XV - sądzę, że chodzi o błąd ( aktualnie jest to sprawdzane ).

 

Pozdrowienia

e-call Forester.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, Dyrekcja napisał:

E-call to system wprowadzony w całej Europie dla nowych homologacji. W przypadku wypadku, albo poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku następuję połączenie z centrum ratownictwa. Informacje ogólne np. tu :https://moto.pl/MotoPL/7,88389,23200673,samochod-zadzwoni-po-pomoc-czyli-jak-dziala-system-ecall-ktory.html

 

 

W Foresterze jest naturalnie przycisk ( załączony plik ).

Na ile skutecznie działa w Polsce e-call nie jestem w stanie ocenić. Natomiast w znacznej mierze jego funkcjonalność dubluje dotychczas stosowany system ISR ( tyle, że komunikacja w przypadku ISR jest bezpośrednio do specjalnego centrum będącego w stanie na podstawie przekazanych informacji dokładnie określić rodzaj / charakter wypadku ), choć w nieco skromniejszym zakresie.

 

Co do specyfikacji Imprezy vs XV - sądzę, że chodzi o błąd ( aktualnie jest to sprawdzane ).

 

Pozdrowienia

 

Rozumiem, że eCall posługuje się siecią GSM, czyli w aucie zamontowana jest karta SIM? Te systemy mogą ze Sobą współpracować, jeśli nadal chce się mieć usługę logistyki w ISR? Robiliście Państwo testy może? ISR trzeba będzie zakładać na własną rekę po zakupie, czy przy ewentualnym zamówieniu, będzie można zaznaczyć opcję montażu przed wydaniem auta?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
W dniu 20.03.2020 o 15:15, FilipBB napisał:

Rozumiem, że eCall posługuje się siecią GSM, czyli w aucie zamontowana jest karta SIM? Te systemy mogą ze Sobą współpracować, jeśli nadal chce się mieć usługę logistyki w ISR? Robiliście Państwo testy może? ISR trzeba będzie zakładać na własną rekę po zakupie, czy przy ewentualnym zamówieniu, będzie można zaznaczyć opcję montażu przed wydaniem auta?

ISR jest jeszcze montowany? 

Link to comment
Share on other sites

6 godzin temu, mechanik napisał:

ISR jest jeszcze montowany? 

Tak, oprócz nowego Forestera i zapewne nowego Outbacka.

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, FilipBB napisał:

Tak, oprócz nowego Forestera i zapewne nowego Outbacka.

No i dokopałem się adnotacji na stronie SIP. Auta wyposażone w eCall nie posiadają ISR. 

Jak widać Keratronik nie skorzystał na obligatoryjnym montażu systemu. Szkoda, to polska firma. 

_20210423_170355.JPG

Link to comment
Share on other sites

No i dokopałem się adnotacji na stronie SIP. Auta wyposażone w eCall nie posiadają ISR. 
Jak widać Keratronik nie skorzystał na obligatoryjnym montażu systemu. Szkoda, to polska firma. 
_20210423_170355.thumb.JPG.40c48cd8eece55d89752a4cf12416b36.JPG

Dopiero teraz się dokopałeś? Temat znany od samego początku obecności e-forestera na rynku
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, radiolog napisał:


Dopiero teraz się dokopałeś? Temat znany od samego początku obecności e-forestera na rynku

Tak dopiero teraz. Nie śledziłem specjalnie. 

Link to comment
Share on other sites

Tak czy inaczej wygląda na to że eCall rozwiązał największą wadę ISR tzn brak powiadamiania służb poza granicami Polski.

Z tym ważnym wyzwaniem Keratronik od początku nie mógł/nie chciał sobie poradzić.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...